nem lehet, hogy az a Camry-s nem is akart gyorsabban menni, mert élvezte a puha-csendes suhanást a nagyvassal? Nekem volt senatorom meg MB280SE-m, én sosem siettem velünk, hiszen kimondottan kikapcsolódás és relaxáció volt a közlekedés velük. Csak mosolyogtam az ilyen "jól megmutatom ennek, milyen szar kocsija van" előzgetősjancsikon, akiket általában pár perc múlva egy kamion után értem utol.....
soRed CRDI+EL két napja az enyém. Azóta 100km tiszta város. Pardon, Budapest. Mert nem biztos, hogy összemérhető fogyasztás szempontjából egy másik várossal... Bejáratósan (értsd : szelíden) 7l. Ez jó? Persze az AC még nem volt kikapcsolva. Elektromos csomagosoknak meg egy kérdés. Az első szélvédő fűtésnek külön gombja van bal oldalon alul. Nem kellene vilagítania, ha bekapcsolom? Más. Az első ajtók belső alsó sarkában van egy-egy piros műanyag fedél. Olyan érzésem van, mintha alatta egy égőnek kellene lenni, és világítani, mikor kinyitom az ajtót. De nem teszi. Ez csak egy prizma, vagy tényleg égő van alatta? Mert nekem még nem világított. Egyébként nagyon megszerettem a járgányt. Swiftről váltottam, és igazán be akarom tartani a szabályokat, de minden harmadikba váltas után megszólal iGo Moha bá, hogy "Túl gyorsan mész." Miért haragszik a Moha bá a CRDIre? - Erre nem kérek igazán választ ;))
Hmmm... lehet én is beruházok... :) Ártani nem árthat, de akkor már jó olajat teszen bele az ember... :) Nem profitérdekelt hozzáértő ismerőseim szerint jobb megtenni, mint nem megtenni...
Már régen foglalkoztat az 5000-es olajcsere gondolata. A szalonban azt mondták nem kell, a szervízvezető pár napja azt mondta, hogy ajánlja. Az olajat vihetem. Castrol TXT softec plus 5w30-at használnak. Ezt az inteneten meg lehet találni 2200 Ft-ért itt. A szűrő 4ezer párszáz, a munkadíj szintén. Én valszeg megcsináltatom, huszun párezernél megáll a dolog.
A héten le kellett szívatni a motorból (1.6 CRDI) olajat, mert hidegen mérve a felső nívó fölött volt fél centivel. Ingyen megcsinálták kb. 5 perc alatt.
Szervízben kikapcsolhatják az automata zárat, ha idegesít, de városban hasznos... nem jársz úgy, hogy fullra pakolva dugóban feltépik az ajtókat, és kirámolnak... választhatsz, hogy mész a tolvajok után, és otthagyod a kocsit, vagy maradsz a kocsiban, és megszívtad... én szeretem, hogy bezár... mellesleg balesetkor automatice kinyit, sosem szeretném megtapasztalni...
bal oldalt amúgy a zár ellenére nyitni tudod belülről, jobb oldalt kétszer kell kilincselni... hátul nem emléxem...
Jah és mindez benne van a kezelésiben, ergó nem olvastad, vagy nem elég figyelmesen...
A mai termés: átlagfogyi 3.7L ezt is tudjuk produkálni.
Annyit csaltam, hogy meleg motorral nulláztam tankolás után, és lakott területen szabályosan mentem 15 km-t,(Tovább nehéz bírni :-D ) valamint MPG van az üza-ban.
KIA ugyan nincs benne, de az lejött, hogy a nagy drága márkák mekkora bukta.
A másik, hogy menő nagy, drága KÉNYES, szervízigényes kocsikat nem szabad használtan venni. Ugyebár a jó magyar variál, sprol, öntöget.... nem viszi szakszervízbe, mert horror.... igya a levét a következő vevő.
Igazából azon húztam fel magam, hogy nem jövök rá hogyan kapcsoljam ki :)
Gondolom meg lehet szokni, csak vízbe ne pottyanjak vele, mert akkor nem hiszem hogy előnyös. Vagy ha mondjuk tűz üt ki...
Az 5000 szerintem gyorsan meglesz, alig várom már hogy egy kiforrott ceedbe ülhessek :) Ha ez számít valakinek a családunkban ez kb a 15. személyautó és be kell vallani ilyen még nem volt egyik sem, pedig a paletta elég széles :)
Azért előnyei is vannak: a gyerkőc nem esik ki menet közben, meg a holmijaidat se lopják el a hátsó ülésről Pest egyes kerületeiben ha megállsz a pirosnál.
Tegnap átvettem a kis aranyost... 1,6 crdi fekete... Az első 100km isteni volt... Sőt inkább lenyűgöző! Már most tudom, hogy megérte! :)
Viszont lenne egy kérdésem: miért van az, hogy menet közben az első 10 méter után az ajtók lezárnak? És ki sem lehet nyitni, ahogy rányomok a központizárra rögtön visszazár... Ez elég idegesítő! De a kézikönyvben nem találtam semmit!
Értékvesztése? A ceed-nek? Új típus, a KIA Compactot még nem is gyártott, 7 év garit meg nem ad senki a piacon.A ceed veri a piacit éppen, és Te veszíteni akarsz?
Akkor Volvot, vagy saab-ot kell venni, 2 év alatt 50%
5 millióig jobbat? Hát arra kíváncsi lennék. Elfogulatlanul mondom.
Pld max 4.8-ért kapsz egy CRDI EX Ceed-et metállal, elektromos csomaggal.
Az ismerőseid nem fognak hülyének nézni.
A törésteszt meg... hát igaz, hgy nincs, de egy ilyen modern, innovatív verda jól fog vizsgázni. ez nem egy kínai limuzin.
Tapasztalatból mindom , a KIA emblémát át kell értékelni.
Miért nincs még mindig NCAP töréstesztje a Cee'd-nek????
Ettől tenném függővé,hogy megvegyem-e vagy sem. (A barátnőm teljesen odaáig van érte ő máris megvenné. Én viszont nem vagyok tőle hasra esve. Ugyanis nagyon zavar,hogy baromi nagy az értékvesztése.) Ráadásul a Magyar KIA honlapja használhatatlan mert nem tudok egy árlistát letölteni!:-(((( (Amúgy sem valami megnyerő a honlap.) Lényeg a lényeg érdemes 5.000.000 HUF körüli összeget költeni egy Cee'd-re vagy vegyek valami "jobb" autót????