Pénteken megejtettem a soros olacserét, a szervíztől Formula RS 0W-40-et kértem bele (BMW330Cd). És két kérdésem is keletkezett ezzel kapcsolatban.
- A tavaly őszi cserénél is Formula RS 0W-40 ment bele, a flakonján az LL01 minősítéssel, a mostanin meg LL98 minősítés van! Most hogy van ez? Mindkét cserénél maradt 1-1 liter, bár szemre van egy kis színbeli eltérés azért ugyanaz az olaj ugye? (mindkettő Mo-i, 2005-ös csomagolású)
- tavaly láttam CASTROL SYNTEC 5W-50-es made in usa olajat, amin úgy elcsodálkoztam, hogy vettem egy litert belőle csak úgy megnézni. Namármost a maradékokat meg ezt az 5W-50-est össze lehet-e önteni a következő cserénél (kb szeptemberben) ? Nincs rajta BMW minősítés, csak ACEA A3/B3/B4 meg API SM/SJ/SL/CF. (15000-ként cserélek)( kb 7 liter egy csere)
a Castrol SLX Longlife II (és általában az összes VW 503 00, 506 00 és 506 01 jóváhagyású motorolaj) annyira belterjesen a VW csoport részére került fejlesztésre, fizikai-kémiai jellemzői (valóban) annyira eltérnek minden másféle olajtól hogy egy gramm egyéb jóváhagyása vagy minősítése sincsen, így másféle (nem VW Longlife) motorokban használni nem célszerű (még a VW-n belül sem használható mindenféle motorhoz).
Valamelyik írástudó tudja véletlenül , hogy a Castrol SLX Longlife II milyen ACEA és API teljesítményszintű? Csak VW jóváhagyásokkal rendelkezik, de gyanítom a teljesítményszintje alapján használható CDI,HDI, JTD stb. dízelben is. Mi miatt van kizárólag VW jóváhagyása?
A 15w40 a franszia éghajlatra van megadva (ott nagyrészt télen sincs -10 fok de még -5 se, nálunk ezzel szemben tartósan lehet -10 vagy az alatt), ráadásul ezek az olajak általában ásványiak. 7500 km vagy évente cserélendő. Ugyanez egy 10w40 félszint olaj esetén 10ekm vagy 3 év. Ráadásul a 10w miatt jobb hidegindítási tulajdonságokra számíthatsz. A 10w40 félszint olajat '88.07 óta ajánlja a gyár (ha jól emléxem), turbós motorokhoz már egyértelműen ez az előírás.
Próbáld ki a 10w40-et, ha egy liternél magasabb egy csereciklus alatt az olajfogyasztás, akkor térj vissza a 15w40-re.
Teljesítményszint szempontjából a 15w40-esek is tudják már az ACEA A2/B2, sőt talán már a A3/B3-at is, ami bőven jó ezeknek a motoroknak, API nómenklatúra szerint egy SJ/CF olaj megfelelő.
SLX biztos ajánl majd megfelelő Castrolt, de a Valvoline, Total, Esso, Rowe, Delphi, Pennzoil olajok között is nézhetsz megfelelő árút.
a rendelkezésemre álló álmoskönyv a lehetőségek közt említi a 10W-40-es motorolajokat is (való igaz hogy hideg éghajlatra - na de mi pl a Szaharához viszonyítva elég hideg helyen autózunk). Ha valóban jó állapotú a motor szvsz kitűnően fog működni a 10w-40-es olajjal.
gondolom, ha sokkal több oldalt visszaolvasnék, találnék választ, de 5 oldal után feladtam.
Citroen BX dízel, XUD7, sima szívómotor, '89-s, 196ekm-el. Nemrég vettem, nem füstöl, az olaj láthatóan nem fogy (1-2 ezer km-t mentem csak vele). Nem hajtjuk.
A gépkönyvbe csak 15W40 van leírva, Te költséghatékonyan mit javasolsz bele?
Mondjuk a meguin full szint hajtóműolaj bolti ára sincs túl messze a 4000 ft-tól.
De a TAF-et is be tudod szerezni frankó áron www.autoteka2000.hu-n. Én javaslom a castrol-t. Én anno azért nem azt tettem bele mert sürgős volt és ez volt prompt kéznél.
Én a BMW diffimben használok Meguin 75w90-es, GL-5-ös full szintet. Elégedett vagyok vele. Bár a diffiben nehezebb csekkolni ezt mint véltóban.HIdegen,melegen csendes a diffi.Mondjuk ez elsősorban a diffi jó állapota miatt van. Enyit tudok mondani róla.
A TAF-X GL 4/5-ös, ezt egyik sem tudja a TC-osok közül és ez fullszint, a legjobbak közé sorolják a váltóolajok közül.A minőséget pedig meg kell fizetni...
SLX írta korábban (remélem nem haragszik meg az idézésért):
"A Swift váltójához (elvileg) sokféle (API GL-4-es és GL-5-ös) hajtóműolaj használható, de a gyár azért súg: a sokféle lehetséges minőségű hajtóműolaj közül az API GL-4 es SAE 75W-90-esa leginkább ajánlott. Ennek a Castrol választékából az SMX-S (teljesen szintetikus) hajtóműolaj felel meg."
Én meg vagyok elégedve azzal olajjal amit írtam, de mivel az autóm nem Swift, így konkrétan nem merném ajánlani Neked.
Ha viszont egy olaj teljesen megfelel az autód igényeinek, akkor miért ne választhatnád azt?
(itt is tartom azt a véleményemet, hogy azért lehet vmi oka az árkülönbségnek...)
A 2T Trabi sztenderen van, esetleg hétvégeken van bevetésen erdei-mezei utakon (rendszám nélkül). A jelenlegi kocsim Swift, 75W-90 API GL-4, 5 az ajánlás a váltóba. Csak azért kérdezek, mert ugyanazt tudja a Castrol 3500 Ft/literért, meg a Meguin/Mannol 1750 Ft/literért. Mivel kispénzű honpógár vagyok, fontos lenne a téma.
saját tapasztalat: Meguin 75w90-es, GL-4-es, résszintetikus tettem a sajátomba(olyan mint a TC-on van, csak boltban vettem)Eleddig jól muzsikál, főleg az előtte lévő 80w90 GL-5-össel szemben, ahhoz képest egy álom.
A lényeg: az a fontosabb kérdés milyen való a TE autódba...?
Aztán, ha azoknak a követelményeket tudod, ahhoz célszerű választani, szerintem.
Használt már valaki Mannol vagy Meguin váltóolajat? Sürgősen esedékes lenne a csere, a TC áruházban ezek vannak Castrolon kívül. Elméletileg minősítésük alapján hasonló tulajdonságokkal bírnak. Használhatóak, vagy mindenképpen drágát kell vennem?
az API minősítések a "kályhától" vagyis az ABC elejétől indulnak, azaz minél távolabb van az "S" (benzinmotorokban alkalmazható motorolajok) ill. a "C" (dízelmotorokban alkalmazható motorolajok) utáni második betű (ez esetben J ill. F), annál jobb minőségű motoroljról beszélünk. A Magnatec-et (ez alapján is) bártan merem ajánlani a Hondához.
az általad belinkelt oldal valóban elég sok hasznos informűciót tartaalmaz de egyrészt nem egészen naprakész, másrészt a kérdéses API minősítésekről meglehetősen keveset (azt is jól érzékelhető fikázás kíséretében) írnak.
3éves honda civic 1.4-hez szerintetek milyen motorolajat vegyek? a könyve 10w40 vagy 5w40-et hoz es ir még egy jelölést:sj/cf amiről nem tudom mit jelent de nem hiszem hogy erdemes tőle eltérni eddig a castrol mgtx magnatec 5w40 amit találtam vélemény?
a (kétütemű) motor tisztasága alapvetően attól javulhat(na), ha pont annyi kenőanyag kerül(ne) a keverékbe ami a kenéshez feltétlenül szükséges (és ez a mennyiség maradéktalanul kicsapódna a keverékben a forgyattyúsházból).
Mivel ezt (eddig) nem sikerül(t) maradéktalanul megvalósítani, némi lerakódással meg kell barátkozni (aminek a jelentős részét a javarészt rövid távon használt kétütemű motorok időnkénti "meghajtásával" ki lehet égetni).
csak azért gondoltam 1:100-ra, mert a fűrészt 1:20-as keverékkel hajtja unokabratyóm, aztán megnéztük, hogy a Husquarna 2T olajjal 1:50 is elég hozzá. De inkább legyen kicsit olajosabb az a nafta, ezen eszem ágában sincs vitatkozni.
Égés, korom, "kokszosodás" tekintetében különbözik a szintetikus a "hagyományos" olajtól?
abban igazad van hogy a szintetikus (kétütemű) motorolajokkal "vékonyabb" keverési arányok is megvalósíthatóak viszont azt nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy a régebbi konstrukciójú motorok (a Trabant tipikusan ilyen) rossznéven veszik ha túl kevés kenőanyagot kapnak. A szintetikus motorolajra való áttéréssel egy kicsit persze lehet "vékonyítani" (sacc/kb 1:50-ig) a keverési arányon, de ebben alapvetően a motor (konstrukciója) a meghatározó (pl a némileg későbbi tervezésű Simson S50/51-es motorok szintetikus kétütemű motorolajjal vígan elfutkorásznak 1:100-as keverékkel is).
az említett Castrol olajokat nem nevezték át hanem (különböző országokban) eleve különböző néven forgalmazzák, vagyis (amint azt helyesen észrevetted) gyakorlatilag azonos olajokról van szó, amiket nyugodtan össze lehet keverni. Arra érdemes azért figyelni hogy az egy éves maradék (vélhetően bontottan álló) olajban elindul(hatot)t az öregedési folyamat vagyis valószínű már nem "gyári" állapotú.