Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_zeno Creative Commons License 2006.04.16 0 0 9588
BarG

Azt az usa syntec-et felejtd el de gyorsan. Az az olaj nem full szint. Messze van az RS 0w-40 től.
Előzmény: BarG (9587)
BarG Creative Commons License 2006.04.16 0 0 9587

Szia SLX!

 

Pénteken megejtettem a soros olacserét, a szervíztől Formula RS 0W-40-et kértem bele (BMW330Cd). És két kérdésem is keletkezett ezzel kapcsolatban.

- A tavaly őszi cserénél is Formula RS 0W-40 ment bele, a flakonján az LL01 minősítéssel, a mostanin meg LL98 minősítés van! Most hogy van ez? Mindkét cserénél maradt 1-1 liter, bár szemre van egy kis színbeli eltérés azért ugyanaz az olaj ugye?  (mindkettő Mo-i, 2005-ös csomagolású)

- tavaly láttam CASTROL SYNTEC 5W-50-es made in usa olajat, amin úgy elcsodálkoztam, hogy vettem egy litert belőle csak úgy megnézni. Namármost a maradékokat meg ezt az 5W-50-est össze lehet-e önteni a következő cserénél (kb szeptemberben) ? Nincs rajta BMW minősítés, csak ACEA A3/B3/B4 meg API SM/SJ/SL/CF. (15000-ként cserélek)( kb 7 liter egy csere)

Üdv:BG

tbob Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9586

Köszi!

 

Előzmény: SLX-350 (9585)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9585

Szia Tbob,

 

a Castrol SLX Longlife II (és általában az összes VW 503 00, 506 00 és 506 01 jóváhagyású motorolaj) annyira belterjesen a VW csoport részére került fejlesztésre, fizikai-kémiai jellemzői (valóban) annyira eltérnek minden másféle olajtól hogy egy gramm egyéb jóváhagyása vagy minősítése sincsen, így másféle (nem VW Longlife) motorokban használni nem célszerű (még a VW-n belül sem használható mindenféle motorhoz).

Előzmény: tbob (9584)
tbob Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9584
Urak!

Valamelyik írástudó tudja véletlenül , hogy a Castrol SLX Longlife II milyen ACEA és API teljesítményszintű?
Csak VW jóváhagyásokkal rendelkezik, de gyanítom a teljesítményszintje alapján használható CDI,HDI, JTD stb. dízelben is.
Mi miatt van kizárólag VW jóváhagyása?

Thx
iusimi Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9583

SLX!

 

köszönöm a gyors választ!

:-)

Előzmény: SLX-350 (9582)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9582

Szia Iusimi,

 

váltó kódokig nem látok el, de a típusból adódóan 1.5 liter tűnik nagyon valószínűnek.

Előzmény: iusimi (9581)
iusimi Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9581

Szia SLX!

Meg tudnád mondani mennyi váltóolaj kell a VW Golf II 5seb 8N kódú váltójába?

Köszönöm 

Előzmény: SLX-350 (9577)
BJanó Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9580

monyesz, SLX-350,

 

mindkettőtöknek kösz, megcélzok egy 10w40-s félszintetikus dízel olajat.

 

BJanó

Előzmény: monyesz (9579)
monyesz Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9579
Na tessék, SLX megelőzött ! :))
Előzmény: SLX-350 (9577)
monyesz Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9578

A 15w40 a franszia éghajlatra van megadva (ott nagyrészt télen sincs -10 fok de még -5 se, nálunk ezzel szemben tartósan lehet -10 vagy az alatt), ráadásul ezek az olajak általában ásványiak. 7500 km vagy évente cserélendő. Ugyanez egy 10w40 félszint olaj esetén 10ekm vagy 3 év. Ráadásul a 10w miatt jobb hidegindítási tulajdonságokra számíthatsz. A 10w40 félszint olajat '88.07 óta ajánlja a gyár (ha jól emléxem), turbós motorokhoz már egyértelműen ez az előírás.

Próbáld ki a 10w40-et, ha egy liternél magasabb egy csereciklus alatt az olajfogyasztás, akkor térj vissza a 15w40-re.

Teljesítményszint szempontjából a 15w40-esek is tudják már az ACEA A2/B2, sőt talán már a A3/B3-at is, ami bőven jó ezeknek a motoroknak, API nómenklatúra szerint egy SJ/CF olaj megfelelő.

 

SLX biztos ajánl majd megfelelő Castrolt, de a Valvoline, Total, Esso, Rowe, Delphi, Pennzoil olajok között is nézhetsz megfelelő árút.

 

Ja, és a jó olajszűrő is fontos !

Előzmény: BJanó (9576)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9577

Szia Bjanó,

 

a rendelkezésemre álló álmoskönyv a lehetőségek közt említi a 10W-40-es motorolajokat is (való igaz hogy hideg éghajlatra - na de mi pl a Szaharához viszonyítva elég hideg helyen autózunk). Ha valóban jó állapotú a motor szvsz kitűnően fog működni a 10w-40-es olajjal.

Előzmény: BJanó (9576)
BJanó Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9576

Szia SLX-350,

 

gondolom, ha sokkal több oldalt visszaolvasnék, találnék választ, de 5 oldal után feladtam.

Citroen BX dízel, XUD7, sima szívómotor, '89-s, 196ekm-el. Nemrég vettem, nem füstöl, az olaj láthatóan nem fogy (1-2 ezer km-t mentem csak vele). Nem hajtjuk.

 

A gépkönyvbe csak 15W40 van leírva, Te költséghatékonyan mit javasolsz bele?

 

Kösz.

BJanó

Előzmény: SLX-350 (9565)
calathea Creative Commons License 2006.04.13 0 0 9575

Sziasztok!

 

95-ös 1.6-os benzines Lancerba milyen 10w40-es motorolajat ajánlotok?

 

A hozzáértők véleményét előre is Köszönöm!

_zeno Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9574
Mondjuk a meguin full szint hajtóműolaj bolti ára sincs túl messze a 4000 ft-tól.

De a TAF-et is be tudod szerezni frankó áron www.autoteka2000.hu-n.
Én javaslom a castrol-t. Én anno azért nem azt tettem bele mert sürgős volt és ez volt prompt kéznél.



Előzmény: _zeno (9573)
_zeno Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9573
Én a BMW diffimben használok Meguin 75w90-es, GL-5-ös full szintet. Elégedett vagyok vele. Bár a diffiben nehezebb csekkolni ezt mint véltóban.HIdegen,melegen csendes a diffi.Mondjuk ez elsősorban a diffi jó állapota miatt van. Enyit tudok mondani róla.
Előzmény: iusimi (9568)
iusimi Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9572

A Swiftbe akkor 75w90 kell ezek szerint,

 

A TAF-X GL 4/5-ös, ezt egyik sem tudja a TC-osok közül és ez fullszint, a legjobbak közé sorolják a váltóolajok közül.A minőséget pedig meg kell fizetni...

 

SLX írta korábban (remélem nem haragszik meg az idézésért):

 

"A Swift váltójához (elvileg) sokféle (API GL-4-es és GL-5-ös) hajtóműolaj használható, de a gyár azért súg:  a sokféle lehetséges minőségű hajtóműolaj közül az API GL-4 es SAE 75W-90-es a leginkább ajánlott. Ennek a Castrol választékából az SMX-S (teljesen szintetikus) hajtóműolaj felel meg."

 

Én meg vagyok elégedve azzal olajjal amit írtam, de mivel az autóm nem Swift, így konkrétan nem merném ajánlani Neked.

Ha viszont egy olaj teljesen megfelel az autód igényeinek, akkor miért ne választhatnád azt?

(itt is tartom azt a véleményemet, hogy azért lehet vmi oka az árkülönbségnek...)

Előzmény: redbandy (9571)
redbandy Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9571
A 2T Trabi sztenderen van, esetleg hétvégeken van bevetésen erdei-mezei utakon (rendszám nélkül). A jelenlegi kocsim Swift, 75W-90 API GL-4, 5 az ajánlás a váltóba. Csak azért kérdezek, mert ugyanazt tudja a Castrol 3500 Ft/literért, meg a Meguin/Mannol 1750 Ft/literért. Mivel kispénzű honpógár vagyok, fontos lenne a téma.
Előzmény: iusimi (9570)
iusimi Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9570

Mert ha igen akkor itt

 

http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-417eb63f96aa2

 

olvashatod, melyik illik bele a legjobban.

(én is láttam a boltban a múlt héten ilyen MOL-os, Trabiba valót, persze gyártási időpontot nem néztem)

Előzmény: iusimi (9569)
iusimi Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9569

Ezt most 2T Trabiba keresed?

 

Előzmény: redbandy (9567)
iusimi Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9568

Szia!

 

saját tapasztalat: Meguin 75w90-es, GL-4-es, résszintetikus tettem a sajátomba(olyan mint a TC-on van, csak boltban vettem)Eleddig jól muzsikál, főleg az előtte lévő 80w90 GL-5-össel szemben, ahhoz képest egy álom.

 

A lényeg: az a fontosabb kérdés milyen való a TE autódba...?

Aztán, ha azoknak a követelményeket tudod, ahhoz célszerű választani, szerintem.

 

Ez csak az én véleményem.

Előzmény: redbandy (9567)
redbandy Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9567
Használt már valaki Mannol vagy Meguin váltóolajat? Sürgősen esedékes lenne a csere, a TC áruházban ezek vannak Castrolon kívül. Elméletileg minősítésük alapján hasonló tulajdonságokkal bírnak. Használhatóak, vagy mindenképpen drágát kell vennem?
Laminex Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9566
A gyorsan megtalált link volt, nem én csináltam...
Előzmény: SLX-350 (9564)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9565

Szia Mokker,

 

az API minősítések a "kályhától" vagyis az ABC elejétől indulnak, azaz minél távolabb van az "S" (benzinmotorokban alkalmazható motorolajok) ill. a "C" (dízelmotorokban alkalmazható motorolajok) utáni második betű (ez esetben J ill. F), annál jobb minőségű motoroljról beszélünk. A Magnatec-et (ez alapján is) bártan merem ajánlani a Hondához.

Előzmény: mokker (9562)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.12 0 0 9564

Szia Laminex,

 

az általad belinkelt oldal valóban elég sok hasznos informűciót tartaalmaz de egyrészt nem egészen naprakész, másrészt a kérdéses API minősítésekről meglehetősen keveset (azt is jól érzékelhető fikázás kíséretében) írnak.

Előzmény: Laminex (9563)
Laminex Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9563

http://www.llac.hu/hirlevel/doc14.html

a jelölésekről itt minden le vagyon írva

Előzmény: mokker (9562)
mokker Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9562
3éves honda civic 1.4-hez szerintetek milyen motorolajat vegyek?
a könyve 10w40 vagy 5w40-et hoz es ir még egy jelölést:sj/cf amiről nem tudom mit jelent de nem hiszem hogy erdemes tőle eltérni
eddig a castrol mgtx magnatec 5w40 amit találtam
vélemény?
Előzmény: SLX-350 (9561)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9561

Szia Redbandy,

 

a (kétütemű) motor tisztasága alapvetően attól javulhat(na), ha pont annyi kenőanyag kerül(ne) a keverékbe ami a kenéshez feltétlenül szükséges (és ez a mennyiség maradéktalanul kicsapódna a keverékben a forgyattyúsházból).

Mivel ezt (eddig) nem sikerül(t) maradéktalanul megvalósítani, némi lerakódással meg kell barátkozni (aminek a jelentős részét a javarészt rövid távon használt kétütemű motorok időnkénti "meghajtásával" ki lehet égetni).

Előzmény: redbandy (9560)
redbandy Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9560
Szia SLX,

csak azért gondoltam 1:100-ra, mert a fűrészt 1:20-as keverékkel hajtja unokabratyóm, aztán megnéztük, hogy a Husquarna 2T olajjal 1:50 is elég hozzá. De inkább legyen kicsit olajosabb az a nafta, ezen eszem ágában sincs vitatkozni.

Égés, korom, "kokszosodás" tekintetében különbözik a szintetikus a "hagyományos" olajtól?
Előzmény: SLX-350 (9559)
SLX-350 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 9559

Szia Redbandy,

 

abban igazad van hogy a szintetikus (kétütemű) motorolajokkal "vékonyabb" keverési arányok is megvalósíthatóak viszont azt nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy a régebbi konstrukciójú motorok (a Trabant tipikusan ilyen) rossznéven veszik ha túl kevés kenőanyagot kapnak. A szintetikus motorolajra való áttéréssel egy kicsit persze  lehet "vékonyítani" (sacc/kb 1:50-ig) a keverési arányon, de ebben alapvetően a motor (konstrukciója) a meghatározó (pl a némileg későbbi tervezésű Simson S50/51-es motorok szintetikus kétütemű motorolajjal vígan elfutkorásznak 1:100-as keverékkel is).

Előzmény: redbandy (9556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!