Most néztem, a digit. multiméterem 130 uA-t csorgat át a mérendő ellenálláson, ezzel akár direktbe is meg lehet mérni, annyi túlterhelés nem okoz gondot... Egy occso kinai 100 uA-s alapműszer itt 860 Ohmos...
Motor téma átgondolva, a mért elektronyosság állandó mágnes pólusok között tekercset mozgat.(ismerős?) Tekercsen meg van a mutató. Ezen ok miatt nem kapsz használható értéket egyszeű ellenállás mérő müszerrel.
Sajnos az én pédányomon, bár gyári állapotban van ez nincs feltünteve. Motor téma átgondolva, a mért elektronyosság állandó mágnes pólusok között tekercset mozgat.(ismerős?) Tekercsen meg van a mutató. Ezen ok miatt nem kapsz használható értéket egyszeű ellenállás mérő müszerrel
Laborban a müszer belső ellenállását úgy mérjük meg, hogy tápról 50-120 mV feszültséggel végkitérésbe kergettyük a müszert, majd ellenállás dekádot kapcsolunk vele párhuzamosan és a dekád segítségével a müszert középső állásba maceráljuk. Ekkor a két ellenállás értéke azonos és a dekádról leolvasható.
A skála jobb oldalán ott szokott lenni, hogy hány mV kell a végkitéréshez. Én most néztem egy 71DA-t és egy 101DA-t, mindkettőnél 60 mV. A többi már csak Ohm-törvény...
A müszeren eső feszülség természetesen mV nagyságrendű, nincs ilyen tápom amivel ezt generálni tudnám. A Deprez rendszerű müszerek tulajdonképen egyenárámú motorok és az általad vázolt módszerrel a motor teljesítménye is belezavar a számított értéke.
Párhuzamosan kellene kötni az ellenállas dekádot, hogy pontos értéket megtudjam. Sajnos, nincs se ellenállás dekádom és 100 µA es tápegységem sncs .Ezért kérdeztem a kollégákat.