Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

whisper Creative Commons License 2000.10.04 0 0 485
Szia Jókutya!

Pár kérdés csak, nem vitatkozás szinten:
ad 1.: 120-nál felhúzott ablakkal nem is nagy a mentzaj és én még 140-nél sem éreztem, hogy vissza kellene venni a tempóból. Az 1,0 tényleg nem egy erőművész, de azért gyengének nem mondható.
ad 2.: Instabilitás - eddig milyen autókban ültél??? Szerintem igen jól bírja a kanyarokat, nem billeg, nem dűlöngél.
ad 3.: 5,8 az sok vegyes használatban? Gondolom, ha bérelt autó volt, nem kímélted túlzottan.
ad 4.: relatív.
ad 5.: Meg kell tanulni váltani.
ad 6.: Valamiről le is kell mondani. Akinek fontos a csomagtér, az nem ilyet vesz.

ad Civic: 90 LE? Ne hasonlítsd a 68-hoz! Az kijön 5,8-ból (5,1)?

Előzmény: jokutya (483)
MiCKEY Creative Commons License 2000.10.03 0 0 484
Szia jokutya.

Nem akarok vitatkozni, főeg ezen a fórumon mert eddig nem volt szokás, de az általad említett szempontok ellenkezőjével magyarázták az év autoja díjat.
Gondolod megkapta volna a nagy olasz nyomás ellenére, ha rossz a váltója, úttartása, kényelmetlen meg ilyenek ?
Egyébként nem értem, hogy lehet e ekkora különbség két Yaris közt, mert nem igazán érzem, hogy igazad lenne.
Városi körülmények közt valóban beissza az 5.8-6 -ot. Rossz is nézni mikor az ember áll a lámpánál és nő az átlagfogyasztás.

A fentiek a saját véleményemet tükrözik, gondolom mások is írnak akiknek már régebb óta van Yarisuk.

Tisztelettel : MiCKEY

jokutya Creative Commons License 2000.10.03 0 0 483
Halihó,

Én nyaralásom alatt béreltem egy Yarist, mentem vele vagy 1500 km-t és a köv. negatív tapasztalataim vannak:

1. Az 1.0-ás motor nagyon gyengus, autópályán való közlekedésre teljesen alkalmatlan. 120 körül már olyan menetzaj van, hogy ösztönösen is visszavesz az ember a sebességből.
2. Ez a leginstabilabb autó amit valaha is vezettem. Út- és kanyartartása katasztrofális.
3. Fogyasztása sem győzött meg: ha a kijelzőnek hinni lehet, 5.8 alá nem ment soha...
4. A műanyagok minősége nagyon rossz, nem kellemes hosszú ideig benne ülni.
5. A váltója olyan, mint egy játékautóé, pontatlan és kopog.
6. Kicsi a csomagtartója.

Ami tetszett: Nagyon jól manőverezhető városban... több nincs is. Bocs, ha néhány tulajdonosnak a lelkébe gázoltam, de sajnos a tapasztalat az tapasztalat... Én magam részéről nem vennék Yarist. De ez csak az én véleményem. (Megj: nekem 1.4-es Civic-em van, nagyon szeretem.)

whisper Creative Commons License 2000.10.03 0 0 482
Szerintem a 'Clean'-nel vigyázz, mert megmarhatja a fényezést!!!
A makacs dolgok eltávolítására a gépkönyv terpentint ír. Van valakinek tapasztalata?

Ami részemre elég fájó a Yarisban, az a hangszóró karakterisztikája. Hosszú úton nagyon férasztó a hangja. Ha el akarpm vele nypmatni a szélzajt, akkor eléggé fel kell tekerni a hangot. És az a nagy baja, hogy hiányoznak belőle a mélyek és a középtartomány túlzottan ki van emelve. Valakinek van tapasztalata hangszórócserével kapcsolatban?

Előzmény: MiCKEY (477)
mrcsaba Creative Commons License 2000.10.03 0 0 481
Nem bogareltavolitas, hanem megelozes:
en azt hallottam, hogy az utolso mosovizbe par csepp kerozint/gazolajat kell tenni, es utoljara ezzel mosni le a kocsit. Ekkor a gazolaj egy vekony reteget fog kepezni, ahova felviszed, es erre nem szaradnak ra a bogarak. Viszont ettol aztan nagyon hamar koszolodik.
Vannak meg vedofoliak amit a kocsi elejere lehet ragasztani, meg egyeb mehanikus nyalanksagok is.

Van egy bogareltavolitasra specializalt "Turtle wax bug remover" nevu szer is, bar nem hiszem, hogy sokkal jobb lenne mint az ajanlott haztartasi szerek.

Előzmény: whisper (476)
zvarga Creative Commons License 2000.10.03 0 0 480
Sziasztok! (Szia Oya)

Visszatérek a Corollám problémájára. (1.4 VVTI Sedan Terra ABS)
Egy régebbi levelemben kérdeztem a szakértőket, hogy mit szólnak a problémámhoz, miszerint kb. 1000 km-enként 1X előfordul, hogy 1 mp-re leáll az egész elektronika.
Nem mondható igazán nagy hibának, de azért 120-nál nem kívánom senkinek ezt az érzést, pláne egy új Toyotában...
Most jövök a 15ezres szervizről (Toyota M3)...
Ismert a dolog.........
Cserélik az egész motorvezérlő elektronikát!!!
A szervizes ezt egy elég vastag füzetből olvasta...
Kíváncsi lennék, hogy még mik vannak benne és még mire számíthatok!
Más tapasztalt-e ilyet???
Minden jót!
Üdv: Zoli

Előzmény: Oyabun (454)
MiCKEY Creative Commons License 2000.10.03 0 0 479
Mármint az aceton helyett ?
Ja és feltoltam a tükröt igy már biztos nem veri be az ember a fejét :)
Mit tudtok a párizsi autószalonon bemutatott Yaris 1.5 Sport-ról ? Ránézésre +30-40Le, meg spoiler, kf felnik ... Van valakinek infoja ?
handras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 478
Mickey! Használj inkább benzint.
Előzmény: MiCKEY (477)
MiCKEY Creative Commons License 2000.10.02 0 0 477
Kocsi tisztitás ...
Ez egy elég sarkalatos pontja a dolognak mert gondolom mindenki nagyon vigyazni akar az új kocsijára (meg a régire is). En speciel tisztitásnál a vizzel lemosás igy lejönnek a nagyobb dögök majd a végén száraz ruha és 'Clean' ablaktisztító segitségével minden maradékot. Nagyon hamar szárad, foltmentes és tenyleg leold mindent. Megnéztem eldugott fekete műanyagon és nem hagy foltot, ugyhogy tegnap mindenhol lepucoltam. (viszont az uvegről a matrica maradékát csak acetonnal birtam leküzdeni, azzal viszont nagyon vigyázni kell mert megoldhatja a műanyagokat!)
whisper Creative Commons License 2000.10.02 0 0 476
Látom a negatívumok kezdenek előjönni. ;-) De ezek nem igazán komoly "hibák", mert más autókban - főleg hasonló kategóriájúban - is megvannak.

Lehúzott ablak: Hátul még nem húztam le sose, előre viszont rakattam szélterelőt. Még így is eléggé tud robogni a szél nagy sebességél.
Zörgés: Macskakövön néha berezonál a felszerelt légterelő, meg nagyon rossz úton a két első ablak. Illetve megfigyeltem, hogy nem áll stabilan az első ablak, kicsit tud billenni előre-hátra.
Duda: egyszer-kétszer már én is megnyomtam tolatáskor, ha nagyon kellett tekerni a kormányt.
Tükör: tényleg két ponton állítható, ezt nekem az átadáskor be is mutatták.
A fényszórókat még nem volt alkalmam tesztelni, mert nem vezettem sötétben nyílt úton, csak hegyen, de ott nem specifikus az értékelés.

??? Mivel lehetne a legjobban és legkíméletesebben leoldani az ízeltlábúakat a kocsi elejéről?

MiCKEY Creative Commons License 2000.10.02 0 0 475
Ez buli, meg se neztem pedig nagyon drukkoltam, hogy tehessem feljebb is ... Kiprobalom. Kosz ...
csk Creative Commons License 2000.10.02 0 0 474
A 2. ponthoz: a belső visszapillantó tükör két ponton is állítható, a tükörlapnál és a szélvédőnél ahol ragasztva van elfordul egy gömb körül, így akár a plafonig is felnyomhatod!
mrcsaba Creative Commons License 2000.10.02 0 0 473

Ha lehuzom az egyik hatso ablakot (mondjuk majdnem felig) akkor muszaly egy masik ablakot is kinyitni, mert kulonben borzaszto duborges van mar 60-nal is. Nalatok is igy van ez?
Menet kozbeni zorgest nem tapasztaltatok?
Nalam azt hiszem az ablakok zorognek egy kicsit, ha nincsenek teljesen felhuzva, es gorongyos az ut (jo vagy normal minosegu uton nem).
A muszerfalvilagitas azert szokott zavarni, mert ha huzamosabban lakott teruleten megyek nappal, akkor le szoktam kapcsolni a lampat (es ha kierek, vissza).
Előzmény: Gokuball (472)
Gokuball Creative Commons License 2000.10.02 0 0 472
Re!

1,2,3,5 pontokkal teljesen egyetertek.

Sajnos nekem is sikerult lefulladnom parszor, de legtobb gaz akkor kell neki, ha negyen-oten ulunk a kocsiban...akkor nagyon durvan (1,0L).

G.

Előzmény: mrcsaba (470)
MiCKEY Creative Commons License 2000.10.02 0 0 471
Problémák : A műszerfalvilágítást nappal tényleg utána kell állítani. Szerintem arra gondoltak, hogy sötét van mikor bekapcsolod :) (A régi toyotámon is elhalványult az óra) De legalább vissza lehet állítani.
Az induláskori gázt csak meg kell szokni, mert nagyon kis pöccintésre is pörög a motor. Egyre többször sikerül jól elindulnom. (lefullasztani még nem sikerült)
Viszont a lámpa valóban 0-1 között lenne a legjobb...
mrcsaba Creative Commons License 2000.10.02 0 0 470
Nektek van olyasmi, ami nem tetszik a Yarison?
Ezek azok a dolgok, amit a Yarison en meg nem tudtam megszokni:
1, a kurt nagyon elterpeszkedik a kormanyon, konnyu akaratlanul is megnyomni, foleg ha nagyon kell tekerni a kormanyt.
2, Ha a vezeto ulesrol nyulok bele a kesztyutartoba, gyakran belefejelek a tukore.
3, Indulasnal viszonylag nagy gaz kell, kulonben hajlamos a lefulladasra.
4, A lampa kapcsolasakor mindig kell a muszerfalvilagitast is kapcsolni (pl. kiersz a varosbol nappal es felkapcsolod a lampat, erre a muszerfal sotetbe burkolozik).
5, A hatramenetet meg most is neha nehez kapcsolni (3000 km utan). Erdekes, hogy hidegen mindig megy, csak akkor rakoncatlankodik neha, ha mar bemelegedett.
6, a tompitott feny 0 es 1 allasa kozott nagyon nagy a kulonbseg (az 1-3 kozott sokkal kisebb).
Szerintem a "normalis" allas valahol 0 es 1 kozott lenne.

MiCKEY Creative Commons License 2000.10.02 0 0 469
Na voltam vidéken a hétvégén, igy már 350Km van a Yarisban :).
Érdekes : 11km -el vettem át, egyből tankolni kellett és most még a nyolc csíkból ami a tankot jelképezi öt megvan.
Szóval vidék. Háztól házig 59,8km odavissza kb 120. A fogyasztás ezen a 120-on 4,9 átlaggal jött, legalábbis ezt mutatja. A túrában kb 15-20 km város is volt amig kiértem Pestről.
Nem nagyon nyomtam neki, ugy 90-100 körül, egy-előzésnél 120... Furcsa, hogy az ember megszokta a régi autóját és nekiáll előzni lendületből aztán rájön, hogy ezzel nagyon hamar a másik seggébe ér, úgyhogy ezt is meg kell szokni.
Kipróbáltam a 2a-n a fogyasztást, mentem 70-80-90-el hosszú egyenes szakaszon és olyan 4-4,5-5 körüli értékek ugráltak. Persze lehet csalóka, mert ha mégsem egyenes hanem gyengén lejt vagy emelkedik akkor elég sok különbség tud lenni.
Világítás : direkt este jöttünk haza, hogy azt is megnézzem. A lámpa nagyon jól be van állítva 0-ás állásban szerintem vetekszik egy két régebbi autó távfényével. (0-1-2-3 állás van a terheltségtő függő beállítás miatt).A műszerfal világítás tuti.
Rákérdeztem az ezres dologra, ez a Emil-Frey törődése :), átnéznek minden fontosabb dolgot és meghallgatják, hogy mit tapasztaltál. Aszongyák sokakat megnyugtat, hogy már az elején törődnek velük. Ja és teljesen ingyen van és kb 20-30 perc az egész.
Egyelőre ennyi, majd még írok :)))
myra_ Creative Commons License 2000.10.01 0 0 468
Hello

Midenkinek köszönöm a segítséget, ebből autórendelés lesz.

Üdv: Myra

mrcsaba Creative Commons License 2000.10.01 0 0 467
Most talaltam:

Yaris torestesz:
http://www.euroncap.com/ratings.php3?id=superminis&order=1

A "supermini" kategoriaban a legjobb a Yaris, a
VW Polot is megelozve 13 ponttal (pedig az ncap
allitolag kisse nemet parti).

Yaris biztonsagi teszt:
http://www.whatcar.co.uk/magazine/articletemplates/cfmSubSpecialIndex.cfm?parentArticleID=2215

A Yaris 85 ponttal a legjobb, ennel jobb a "supermini" kategorian kivul is nagyon keves van (azt hiszem csak az Audi A6 90 ponttal). A rovid leiras szerint a kategoriaban ez volt az egyetlen modell, ami a felkert "szakertok" probalkozasait teljesen meghiusitotta. Erdekes, hogy a Pegaut 206 kapja a leglesujtobb ertekelest (15 pont).

Lux Creative Commons License 2000.09.30 0 0 466
Szia Micimacho!
Meglep amit a Corolládról írsz. Amikor én vittem ezres szervízbe, akkor rá is kérdeztem, hogy cserélik-e az olajat (merthogy anno az Astránkban cserélték), erre majdnem kiröhögtek, hogy már vége a Lada-korszaknak... Szóval nálam csak megnézték a tömítéseket, fékeket, aztán hazaküldtek.
Lux
Előzmény: micimacho (465)
micimacho Creative Commons License 2000.09.30 0 0 465
Lux.
A Corollában, és az Avensisben tényleg. Nekem ott még olajat is cseréltek a corollánál. Az avénél már csak megnézték, és tényleg ingyér volt. De a Yarissal nem kell bemenni. Szerintem ez csak az EF dilije, de az ismerősöm is ott vette, és neki sem kellett januárbamn még.
Szóval, ha csak nézegetik ok, (bár az is idő) de ha olajat is akarnak cserélni, az már kasza gyanús.

Myra.
Én nem hiszem, hogy etalon leszek a számodra, mert egy ideje csak automatával járok, de ha érdekel elmondom, hogy mi a helyzet ezon a fronton.
Az 1.3 Corolla elég lomha automatával, de az csak 3 sebességes, ez is lehet ok (Azért a régi 1.3-as automata corolla még lomhább volt, sokat javult). Az 1.3Yaris, már 4 sebesség, és egész jól megy, csak kicsit pörgetni kell, viszont fura, hogy az 1.3Yaris már 90 lóerő körül van, és ahhoz képest meg nem igazán repül. Szóval nem olyan könnyű az autó. A hasonlítási alap egy 2.0ás Ave (még nem az új motorral), ami szintén 4es automata, de összehasonlíthatatlanul erősebb, jobban megy, és mivel ezzel járok többet, így nagy a kontraszt, ha átülök. Az ok főleg a nyomatékban lehet. Ez az automatánál különösen érzékeny pont. Hiába kicsi a teljesítménybeli különbség, nagy a nyomatékbeli. Ráadásul egy 2000es motor nyomatékgörbéje sokkal egyenletesebb, mint egy ilyen kis "méregzsáké". Erőből nem mindíg megy vele a rendfenntartás.(Mármint ha nyomakszik valaki, akkor rendben tartani. Egyébként is tapasztalat, minél kisebb autóban ülsz, annál inkább le akarnak nyomni az útról. Ez akkor fura, amikor pl. az előző kisautónk egy1,9es benzines Peugeot 205ös volt, szintén automatával (100LE), de a kis súlya miatt a nagy mercik meg bömbik csak a benzingőzt szagolhatták. Mégis mindíg le akartak nyomni vele. Néha így járok a Yarissal is. Egy-egy kicsit nagyobb autó, rögtön kísértést érez, hogy megelőzzön. Skoda oktáviák, Astrák,Golfok. Nem értem. Pedig ezzel az autóval is ugyanúgy vezetek, mint a másikkal. Azzal meg sose akarnak lenyomni.)
Azért Yarissal még így automatával is az 1.6os autókat lehet cukkolni, de azért néha ér meglepetés. Az Aveval ritkábban. :-))
Amit Mickey írt, mind igaz. Jó a magas ülés, szép a belseje.
Ja, és a Corolláénál nagyobb az utastere. Persze ennek ára van, alig van csomitartó. Szóval családi autónak azért lehet, hogy kicsi. Bár egy nagy teli kosár a Coránál a multkor belefért úgy, hogy nem kellett előre tolni az ülést. Az ok: magas a csomagtér. De nyaralni biztos kicsi lenne.
Szóval, ha előtte tényleg mindíg nagy autód volt, kicsit kellemetlen lehet az átülés. De azért csak rábeszélni tudlak, mert a fogyasztás oltári, (városban automatával 7.5 elég lendületes vezetéssel.) és azért ez csak egy Toyota, ami azért nem sámli. (A 3 év gari, meg a kidolgozás, meg az assistance....)
Egy szó mint száz, megbánni nem fogod, az biztos, de eleinte kicsit szokatlan lehet.

Mickey
Hátul még dobfék van?

Üdv. Mm

Lux Creative Commons License 2000.09.30 0 0 464
Hali!
Az ezres szervíz teljesen normális (a Corollám szervízkönyvében bele is van pecsételve), csak megnézik hogy minden rendben van-e, és mehetsz utadra. Nem cserélnek semmit, nem fizetsz semmit, és nem tart semeddig sem. Egy-két rutinvizsgálat (váltó-motor-fékek, olajszint stb.)
Lux
whisper Creative Commons License 2000.09.29 0 0 463
Myra, 1,3-ast én sem vezettem, de azt tudom, hogy az 1,0-ás felveszi a tempót az 1,4i-16V Astra II.-vel úgy 110-ig, és a Mitsubishi Lancer 1,3i-12V-vel. Gondolom az 1,3 erre még rá is tesz egy lapáttal. A Suzuki 1,3i-8V-nél meg bizti sokkal jobb.
MiCKEY Creative Commons License 2000.09.29 0 0 462
Hello Myra ...
Eddig is toyotám volt csak egy régebbi modell (87 Tercel 1,5 4WD)
Érdemben nem sokat tudok még mondani (minden nagyon szép és jó) mert 75Km van az autóban. Első tapasztalatok, kényelmes és elég magasan ülsz ez nagyban javítja az utazási komfortot. A műszerfal ténylag tuti, de ezeket már tudod, ha probaltad az 1.0-t. Tegnap azért előzgettem, és tényleg 3000 körül-től iszonyúan megy az autó. A rádió szerintem nagyon jól szól és nagyon halk a motor ezért figyelni kell mikor az ember odalép mondjuk 2-ben és 80-90 körül eszmél, hogy váltani kéne.
Részemről a kényelem tuti, elektomos tükrük és a 4 ablak, este is nagyon szép a műszerfal. (direkt kimentem este megnézni :)
A hétvégén megyek vidékre, majd írok.
(most még nagyon figyelem a fogyasztást mert ez nekem újdonság és lehet látni, hogy mikor vezet az ember takarékosan)
myra_ Creative Commons License 2000.09.29 0 0 461
Hello MiCKEY és micimacho

Érdekelne mi a tapasztala, mert én lehet, hogy ráveszem magam és szombaton megrendelem az 1.3-ast csak félek, hogy csalódok a dinamikusságában. Ez a pénz amit kérnek érte nekem családos embernek sok, de ha ok a kocsi akkor a Toyota minőség miatt mégis rávenném magam. A baj az, hogy eddíg nagyobb és erősebb kocsikhoz szoktam (persze használtban). Kipróbálásra (teszt út) viszont se az Emil-be se a Szentendrei Toyotába nem volt 1.3-as, csak 1.0-as. Szóval baromira rosszul érezném magam, ha megvenném és utánna két nappal rájönnék, hogy ez mégsem az én autóm. Így 2-3 évet nehéz lenne átvegetálni benne. Szóval kéne az 1.3-as tapasztalat, ha nem pofátlanság kérni, írjátok le milyen autót vezettetek eddíg hosszab ideig. Ezért ne haragudjatok, de a Skoda 105-ös után suzuki 1.3-as szuperül tud menni. Segítsetek, mert az asszony már megöl, ha nem döntök autó ügyben.

Köszönettel: Myra

MiCKEY Creative Commons License 2000.09.29 0 0 460
Az Emil-Frey -nél. Rendesek voltak meg minden, nem miattuk csúszott a dolog. De ezt az ezrest én sem értem. Majd ma rákérdezek, hogy ez kiváltság vagy szivatnak. (Ha meg fizetni is kell érte akkor tégyleg balhé leszű)

Egyébként a computer tényleg érdekes, mert tutira tudja a megtett utat és a fogyasztott benzint is de azt nem lehet kicsiholni belőle.

micimacho Creative Commons License 2000.09.29 0 0 459
Mickey.

Gratula hozzá.
Nekünk nem kellett. Már 7000 van benne. Majd 15enél. De más is vett már át, és neki sem
kellett 1000esre menni.
Netán automata?
Hol vetted át?

Mm.

MiCKEY Creative Commons License 2000.09.28 0 0 458
És megvan !!!
Ma vettem át az autómat (Yaris 1.3 Sol), ugyan nehéz szülés volt de sikerült.
Viszont aszontak 1000km körül vigyem be egy rövid átnézésre. Másnak is kellett ?
Tapasztalatokat írjak ?
MiCKEY Creative Commons License 2000.09.27 0 0 457
Még 1 nap ;)
mrcsaba Creative Commons License 2000.09.26 0 0 456
1: Irorszagban biztosan visszahivtak a marcius elott keszult Yarisokat. A megjelent hirek szerint a fekero elosztas szabalyozasa volt rossz, ezert az auto konnyebben kisodrodott veszfekezesnel. A problema nem lehet tul nagy, mert max. 40 perces munkaval korrigalhato.

2: Hogy barhol mashol lettek volna visszahivasok, arrol nem tudok.

3: Szinte biztos, hogy ugyan az a fekrendszer van minden Yarisban, nem hiszem, hogy az ireknek kulon keszitenek...
Szerintem az itthoni dealerek csak arrol tudnak, amit a Toyota mond nekik, a web-et nem nagyon bongeszik.

A Yaris hasznalati utmutatoja maskent rendelkezik "Nemetorszagi tulajdonosok" szamara, mint egyebkent. Ez miert van? Valami mas a motorterben is, vagy csak az eloirasok/kovetelmenyek masok No-ban? Ha elmegyek No-ba, a hatartol kezdve maskeppen kell inditanom?

Előzmény: MiCKEY (455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!