Keresés

Részletes keresés

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 399

Valamiért nem sikerült elsőre feltölteni a képeket rmélem most sikerül.

 

Tető kupola rész.

 

Tető túlnyúlás.

 

Tető túnyúlás kazettája

 

 

Spot lámpa PVC csőben.

 

A tető szellőzetetést nem fényépeztem le. Kb 5 méterenként egy 40X20 cm-es rács ami a tető túlnyúlásban van benn.

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 398

Hello Nopánic,

 

a jelenlegi 15 cm fődém szigetelésre akarok még további 20 cm-t rakni. Tegnap voltam fenn a padláson és készítettem 1-2 képet mihez lenne kérdésem. A szigetelés alsó 5cm-ben teljesen meleg mint a szoba, felette meg már hideg. 

 

1.

A tetőtúlnyúlásnál is le kell szigetelnem? Úgy nézem kb 10cm vastag szigetelés férne be a tető túlnyúlási részébe. A ház könnyű szerkezetes. Remélem nem ott történik a fal szellőztetése. A tető szellőztetésére szolgáló nyílások kb 5-6 méterenként ezekben a tetőtúlnyúlásokban található. Természetesen azt nem kell lefednem. Az utolsó kép a tetőtúlnyúlás kazettája. Úgy néz ki mintha ott szellőző rése lenne a falnak. Gondolom oda is mehet a szigetelés.

 

2.

A fektetéssel kapcsolatban hogy legyen. Legegyszerűbb lenne ha 20cm-t egymásraraknék kis eltolással vagy 10cm hosszába 10cm keresztbe. Mivel nincs deszkázva a fődém elég nehézkes lenne hosszába+keresztbe.

 

3.

A Spot lámpáknak amiket már lecseréltem energiatakarékosra, ilyen PVC csőben van kialakítva a bekötés. Nincs benne szigeteleés, és most jelenleg mint kémény funkcionálnak szóval vezetik ki a meleget a lakásból a tető fele.

 

Itt kérdésem:

- Vagy lehúzom a PVC burkolatot és mehet az izzó fölé a szigetelés. Gondolom a PVC cső arra szolgál, hogy elektromos probléma esetén nem érintkezik a fával a vezeték, kisebb a tűzveszély.

- Vagy a PVC csőbe rakok üveggyapotot. 

 

 

 

Fakukac Zoli Creative Commons License 2011.01.24 0 0 397

Lépcsőházból van fűtve, teljesen más légtér.

 

Előzmény: nopánick (396)
nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 396

A cserépkályha is ugyanúgy sok levegőt kér mint a gáz...!

Előzmény: Fakukac Zoli (395)
Fakukac Zoli Creative Commons License 2011.01.23 0 0 395

Rendik vagytok, hogy így eltrécseltek ezen a gáz dolgon. de cserépkályhás fűtésük van . Azért köszi az infókat. Egyébként természetesen sejtettem a  hermetikus zárás dolgát,el is mondtam nekik ezt a kérdést ,de úgy láttam ezzel nem győztem  meg őket.Minden áron azt gondolják ,az üveg az oka.Ismertettem nekik a szellőzőbeépítés lehetőségét, hogy tegyünk egy próbát, néhány ablakból próbaként visszavettem a gumikédert.Most hogy bejött a hideg, várom a visszajelzésüket.Köszi a megerősítésben, hogy mégis jó irányban indultam el.

Előzmény: nopánick (393)
KömKel Creative Commons License 2011.01.23 0 0 394

Hmm... anyámék házán 20 évvel ezelőtt már nem számoltak az ablakokkal, nem is akarták megcsinálni a szellőzőt. Aztán télen amikor betömték (mert megy ki a meleg...) csodálkoztak, hogy elaludt a gázbojler lángja.

Előzmény: nopánick (393)
nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 393

Csakhogy régi házaknál MÉG beleszámolták

a gázcucc levegő igényébe az ablak/ajtó rést!!!

Mert AKKOR még volt rés.... és ezzel szellőzés is.

 

AZ én kazán helyiségem gáztervében is ott virít a 12 m ajtó+ablak rés és

számoltak az azon bejutó levegővel, így nem keleltt külön szellőző lyuka falba.

 

NAmost h abárki ablakot-ajtót cserél, akkor illik neki tudnia,

hogy Ő MOST megszünteti az addigi résszellőzést, ezért

fel kelle hívnia a tulaj figyelmét a tényre és a következményre.

 

Javasolni, hoyg kérdezez meg a gázosokat, hogy

jó lesz-e még a cucc a beépítés után is....

 

A külön terv nélküli komplett ablakcsre , pedig akát tetszik

akár nem magába foglalja a "tervezői felelősség"-et is!!!

Aminek része a biztonsági kérdéskör is...

 

Így, ha bíró azt kérdezi: ki tervezte ezt ilyener?

Akkor mit válaszol a beépítő, azt hogy: ...senki

 

Rendben, akkor ki felel a beépítésért ?

Hát én ....és innen jön a bukta.

Előzmény: KömKel (392)
KömKel Creative Commons License 2011.01.23 0 0 392

Ha fulladásos baleset következik be, akkor elsősorban a gázosokat veszik elő. Ugyanis rohadtul mindegy, milyen nyilászárók vannak a házba beépitve, neki a szükséges levegőpótlást ezektől FÜGGETLENÜL kell biztositania.

Tehát először a gáztervezőt nyúzzák meg, aztán a kivitelezőt. Ha nem itt volt a hiba, hanem az okostojás tulaj eltömte a légbeejtőt/más levegőzési lehetőséget, akkor ő lesz a posztumusz hibás.

 

Mindazonáltal abban egyetértek, hogy a nyilászáró cserénél nem ártana felvilágositani a tulajdonosokat, hogy ez nem csak azzal jár, hogy hátradőlnek és élvezik a huzatmentes hatást...

Előzmény: nopánick (390)
nagy ivó Creative Commons License 2011.01.23 0 0 391

"" 

 Az internetet túrva ez is megoldható, ezzel pedig, elkerülöd, hogy egy esetleges

  fulladásos baleset miatt,  börtönbe kerülj,  mint szakszerűtlen munkavégző.  "

 

Szegény Fakukac Zolira most jól ráijesztettél, mégha a Sárinéni mondta volna, de Tőled mást várt.

A műanyag ablakok beépítői még mindig szabadlábon vannak? ( vagyunk)

 

 

Előzmény: nopánick (390)
nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 390

Az új ablak jobb légzáró.

Lecsökkent a szellőzés a helyiségben.

A pára emiatt feldúsul odabennt >> kicsapódik és vizes-penészes lesz minden.

 

Eddig a rosszul tömítő ablakok át mozgó levegő szellőztetett

és  "hígította" a levegő párataratlamát, most már (jobb tömítés) nem.

Így a lakóknak

 

- vagy  többet kell szellőztetni

 

- vagy beépíteni eg yun,. higro szellőzést.  (az ablak tokba vagy a  falbaépítve)

   ami pár tartalom arányos szellőzést csinál, amikor kell

 

-  és alighanem hőszigtelni is kellen a falakat, födémet

 

 

Mint asztalosnak az alapvető szakami ismeretek körébe kell tartozzon, hogy

milyen szellőzési különbség van a régi tömíttelen (geréb tok pl.) és az új tömítet ablak közöt.

Illetve, hogy ez milyen üzmeltetési különbséggel jár a benntlakók számára.

Ugyanígy az alapvető szakami ismrtek köre, hoyg h akonvektor, falikazán, gáztűzhely van

az adott helyiségben akkor a lecsökkenő szellőzés miatti veszélyre is felhívja a fiygelmet.

ill gyanú esetén  kérje a gázosok hozzájáruláást az ablakcseréhez....

 

A teendők tehát ...

 

- a szakmai hiányosságok pótlása (kapcsolódó/szükséges szellőzési ismeretek, hőszigetelési ismeretek)

  Ehhez olvasd át ezt a fóromut és ezt is  http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9084059

  HA ez az önképzés megvan, akkor már megtudod majd magad védeni, megfelleő indoklással,

  mert (szinte biztosan) nem az ablakod a rossz...   és ezekből tudni fogod, hogy miért nem!

 

- a szakmai hiányosságok pótlása (gázkészülékek üzeméhez kapcsolódó légtechnikai előírások)

  Az internetet túrva ez is megoldható, ezzel pedig, elkerülöd, hogy egy esetleges

  fulladásos baleset miatt,  börtönbe kerülj,  mint szakszerűtlen munkavégző.

Előzmény: Fakukac Zoli (389)
Fakukac Zoli Creative Commons License 2011.01.23 0 0 389

Tisztelt Szakértő!

Asztalos vagyok. Egyik megrendelőnél jó minőségű(k1.1)nyílászárókat építettem be. A szerkezet körül garantáltan alaposan purhaboztam,mégis néhány nappal utána párakicsapódás jelentkezett az ablakokon. Több helyen végeztem már nyílászárócserét,de még egyszer sem tapasztaltam ilyet. Ami egyedül eltér a többitől,hogy ez az épület régebbi építésű,szilikát blokktéglás. A hőmérsékletmegmaradással meg vannak elégedve,de a párásodás és penészesedés okoz gondot. Garanciális problémára hivatkoznak felém,de azt sem tudom, merre induljak el. Úgy érzem megtettem mindent,ilyen gondom még sosem volt, kérem ötleteit ,válaszát!

nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 388

Kevés lesz az a 10 cm, 25 cm vagy 30 cm gyapotot tervezz.

Úgy rakva,  hogy a fal tetején a összeérjen a falon lévő szigeteléssel.

Alighanem 2 tél alatt megtérül az ára és utána már csak sporól...

 

A napokban volt téma a másik forgalmasabb fórumon egy ház.

Olvass el itt  http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9084059 

15-20 oldal hozzászólást  és látni fogod a kiutat...

 

Ekkora háznak cirka a mostani energia igény felével be kell érnie.

 

Vélhetően a szigteltlen padlás az egyik nagy hőnyelő!

 

A (gondolom) szigteletlen lábzat a másik.

Ha, pince is van, szigeteletlen plafonnal, az meg a harmadik...

Előzmény: petya1981 (386)
KömKel Creative Commons License 2011.01.23 0 0 387

Basszus, a 200e Ft irgalmatlanul sok 80 m2-re... Főleg hogy szigetelve vagytok, viszonylag jól. Nekem 170 m2-re lesz kb 250e, pedig csak 8 cm szigetelés van a házon.

 

A padlásra minimum 30 cm sima olcsó üveggyapotot le kell dobni amint lehet, azt megúszod 1200 Ft/m2-ből.

Nagyon sok pénzt lehet már ennyivel is spórolni, majd az olvtársak kiszámolják mennyit.

 

Egyébként a kihűlés ellen ha meg akarod tartani a vegyesfűtést, akkor puffer beépitése a megoldás (olvass bele a PUFFER topicba). Mondjuk nem olcsó mulatság, és nem vagyok benne biztos, hogy 80 m2-re meg is érné. 

 

Előzmény: petya1981 (386)
petya1981 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 386

Üdvözlet.Van egy 80m2-es házunk,jelen esetben szénnel fütünk 2000ft/mázsa.téli szezonban 60mázsa megy el.mellete +kb 8000ft gázdij havonta.szeptembertől-áprilisig ez cirka 200000 ft téli szezonban. A házunk le van szigtelve 10cm nikecel,ill müanyag ablakok mindenhol,hiába fütök szénnel minden nap,hajnali orákba a házunk kihül 20c'-ra vagy alá.... gáz bekapcsol és ez a havi 8000ft. Tavassszal lesz annyi pénzem hogy a tetőteret leszigeteljem 10cm üveggyapottal,nem tudom ha megkapja a gyapotott a tető akkor merjek e ugy nekivágni a következö télnek  hogy csak gázzal fűtenék.már nagyon elegem van a szénből és  vele járó mocskolódással.Valaki azt mondja vegyek fát de már a fát is 18000 ft/m3-ért adják,meg azt gyakrabban kell pakolni ,mint  a szenet. Meg azt is beszélik ki fával tüzel elhaszál 1m3 havonta,vagy még többet.A gáz folymatos drágulásával lassan arányosan emelkedik a fa,ill szén ára is.....próbálunk sporolni de mennyire van értelme?

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 385

Kösz a helpet.

 

Egyből kiderült hogy a 0,044-es éri meg nekem 350FT/m^2 áron. Főleg mert van hely.

Előzmény: nopánick (384)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 384

A megéri kérdésre a Ft/U a jó mérőszám.

 

Amihez az: U=lambda/vastagság 

 

Amelyikből olcsóbban kapsz kisebb U értéket, az éri meg jobban.

 

Más kérdés, hogy ha kevés a hely akkor a kisebb lamda-jú a nyerő.

 

Mert a kisebb lambda-ból a vékonyabb réteg is szigetel annyit,

mint a nagyabb lambda-ból a vastagabb réteg.

Az ár a hely hiánynál gyakran másodlagossá válik....

 

Mert minden pici U csökkenés, kemény Ft-k

megtakarítását jelenti a jövőben sok-sok éven át.

 

Vigyázó szemeitek, ezért mindig az U értékre vessétek!

Előzmény: Khaosz5 (382)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 383

Háát..passz. Az biztos hogy a  0,039 es jóval többe  kerül mint a 0,044 es. A 0,034 es pedig egyenesen aranyárban van és nem is tartják szinte sehol. A Szigatech nél is 2 hetet kellett volna várni a 0,039 re is. Mindenhol csak  a 0,044 es van raktáron. Kérdés hogy megéri e az árkülönbözetet...Az is érdekelne hogy hol lehet raktárról venni a jobb fajta szigetelő anyagokból, mert ettől a "megrendeljük és majd telefonálunk" rendszertől  pont a falnak tudnék menni....és szinte mindenhol ez a módi.

Előzmény: Khaosz5 (382)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.16 0 0 382

Ezenegem is érdekelne, hogy a 0,039-es éri meg avagy az olcsóbb 0,044-es.

Előzmény: rfamp (381)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 381

apropó...gondolom az "óccsó akciós" 0,44 k s szigetelést nem is szabad megvenni ugye..? Én inkább a 0,39 es ben gondolkodtam, az még kifizethető éslkényegesen jobb.

Előzmény: rfamp (380)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 380

Hát..így sem sok helyem marad az alacsony tetősík miatt, ha ebbl még elveszek mindenhonnét még 10 centit...hát nagyon szűkös lesz az egész tér. Bár elvileg csak olyan műhely jellegű helyiségnek szántam. No nem kovácsműhely, műszerész vagyok...kis asztal páka, műszerek stb stb. Nagy hely nem kell de azért minél több van belőle annál jobban érzi magát a helyiségben az ember....Átgondolom és köszönöm a fejtágítót..! :-)

Előzmény: nopánick (378)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 379

A szabvány jelenleg új építésre.

Fűtött tetőteret határoló szerkezetek: <=0,25 W/m2K

 

 

Ezt a gyakorlatban >=20 cm adja ki.

A vázszerkezet hőhídjai miatt...

Előzmény: nopánick (378)
nopánick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 378

Hamár csinálod, akkor, ahol csak lehet, ne menj 20 cm alá...

Sőt, ha van rá keret, 25-30 cm-t rakj, ha elfér/megoldható.

Megéri....

 

0,01 csökkenés az évente 10 Ft gáz megtakarítást

jelent a jobban szigetelt felület minden négyzetméterén.

 

 

17 cm >> 0,24 >>   alapeset

20 cm >> 0,20 >>   -40 Ft/m2/év  >> 3-4 év megtérülés

25 cm >> 0,16 >>   -80 Ft/m2/év  >> 4-5 év megtérülés

30 cm >> 0,14 >>  -100 Ft/m2/év >> 5-6 év megtérülés

 

A mostani gázárral, ami hamarost nőni fog legalább 20%-al.

(szerintem már a jövő télre) és így javul a megtérülés is.

 

A ferde részen, ne menj 5 cm alá a légréssel.

Rosszabbak a légáramlási viszonyok benne.

Előzmény: rfamp (377)
rfamp Creative Commons License 2011.01.16 0 0 377

Nos, azt hiszem kitaláltam a tuti megoldást... (bár lehet előttem már pár százan is, spanyolviasz esete...:-)..?) A falazatra felragasztok (fúrok..?) bramac lécet ahogy te írtad és erre ráfeszítek kapocsbelövővel csirkehálót. Ez arra hivatott hogy a lécek közti részeken is megtartja a távolságot majd a szigetelés és a fal között. Ugyanezt ötlöttem ki a szarufák közé is a párazáró alá mert a meglévő tetőhéjazat bramacléc alatti fóliája párazáró, így muszáj kiszellőztetni. Ez a megoldás szerintem tökéletes a fal esetében is, főleg ha a szellőztetés is működni  fog jól ahogy írtad. Csak ez az egy "hideg fal" van a tetőtérben, a többi részen tetősík van. Ikerház, ez a fal a tetőtéri elválasztó fal a két iker padlástere között. A tető többi részén szarufák (10x15 cm) közti 15cm - 3 cm légrés, tehát 12 cm es szigetelést terveztem, + a szarufák feletti 5 cm es szigetelés majd párazáró és gipszkarton. Így kb 17 - 18 cm szigetelésem lesz, gondolom ez elég....ha nem akkor a giszkartonba is elfér még 5 cm szigetelés, csak azt az 5 cm t meg akartam hagyni a vezetékeknek, csöveknek.

Előzmény: nopánick (376)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 376

Ha, a skicc "tetején" a légrést a padlás huzata jól "megszívja" az elég lesz, szerintem.

 

Mert a tömény pára a ritkább felé áramlik, azaz

hígul alul...mivel a tetején a légaramlás magával viszi

ami felszállt lentről. és fel fog szálni, mert a gyapot ez esteben

alul több fokkal lesz melegebb , mint közápen és fennt.

(a vastagságok miatt, alul több meleg jut ki...)

 

Egyébként pedig a WinWatt szerint ez a szerkezet még -15 fokban is jó, úgy látom.

Annyi párát meg fog a párazáró fólia.

 

Viszont épp ezért, lehet, hogy jobb lenne duplán

gipszkartonozni minden határoló falat.

Hagy legyen egy kis párapuffer a laktérben ...

 

 

 

 

Előzmény: rfamp (375)
rfamp Creative Commons License 2011.01.15 0 0 375

Köszi a választ!  Nagyjából én is így gondoltam, de szivem szerint az alsó falrész lefaragását passzolnám.... A pára elvezetésen már én is gondolkodtam, mert ha a tetősíkban a szarufák közt elhelyezett szigetelést is ki kell szellőztetni akkor ezt ugye miért ne kéne..? De ott az eresz dobozásnál kialakított szellőzőktől a tetőgerinci szellőzőkig tart a kiszellőztetés a légrésen át. Az előtétfal és a meglévő fal közti rés "teteje" ugyan beleszellőzik abba a térbe ahol a bramac szellőzők vannak, az álmennyezet fölé. De a felfelé áramlását a levegőnek hogyan oldjam meg..? Mert ha alul nincsen rés a falon akkor nincs felfelé áramlás sem, szerintem. Viszont elég hülyén néz ki egy fal, alul szellőzőlyukakkal...:-) Erre esetleg valami ötlet..?

Előzmény: nopánick (371)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 374

Ha nem járkálsz rajta és nem érí víz(pára), azaz

szellőzik a padlás rendesen fölötte, akkro nem roskad...

Előzmény: Khaosz5 (373)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.15 0 0 373

Hali,

zseton van rá szóval én gondolodom a 35cm-ben.

 

Ha 20cm van egymás felett akkor nem fog összeroskadni egy idő után?

Előzmény: nopánick (369)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 372

Egy skicc az iméntihez...

 

Előzmény: nopánick (371)
nopánick Creative Commons License 2011.01.15 0 0 371

A fólia MELEG oldalra valóban kell, résmentesen.

Közvetlenül a gipszkarton alatt van a jó helye.

 

Úgy gondolom, hogy a fal lépcsők élét levernén és átmenetesre alakítanám.

 

Alul (~5 cm hely van) tele tölteném gyapottal a helyet.

 

Középen (~ 13 cm hely van) ragasztanék/csavaroznék a falra 5 centis léceket

(5x3 cm barmac lécből, ~90Ft/méter) függölegesen távtartónak, ÉGRÉS képzésnek.

Ez GARANTÁLJA, hogy a 10 cm gyapot és a fal között kitud jutni az alsó telerakott  részből a pára ....

 

Felül (~25 cm hely van) szintén távtartóznék 5 cm légrést.

Aztán amennyi gyapot befér 15-20 cm annyit raknék be ide.

 

A középső légrést ügyesen átvzetném ebbe a légrésbe! rés folytonosan.

 

A lényeg, hogy az alsó gyapot rész teteje és középső+felső gyapot rész oldala mentén

a pára akadálytalanul tudjon felfelé a kialakított légrésben kijutni a gyapot és a fal között.

 

Igazából az alsó 60 cm-en érdemes lenne a középső rész síkjáig lefaragni a 38-as falat.

Úgy, hogy ~ 2 méterenként meghagyod a eredeti vastagságot merevítésnek.

Így alul is beférne 10-15 cm gyapot

 

Vagy legaláb a fele magasságon....

 

 

Előzmény: rfamp (370)
rfamp Creative Commons License 2011.01.15 0 0 370

Sziasztok!

 

Érdeklődnék mivel nem csináltam még ilyet.. Egy ikerház tetőterének egyik felét építeném be, a meglévő tetőszerkezet megbontása nélkül, tehát gyakorlatilag a padlástér közepét tudom kihasználni. Ami ugyan nem túl nagy, de esetünkben elég is...

 

Az iker oldalán nincsen beépítés, tehát szigeteletlen és fűtetlen a fal túloldala. A tetőtérben az ikertől levélasztó falazat többféle méretű téglából lett felhúzva, ezért többféle vastagságú. Értsd ez alatt, a falazat aljának 60 cm e 38 as téglából, a följebb lévő része már csak 25 ös ből a legfelső része pedig 12,5 es téglából épült fel. Pechemre úgy falazták hogy a szomszéd felé eső oldalon van síkban a fal az én oldalamon pedig lépcsős a különféle tégla méretek miatt. Egy 30 mm vastag giszkarton előtétfalat húztam elé, e mögé szigetelnék olyan vastagságban ahogyan a hely engedi. Tehát alul 5 cm vastagon feljebb 10 cm vastagon a felett a legvékonyabb téglasornál 15 cm vastagon. A kérdésem ebben az esetben hová tegyek párazáró fóliárt..? Egyáltalán kell e..? Én arra gondoltam hogy közvetlenül a gipszkarton alá raknák párazárót a meleg oldalra. El szeretném kerülni hogy a párásodás miatt átnedvesedjen, befülledjen és idővel bebüdösödjön a szigetelés.

 

Mit hogyan csináljak hogy jó legyen...?

 

Köszi előre is a válaszokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!