Aux: Auxiliary, vagyis kiegészítő, gyakorlatilag egy konkrét névvel nem illetett, vonalszintű bemenet. Phono: Lemezjátszó, tartalmaz RIAA korrektort is. Tape: Magnó, vonalszintű bemenet (ritkán a vonali nívó helyett dolby 0 szinten érzékeny). A két erősítő között meg döntsön a füled.
Hali! Volna egy kérdésem. Jelenleg egy AKAI 1150-es erősítőm van. PChez haszálom. Van Itthon egy Marantz pm 510 es is, Érdemes-e megcsináltatnom? Melyik a jobb? Ne legyetek elfogultak:) A phono és az aux bemenet között mi a különbség? Valamint Mi az a tape? :) Nem nagyon értek a Hifikhez. De ha megmondjátok hol olvassak ezek után azt is megköszönöm...
Igen, elnéztem a linket -:) ez tényleg nagyon nagy probléma. Igyekezni fogok a jövőben, hogy többé elő ne forduljon, mert ez komolyan félrevezeti, megtéveszti a kedves topiklakókat,.... pedig őszinte szándék vezérelt -:)
Nagyszerű !! Tessék mondani itt hol találom a két magnó közti különbséget ? Mivel a kolléga úr két kazettás deck közti különbségre kíváncsi, a link pedig az orsós magnókat mutatja.
Ez mintha Hivi lenne. Legalább is külsöre olyan. Ez jowal jobb, mint amit másodikra tettél be. Mán persze ha jol látom a képböl itélwe. Persze ez sem a csucs, de a semminél több. Haxnáld egészséggel és örülj a jo hangnak.
Ha a felülröl másodikat tetted be, és attol megjawult a hangkép, akkor már ne hari, de igennagyok a problémák nálad, de ám blok. Ugyanis az a magassugárzo a Lomexben 230.-Ft/db és mérés szerint 7kHz-töl mén 15kHz-ig, de inkább csak 11kHz és 13kHz közt wan értelme a haxnálatának. Xal zsákucca.
Szinte minden orsós géphez árultal 19"-os rack sínt, ha már nem volt eleve furatolva mint a pio 707/701/901/909. Még olyan gépekhoz is volt rack fogantyú mint az akai 635D vagy a Technics iso-loop széria.
Biztosan így van, mert próbálok kicserélni egy magassugárzót, és méretben még csak közelítőt sem találok, a műszaki paraméterekről nem is beszélve. Tekercselni kéne, de az meg már úgy sem lesz ugyan az, mint volt. Mostanában megsütöttem néhány hangszórót, kezdek belejönni. A magassugárzó pótlására nem sok jót igért a net, ezért bőven van időm kísérletezni. Ez égett oda.
Ezt az egyszerű ortodinamikus AKAI hangszórót szemeltem ki ideiglenes pótlásra. Hetekig próbálgattam különböző beállításokkal, hogy kiismerjem a hangképét. Vitézül állta a gyűrődést, végül a hangfal saját szűrőjére kötöttem. Tulajdonképpen így volt a legjobb. És még csak le sem égett, pedig nyomtam neki a kakaót.
Végül ezt tettem bele. És lőn világosság! Gyönyörűen szól a hangfal, kiváló lett a magashang átvitel. Egy kicsit érzékenyebb ez a típus az eredetinél, ezért is lettek jobbak a magasak, ami jelenleg nagyon tetszik. Azért folytatom az eredeti javíttatását vagy hasonlóra cserélését, de most nincs idő kényszer.
Igaz, kiváncsi is voltam rá, hogy mit tud egy ilyen B&W Nautilus technológiával készült magassugárzó. Nagyon szépen szól, jó választásnak bizonyult, meg roncsolás mentesen tudtam illeszteni a hangfalamba.
Amúgy egyetlen porcikám sem kíván sk hangfalat készíteni. Minden tiszteletem azoké, akik belevágnak és meg is csinálják.
Az, hogy sk csak akkor lehet jo dobozt csinálni, ha mindenben köweted egy jo gyári minden paraméterét. No most ezt megtenni a mai dobozokkal azért macerás, mert a hangfalgyártok külön saját réxre csináltatják a hangxorolkat is. Igy pedig lehetetlen utánépiteni. A régiek ebben jobbak. Akko még nem xorakáztak ilyen dixnoságokkal. Kb annyi az esélye a jo doboznak sk, mint az, h mostan 3x egymás után bemenjen hozzád egy gömbwillám és megsüsse a holnapi wacsit...
Már elköltöztek. Csak 88 dB. A zenétől és a hanglattól függ a hangerő, 1 - 2 W is elég a hallgatódzáshoz. Teljes hangerő még nem volt, mert elkezdenek törni at üvegek. Csak jó tudni, hogy vannak még tartalékok. Mint előzéskor a sztrádán. Nem 120 a max. sebesség amire képes a kocsi, hanem 240, és akkor nyugodtan előzhetek 130-al.
Nem mindegy, hogy a zenében a bumm az bumm, vagy csak hupp és lotty..
Néztem a fórumon, Neked is klassz hangfalaid vannak. Mik a hosszútávú tapasztalataid az sk gyártmányúakkal?
Az attol függ, h milyen érzékeny a hangfalad. Jo dobozhoz böwen elég a tizede is a te teljesitményednek, és igy is simán ki lehet kergetni a xomxédokat. )))
Mert a rack méret mellett tetszőleges komponenseket rakhatott össze az egyszerű háziasszony az ő hites urának, és ez már nem annyira tetszett a gyártóknak. Nekem igen.
Ezen a képen még jobban látszanak a fogantyúk. Egy időben igen nagy divat volt a rack hifi. Még szalagos magnókat is betettek az ilyen tornyokba. /AKAI, PIONEER/
Kenwood Corporation Japán egyik legnagyobb és legsikeresebb fogyasztói-orientált elektronikai cég. A cég tervez, gyárt és forgalmaz széles körű elektronikus fogyasztói termékek piacán az egész világon, beleértve olyan csúcstechnológiai termékek, mint erősítők, hangszórók, bel-és autóipari audio termékek, vevők, CD lejátszó, kazettás fedélzetet, high-end személyes számítástechnikai alkatrészek, mobiltelefonok, oszcilloszkópok, és mobil rádiók. A legtöbb cég bevételei értékesítéséből származó audio berendezések és termékek, de a Kenwood belépés új piacokra, mint a meteorológiai műhold vevőegység megszervezésében egyre több és több bevételt az évről évre. A cég márkaneve elektronikai termékek közül a legnépszerűbb az Egyesült Államokban, és sok a cég sikerének tudható be a jól kezelt Kenwood Corporation USA leányvállalat található Long Beach, Kalifornia. Amellett, hogy az Egyesült Államokban van, Kenwood is a gyártási létesítményeket és kereskedelmi irodák számos országban szerte a világon.
A fogantyúkért néha horror pénzeket kérnek el. Nemrég láttam Sansui tunerekhez/erősítőkhöz gyártott fogantyúkat, hát valami $150-ért mentek el. Agyrém.
Ez már a szép új digitális világ. A hard disc recorder már inkább stúdió technika volt. Ma is sok digitális felvételt átmásolok kazettára, úgy hallgatom. Fel kell javítani a hangzást! :-)))
Milyen hangfalakkal hallgatod? Egyébként a kedvenc AKAI GXC-706D fotóm is rack fogantyús, évekig háttér fotó volt a gépemen. Egyszer már be is tettem ide a fórumba. A fogantyú eredeti AKAI gyártmány, több összeálítás jelent meg így a neten. Még a faterán is lehetett nemrég licitálni ilyen fogantyúkra.
Nálam. Olyan teljesítmény tartalékai vannak, hogy nem liheg szufláért nagy hangerőn sem, mindent úgy játszik le, ahogy kell. Nem éri meglepetés a nagy dinamika különbségeknél sem.
Nekem is. Ezen az összeállításon, AKAI GXC-706D, KENWOOD KR 2200 és KENWOOD papír membrános magassugárzójú hangfalak, nagyon szeretek jazzt hallgatni. Valami fenomenális a cinnek hangja, semmi máson nem szól úgy, mint ebben a rendszerben. A KENWOODOK még Made In USA.
Itt még jobban látszik. Egyébként is: minek egy R2r-re hordfogantyú? (Bár tudjuk Csabai mester komoly hátránynak tekintette a hordfogantyú hiányát....)
A másik kedvenc AKAI korszakom a Black Metal. Túl a megjelenésen, ekkor már nagyon kifinomult hangú készülékeket is készítettek. Bejött a digitalizáció is, CD-vel, AD/DA-s erősítőkkel. Érdekes, hogy az újabb szériában is megmaradt az erősítőknél a három magnó csatlakozási lehetőség, komplikálva az összes bemenet és kimenet összekapcsolhatóságával. Azért látszik, hogy az AKAI elsősorban a magnóira volt büszke. Halgatok velük LP-t is, egészen kulturáltan szólnak. Meglepett az AKAI CD játszó is, jó pár korabeli pörgetőnél jobb a hangzása, különösen a basszus tartománya. Igen mélyre tud menni, nagyon jó hallgatni.
Megtetszett ez az összeállítás, felülről AKAI AT-57 tuner, AKAI CD-57, AKAI GX-67 deck, AKAI AM-67 erősítő. Először csak a tunert vettem meg, és olyan jó hangja volt, kiváló vétel készséggel, két antenna bemenettel, harminc program hellyel, hogy kiváncsivá tett a többi komponenst illetően is. Gondoltam, hogy ha ilyen jó a tuner, tiszta, széles frekvenciájú hangzással, jó sztereóval, biztosan jó lehet a többi része is. Nem csalódtam bennük.
Összeállítottam magamnak ezt a tornyot. Minden darabja nagyon jó hangminőségű, az AKAI AM-67 erősítő 2x200 W-os teljesítménye nem hagy kívánni valót maga után. Több, összesen három digitális bemenete van, így lehet vele CD játszókat is tesztelni. Analóg CD bemenete is van, így akár négy CD játszó rákapcsolható. Mégis inkább a phono fokozatát használom ki, MM/MC állítási lehetőség is van rajta. A mai erőművekről már lehagyják ezt a részt, külön kell beszerezni az előerősítőt, ha valaki LP-zni akar. A kimenet/bemenet választó kapcsolóval igen könnyű a felvétel készítés magnóra, nagyon jó minőségben. Kár, hogy MiniDisc-et az AKAI nem gyártott /tudomásom szerint/ kipróbáltam volna azzal is. Azért vigyázni is kell vele, mert a nagy teljesítmény hangszóró gyilkos, még keresem hozzá a megfelelő hangzású és teljesítményű hangfalakat.
Sajnos korabeli teszteket nagyon nem találni hozzá a neten. Kíváncsi vagyok, hogyan értékelte ezeket a hifi eszközöket az akkori sajtó?
Szeretem ezt az alu metál megjelenést, nekem is van néhány darabom ebből az időszakból. Egyidősek az AKAI 4000DS-el, a GX-265-el, GXC-710-el, stb. Ma is remekül működnek, és a hangjuk is nagyszerű. Nem három-négy évre készültek, lehet őket nyúzni.
Továbbra is keresek AKAI GX-52 ajtót. Sajnos két szék között a földre huppantam, mert keresztbe szervezések és inkorrekt magatartás miatt lecsúsztam róluk. Ilyet.
A képet a magyar!!!! elmebajról töltöttem le. Ide is betette a lábát, korlátozott feltételekkel. Majd meglátjuk javul e a választéka, bevállalósabbak lesznek e a külföldi eladók.
Kolléga Úr ! Ajánlom figyelmébe ezt a lapot is, és mindenki másnak, aki SM et szeretne letölteni. Kissé trükkösen lehet egy pdf et leszedni, mert amit én próbáltam négy rar.ban volt, de csak sikerült. http://www.eserviceinfo.com/
Azt nem hinném.A komoly készülékek,komoly értéket képviselnek.A szép.és jó állapotú készülékeket,nem szabad eladni.A kiskategóriák,meg szinte értéktelenek.
Köszönöm az infokat.A 95-ösre nem,de a 6-os,és a 9-es hangjára kiváncsi vagyok.A GX hangot sokan nem szeretik,de ez engem nem érdekel.Végül is az igazi nagyágyúk egyike, a GX-R99 a tulajdonodban van.Szerencsés vagy.
...illetve vég annyit, hogy a GX-6 nem uaz a sorozat mint a GX-9. A 6 "nagytesója" a GX-8. A GX-9 pedig kb a GX-R99 -el van partyban bár a 99-et tovább gyártották és "okosabb". A 6 a 65 elődje, a 8 pedig a 75/95-é. A 9 pedig egy teljesen külön film.
Ha már AKAI készülék gyűjtés, meg torony, akkor kb. egy ilyen. Jók ezek a korabeli prospektusok, mert vannak kedvenc AKAI korszakaim. Az egyik a képen látható fekete széria.
Köszi az infót. Én is folytatom a hallgatódzást. Hasonlóak a tapasztalataim a Tiéddel. Először natúr bikábelezéssel és sorbakötött kondikkal, 1-11 mikrofarád között lépegetve hallgattam meg az AKAI-t, majd eljátszadoztam a magassugárzó soros és párhuzamos bekötésével is. Első észrevételem, hogy nagy terhelésre sem égett le. Jól teljesített. A sugárzási tartomány növelését is szépen bírta. Így naturban szépen le lehetett menni a frekvenciával, panaszra nem lehet okom. Második észrevétel, hogy a hangképre igen csak rátette a kézjegyét ebben a formában. Én is úgy vettem észre, hogy csak a magas tartományt szabad rábízni. Végül bekötöttem egy hangfal eredeti hangváltójába és igen meglepődtem. A váltó is csak a felső regisztert adta rá, sokkal kisebb hangnyomáson, mint az első próbám bekötései esetén. Megváltozott a hangkép is, sokkal finomabban lett a hangzás. Most már pár napja járatom, valószínűleg ez is közrejátszik. A bikábelezésnek köszönhetően tudom kapcsolgatni a hangszórókat, így jól meg tudom figyelni önmagában is, mit teljesít ez a csöpp magassugárzó, hogyan változik a sugárzási tartománya. Főleg zongora, hegedű és ének hangon teszem próbára. Eddig nem untam meg, hallgatható, és ez jelent valamit. Ami helyett betettem, az egy igen lineáris menetű magassugárzó volt, sokkal kisebb hangnyomással. Nagyon szépen szólt, sajnos alacsony volt a teljesítmény türőképessége. Amig pótolom, kiváltom ezzel az AKAI magassugárzóval. Kicsit élénkebb hangkép, kevésbé részletező, ám hallgatható. Most itt tartok.
Ezt a frekvencia menetet nem tudom könnyen pótolni, csak az eredeti magassugárzóval.
Ez az AKAI-é. Ha jól hallom, a doboz hangváltója csak hat-hét kHz feletti tartományt bízza a magassugárzóra. Úgy vélem, hogy a kisebb dobozaimnál, ahol lényegesen egyszerűbb hangváltók vannak, pótolni tudom majd ezzel az AKAI magassugárzóval a leégett hangszórókat. Ott a hangszórók is kommerszebbek. Egyenlőre fülelek tovább.
Vettem én is kettő ilyet. Objektív: Az érzékenysége nagy, frekimenet szépen elmegy felfelé, ez nem az idézett gyengébbik fajta. Sugárzási szöge viszonylag alacsony tartományban ad egyenletes hangot. Szubjektív: A közepet nem szabad rábízni, csak a magasok tetejét. Zenélni egyelőre nem nagyon tud, a papír "természetességét" nem tudja megfogni, elsőre azért ígéretes (pláne ezért az árért), kicsit járatni fogom még, aztán vagy megy a szekrénybe, vagy nem :-) . A Lomexben van Sony közép és valami "egyéb" papír magas, előbbi 700-ért, utóbbi 200-ért-na az az utóbbi egy nagyon kellemes jószág.
Te tudod, hogy mi a különbség a 4000DS és a GX4000 görgői között?!?!
Eddig még nem találtam olyan embert, aki el tudta volna mondani, hogy a különböző szalagos AKAI-kon milyen görgőnek kell lenni. Amiket én láttam, azoknál a görgő belső furat-átmérője (a kopástól eltekintve) egyforma volt, a gumi külső átmérője pedig +/- 2-3 mm volt...
Új vagyok a fórumon, elnézést kérek, ha megsértenék valamilyen (illem) szabályt. Segítséget kérek. Van egy AKAI 4000 DS MK-II magnóm, és a szalagtovábbító gumigörgőjének (pitch roller?) a gumija nagyon elöregedett. Tud valaki ilyet felújítani, lehetőséget új vásárlására? A segítséget előre is köszi.
A Commodorokhoz nem értek, de at IBM 360-as "mintára" készült szalagos rögzítők anno a szakterületem volt. Ezek fél collos szalagra 9 sávon (párhuzamosan 8+1bit) írták az adatot, a szabvány 32 byte/mm írássűrűséggel. Az írás-olvasási sebességük 2 m(!) volt másodpercenként !!!
A Commodorokhoz nem értek, de at IBM 360-as "mintára" készült szalagos rögzítők anno a szakterületem volt. Ezek fél collos szalagra 9 sávon (párhuzamosan 8+1bit) írták az adatot, a szabvány 32 byte/mm írássűrűséggel. Az írás-olvasási sebességük 2 m(!) volt másodpercenként !!!
Azt nem tudom, a Videoton emlékeim szerint kHz-es frekvenciák váltakozásával operált, és a 16-20kB-os programok betöltése olyan 3-4 perc közé szokott adódni.
Azért érdekelne hogy a Commoder 64 kazettás egységének milyen adatátviteli sebessége volt! Egyébként megsúgom neked, hogy van nekem egy Casio FX-502P programozható szebszámító gépem, és annál is Compact kazettára lehet venni a programokat. Kb 15 sec-ig írja a programot a szalagra. A HP-nek meg volt olyan gépe, ami egy kb 8 cm hosszú mágneskártyára írta fel az adatokat.
A beírásban arra gondoltam hogy zene felvétele tömörítés nélkül, elég nehéz az 1 sávos állófejes technikával.
....méghogy nem.... na filózz egy kicsit.... ESZR, IBM360, UNIVAC szallagosegységek... ezek 8-12 sávon colos szallaggal, oszt akkor még a komondor 64 és társai 1 sávon, kazettára.... és mind állófejjel. Ja, a nagy szallagosegységek ha jól emléxem 10 cm/se-el dolgoztak...
Bingó! Az egyik képen a "Johne+Reilhofer", alatta "Magnetbandspeicher" olvasható a jelzett cég méréstechnikával foglalatoskodik, a készüléket mágnesszalagos memóriává alakították át - eléggé el nem ítélhető módon.
Na nagyon el van pakolva a cucc. De az enyém is pont ilyen RC-120, és kerek végű. Nagyon szép állapotú én kb 22 ezerért vettem, és ennyiért tovább is adnám, mert nem jó a TEAC A-3440-hez sajna.
Már nem foglalkozok vele, mert bár érdekes, de a gyakorlatban elég a drótos táv is. Aztán meg az enyémben nincs is benne a soros port-vezérlő modul, és venni soha sem fogok 100-200 dodóé' ilyet.
anno, mikor a HQ leépítette a video részlegét, volt kiárusításon fillérekért vezetékes video táv . én ezekből alakítottam át magnókhoz. Studerhez is csináltam, de a pécés volna az igazi rongyrázó :-))) tényleg , sikerült már megcsinálni a programot hozzá ?
Bizony jó dolog a kényelem, de eszembe se jutott pénzt kiadni a STUDER-hez távirányítóra (volt az elmebayon hozzá 695$-ért). Kotortam kicsit a fiókban, találtam dobozt is, mikrokapcsolós nyomógombokat is, összepákásztam a deróttal kb. 20 perc alatt, s mivel magamnak vagyok annyira haver, mindezt grátisz tettem.