Keresés

Részletes keresés

LSU 106 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 57596

2001-es Neoplan Centroliner, tulajdonosa elvileg a Hit Gyülekezete

Előzmény: trizs77 (57595)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.17 -1 0 57595

A PMM-914 rendszámú piros csuklós:

 - ki fia, borja ?

 - honnan-hová jár ?

 

kristoof Creative Commons License 2024.07.03 0 0 57594

Be vannak sértődve amúgy, mert a Volánbusz beperelte őket, késedelmes és hibás szállítás miatt. Valószínűleg a BYD elveszti a pert.

Előzmény: Dante001 (57593)
Dante001 Creative Commons License 2024.07.03 0 0 57593

Hát, hogy ezzel jól jártak-e, mindenki döntse el maga :D

Előzmény: kristoof (57592)
kristoof Creative Commons License 2024.07.02 0 0 57592

Korábban, még a beadás előtt adták be. De végül a pályázaton nem indultak.

Előzmény: Dante001 (57591)
Dante001 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 57591

Ahhoz képest vitarendezési kérelmet nyújtott be.

Előzmény: kristoof (57590)
kristoof Creative Commons License 2024.07.01 0 0 57590

El sem indultak a pályázaton. Úgy nehéz lesz nyerni. :-)

Előzmény: Dante001 (57589)
Dante001 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 57589

Más meg már biztosra mondta, hogy BYD-ek lesznek a 15+5-ösök.. :)

Előzmény: Cersz (57587)
JLW-470 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 57588

Akkor a VB alvállalkozós, Buszrentes Reformok az utolsó ITE által gyártott buszok?

Előzmény: kristoof (57573)
Cersz Creative Commons License 2024.06.30 0 0 57587

Ezek lesznek a 15+5. Annyi változás van már, hogy a V5 is kevés lenne a lekövetéshez.

Előzmény: kristoof (57572)
Cersz Creative Commons License 2024.06.30 0 0 57586

Ezek a buszok már négy éve készülnek.

Előzmény: MCA-001 (57585)
MCA-001 Creative Commons License 2024.06.30 0 2 57585

Ikarus buszok végszerelése Székesfehérváron.
Ezek a 15+5db-os sorozat részei lehetnek?
FB

torqmatic Creative Commons License 2024.06.27 0 0 57584

Nem igazán értem, hogy mire gondolt a költő, de szerintem mindegy is, mert ez a csere-bere rovat itt eléggé off.

Előzmény: LLaurent (57583)
LLaurent Creative Commons License 2024.06.27 0 2 57583

"A 7700-asok meg szintén lefingott szarok már...."

 

Békés megyéből ezúton küldi üdvözletét az ON HSX-202, HZE-127, HXU-115 és az LTE-942... :)

 

(továbbá az OFF IVE-632, LLX-486, LSV-054, LSV-096 SG MAN-ok és a KEZ-570, KEZ-577 duó is)

Előzmény: torqmatic (57582)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.27 0 0 57582

Hát Conectóból mondjuk pont nincs ott egy darab se, pontosabban az ős verzióból kaptak 1-2 példányt pár hete, na annak tényleg nincs semmi értelme. A 7700-asok meg szintén lefingott szarok már, a MOS-ok legalább még egész jó állapotban voltak, amikor odakerültek.

Előzmény: nemeza (57581)
nemeza Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57581

Pont a debreceni néhány darab a fura. 7700asnak vagy Conectonak több értelme lenne. Egyébként a RIRek is jól szét vannak szórva.

Előzmény: torqmatic (57580)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57580

Hát annyira azért nem szanaszét, mert Pest megyében van a nagyja és Debrecenben néhány darab.

 

Valóban vannak hülye és érthetetlen átcsoportosítások (például ha valahol kapnak 1 db, huszonéves, teljesen ismeretlen típust), de azért az, hogy az összes Reform nem egy telephelyen van, nem hiszem, hogy kezelhetetlen lenne.

Előzmény: nemeza (57579)
nemeza Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57579

A volán a MOS rendszámú off 7900asokat is szanaszét dobta pl.Debrecenbe is.

Előzmény: trizs77 (57577)
kristoof Creative Commons License 2024.06.26 0 1 57578

Tényleg eladja a MOL a részesedését a cégből, és igen van rá esély, hogy az állam veszi meg...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57569)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.26 -1 1 57577

Legalább a 88 buszt vonnák össze egyetlen forgalmi üzemhez.

Mindegy melyikhez.

"csak 2-3 évvel""  hosszabbítják így meg a hasznos üzemidejüket, külön sok száz millió felhasználása nélkül.

Igaz, ehhez már szakma kell. Ezek az ilyenek a szakma szépségei.

Ez amikor a szakmában az első sorban sorban ülő meghallgatja mint mond erről a harmadik sorban ülő üzemeltető.

Meghallgatja, megérti, felfogja, és előjön nála (is) a heuréka pillanat, majd végrehajtja.

 

kristoof Creative Commons License 2024.06.26 0 1 57576

Az ITE egész buszgyártós elgondolása egy nagy baromság volt. Nem volt konkrét buszcsaládjuk, a kiválasztott alváz drága volt, de legalább nem lehetett ráépíteni sem alacsonypadlós buszt, sem csuklóst. Teljesen gúzsba kötötte őket a Mercedesszel való partnerség, de legalább konkurenciát is sikerült csinálniuk a Mercedes buszainak. IC 600 vs. Intouro például. Teljesen érthetlen az az üzleti modell, amit elképzeltek. Mondjuk a piac meg is mutatta, hogy hol a helyük. 

Előzmény: LSU 106 (57574)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.06.26 -2 0 57575

Inkább kevesebbet, például lépcsőházas kialakítás, ami nem csak kényelmetlen és klausztrofób, de veszélyes is. Nem tudom mennyire lehet látni azokkal a semmi lámpákkal sötétben, lehet abban is jobb az Econell.

Előzmény: LSU 106 (57574)
LSU 106 Creative Commons License 2024.06.25 0 2 57574

A Reform 501-ért is kár, többet tud ~100 darab után, mint az Econell ~ 1000 darab után. (Pl. több alacsonypadlós ülés.)

Előzmény: kristoof (57573)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 4 57573

Rákérdeztem bennfentes kollégától. Gyakorlatilag teljesen felszámolták a buszgyártást ez év elején. Az ott dolgozó munkásokat átirányították, illetve elbocsátották. Szomorú, mert az IC 600 frankó kis Inonyéll pótló lett volna.

Előzmény: kristoof (57567)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 1 57572

Az összes kocsi V3. jelenleg nem készül Kínában Ikarus. (Azokat kellene befejezni, amelyeknek már le van gyártva a váza.)

Előzmény: 7-es troli (57571)
7-es troli Creative Commons License 2024.06.25 0 0 57571

A lengyel kocsik az idehaza készült V3-ból valóak, vagy Kínában készültek?

 

A volanbusz tenderén, az eddigmég nem látott V4 verzióval nyertek?

Előzmény: kristoof (57570)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 2 57570

Csuklós elektromos elnapolva, talán 2026-ban jönnek elő vele.

 

A kínai átvétel lassan halad, az év végéig tervezik megvalósítani, a cégek összeolvasztásán dolgoznak jelenleg.

 

A Volánbusz 15+5-ös tenderét, elvileg megnyerték.

 

A lengyel kocsik, legjobb tudomásom szerint már elindultak.

Előzmény: MCA-001 (57568)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.06.25 0 1 57569

Nem azért vett buszgyárat a Mol, hogy a korábbi tulaj ki tudjon szállni belőle?

Újabban divat lett a bukó üzlet áttolása állami kézbe. A MOL hasonló, NERtárs vezérelte cég.

Előzmény: kristoof (57567)
MCA-001 Creative Commons License 2024.06.24 0 0 57568

És az Ikarusszal mi a helyzet?

Hogyan áll a cég kínai átvétele?

A lengyel buszokat leszállították már?

Előzmény: kristoof (57567)
kristoof Creative Commons License 2024.06.24 0 0 57567

Úgy látszik sokáig. Az ITE buszgyártási tevékenysége az elmúlt hét évben még egyszer sem volt nyereséges.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57566)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.06.22 0 0 57566

No de mennyi ideig fognak fenntartani veszteséges tevékenységet?

Előzmény: torqmatic (57565)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.22 0 3 57565

Hát lehet, hogy van benne valami, mert legutoljára ugye Székesfehérvárra, saját maguknak se saját gyártású buszokat hoztak és a Volánbusz tenderén se saját gyártású buszokkal indultak, tudtommal új alváz se érkezett a céghez már egy ideje.

 

Kár, hogy nem tudják gazdaságosan csinálni a dolgot, mert maga a típus szerintem nem rossz és piaca is lenne itthon...

Előzmény: 7-es troli (57564)
7-es troli Creative Commons License 2024.06.21 0 0 57564

Ezzel a típussal mi lett? A 2db prototípus után kukába dobtãk a terveket? Egyáltalán történik bármiféle gyártási tevékenység az ITK-nál normál busz kategóriában? Tudom a kis 20fős sprinter alapú ãtépítések szoktak lenni, de nagy megrendelesrol nem tudok. Korábban mintha azt olvastam volna valamelyik topicban, hogy a MOL, mint tulajdonos nem akar a busz gyártással foglalkozni.

 

 https://magyarbusz.info/2023/05/03/sorozatgyartasra-kesz-az-ite-reform-600-ic/

Dante001 Creative Commons License 2024.06.07 -2 0 57563
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.06.05 0 0 57562

Mit nem ertesz benne? Ha gyakran/tobbet hibasodik meg, mint a merevhidas, akkor ennek latszania kell valahol, nem?

 

Nem arra gondolok, hogy hetekig all futomuhibaval, hanem hogy osszessegeben sokat/tobbet.

 

Igy jo?

Előzmény: torqmatic (57561)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57561

Nem igazán értem ezt a kérdést: miért kéne, hogy sokat álljon? Ha van valami hiba, azt nyilván orvosolják, de egyik üzemeltető se fogja leállítani egyszerre a fél flottát, nem is teheti meg.

 

Amúgy tudomásom szerint a Volvo ennél és az utódtípusnál úgy en bloc állt át a merev hídra, nem a BKV kedvéért, viszont például a C2 vagy az új Lion's City független mellső futóműves...

Előzmény: Fenyőfatalp (57559)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 57560

az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok

 

Hát a megsüllyedt csatornafedeleken felütközést azért nem mondanám túl gyakorinak, viszont tényleg könnyebben odaverik a seggüket, ez pedig az alacsonyabb hasmagasságnak (nem összekeverendő a padlómagassággal) és nagyobb túlnyúlásoknak "köszönhető". Amúgy nem csak a rugőút rövidebb, de a gumik is peresebbek, ez pedig keményebb rugózást eredményez.

Előzmény: Itoérambolafoci (57556)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57559

Nem kotekedeskeppen (csak feluletesen ismerem ezeket), de tudunk olyanrol Budapestrol, hogy a fuggetlen felfuggesztesu tipusok tomegevel alltak/allnak sokat? Lehet, hogy volt/van ilyen, csak en nem tudok rola.

Előzmény: kristoof (57557)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57558

Persze, a merev hídban nincs annyi alkatrész, mint egy független kerékfelfüggesztésben. Kevesebb helyen tud kikopni, kilazulni. 

Előzmény: kristoof (57557)
kristoof Creative Commons License 2024.06.04 0 1 57557

Rosszul gondolod. 

 

Egész egyszerűen, azért kellett a merevhíd, mert a budapesti utakon, sokszor alig egy-két hét alatt szétesett a független kerékfelfüggesztés. Ez tény. 

Előzmény: Itoérambolafoci (57556)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57556

"Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merev hidas az FLR-széria"

- - -

A merev hidas futómű se nagyobb terhelhetőséggel, se nagyobb rugóúttal nem rendelkezik, mint a független kerékfelfüggesztéses.
Úgyhogy erősen kétlem, hogy a hazai utak rossz állapota volt az oka a konstrukciómódosításnak.

Én inkább spórolást vagy beszállító váltást sejtenék a változás mögött.

Vagy mindkettőt.

 

Az viszont igaz, hogy az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok, pedig ez utóbbiaknak csak 2-3 centivel volt hosszabb a rugóútjuk az AP buszoknál.

Tehát abban lehet valami, hogy már a rugózás minimális módosítása is jelentősen megváltoztathatja a buszok budapesti tereptűrő képességét.

 

Előzmény: John Howard (57552)
LSU 106 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57555

Hello!

Ikarus E95 with old face mask is driving in Mosonmagyaróvár (HPD-152, HPD-153), Somogy county (HFL-398) and Székesfehérvár (HKF-156, HIY-428). The one with the old look E94s are scrapped in 2023. 

 

"Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities?"

 

Yes. In Siófok only during peak hours.

 

Good luck to Ikarus buses!

Előzmény: John16 (57550)
John Howard Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57554

A technika talán. Az utak nem... ;-)

Előzmény: Dante001 (57553)
Dante001 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57553

Azóta mondjuk pont eltelt 20 év, nem lehet hogy azóta fejlődött valamit a technika ezen a téren is? :D

Előzmény: John Howard (57552)
John Howard Creative Commons License 2024.06.01 0 2 57552

"...ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak..."

 

Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merevhidas az FLR-széria - merthogy "bizonyossá vált", hogy az jobban bírja a fővárosi remek útállapotokat. Vagy én tudok valamit rosszul? :-/

Előzmény: Dante001 (57551)
Dante001 Creative Commons License 2024.06.01 0 1 57551

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/05/31/megvan-mikor-mutatkozhat-be-a-legujabb-ikarus/

 

"...az ősszel bemutatandó változat elsősorban a vázszerkezet struktúrája terén jelent komoly előrelépést, de ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak. Változni fog továbbá a belső részt érintő anyaghasználat is."

John16 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 57550

Hello LSU 106! Thank you for your response. www.utas.hu is new for me and it is good help.

Are there some Ikaruses EAG E94/95 with old "face mask" before facelift (like as this: http://verejna-doprava.eu/mfoto/kisalfold/ik95_1.jpg) in Hungary? I found only EAG E98 on utas.hu.

Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities? E. g. Várpalota, Mosonmagyaróvár, Siófok, ...

Thank you and have a nice day.

Előzmény: LSU 106 (57548)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.29 0 2 57549
Előzmény: MCA-001 (57541)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.19 0 2 57548

Hello! In Győr are 2 Ikarus 280s. (HNF-498, LOC-728) about 10 Ikarus 260, 3 Ikarus E94, 1 Ikarus C80  and about 4 Ikarus 263. The LOC-728 is a city bus, it  is driving workdays.  Others are driving regional bus lines. The NABI buses was scrapped in the last year.

If you want to see buses like these, (NABI 700SE) visit Pécs, Kaposvár or Szekszárd. In Szombathely  don't  driving Ikarus buses. In Zala county drive 1 Ikarus E94, 1 Ikarus C56 and  3 Ikarus E95 in Keszthely , 2 Ikarus E94 in Nagykanizsa and 1 Ikarus E94 in Zalaegerszeg. These  buses  are driving regional bus lines. In Várpalota is driving 2 Ikarus 280 (GMY-382, LOC-730) , 1 Ikarus C80 (HHR-810) 1 Ikarus C56 and 1 Ikarus E98. The GMY is driving in the bus line 7531. The LOC is driving regional bus lines.The HPR-617 was scrapped in april.

Előzmény: John16 (57547)
John16 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 57547

Hello, fellow photographers! I will go to the west Hungary in June - Györ, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa. Are there some interesting buses in the regular operation? I'm interested in "old" Ikarus, Rába, NABI.

I was in the Várpalota where there were Ikarus 280 last year. Is still in operation?

Thank you very much!

 

 

Jan from Czech republic

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!