Hát Conectóból mondjuk pont nincs ott egy darab se, pontosabban az ős verzióból kaptak 1-2 példányt pár hete, na annak tényleg nincs semmi értelme. A 7700-asok meg szintén lefingott szarok már, a MOS-ok legalább még egész jó állapotban voltak, amikor odakerültek.
Hát annyira azért nem szanaszét, mert Pest megyében van a nagyja és Debrecenben néhány darab.
Valóban vannak hülye és érthetetlen átcsoportosítások (például ha valahol kapnak 1 db, huszonéves, teljesen ismeretlen típust), de azért az, hogy az összes Reform nem egy telephelyen van, nem hiszem, hogy kezelhetetlen lenne.
Az ITE egész buszgyártós elgondolása egy nagy baromság volt. Nem volt konkrét buszcsaládjuk, a kiválasztott alváz drága volt, de legalább nem lehetett ráépíteni sem alacsonypadlós buszt, sem csuklóst. Teljesen gúzsba kötötte őket a Mercedesszel való partnerség, de legalább konkurenciát is sikerült csinálniuk a Mercedes buszainak. IC 600 vs. Intouro például. Teljesen érthetlen az az üzleti modell, amit elképzeltek. Mondjuk a piac meg is mutatta, hogy hol a helyük.
Inkább kevesebbet, például lépcsőházas kialakítás, ami nem csak kényelmetlen és klausztrofób, de veszélyes is. Nem tudom mennyire lehet látni azokkal a semmi lámpákkal sötétben, lehet abban is jobb az Econell.
Rákérdeztem bennfentes kollégától. Gyakorlatilag teljesen felszámolták a buszgyártást ez év elején. Az ott dolgozó munkásokat átirányították, illetve elbocsátották. Szomorú, mert az IC 600 frankó kis Inonyéll pótló lett volna.
Hát lehet, hogy van benne valami, mert legutoljára ugye Székesfehérvárra, saját maguknak se saját gyártású buszokat hoztak és a Volánbusz tenderén se saját gyártású buszokkal indultak, tudtommal új alváz se érkezett a céghez már egy ideje.
Kár, hogy nem tudják gazdaságosan csinálni a dolgot, mert maga a típus szerintem nem rossz és piaca is lenne itthon...
Ezzel a típussal mi lett? A 2db prototípus után kukába dobtãk a terveket? Egyáltalán történik bármiféle gyártási tevékenység az ITK-nál normál busz kategóriában? Tudom a kis 20fős sprinter alapú ãtépítések szoktak lenni, de nagy megrendelesrol nem tudok. Korábban mintha azt olvastam volna valamelyik topicban, hogy a MOL, mint tulajdonos nem akar a busz gyártással foglalkozni.
Nem igazán értem ezt a kérdést: miért kéne, hogy sokat álljon? Ha van valami hiba, azt nyilván orvosolják, de egyik üzemeltető se fogja leállítani egyszerre a fél flottát, nem is teheti meg.
Amúgy tudomásom szerint a Volvo ennél és az utódtípusnál úgy en bloc állt át a merev hídra, nem a BKV kedvéért, viszont például a C2 vagy az új Lion's City független mellső futóműves...
az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok
Hát a megsüllyedt csatornafedeleken felütközést azért nem mondanám túl gyakorinak, viszont tényleg könnyebben odaverik a seggüket, ez pedig az alacsonyabb hasmagasságnak (nem összekeverendő a padlómagassággal) és nagyobb túlnyúlásoknak "köszönhető". Amúgy nem csak a rugőút rövidebb, de a gumik is peresebbek, ez pedig keményebb rugózást eredményez.
Nem kotekedeskeppen (csak feluletesen ismerem ezeket), de tudunk olyanrol Budapestrol, hogy a fuggetlen felfuggesztesu tipusok tomegevel alltak/allnak sokat? Lehet, hogy volt/van ilyen, csak en nem tudok rola.
"Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merev hidas az FLR-széria"
- - -
A merev hidas futómű se nagyobb terhelhetőséggel, se nagyobb rugóúttal nem rendelkezik, mint a független kerékfelfüggesztéses. Úgyhogy erősen kétlem, hogy a hazai utak rossz állapota volt az oka a konstrukciómódosításnak.
Én inkább spórolást vagy beszállító váltást sejtenék a változás mögött.
Vagy mindkettőt.
Az viszont igaz, hogy az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok, pedig ez utóbbiaknak csak 2-3 centivel volt hosszabb a rugóútjuk az AP buszoknál.
Tehát abban lehet valami, hogy már a rugózás minimális módosítása is jelentősen megváltoztathatja a buszok budapesti tereptűrő képességét.
Ikarus E95 with old face mask is driving in Mosonmagyaróvár (HPD-152, HPD-153), Somogy county (HFL-398) and Székesfehérvár (HKF-156, HIY-428). The one with the old look E94s are scrapped in 2023.
"Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities?"
"...ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak..."
Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merevhidas az FLR-széria - merthogy "bizonyossá vált", hogy az jobban bírja a fővárosi remek útállapotokat. Vagy én tudok valamit rosszul? :-/
"...az ősszel bemutatandó változat elsősorban a vázszerkezet struktúrája terén jelent komoly előrelépést, de ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak. Változni fog továbbá a belső részt érintő anyaghasználat is."
Hello! In Győr are 2 Ikarus 280s. (HNF-498, LOC-728) about 10 Ikarus 260, 3 Ikarus E94, 1 Ikarus C80 and about 4 Ikarus 263. The LOC-728 is a city bus, it is driving workdays. Others are driving regional bus lines. The NABI buses was scrapped in the last year.
If you want to see buses like these, (NABI 700SE) visit Pécs, Kaposvár or Szekszárd. In Szombathely don't driving Ikarus buses. In Zala county drive 1 Ikarus E94, 1 Ikarus C56 and 3 Ikarus E95 in Keszthely , 2 Ikarus E94 in Nagykanizsa and 1 Ikarus E94 in Zalaegerszeg. These buses are driving regional bus lines. In Várpalota is driving 2 Ikarus 280 (GMY-382, LOC-730) , 1 Ikarus C80 (HHR-810) 1 Ikarus C56 and 1 Ikarus E98. The GMY is driving in the bus line 7531. The LOC is driving regional bus lines.The HPR-617 was scrapped in april.
Hello, fellow photographers! I will go to the west Hungary in June - Györ, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa. Are there some interesting buses in the regular operation? I'm interested in "old" Ikarus, Rába, NABI.
I was in the Várpalota where there were Ikarus 280 last year. Is still in operation?