11 éve van országútim. Az elsőre a mindent tudó, nagy pRof azt írta, hogy nagy nekem. Q..vára szerettem azt a vázat, azt a bringát. Úgy éreztem, rám szabták.
Öt évre rá jött a törés, új váz. Szokni kellett, amiben segített a hosszabb stucni.
Újabb átalakítás történt, a hajtóművet és a kormányt is cserélni kellett. Méretre azonos az új kormány és az új stucni. Fél óra után jön a zsibbadás.
Azt hiszem, nem fogok spórolni a vizsgálat díján. Remélem, megtalálják a legjobb beállítást!
Térd, boka stb. fájást rengeteg minden okozhat, szerintem keress meg egy orvost aki specialista az adott dologban, és ezzel párhuzamosan a BG beállítás. Pl. egy rosszul beállított stopli is okozat ilyet. Hogy miért éppen most jött ki, annak elég sok oka lehet, pl. többet mentél mostanában, hogy ilyesmiket nyomon követhess érdemes „edzésnaplót” vezetni, főleg ha elmúltál 40. Az „edzés” időtartamát, átlagpulzust felírni, körülményeket (Pl. fújt a szél.), közérzet, hőmérséklet, dombos, hegyes terep. (Többet mentél kiállva, és a stopli beállítás sem az igazi.) A BG beállításnál, ha szükséges, tesznek alátétet (Akár ferde alátétet is.) a stopli és a cipő közé, mert éppen neked az a jó, ha kifelé vagy befelé dől a lábad „síkja”. Lehet pl. alacsony pedálfordulattal közlekedsz. Elképzelhető, hogy a menet elött meg kéne „tornásztatni” a térdkalácsot. Más is írta a nyújtást. Tényleg elég sok oka lehet. Utána kérne járni, ha doki nem tud segíteni, masszőr, csontkovács.
Vagy rosszul keresgéltem, vagy szemérmesen hallgatnak a díjszabásról.
Véletlenül sem vagyok versenyző, sőt, még gyors amatőr sem, de az, amit leírnak, talán nekem is segíthetne. Pl. megszűnhetne a kezeim zsibbadása (10km sem kell, hogy előjöjjön).
Sajnos nem vagyok orvos, nem tudok tanácsot adni. Illetve: porckopásra állítólag sok körömpörköltet, kocsonyát kell enni. Bár az porckopás nélkül is jöhet.
Nekem is a bal térdemmel jött elő egyszer-kétszer, de szerencsére elmúlt. Túlterhelés miatt jött elő, illetve az üléspozíció is mintha számítana (csak az országútin jött elő eddig, ott picit alacsony az ülésem).
Sokáig 23-as külsővel tekertem, pedig nem az 50-60 kilós kategóriába tartozom (80+).
Pár éve szereltem át 25-ösre. Majdnem, hogy észre sem vettem a változást. de tovább nem szélesítenék.
Azt hiszem, írtam már, nekem nagyon bevált a Conti Grandsport Extra (25-ös). Kétszer is kifutó termékként kínálták, így kettő áráért hármat kaptam. Több, mint egy éve nem volt defektem, ez több, mint 10 000 Km-t jelent, pedig gyakran csillogtak gyanúsan az utak.
A 25-ös előnye, hogy tükörsima aszfalton könnyebben gurul. Ilyen alig van, és azon általában vagy tilos biciklizni, vagy csak a nagy forgalom miatt nem érdemes.
A 28-as nem kap olyan könnyen felütéses defektet, bizonyos felületeken még könnyebben is gurul, mint a keskenyebb, jobban csillapítja az útfelület miatt keletkező rezgéseket.
Nekem bejött a váltás. 90+ kg, inkább csak túrázgatás, acél és karbonvillás alu biciklik.
Egy 55-60 kg-os biciklisnek, karbonvázas bringával, aki versenyezni is szokott, lehet, hogy jobb a 25-ös.
Szerintem egy próbát megér, aztán ha nem jön be, egy szezon alatt lefut a gumi, utána visszatérsz a 25-ösre.
van a felnivel párhuzamosan futó csík a gumiban, ennek egyforma távol kell lennie végig a felnitől. Ha nem így van - leszerel, szappanoz, visszaszerel, félkeményre fúj, megigazgat, keményre fúj, örül és használja boldogan. :-)
Ha viszont párhuzamos a csík végig, akkor szálszakadás - kuka mielőtt elesel a szétrobbant gumi miatt... .-(
Voltak olyan külsőim, amiket kenni kellett, hogy rendesen a helyükre pattanjanak. Van ehhez kenőanyag is, de Istyu tanácsára egyszerű mosószappant húztam végig a gumi peremén. Ezzel sikerült a helyére imádkoznom és nem nézett ki így, mint a tiéd.
A kép alapján nem lehet eldönteni, de lehet szálszakadás is - akkor kuka. Két külsőmtől búcsúztam szálszakadás miatt, de azok elég használtak voltak már.