A Keleti pályaudvar és Rákospalota-MÁV telep (Mézeskalács tér) között 10 éve közlekedő villamospótló busznak szánt topik.
Menetrend: http://www.bkv.hu/villamos/67v.html
Nem a 67V becsületét kell védeni. Azt nem akarja bántani senki. Mi az, hogy egy buszjárat becsülete? Talán végig kéne gondolni, hogy mit és miért is ért pontosan kritika. Megpróbálok ebben segíteni neked :)
Lassú: ...mint a tetü. Nem mondta senki, hogy a _busz_ tehet róla, de mexikói úti szakaszon reggel 8 előtt gyalog gyorsabb. mellette ott a szeparált villamossín, ahol - ha közlekedne - zavartalanul száguldhatna el a dugó mellett a tuja.
Megbízhatatlan: ... és nem azért, mert gyakran lerobban, hanem mert eltér a menetrendtől, és nehéz megbecsülni az eljutási időt. Tény.
környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is. Ez a környékbeliek nagy részére igaz. Sokan kigyalogolnak a 7-es buszhoz, sokan a 62-es villamossal érik el. Mit gondolsz, mi vezetett el odáig, hogy egy 6-8 percenként járó 3 kocsis villamos helyén 20 percező szóló busz jár?
az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; Khmm.... nanemá, hogy a 15 percenként járó busz több utast szállít az összesítve 2-3 percenként járó villamosnál (a 69-es NEM a Mázsa tér előtt telik meg).
Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Abban az időszakban, amikor az emberek "munkába, iskolába mennek", ez nem igaz.
Összefoglalva a fentieket, szándékosan torzítod a VEKE nyilatkozat értelmét és a valóságot, hogy valamilyen célt szolgálj.
A négyes metró (ha igaz...) a busz vonalának kb. kevesebb mint a felén lesz párhuzamos a 67V-vel. A Hungária krt. és a MÁV-telep között a négyes metró ellenére is csak a 67V-vel lehet majd átszállás nélkül közlekedni.
A busz ellen szól, hogy minden szakaszán (Rpalota és az Erzsébet királyné útja között a 69-es, 62-es, 3-as villamosok, Mexikói úton az 1-es villamos - igaz, ezért át kell mászni a 100a vasútvonalon, Thököly-n a hetesek családjába tartozó buszok, plusz évezredek múlva a metró) van vele párhuzamos lehetőség, ennek ellenére már a Nagy Lajoson is van leszálló a buszról, az Erzsébet királynén és a Hungária krt-n (Zugló vasúti mh) a buszt elhagyókról nem is beszélve. Rpalota felé ugyanez a helyzet.
S a 4-es metrórol mi a véleményed? Lehet, hogy offnak tűnik, de első üteme is érinti a járat vá-át, valamint ha második üteme is megvalósul, az a járat átszervezéséhez ill/vagy megszünéséhez vezethet.
Most nem a melyik ér oda előbb busz vagy metró századmásodpercre lebontva vitát akarom ujra generálni :) Gondolom ezt ismered.
Mint mondtam, megkísérlem védeni a 67V-t. Ennek apropókján idéznék a VEKE korábban már <a href="http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=340" target="_blank">említett</a> történeti áttekintéséből: a 67V elindítása után a forgalom tovább csökkent: a csúcsidőben is csak negyedóránként, azon kívül 20-30 percenként járó, lassú, és megbízhatatlan busz helyett a környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is.
20-30 percenként járó: a mondat első fele igaz, a másik kevésbé. Tény, és ez a menetrendből is látszik, a 67V átlag követési ideje 20 perc, ez a nap nagyrészére jellemző.
Lassú: a sebesség kérdését már nem lehet ennyire egyszerűen kezelni: józan ésszel felfogható, hogy a tempó nem csak a busztól, hanem az azt vezető sofőrtől, az utasok számától és a forgalmi helyzettől is függ. Ezek a tényezők között vannak olyanok is, amelyekről nem a BKV tehet.
Megbízhatatlan: nem tudok statisztikai adatokat lobogtatni, de legutóbb az év elején kellett átszállnom egy másik kocsira amiatt, mert az első jármű technikai problémák miatt nem tudott továbbközlekedni.
...és a kedvencem, miszerint a környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is. Annak ellenére, hogy a 67V a MÁV-telep (Mézeskalács tér) és az Erzsébet királyné útja, aluljáró között párhuzamosan jár a 69-es villamossal, reggel az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; ez egyrészt az aluljárónál leszálló tömeg nagyságából is látható (minden bizonnyal ez elkerülte a kérdéses mondatot író ember figyelmét). A második nagyobb tömeg a Hungária körútnál száll le, egyrészük szintén a 69-es vonalán száll fel a buszra. Végezetül egy nagyobb csoport -- tíz éve ugyanazok az arcok -- kitart a Keletiig. Miért is? Egyszerűen azért, mert Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Nincs olyan épeszű ember, aki a MÁV-teleptől elmenne a Bosnyákig, majd onnan a hetes buszcsaládba tartozó kocsik valamelyikével végigaraszolna a bedugult Thököly-n. Torlódás persze a 67V vonalán is van (Öv utca - ezt azonban a busz a villamossínen haladva (megteheti) megelőzi, illetve Mexikói út - Thököly sarka; itt sajna marad az araszolás), de összességében 25 perc alatt még így is el lehet jutni a Keleti pályaudvarig.
Összefoglalva a fentieket, a VEKE hangulatkeltése nagyrészt megalapozatlan; ezt az állításomat támasztja alá a reggelente és délutánonként tele lévő busz és a tíz éve gyakorlatilag változatlan (és bővülő) törzsközönség.
Kezdetnek egy rövid történeti áttekintés A 67-es villamospótló (továbbiakban 67V) 1997. március tizenegyedike óta létezik, ekkor szűnt meg a villamosközlekedés a Keleti pályaudvar és a BKV által akkor még Rákospalota-MÁV telepnek nevezett Mézeskalács tér között. A hivatalos indoklás ide kattintva olvasható. A Thököly úti villamosok, köztük a 67-es történetéről pedig a VEKE írt egy nagyobb lélegzető összefoglalót.
A topikban szándékom szerint beszámolnék a viszonylatot éintő eseményekről, változásokról, és mint egy, a vonalat tíz éve nap mint nap használó utas, megkísérlem megvédeni a 67V becsületét ;)