Szeretnénk felhívni mindenki figyelmét, hogy a személyeskedést, gyűlölködést és topikrombolást nem tűrjük meg itt.
Ez a topik kiemelt figyelmet kap a moderatúra részéről.
Az alapelvek egyszerűek:
- Érvelj, vitatkozz, beszélgess. Ne személyeskedj és ne dehumanizálj.
- A politikus is ember. Az olvtársad is. És te is az vagy.
- Ne írj le olyat, amit visítva jelentenél, ha az ellenoldal írná. Negatív véleményt is meg lehet fogalmazni mocskolódás és személyeskedés nélkül.
- Ha csak balhézni, provokálni vagy gyűlölködni tudsz, mehetsz más fórumra.
- Amíg ki vagy tiltva, ne gyere vissza folytatni másik nicken sem. Nem éri meg.
- Olvass törlési értesítőket, és szívleld meg az ott leírtakat.
- A törlést fogadd el, ne jogászkodj és ne próbálgasd a határokat.
A németek egy részének tele a tőke azzal, amit csinálnak az országukkal. Minden represszió ellenére (van bőven sainos) ma túltelt a pohár, kiözönlöttek az utcára.
"vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása, így különösen fogyatékossága, nemi identitása, szexuális irányultsága miatt olyan, kihívóan közösségellenes magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy az adott csoport tagjában riadalmat keltsen, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
216. § (1) Aki más valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása, így különösen fogyatékossága, nemi identitása, szexuális irányultsága miatt olyan, kihívóan közösségellenes magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy az adott csoport tagjában riadalmat keltsen, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Aki mást valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása, így különösen fogyatékossága, nemi identitása, szexuális irányultsága miatt bántalmaz, illetve erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Állítólag a Harkov megyében megszerzett területekről (nem sok) hajlandók lennének kivonulni, de már nem tudom, ki mondta, igazán persze csak akkor számít ha Putyin vagy Lavrov.
Az atomerőműben látok lehetőséget kompromisszumra, egy amerikai biztonsági és egy politikai tiszt jelen lehetne felügyelni a dolgokat amíg az oroszok működtetik. Ha ők jelentik, hogy Ukrajna megkapta a kialkudott árammennyiséget és hogy volt-e vagy sem támadás kívülről, azt nyilván jobban elhiszi Washington.
Elvileg ezek most a ruszkik feltételeinek körvonalai, vagyis ha tűzszünet lesz akkor leállnak a fegyverszállítások banderisztánba (kábé 150%, hogy a zeju ebbe nem megy bele), a szankciókat, vagy azok jelentős részét törlik (200%, hogy a zeju ebbe nem megy bele) ZNPP-t nem adják, a Krím meg nem tárgyalási alap.
Ebből a területi kérdés egyéb szakaszai kimaradtak, de gondolom nem akarnak kivonulni sehonnan azok közül amiket fegyverrel már megszereztek.
🇺🇸🇺🇦 Russia is ready to conclude a peace agreement on Ukraine, but some specific points need to be finalized — Lavrov
▪️Russia wants guarantees that the ceasefire will not be used again to strengthen the Ukrainian Armed Forces and that arms supplies must stop. ▪️Russia has not received any proposal from the United States to transfer control of the Zaporizhzhya NPP, the head of the Ministry of Foreign Affairs noted. ▪️If necessary, Russia will explain to the US that ZNPP is in safe hands and changes in its control are impossible. ▪️Also, Russia has not received any proposals from the US to lift sanctions, but Washington is interested in doing business together. ▪️Russia is not negotiating the integrity of its territory, the Crimea issue is closed, Trump understands this. ▪️Russia only strikes military targets or civilian objects used by the Ukrainian Armed Forces. ▪️Lavrov personally sent Rubio and the UN a list of Kyiv’s violations of the moratorium on attacks on energy facilities.
Persze lehet azt mondani – azaz szűk definíciót adva -, hogy az egyetlen kapitalista csak a nyugati szabadversenyes modell, csak éppen ez a definíció totális szűkítése. Ez esetben Kína valóban nem kapitalista, de akkor Skandinávia se az, sőt Nyugat-Európa jelentős része is nem-kapitalista lesz, ami eléggé abszurd következmény. Sőt, ha egyedül a klasszikus liberalizmus kapitalizmus-képét tekintjük kapitalizmusnak, akkor onnan nézve minden a keynesiánus iskola, pl. az amerikai New Deal is egy antikapitalista rendszer, ami még viccesebb.
Nagyjából a következő kapitalizmusmodellek vannak, röviden ismertetve az 5 fő verzió:
angolszász modell – ez áll legközelebb a klasszikus liberális ideálhoz: az állam szerepe kicsi a gazdaságban, a piac hatalma meghatározó – nyilván ez elsősorban Anglia és az USA,
skandináv modell – ahol az állam kiterjedt jóléti intézkedéseket kényszerít a tőkére, ezzel korlátozva a piac szerepét, továbbá az állam koordinál az egyes gazdasági szereplők között – ahogy neve is mutatja, ez elsősorban Skandinávia,
korporatív modell – az angolszász és skandináv modell közti, ahol az erős szakszervezetek és a tőke közösen lép fel, kompromisszumokat kidolgozva – ez Nyugat-Európa fennmaradó része,
államkapitalista modell – ahol az állam irányítja a gazdaságot, a hozzá közeli tőkével együttesen, a két rész összefonódik, ez eredetileg a japán modell, de aztán ez lett Szingapúrban, Tajvanon, Koreában, immár Kínában is,
külföldfüggő modell – ahol a gazdaság alárendelt a külföldi tőkének, az állam gyenge, ki van szolgáltatva a külföldnek – sajnos mi itt vagyunk, de nem csak mi, hanem kevés kivéllel ez a domináns modell az egész világon.
Ami még fontos: jellemző hiba a kapitalizmus és a liberális demokrácia összekeverése, miközben a kettő között a kapcsolat csak az, hogy míg a liberális demokráciának szükséges eleme a kapitalizmus, addig a kapitalizmusnak nem szükségszerű eleme a liberális demokrácia.
S természetesen mindegyik modell lehetséges liberális demokratikus és más keretben is.
A "rezident" azt írja, hogy jermak parancsot adott szirszkíjnek a "tűzszünet"-re való felkészülésre ÉS a rada elé kell terjeszteni a ruszkikkal való tárgyalások megtiltásáról rendelkező elnöki rendelet megsemmisítését.
Ha ez így igaz, akkor minimum érdekes (bár szálat sem meglepő), hogy már jermak ad parancsokat szirszkíjnek és meglehet, hogy a faszpianista akarata ellenére fogja a rada megsemmisíteni a tárgyalást tiltó rendeletet.
Arra is enged következtetni, hogy a fronton nagy lehet a baj.
Our source in the OP said that Andriy Yermak gave instructions to Syrsky and the special services to prepare a temporary truce, all structures must be ready for the ceasefire format. Separately, the Head of the OP held a meeting with the heads of factions and parliamentary groups, in which he announced the need to vote on the initiative to lift the ban on negotiations with Putin.
de ez nem elemzés, hanem hantázás. Szinte mindenkit kiemeltek a mélyszegénységből, a szegénységen dolgoznak most. Nem emlékszem a számszerűre, de hatalmas.
Véletlenül sem termelt ki szegényeket, az ellenkező folyamat zajlik, nem még pont olyat, mint Nyugaton. 90%-os az ingatlantulajdonlás, pl.
A lakhatás, oktatás, étkezés orvosi ellátás, közlekedés alapvető, demokratikus jog, tehát olcsó. Ezért eleve nem lesz olyan szegénység, mint Nyugaton van.
De nem azért, mert nem voltak sokan legalább olyan bűnösek, mint a Nürnbergben felaksztottak, hanem mert gyors megbékélést akartak elérni.
Ez a hivatalos változat.
Egyrészt jogilag minimum véleményes volt, hogy a japán vezetés az akkori jog alapján felelősségre vonható-e. Úgy döntöttek, hogy igen.
De ott már véres volt a torka a dolognak, hogy halálra lehet-e őket ítélni.
MacArthur nem zseniális politikus volt, hanem ebben az esetben realista. Tisztában volt azzal, ha komoly felelősségrevonások kezdődnek, akkor még legalább 1 millió szövetséges katona kellene Japán megszállásához és a rendfenntartáshoz. Ezt tudatosította a feletteseivel. És az ő javaslata alapján vették ki a japán császárt a vádlottak listájáról, mert tudta, Hirohito bíróság elé állítása felkelést váltana ki.
Az meg már egy másik ügy, hogy 46-48 között a szövetségesek hány japán ezredest, alacsonyabb rangú tábornokot és főhivatalnokot vontak felelősségre kisebb perekben, ahol a legtöbb esetben akasztás volt az ítélet.
"Én azt látom, h Trump semmit nem akar adni valójában az oroszoknak, max. gesztusokat."
Elkerülte a figyelmedet, hogy a Trump (pontosabban Witkoff) féle béketervben benne van a 14 óta hozott összes oroszellenes szankció eltörlése. Ez nagy dolog lenne, ha megtörténne egyszerre -- eddig maga Putyin is úgy számolt, hogy majd fokozatosan, évtizedes távon fognak csak megszabadulni ezektől. De nem hiszem, hogy Trump keresztül tudná verni az EU-n.
"A tokiói perben hét vádlottat ítéltek halálra, ami meglepően kevés."
De nem azért, mert nem voltak sokan legalább olyan bűnösek, mint a Nürnbergben felaksztottak, hanem mert gyors megbékélést akartak elérni. (És MacArthur, aki egy pocsék hadvezér volt erős politikai kapcsolatokkal és a PR-hoz jó érzékkel, ezt mindenki meglepetésére kiválóan levezényelte.)