Ha egy jó (ne túlozzunk: átlagos) állapotú motort veszünk alapul akkor szvsz a 10W-40-es motorolajok közül érdemes válogatni (a gyári ajánlat "felső végén" egyébként az 5W-30-as olaj szerepel - de ez még nem a "Ford" olaj hanem egy API SH/CD minősítésű motorolaj, ami az ACEA A3/B3 minősítésű motorolajokkal kitűnően helyettesíthető).
Egy (vagy rosszabb esetben két) elhasználódott főtengelyszimering mentén egyébként meglepően sok olaj képes "elszökni" a motorból (ezt a hosszabb ideig álló kocsi motorja alatt képződő tócsa nagysága viszonylag jól prezentálja).
Mondjuk azt gondolom, hogyha hamisitanák az olajokat, akkor a magyaroszági nagy olajforgalmazok már biztos bezáratták volna öket. Gondolom a castrol pl. nem nézi jo szemmel, hogy ennyivel olcsobban adják a termékeiket, biztos beléjük kötöttek volna, ha lehetna.
Vidéken (Szombathely) akár 2000 forinttal is többet elkérnek négy littyó olajért, mint a fővárosban. A munkatársam volt fent, hozattam vele 4 liter Opel 10w40-t 3220 Ft-ért. Itt Szhelyen meg 5300-5400 körül adták volna. Jók az árak a totalcaron, de érdemes körülnézni még a neten. Van még, aki küld postával is olcsón, jó minőségű, neves olajat a vidékinél jóval alacsonyabb áron.
Hát remélem igazatok van, egy dizel accordba kéne olajat vennem, csak nem értem ezt a fene nagy olcsoságot. Remélem nem tesco olajat kapok más dobozban. Én külföldön sem láttam ennyire olcso olajokat, mondjuk kint csak benzinkuton néztem.
en mar vettem ott olajat. Nem ez a gyanusan olcso, hanem a magyar olajforgalmazok arai a gyanusan dragak. Ha megnezed az arakat tolunk nyugatabbra, a TC-aruhazhoz hasonlo arakat talalsz.
Szerintem az olajpiacon is olyasmi forradalom lesz, mint ami iden a gumipiacon lezajlott. A nagyok 20-30-40 szazalekkal vettek lejjebb a listaaraikat.
Igaz, de ez csak egy kérdés volt, mert nem tudom mennyi mennyiség tud egy szimeringen átcsurogni! Igazából az érdekelne, hogy milyen olaj való ebbe a motorba, mert szeretnék ugyanolyat utánna önteni, ha már fogy, mert egyenlőre még nem tudom felújítani! Persze utánna öntés előtt komplett csere!
Az általad említett AMX "csak" félszintetikus, erre a célra (ezekhez az autókhoz) továbbra is a (teljesen szintetikus) Transmax Z-t tartom a jobb megoldásnak (persze az AMX sem egészen elvetendő).
A (szintén 75W-140-es) SAF-X már nincs gyártásban, a normál difihez általam ajánlott SAF-XO a maga 75W-90-es viszkozitási osztályával közelebb áll a gyári elképzelésekhez (ha minden jól megy akkor belátható időn belül megjelenik az 1 literes kiszerelésben is).
Szia! Az ASR-hez is 85w-90 a gyári oil, te írtad hozzá a SAF-XJ-t, ezért gondoltam a sima SAF-X-re a normál difihez. A 201 autváltóba AMX-re gondoltam.
Szia! Az ASR-hez is 85w-90 a gyári oil, te írtad hozzá a SAF-XJ-t, ezért gondoltam a sima SAF-X-re a normál difihez. A 201 autváltóba AMX-re gondoltam.
jogos a kérdés: szvsz a 201-es automata váltó "elviseli" a szintetikus ATF-et (vagyis nyugodtan használható hozzá), a "nomál" difi viszont nem feltétlenül "örül" a SAF-XJ-nek, mivel ezekhez SAE 80W-90-es hajtóműolajat írnak elő. A tapasztalat(om) szerint egyes difik az előírtnál lényegesen "vastagabb" hajtóműolajra fokozott melegedéssel reagálnak (a SAF-XJ SAE 75W-140-es).
mindenképpen legalább félszintetikus de méginkább teljesen szintetikus (célszerűen ISO-L-EGD minősítésű) kétütemű olajat válasszál, mivel a (korszerű) robogók szinte kivétel nélkül szivattyús kenési rendszerűek (vagyis a motorolaj egy külön tartályból kerül a motorba). A keverési arány ezeknél a motoroknál alacsony terhelésnél elmehet 1:150 fölé is amit az ásványi bázisú kétütemű motorolajok már "nem szeretnek" (és a motor viszont nem szereti az ásványi bázisú kétütemű olajokat - kész szerelmi dráma).
egyetértek veled abban hogy a jellemzően rövidtávú igénybevételhez (elsősorban a gyakori hidegindítások miatt) célszerű egy alacsonyabb SAE osztályú motorolajat (pl. az eddig is használt 5W-40-est) választani. Áttérhetsz a még kedvezőbb hidegindítási sajátságokat eredményező 0W-s olajokra (aminek egy 26 ezer km-et futott autónál nem látom különösebb kockázatát) és így egyben megleled azt a kategóriát amely (az autó szempontjából) minden követelménynek megfelel, mivel a GM-LL-A-025 jóváhagyású (az általad említett GM-LL-B-025 a dízelmotorok motorolajára vonatkozó jóváhagyás, bár a megfelelő 0W-s olajoknál ezek jellemzően párban futnak) 0W-s motorolajok (pl. a Castrol SLX Longtec) kivétel nélül rendelkeznek az ACEA A3/B3/B4 minősítésekkel is.
Ehhez a típushoz egyébként (ismereteim szerint) a "csak" (a megfelelő) ACEA minősítésekkel rendelkező motorolajok is korlátozások nélkül használhatóak.
A 201-es automata váltója szinte mindenevő, ehhez még 6 különböző MB jóváhagyású ATF is használható: szvsz a legcélszerűbb megoldásnak a Dexron IID ATF használata tűnik - sok helyen beszerezhető és (szinte kivétel nélkül) megfelel az MB 236.6 jóváhagyásnak (a Castrol TQ-D pl. megfelel, a cseréhez 5.5 liter szükséges). A "normál" difihez (a Castrol választékából) az EPX 80W-90 vagy a SAF-XO használható (ez utóbbi szintetikus olaj, a beszerzése nyűgösebb mivel jelenleg csak 25 literes kannában van forgalomban), a feltöltési mennyiség 0.7 liter.
A 202-es már kissé rázósabb eset, mivel a típushoz hét(!) különböző automata váltót építhettek be, ebből négyhez (722.328, 722.423, 722.424, 722.436) használható a 201-esnél említett MB 236.6-os jóváhagyású ATF, a másik (722.6.. típusszámú) háromhoz viszont (a Castrol választékából) csak a Transmax Z használható. Ha az automata váltó típusa valamiért nem azonosítható, biztonsági megoldásként a Transmax Z mindegyikhez alkalmas (viszont a feltöltési mennyiségek típustól függően 5.5 és 8 liter között szórnak). A 202-es ASR difijéhez 1.1 liter SAF-XJ szükséges.
Lehetséges hogy valamelyik ismertebb olajcég terméke van a csomagolásban?
Az lehetseges, de az olaj minositese ilyen SH meg SJ -- reges regi szabvanyok, csak nagyon oreg autohoz jok. Ehhez kepest annyira nem olcso. Nezd meg a Totalcar aruhaz arait...
Egyszer már kérdeztem, de nem kaptam választ, szal bepróbálkozom mégegyszer!:)
96-os Ford escort kombi 1.3-as ford endura motorjába milyen olaj való!(8v-s, nem hidrotőkés). Egyébként eszi az olajat:kb 1 liter/1000km. Vajon egy szelepszár szimering csere elég lenne, vagy a motor kopott?
Sziasztok! Meg szeretném kérdezni tőletek, hogy a CORA olajok milyen minőséget képviselnek. Lehetséges hogy valamelyik ismertebb olajcég terméke van a csomagolásban? 14 éves szívódízelem van, nem szoktam szuper minőségű olajat adni neki. 270e km van a motorban, a 10W40-est nem eszi. Az eseleges válaszokat előre is köszönöm!
Mondjuk Igol Racing 2T-s észter bázisú full szintetikus verseny olaj! De a repsol 2T-s robogó olaj is frankó, bár árban a kettő között csak párszáz forint van.
vw Bora 1.4 kocsim van és 45000 km-es olajcserét szeretnék végeztetni. Az olaj minőségére vonatkozóan vw 500 00 illetve 502 00 ajánlást ad a gyártó. Ezek alapján két terméket találtam :