Keresés

Részletes keresés

v43-1342 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164685
Hali!
A 439-es bobo-n ami a BDV-t húzza én voltam a mozdonyvezető... láttam hogy fényképezel de nem gondoltam hogy te vagy
Előzmény: Törölt nick (164654)
v_peti Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164684

Osztrákék: Arról is kisregényt lehetne írni, hogy milyen villamosok nem járhatnak az alagútban. (U-Strab vonal a Südbahnhof közelében)

 

Előzmény: manhattani (164659)
mavesz Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164683

Köszi!

 

Még egy kérdésem lenne, Velence - Róma Ic-vel 36 Euró 2. osztályon, de ez teljes árú. Kaphatok valamilyen kedvezményt? Diákot? Vagy ahoz nemzetközi diákigazolvány kell?

Előzmény: sosiforda (164680)
v43-1342 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164682
Szia!
Nem hinném hogy pénzért lehet valahol ilyet kapni....
Előzmény: Törölt nick (164677)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164681
Odamegyek ahol leszallok a penztarhoz?

Tuti egy nap alatt meglesz, azaz mar delutan ott leszek a vegcelnal.
Előzmény: v_peti (164679)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164680

mavesz (16466)):

 

Itt vannak a bérletek a Trenitalia honlapján:

http://www.trenitalia.com/home/en/index.html

 

A Grrece 'n Italy Pass-ról nem is tudtam eddig.

Az általam említett pedig most úgy tűnik, hogy Trenitalia Pass-ként fut, a korábbinál másabb, az EuroDomino-hoz hasonló feltételekkel, még a 19.00 utáni következő nap beírást is írják.

Előzmény: sosiforda (164678)
v_peti Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164679

Kerdes a gyakori utazokhoz:

X allomason megveszem a jegyet 280 km-re reggel.

Itt az X allomason felszallok es 45 perc mulva Y
allomason le, ami alig 50 km-re van
az X-tol.

 

Útmegszakítás.

Az állomáson kell igazoltatnod, közvetlenül leszállás után.

Ha táblás megállóhelyen szállsz le, akkor meg a vonaton a jv-nál, még leszállás előtt.

 

Elrendezem a dolgom majd par ora mulva Y allomasra kimegyek es utazom 130 km-t. Z palyaudvarra erek es atsetalok 3-4 vaganyt beulok egy masik vonatban es indulok V allomasra.

 

V allomasra erkezve leszallok es a szomszed vaganyrol indulo csatlakozassal elerem W-t.

 

Mivel ezekben az esetekben egyszerre továbbutazol, ezért sima átszállásról van szó.



A kerdes az, hogy ezzel az egy jeggyel 1 nap alatt vegigutazhatom-e?

Ez a menetrendtől függ. Ha pl. Kecskemét-Lajosmizse vagy Nyíregyháza-(Nagykálló)-Nyíradony vonalról indulsz, vagy oda érkezel, akkor nem garantált, hogy egy nap alatt végigutazhatod. :(

De egy jegy elegendő, ha az útmegszakítás szabályait alkalmazod.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: oldmumus (164673)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164678

 

A Trenitalia belföldi díjszabását próbáld meg a honlapjukról előcsalogatni:

www.trenitalia.com

 

Az itthon megváltható EuroDomino hálózati bérlet ára 26 éven aluliaknak:

3 nap:  33.150,- Ft

minden további nap (4-8 napra, naponként): 3.825,- FT

Összesen 8 naposat vehetsz, aminek az ára tehát: 52.275,- Ft

Vigyázz, ez az EC/IC pótjegyek alól mentesít, de az Eurostar Italia vonatokon 12 EURO-s pótjeggyel utazhatsz csak, ami a viszonylattól és távolságtól független.

Az oda- és visszaútra Olaszországig 50 %-os kedvezményt kapsz.

 

Elméletileg létezik egy csak ott váltható FS Italy Card nevű bérlet is 8 napra (183 EUR), 15 napra (229 EUR), 21 napra (265 EUR) és 30 napra (320 EUR).

A Trenitaliánál próbálj utánanézni, utánakérdezni, ha ez érdekel, hogy hol árulják és mennyi a mostani ára, mert ezek 2 évvel ezelőtti árak.

 

No és van még ugye a jó öreg InterRail, 26 éven aluliaknak 2 zóna (22 nap):  58.956,- Ft, globál (30 nap): 81.396,- Ft.

Olaszhonban ezek is mentesítenek az EC/IC pótdíjak alól, az EuroStar Italia pedig ugyanúgy 12 EURO-s.

 

Előzmény: mavesz (164674)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164677
Ez a könyv ismerős valakinek?
Nem tudja valaki, hogy hol és mennyiért lehet megvenni?
sosiforda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164676

M41 2202 (1164514):

 

"Érdekelnének régi menetrendek. Különösen az 1979-es menetrendre (akkor születtem), főleg a Szeged-Békéscsaba és a Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó viszonylatra.

Tudtok olyan internetes oldalt vagy valamilyen archivumot, ahol ezeket meg lehet tekinteni? "

 

Nem tudok ilyet, nem hiszem, hogy valaki beszkennelgetné őket és feltenné a netre, legalábbis én ilyen oldallal még nem találkoztam.

Nem tudom, hogy Budapesten, az Országos Széchenyi Könyvtárban megvannak-e, vidéki könyvtárak nem nagyon gyűjtik őket, de akár ott is megkérdezheted.

 

"Hol lehet régi menetrendkönyveket kapni és ha lehet kb. mennyiért?"

 

Az 1978/79-est és az 1979/80-ast beszerezheted Németországból a menetrend antikváriumból (www.eisenbahnatiquariat.info).

Itt találod őket:

http://www.eisenbahnantiquariat.info/dumjahn/0009078.html

http://www.eisenbahnantiquariat.info/dumjahn/0009079.html

Az áruk darabonként 30,68 EUR (MÁV-os EUR árfolyamon 7823,- Ft), ehhez jön még a postaköltség és, ha nincs dombornyomott bankkártyád, akkor a nemzetközi átutalás 2000-3000,- forintos díja.

 

Van még 2 db. MÁV-os náluk:

http://www.eisenbahnantiquariat.info/antiquariat_16.html

 

Van még néhány régebbi MÁV-os menetrendkönyv Svájcból beszerezhetően is

1990-2003-ig terjedő időszakra, jóval ekvésbé húzós árban:

http://www.timetables.ch/sammler.htm

 

Magyarországon próbálkozhatsz antikváriumokban is, de vérmes reményeket ne fűzz hozzá.

Én kb. 15 év alatt 3-at találtam. Kevés olyan antikvárius van, aki szerint ez üzlet, a többségük be sem venné, ha vinnél sem.

A hódmezővásárhelyi antikváriumba például majdnem rendőrt-orvost-tűzoltót hívtak a minap hozzám, mikor meg mertem ezt kérdezni, mert hogy képzelem én, hogy antikváriumban régi vasúti menetrend legyen. Mégijet.

A békéscsabaiban sem volt még soha, a gyulaiban nagynéha előfordul és 1-2 helyen Budapesten is.

Én az Ecseri piacon sem találtam egyet sem.

Régebben a MÁV Nosztalgia Belgrád rakparti üzletében is felbukkant 1-1 darab, de most már ez az üzlet nem üzemel.

 

Néhány hete volt róla szó, hogy menj be a volt középiskoládba és ott kérdezősködj a könyvtárostól/földrajz szertárostól, mert régebben volt a középsulikban menetrendolvasás óra, ezért a többségükben volt, sőt lehet, hogy néhol most is van ilyen gyűjtemény.

Ha nagy szerencséd van, itt egyszerre többre is szert tehetsz, ha még megvan nekik, de nem akarják megtartani.

 

 

 

Előzmény: M41 2202 (164519)
FOMA Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164675
Kösz, hogy szóltál, nem vettem észre, hogy lemerült.
Előzmény: V42 515 (164670)
mavesz Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164674

Sziasztok!

 

Ha Olaszországon belül szeretnék utazni (<26) nekem milyen jegyet kell vennem? És hol tudom megnézni mekkora a távolság Velence- Róma között és mennyi a Trenitalia díjszabása?

 

mavesz

oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164673
Kerdes a gyakori utazokhoz:

X allomason megveszem a jegyet 280 km-re reggel.

Itt az X allomason felszallok es 45 perc mulva Y allomason le, ami alig 50 km-re van
az X-tol. Elrendezem a dolgom majd par ora mulva Y allomasra kimegyek es utazom 130 km-t. Z palyaudvarra erek es atsetalok 3-4 vaganyt beulok egy masik vonatban es indulok V allomasra. V allomasra erkezve leszallok es a szomszed vaganyrol indulo csatlakozassal elerem W-t.

A kerdes az, hogy ezzel az egy jeggyel 1 nap alatt vegigutazhatom-e?
Kardfogu Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164672

Hasonlót löttem Én is.

 

Előzmény: Andó Gergely (164593)
track300 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164671
Előfogatolás, Délibe érkezett 15perce: V43 1162+1352 (szedő lent)+Bhv szerelvény.
V42 515 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164670

OFFFFF

 

FOMA! Kerestelek mobilon 10-11 között, de ki voltál kapcsolva. Mi a hóhelyzet Nálatok? A holnap reggel rendben van? Holnap mettől meddig dolgozol?

 

Leó

Előzmény: FOMA (164655)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164669
Te rendelsz moszdony, szok. Mi hozzuk gyorszan, ócó.
Előzmény: rm40 (164642)
Szütyi Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164668

"Ha tényleg reped, akkor miért nem új mozdonyokat vesznek, miért motorvonatokat."

 

Szerintem te lennél az egyik leghangosabb, hogy má' megin mér mozdonyt vettek:-)

 

"Ha olyan nagyon komolyan reped, akkor miért nem tudták elintézni, hogy az oroszok mozdonyt küldjenek az Usgyi helyett."

Na ennek én is örültem volna, marha jó képeket tudnék elképzelni mondjuk Szerecsenynél egy 2TE116al:-) Most komolyan, Te is nagyon jól tudod, hogy annak is örülhetünk, hogy az oroszok egyáltalán adtak valamit az államadósság fejében.

Az, hogy jelenleg van-e gyáltalán európai szerkesztésű orosz termék (a Szergejt leszámítva:-)) majd hmsoft megmondja.

Előzmény: seTTebello (164616)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164667
Nem, az osztrák vasúti hatóságnak van gondjuk MINDENNEL!
Előzmény: vaskerék (164661)
V43 2376 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164666
Helyes a megfejtés.
Előzmény: GaGe (164628)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164665
Követelem Gergelyt a MÁV élére! :-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164664

"Így az általam vezetett szakági vezetés" - Álom, álom tö..m himbálom.

Előzmény: Andó Gergely (164656)
M412192 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164663
Sziasztok!
Ha lehetséges, akkor valaki beírná a topicba, hogy a 2305-ös Csörgő milyen vonatszámú szerelvényeket fog majd, és mikortól a 29-esen továbbítani. Előre is köszönöm. Üdv M412192
Előzmény: fant0mi (164658)
by-169 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164662
Igen a sorompó felváltva engedi a szembejövő frgalmat. De valaki a táblára viccből azt irta hogy a sorompó 100 percen túl zártva tartható.
Előzmény: scraapy (164649)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164661

Hello!

 

Az ÖBB-nek az Új Desiróikkal is bajuk van?  Más vasúttársaságok elégedettek vele.

1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164660
"nem reped, valljuk be ez sem túl valószínütlen, mert a forgóvázak elég tartós alkatrészek"

Hatalmasat alkottak a franciák,nem ilyen pályákra,esetleg nem ilyen anyagminőségre,nem ennyi időre és nem folyamatosan emelkedő futásteljesítményre számolva készítettek egy tökéletes,fáradhatatlan fémtárgyat.(vicc)

Remélem csak elképzeléseinkben látunk a fáradásból eredő balesete(ke)t.!!

Beszélt már megbízható ember,olyan kimért és jónak minősített forgóvázakról amik a mozdony alá szerelve már nem feleltek meg.
Előzmény: seTTebello (164599)
manhattani Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164659
>A Talenttel kapcsolatos műszaki problémák az egyik oldal (nyilván tagadhatatlanul léteznek), másrészről viszont fölöttébb érdekes az osztrák hatóságok tevékenyésge is.
Nem vagy te egy kicsit Talent-ellenes?  (AntiTalent?)   :)))
Előzmény: rm40 (164657)
fant0mi Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164658
Megerkeztek honukba az ujszulottek (04.03.05)!
M62 318 es M41 2305.

A kep eleg rossz, de azert kiveheto belole valami.
Előzmény: svbela (164401)
rm40 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164657

A Talenttel kapcsolatos műszaki problémák az egyik oldal (nyilván tagadhatatlanul léteznek), másrészről viszont fölöttébb érdekes az osztrák hatóságok tevékenyésge is. Az még hagyján, hogy az új típusnak (mert a 4023/4 azért a neve ellenére mégiscsak egy teljesen új típus) nehezen adnak engedélyt, de hogy a Desiro Classic körül, amely ma már 300 fölötti példányszámban létezik és maguk mögött hagytak már vagy 50 millió km-t ekkora problémázást rendezni...

 

Értem én, hogy Kaprun óta sok minden változott, de azért mégiscsak... 

Előzmény: etwg (164173)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164656

Nos, véleményem szerint a döntéseket ott kell meghozni, ahol az adatok keletkeznek, ahol legjobban áttekinthetőek az események, azaz csomóponti szinten. Az üzletág vezetése csak tanácsokat oszt, és a minőségügyi és gazdasági meg nem felelőségek okait vizsgállja. A széleskörű, agyon hírdetett ügyfélszolgálat viszont pont, hogy központosítva lenne, így minden névvel, vagy névtelenül levélben, e-mailben, panaszlapon tett bejelentés a legmagasabb szinten kerül elbrálásra. Ez egyrészt a pártatlan és független, tehát tisztességes eljárás miatt szükséges, részben hogy a hibák felszínre kerüljenek!

 

Így az általam vezetett szakági vezetés nem csinál mást, mint leosztja a pénzeket, ellenőrzi a felhsználást számviteli szempontból, koordinál a csomópontok között, ha nem tudnak megegyezni, és ügyfélszolgálat jelleggel vizsgálja, ellenőrzi a szakmai munkát.

 

Megjegyzés: a panaszok vizsgálata alapvetően helyi szinten történne, majd a keletkezett dokumentumok alapján állapítja meg a központ a tényállást, ha szükséges helyszíni ellenőrzést folytat. Amolyan belső Fogyasztóvédelmi Felügyelőségként...

 

Megjegyzés2: Még a BKV is így csinálja. Kottázni lehet a különbséget a szakmaiatlan MÁV és az "kulisszatitkokat", "adatokat" tartalmazó BKV-s levelek között...

Előzmény: rg7 (164653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!