Na, ne legyen szar pocsék érzésed, mert azért volt itthon pár ilyen (többé kevésbé romosabb állapotú, de használható) ilyen fékbódém. Abból 2-t el is rontottam, de a 3. jó lett. (Illetve utólag annyit faragtam rajta, hogy az első is már jó lenne, de azt még nem tudtam, amikor a harmadokba belekezdtem. A lényeg: lesz belőle fékbódés Su. Maholnap szerkezetkész lesz.
Már az I. Vh, de főleg a II. Vh. idején jelentős normálnyomtávú vasúthálózathoz jutottak Sztálinék, amihez megfelelő mennyiségű járműpark is kapcsolódott.
Egyszer már előkerítettem neked egy normál nyomtávu RZD Gags kocsiról fotót is.
A 405 azért nem lehet benne, mert későbbi beszerzés lehetett. A nálam található lista szerint 1955-56-ban szerezték be, ezért, az egyébként 1956-os lista nem is tartalmazta.
Amit találtam:
Sr404000 - 404050 Teng.t.: 6000mm Hossz: 11350 mm Rak.hossz: 9200 mm Tömeg: 8,5t Raksúly: 16t
470000-471999 S (A PIKO kocsi ugye Su 471229, de az u ettől független), tehát ez OK.
A 405xxx nincs rajta, de legalább van róla kép.
A fékházas Su(?) kocsi képét ha felnagyítom, akkor halványan látszik, hogy talán csak Su van feliratozva, r betűnek nincs hely. De azért a nyakamat nem tenném rá.
Itt van egy másik lista, amely szintén mellőzi mindkét számot.Kiváncsi lennék egyszer az ilyen számcsoport-kiosztók motívumaira. Vagy legalább egy manipulálatlan teljes kiosztásra.
Nem találom a guglitérképen. Régen volt már az a 2009.
Szerintem a vasutas sporttelepen volt/van. Korsós sor - Bajcsy Zsilinszky út - vasúti vágányok által körülhatárolt területen. Bekarikáztam az üzemanyagtöltőt. Talán a guglin látható Loki falatozó, vasutas klubház mellől készíthettem a képet.
Amikor a Cuculizmus dühöngött, mindenfajta tengelyátszerelt kocsiban jött-ment a Testvéri szeretet.
Fedett kocsiban vonatszám a zsákos cement, tartályban a melasz, kétrakszintes autószállítón a Lada, pőrekocsin a haditechnika, speci kocsin ment valami fehér porszerű anyag, Dunaújvárosnak nyitottban a vasérc.