Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164852
Nem csak tegnap voltam Bécsben. Kb. 3 percenként mentek ilyen vonatok:


Nem a rinyálás ment, hogy még ez meg az kell és akkor lesz 60 km/h és 10 perces követés.



Láttam egy ilyen kőbaltát is, amit egy 1044 - es kőbalta vontatott. És tiszta volt!

Ezt soha nem fogjuk elérni, mert nem fogják fel, hogy előbb legyen tiszta a régi vonat, utána jöhet a Taurus meg a nem tudom mi.

Tényleg iszonyú sz@r lett ez a fórum az utóbbi időben. Vasútról már alig van szó, mindenki csak milliárdokat akar elkölteni a semmiből.


Előzmény: rg7 (164849)
rg7 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164849
Valaki ellopta a nickedet?
Előzmény: seTTebello (164847)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164848
Bocs a bagatel kerdesert, de idos ismerosom kerdezi aki reg utazott vonattal:

65 ev felettiek ingyen utazasa, eddig buszon utazott ott szemelyit mutatta es vagy nem kapott jegyet vagy ugynevezett nullas jegyet.

Vasutnal hogyan megy ez>?
seTTebello Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164847
>>Elég szomorú, hogy nem látod a különbséget. Kérdezz meg olyat, aki jár mindkettőn, vagy a fenntartással kapcsolatban ven lehetősége az összehasonlításra.

Ez megy 3 éve itt is. Teljesen felesleges bárkit is megkérdezni.

>>Tényleg úgy gondolod, hogy az anyagi helyzet és a szaktudás egymással ilyen módon függ össze? (Tud úszni? És ha megfizetem?)

Ezt teljesen félreértetted: Ha tud úszni, akkor fizetem meg.

>>Miért nem használunk kőbaltát?

A MÁV-nál azért nem, mert nehéz és dolgozni kell vele. Egyszerűbb volt ellopni.

:)
Előzmény: bj13 (164646)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164846
>>Szerintem te lennél az egyik leghangosabb, hogy má' megin mér mozdonyt vettek:-)

Nem. Én csak azt nem szeretem, amikor megveszik a Taurust és utána egy áramszedővel járatják, képtelenek ugyanolyan sárgával befesteni, 4 kocsis IC - vel küldik Egerbe. És mindenre van magyarázat, hogy miért. Talán vaskerék írta egyszer, hogy, hogy nem tudom mennyi Taurus / Hercules csak 140 milliárd forint. Ez tényleg nem sok, ha úgy vesszük, de akkor még elköltenek legalább 100 milliárdot magukra. 240 milliárdnál tartunk és még mindig beleragadnál a koszba, amikor felszállsz a vonatra.

>>Te is nagyon jól tudod, hogy annak is örülhetünk, hogy az oroszok egyáltalán adtak valamit az államadósság fejében.

Én azt tudom, hogy repülőgépeknél nagyon komoly dolgokat ajánlottak fel. Talán a vasútnál is lehetett volna valamit csinálni. Kiváncsi vagyok a cseheknél hány Usgyi lesz.

>>Az, hogy jelenleg van-e gyáltalán európai szerkesztésű orosz termék (a Szergejt leszámítva:-)) majd hmsoft megmondja.

Ha a VL10u orosz gyártmányú, akkor van.
Előzmény: seTTebello (164844)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164845
>>Hatalmasat alkottak a franciák,nem ilyen pályákra

A Taurust sem ilyen pályákra készítették.
Előzmény: 1047 005-2 (164660)
gw Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164842

Jártam már úgy Labanciában, hogy az illetékes közlekedési szövetség információja azt állította az ED-ről, hogy érvényes egy bizonyos magánvasúton, az érintett vasútnál pedig csak másodikra mondták meg a tutit (mivel a központi információs passzolta a kérdést, csak egy osztályvezető tudta a helyes választ...). Az ÖBB-nek Bécsben az volt a véleménye, hogy inkább kérdezzem meg magát a magánvasutat. Akkor miért vártok el többet a MÁV-tól?

A vége az lett, hogy a speciális szabályok miatt inkább a vonaton szerettem volna jegyet venni, viszont itt meg a jegyvizsgáló nem jött amíg leszálltam :))

Előzmény: sosiforda (164823)
abdhulbin Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164840
Még a kis fatornyos falumba is.
Előzmény: easa (164801)
orangutan Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164838

Valakinek nincsen ukrán vasúti térképe???

 

Ilyen össz-szovjet jó lesz?

 

http://www.parovoz.com/maps/supermap/index-e.html

 

hmsoft jól le szokta fikázni, de alapvetően azért nagyjából arra mennek a vasutak, amerre a térképen a vonalak:)

 

Nézz körül a site-on is, lehet hogy találsz valami spéci térképet, ami jobban megfelel a céljaidnak

Előzmény: v43-1342 (164729)
V43 1359 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164836

Van olyan fórum, hogy " Vasútmániás vasutasok ide! " ???

Kicsit kezdek besokallni a sok önjelölt outsider prófétától...

(Amíg nem voltam a cég alkalmazottja én is sok mindent máshogy láttam, ám azóta már eltelt több mint 1 év és sok dolog átértékelődött más szemszögből nézve.)

Még valami:

" Csak az tud hibázni, aki dolgozik. "

marslakó Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164833

Pár éve volt egy újságcikk, amiben ezt a fórumot ismertették. Valami hasnolót idéztek:

 

"Könyörgöm, valaki mondja már meg, hogy V43,1111-nek miért áll fordítva a DG-325-ös szelepétn a 13-as retesze?"

 

Most meg szegény M61-013-nak egy nappal a történés után sem mondja meg senki, hogy az MMV vonatát mi húzta...

Előzmény: M40 120 (164831)
v_peti Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164832

igaz, az, hogy otthon a kisker fogyasztói árnak csak. kb. 30-40%-a az üza ára, a többi meg pont az úthasználati díj + egyébb adók ??

 

Ez már elég régóta így van. Miért? Odakint talán nem rakja rá az állam a maga hasznát? (Igaz, tőlünk nyugatra sem biztos, hogy drágább a benzin. Van ahol drágább, és van ahol olcsóbb. (De a magasabb rezsiköltségek* miatt kevesebb adónak kell rajta lennie.)

*Kőolajfinomítás költségei, szálíltás, benzinkutas haszna stb...

 

 

Előzmény: Törölt nick (164787)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164831

Jó. :-)

Előzmény: marslakó (164830)
marslakó Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164830

Az általánosan mindenről való beszélgetés kb. ezt foglalja magába:

 

Anyád!

A Tiedét!

Nem úgy gondoltam, a MÁV-ét!

Nem, mi rendesen dolgozunk, akkor inkább A.G.-ét!

Traficc: megírom a miniszternek

manhattani: tanulmányt írok róla

Hmsoft: de nem az én pénzemen!

manhattani: de nem is a sajátomon

khamos félék: f@--okat írtok!

v_peti pedig levonja a konklúziót: vasutat Letenyére!

 

:-(((((((((((((

 

A sok topicot pedig nem jó olvasgatni (mert akinek arra ideje van, az csakis nyugdíjas lehet), így sok dolgot nem tudok követni, amit szeretnék. Elvész a sok bába közt a baba :-(((((((

 

Szívem szerint össze raknám az egészet egy topicba és valahogy találnék technikai megoldést rá, hogy naponta ne legyen több 100-150 hozzászólásnál.

Előzmény: Törölt nick (164822)
marslakó Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164829

Pech, most pont olvasom :-)

De hát kérem én borászatnál dolgozom! :-))

Egy 002-esre való alkatrészért pedig bármit :-))) Ha majd traficc leakaszt valami jó kis EP-s munkát nekem, akkor megyek. Vagy teszkóstolói állást egy brüsszel környéki serfőzdében :-))))) Addig nem! Akkor is csak pár hónapra, amíg lesz a PFT-nek magyar nyelvű honlapja :-)

Előzmény: Törölt nick (164797)
mattil Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164826

"Na végre Te is előbújsz!!!"

 

Bocsánat a bujkálásomért de nagy szarban vagyok! A hónap végéig le kellene adni a szakdolgozatomat, és még szinte sehogy sem állok vele :(((

Ez viszi el mostanában minden szabadidőmet. Másoknak is tartozom innen ezzel azzal. Ígérem mihelyt egy kicsit ráérek, mindenki felé törlesztem tartozásom... 

Előzmény: _nyunyuka (164824)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164825

Csak a aposztróf hiánya a hiba ?

Vagy az infó is ?

A 6341 motorkocsi hajtott forgóvázában, 010 felett állítólag már csak az egyik tengely a hajtott. Talán konstrukciós okok miatt. 

Mi az igazság ?

Előzmény: Vendégsín (164758)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164824

Szia!

 

Na végre Te is előbújsz!!!

 

Holnap útnak indul részedre egy mail. Nem drótposta, hanem olyan igazi klasszikus :-))).

 

Jó éjt!!!

Előzmény: mattil (164819)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164823

"Azt én sem várnám el, hogy a pénztáros ezeket mind kapásból tudja, de mondjuk egy jegyzék legyen a pénztárban, hogy mely vonalakra egyáltalán nem érvényes az ED, és mely vonatokra kell pótjegy. Csak a vonatkategóriát, a kivételeket nem feltétlenül. "

 

Van ilyen a pénztárban. Ez az A.G. által betekintésre időnként elkért EuroDomino díjszabás és annak melléklete. Elvileg Te is elkérheted betekintésre, de akkor előjön, hogy mi közöd hozzá, biztos el akarod lopni, ez kell a munkájukhoz és a következő utasnak így nem tud jegyet kiadni, stb.

Arra nincs mindig idő, hogy a pénztáros megkérdezze, hogy szándékozol-e pl. Olaszországban EuroStar Italia vonattal menni, meg azt Te előre nem is tudhatod. Én nem szándékoztam, de lekéstük átszálláskor az IC-t, maradt az ES Italia, mert siettünk. Ráadásul 1.o.-n mentünk, mert a 2.o-ra nem volt helyjegy.

 

A megoldás az lenne, hogy ezeket a fontosabb tudnivalókat, amelyek 3 db. A/4-es lapon, 6 oldalon elférnének, meg kellene szépen szerkeszteni, le kellene írni és kellő példányszámban el kellene juttatni a nemzetközi jegyárusító helyekre. Nem szép, drága színes prospektuson, hanem fénymásolt A/4-es lapon, amelyek végén a társvasutak nevében is jó utat, szép eléményeket kíván az utazáshoz a MÁV.

Nem pénzkérdés. Odafigyelés kellene hozzá és egy kis szervezés.

Soha nem fog megvalósulni:(

 

Svájci ED jegyet ki sem illene adni anélkül, hogy nem adják oda az utasnak fénymásolatban a kedvezményezett magánvasutak, hajók 1 db. A/4-es oldalas fénymásolatát, mert nem sok ember van, aki egy nemzetközi pénztárban ki tudná jegyzetelni, még akkor sem, ha kiverekszi betekintésre a díjszabást, pedig ez a MÁV-nál rendelkezésre áll.

 

A.G-tól a részletekben különbözik a tájékoztatási igényünk és mint tudjuk az ördög a részletekben van.

Ő azt írta, hogy:

"Én elvártam volna, hogy már a MÁV megmondja, mely buszokra jó a jegyem és melyekre nem. Rengeteg "vonat" ugyanis TER busz a valóságban, ezeken TER embléma szerepel, az állomás elől indul és persze jó rá az ED/IR/FIP. A kérdés csak az: a Granville - Folligny (illetve Countances) járat ilyen-e."

 

Én tehát az elvárhatóság körébe sorolom azt, hogy egy olasz ED jegyet vásárlónak felhívják a fogyelmét, hogy a jegy jó az EC/IC vonatokra, de bizony ott van olyan vonattípus, az EuroStar Italia, amire 12 EURO-s pótjegy kell, ami a megtett távolságtól független, de azt már nem várom el, hogy a MÁV-nál ismerjék az összes francia vonatpótló buszt és megbeszéljük pl. a szolnoki nemzetközi pénztárnál, ha Euro Domino-t veszek és mögöttem, mivel ezen kívül csak 1 pénztár van nyitva 20 utas izgul, hogy eléri-e a pesti gyorsot, akkor a pénztárosnővel megvitassuk az üvegablakon át, hogy az EuroDomino utam 5. napján Granville-ből busszal szeretnék menni Follignybe, de vajon ez simán csak helyközi járat, vagy esetleg TER busz, de lehet, hogy ugyanazon a vonalon jár mindkettő is.

Európa összes vonatpótló buszát, stb. azért a javasolt fénymásolt lapokon sem tüntetném fel, csak az utasok döntő többségének elegendő alapinformációkat.

 

Az meg, hogy a példabeli szolnoki nemzetközi pénztárban nem tudták néhány hete megmondani nekem, hogy a MÁV által üzemeltetett (!) Nyíregyháza-Carei IntePicire kell-e nemzetközi utazásra helyjegy engem azért jobban zavar, mint az ismerethiányuk a Granville-i vonatpótlókról.

 

 

 

 

 

Előzmény: gabor144 (164768)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164822
Úgy általánosan mindenről.
Előzmény: mattil (164819)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164821
Állítólag szoftverre nem vonatkozik.
Előzmény: Törölt nick (164806)
mavesz Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164820
Ez a kérdés mostmár engem is érdeke, mert Városföldőn rendszeresen kiítérőzik a személy,gyors,lC a Ro-La miatt ott miért?
Előzmény: Törölt nick (164813)
mattil Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164819

Egyrészt jó, hogy minden szakterületnek van saját topikja, másrészt nem jó, mert mindenki csak ezt az egyet hajlandó elolvasni és a többibe csak bele-bele olvas. Így hiába tettem fel pl ma kérdést a balesetes topikban, csak jó sokára fog válaszolni rá valaki, ha egyáltalán olvassa azt a topikot.

A másik érdekes probléma ezzel kapcsolatosan: Ha már minden szakterületnek lesz saját topikja, akkor miről fogunk ezen a topikon beszélgetni??

Előzmény: BAKTER (164809)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164818
Mint a huzat! Balatonmariafurdon 3x lattam, B.Boglaron 2x, az egyikrol fotom is van!
B.Boglaron eleg nagy ivu valto van a szeles peron miatt.
Előzmény: Törölt nick (164816)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164817
En 23.-an szerdan jottem vele a Keletibol Balatonfenyvesig. Nekem az nem tetszett, hogy:

1. Balatonvilagosnal egy szemely miatt vartunk es kiteroztunk

Szerintem ezt Szabadi-Sostonal el lehetne intezni kb. egyszerre ernenek oda.

2. Zamardi-felsonel egy kereszt miatt, itt pedig Szantod-Koroshegynel. Persze lehet a kereszt kesett es ezert engedtek elore?!
Előzmény: SuedBahn (164811)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164816
És kitérőbe ment a rola?
Előzmény: oldmumus (164815)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164815
Ezt meg tudom cafolni! Balatonmariafurdon, Balatonboglaron tobbszor lattam nem atmenon RoLa-t es fullosat! Szemely sokszor, egyszer egy Express jott keresztnek.
Előzmény: Törölt nick (164813)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164814
Szaknyelven mondva:
Technika jelen allasa szerint nem. A lenyeg a benne, eddig a titok az titkositva volt tudni lehetett mit kelllet feltorni. A sztego lenye az, hogy nem tudod mi a titok. Ez olyan dolog mintha beszelgetnenk erthetoen egymassal, de csak 2 ember tudja, hogy mi ebbol az ertelmezheto es kettojuknek szolo. A tobbi resze is a beszelgetesnek ertelmes, de a 2 embernek tobbet is mond annal.

Előzmény: Törölt nick (164810)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164813
Mivel a Ro-La kocsiknak kicsik a kerékátmérőjük ezért nem igazán-ha nem muszáj -nem viszik kitérőbe. Ha jól tudom ebből volt is baleset.
Előzmény: SuedBahn (164811)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.05 0 0 164812

 "És nincs olyan honlap, ahol pontos és széleskörű EuroDomino díjszabások lennének. InterRailről van valamennyi. A fő baj, hogy egyetlen államvasúti oldalon sincs angol/német/francia nyelvű tájékoztatás arról, hogy saját hálózatán való használatkor mit kell tudni e jegyekről."

 

 

Ebben maximálisan egyetértünk.

Minden vasút azért saját magát ismeri legjobban.

Több vasút honlapján van pl. angol nyelvű, külföldi látogatóknak szóló rész, de olyannal még nem találkoztam, hogy, "ha EuroDomino jeggyel utazik hozzánk/nálunk, akkor ez meg az van, ilyen és olyan pótjegyeket kell váltania."

Ez viszont nem a MÁV hibája.

Igaz, a MÁV honlapján akár példamutatásként lehetne ilyen, de hát pont ez lenne, mikor oly sok minden nincs:(

Akár UIC előírás is lehetne, hogy ezeket minden vasút saját magára munkálja ki angol/német/francia nyelven, tegye közzé a honlapján is.

Előzmény: Andó Gergely (164743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!