Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164900
Egyebkent Aliga volt valoban csak elirtam mert mar almos voltam, meg akkor is amikor volt az a varakozos idoszak. Elboktattam es lehet 2-3 percet en akar 10-nek is szamoltam almos fejjel.
Előzmény: Z. Z. (164883)
gw Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164899
szabadon: Német közlekedési vállalatok szövetsége
Előzmény: Vendégsín (164897)
orangutan Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164898
Előzmény: Vendégsín (164897)
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164897
Emberek, pontosan minek a rövidítése német (vasúti) honban a VDV? Hazai szakirodalom gyakran hivatkozik a VDV előírásokra.
gw Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164896

khmm...

A D752 509 SFM már 2002 óra Olaszországban volt, 2003 májusa óta bérelte az SFM egy olasz magáncégtől és most megvette. Az igaz, hogy a mozdony egykor a CD-é volt, de nem tőlük vette az SFM.

És azt se felejtsd ki, hogy az SFM többségi tulajdonosa a Railion Deutschland AG.

Előzmény: Törölt nick (164888)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164895

Üdvözletem!

 

Rendbeszedtem kicsit a sógoréknál készült képeimet, és kiraktam őket a netre. Megtaláljátok őket itten, e: www.dzseebee.atw.hu . Kellemes szemezgetést kívánok!

oldmumus Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164894
Nezd nem vagy egy menetrend szerkeszto szaki, de biztosan jo amit irtal ott a vegen, hogy fehervari kesleltetes.

Nekem most az jutott eszembe a Hz kocsis vonatokrol es delelott lattam a Maestralt (valamint valami Disco hirdeteset), hogy jo 5-10 eve volt valami techno szeru videoklip amit Hz kocsis vonatrol es az ut alatt forgattak. Delibol indult mert az alagut latszodd, meg Budafok-Haros kornyeke, aztan nem tudom a 41 v. 30a-n ment abbol mar nem sokat lehetett beazonositani.

Valaki tudja melyik szerelvenyrol volt szo anno?
Előzmény: Z. Z. (164883)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164893
Ezek nagyon jó kis filmek. Szerencsére már sokadjára ismétlik őket, így sikerült fölvennem az összeset.
Előzmény: trancegod (164892)
trancegod Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164892

Itt is közzé teszem:

 

 

 

Ma délben csodálatos felvételeket láttam a filmmúzeumon, M62, M41, M61, V43-as mozdonyokról. A Dokumentum film a biztonságos közlekedésről szólt a vasúti átjárókban, és kb 1985körül készülhetett. Ha jól láttam a30-as vonal volt a főszereplő, akkor még felsővezeték nélkül.

etwg Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164891

Teljesen OFF

 

Akkor gondolom az index is kap a bevett jogdijakbol (ugy is mint terjesztö médium), és egy alkalommal valemennyi hozzászolo is részesedik ezekböl a javakbol, hiszen az index jelentös részben a forumokbol él s azok nélkül még annyit sem érne  mint az emlitett papiros.

 

ON

 

 

Visssza a vasuthoz.

 

Előzmény: Trocadéro (164889)
Wiesel Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164890
 

G2000 nem azonos a Blue Tiger-rel

 

CFL  Bombardier  4000   / Br 185.1 /

 

 

CFL  Bombardier  Br 185

 

Előzmény: Törölt nick (164888)
Trocadéro Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164889

eddig ugy tudtam, hogy az Index forumai nem moderáltak, igy kérem irják már meg, milyen alapon vetik be a cenzurát.

 

Etikai szabályzat, második bekezdés, első sor:

 

Az üzemeltető összes fóruma moderált

 

A további részleteket megtalálod itt, vagy baloldalon a moderálás fülre kattintva.

 

A moderáció jelen esetben csak és kizárólag a szerzői jogdíjjal kapcsolatos fejtegetésekre vonatkozott, ami teljesen OFF itt.

Előzmény: etwg (164887)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164888

OLASZORSZÁG ..:

 

Újabb olasz magán vasúttársaság, az Alessandria-i SFM vett, felújított "búvárt" a CD-től.

 

Az ex CSD 753.305-ből lett, CD 753.153, majd a felújítást követően 752.509.

Olaszországba költözött és megkezdte szolgálatát.

 

Olaszországban megtartotta cseh pályazámát csak kapott elé egy "D" betűt.

Most D 52-509 SF-nek hívják.

 

Az SFM nevű cégnek már ez a hetedik mozdonya, már rendelkeznek 6 db újm G2000 ( ez a kék-tigris ????) típusú dízel mozdonnyal.

etwg Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164887

OFF

 

Az indexnek:

 

 

eddig ugy tudtam, hogy az Index forumai nem moderáltak, igy kérem irják már meg, milyen alapon vetik be a cenzurát.

 

 

ON

m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164886
Ki tudja, az is lehet, hogy már van vagy csak most lesz, hogy ötletet adtál. Minden nap nyílik egy-kettő. :-))
Előzmény: Törölt nick (164882)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164885

A CFL új 4000-es mozdonyai is feljárhatnak - úgy két hónapja - Kölnig, személyvonatokkal is.

Tegnap láttam erről képet is.

Előzmény: Andó Gergely (164879)
Trocadéro Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164884

ok nélkül csak ezért mert a cd-k árában szereplő jogdíjakról, és a kalozmásolatokról beszélgettünk

 

A topic címe viszont vasútmániások ide, vonatbuzulls, tehát a téma abszolút OFF itt.

Z. Z. Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164883

Maestral témában:

 

En 23.-an szerdan jottem vele a Keletibol Balatonfenyvesig. Nekem az nem tetszett, hogy: Balatonvilagosnal egy szemely miatt vartunk es kiteroztunk
Kizárt. Igaz, hogy Balatonaliga közigazgatásilag Balatonvilágos, de a 30-as vonalon az utóbbi egy megállóhely, az előbbi meg állomás, ahol a Maestral valóban vár.

 

Szerintem ezt Szabadi-Sostonal el lehetne intezni kb. egyszerre ernenek oda.

 

 Nem. A mellékelt ábrán látható, hogy a 8503 16:46-ra ér Sóstóra. Ha a 856 menetvonalát meghosszabbítod az aligai érkezési időtől, akkor az 16:58-ra érne oda, így 8503 várna 12 percet.

 

Azonban a lehetőség adott. Tervezd meg a vonal új menetrendjét, hogy ne kelljen a 856-nak a 8503-ra várnia Baligán. A Maestral menetrendje legyen fix (évek óta 15:15-kor indul a Keletiből), a 8503-mat változtathatod.

 

 Segítségképpen: Siófokon a 8726-ra vár, Szárszón a 854-re, Fonyódon a pénteki IC1844 zavar be.

 

 Menjünk visszább az időben. 8503 előtt 8513. Balatonszentgyörgyön jön szembe a 8524, és vasárnap előre megy az IC1873.

 

 Sávolyon a 854-re kell várni. Indulhat a tervezés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Maestralról menetrendjét én (leegyszerűsítve) kétféle módon tudom értékelni. Az egyik megközelítés a menetidő. Lehetne rövidebb is. A másik a siófoki érkezési idő, ami viszonylag stabil. A Háros - Érd elág szakaszon nem egyszerű menetrend szerint közlekedni, aztán ott van a következő akadályozó tényező; Tárnok, meg a 9706. Fehérvár a vonatokat jellemzően megkéslelteti, így Balatonaligán már ott vár a személy, a 856 meg áthalad: vagyis van a menetrendben 4 perc tartalék, hogy csökkenteni lehessen a 30a okozta többletet.

Előzmény: oldmumus (164817)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164882

Van vasútállomások című topic is ???

 

Ha nincs akkor a vasútállomások kedveőinek :........http://users.skynet.be/garesbelges/...............

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164881

........vaskerék :...

 

Kedves Traficc!

Még tegnap írtad, hogy a Luxemburgi, vagy a Belga vasút 6,4MW-os villamos mozdonyt vásárolt a Bombardier-töl. Tudtommal a gyártó palettáján ilyen teljesítményü mozdony nem szerepel. Ilyen gépet még az ADtranz gyártott

a DB számára 101 sor. számmal. Ilyen gépeket vettek volna?!

 

 

 

traficc :

Kedves vaskerék.!

 

Jogos a felvetésed.

Utána néztem.

Hibáztam.

 

A Bombardie Brugge-i üzeme, közösen az ALSTOM-al ( onnan jött a hajtás) NEM 6,4 MW teljesítményű mozdonyokat szállítot az SNCB-nek és a CFL-nek, hanem 5,4MW teljesítményűeket, 1998-2002 között.

- SNCB = 60 db,

- CFL = 20 db.

Ezt a 20 db-ot ( illetve abból csak 19 db-ot) ad el most a CFL az SNCB-nek.

 

Erről van szó :.........http://home.tiscali.be/papymbelge/........

 

 

Előzmény: vaskerék (164875)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164880
Én is úgy tudtam, hogy a BR 185 megfelelöjét vásárolták, ezért csodálkoztam.
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164879
A DB Netz által lebonyolított forgalom meghaladta az egy milliárd vonatkm-t!

A német infrastruktúra manager, a DB Netz AG növelte a szolgáltatásának mennyiségét. 2004 év végére a társaság által kezelt vonalakon egy milliárd km-t meghaladó mennyiségben igényletek és közlekedtettek vonatokat az üzemeltető cégek. A cég tájékoztatása szerint e mennyiség az eddigi legmagasabb mióta a vasúti reform megkezdődött Németországban. Az állami pályakezelő 35 000 km-nyi pálya felett rendelkezik kapacitáselosztási feladattal, naponta átlagosan közel 37 000 vonatot közlekedtetve le. 310 vállalat rendelkezik engedéllyel a pálya használatára, ebből 290 nem a DB csoporthoz tartozik. Az elmúlt évben a magánüzemeltetők 25%-kal növelték teljesítményüket, elérve a 87,8 millió vonatkm-t. Ez közel 9%-os részesedésnek felel meg.

Francia-német interoperabilitásról szóló megállapodás

A német-francia határ átjárhatóságának feljesztése immár második fázisába lépett. A jövőben a két ország meghatározó áruforgalmi cégei ( a német Railion és a francia SNCF FRET) valamennyi határátmeneten megállás nélkül haladhatnak át az egymás közötti forgalomban, átalgosan közel két órával csökkentve ezzel a menettartamot.

A két társaság elnöke február 9-i kölni találkozójukon írta alá az erről szóló megállapodást. A német vasút e relációban a négyáramnemű 185-ös sorozatú mozdonyait fogja használni, míg a franciák a 437000-s sorozatot vetik be e viszonylaton. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az eddigi csak a Forbach/Saarbrücken határátmeneten 2003 decembere óta érvényes rend az itt közlekedő napi 60 vonat mellett a Apach/Perl (Mosel) határátmeneten további napi 40, a Strasbourg/Kehl relációban napi 6 vonattal egészül ki. Így a vonatok a főbb rendezőpályaudvarok között (jellemzően a Köln-Gremberg - Metz-Woippy viszonylaton) megállás nélkül, 120 km/órás sebességgel közlekednek.

A kölni kikötő és vasút üzemeltető cég 2004-es évről szóló jelentése

A kikötő és vasút üzemeltető Köln, Hafen und Güterverkehr Köln AG (HKG) publikálta a 2004-es év forgalmáról szóló jelentését. A kikötő forgalma 13%-os növekedéssel elérte a 10,1 millió tonnát, ami a legjobb eredmény a kikötő 100 éves története során. Ezen belül a konténerek mennyisége 24%-kal bővült, elérve 455 ezer TEU-t. A vasúti szállítási részleg hasonlóan kiváló eredményekről számolhatott be. A teljes szállítási mennyiség elérte a 9,1 millió tonnát, ami 6,8%-os növekedés. 2005 év során további növekedést várnak. E szerint tehát a kikötő forgalmának 90%-át vasúton hozzák-viszik.

A híreket az X-rail.net alapján Andó Gergely állította össze.
vaskerék Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164878
Nagyon örülök, hogy végre Magyarországon is megjelenik egy, a vasúttal foglalkozó igényes havilap.                                                                                                                          Az Indóház lap íróinak, sok sikert kívánok a lapjukhoz!!!
GaGe Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164877
"Még tegnap írtad, hogy a Luxemburgi, vagy a Belga vasút 6,4MW-os villamos mozdonyt vásárolt a Bombardier-töl. Tudtommal a gyártó palettáján ilyen teljesítményü mozdony nem szerepel. Ilyen gépet még az ADtranz gyártott

a DB számára 101 sor. számmal."

 

És a BD 185 sorozatot szerinted ki gyártotta? Ennek a sorzatnak van 4200kWos (004-049) és 5600kWos változata.

Sztem Traffic erre gondolt.

Előzmény: vaskerék (164875)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164876

"Viszont kiváncsi lennék a Titibire oly mély nyomot hagyó levezetésre a MÁVdolgozók számával kapcsolatban! Ha itt nem szeretnéd publikálni, jöhet e-mailben is!"

 

Nem besztéltem MÁV dolgozók létszámáról szerintem, azt mondtam, hogy velem is elhitették azt, hogy kell a pályahasználati díj. És elég baj az, hogy egy nem vasutas vasútmániás kell, hogy rádöbbentsen ez mennyire igazságtalan. A saját felső vezetésünknek ez fel sem tűnik.

Előzmény: Andó Gergely (164860)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164875

Kedves Traficc!

 

Még tegnap írtad, hogy a Luxemburgi, vagy a Belga vasút 6,4MW-os villamos mozdonyt vásárolt a Bombardier-töl. Tudtommal a gyártó palettáján ilyen teljesítményü mozdony nem szerepel. Ilyen gépet még az ADtranz gyártott

a DB számára 101 sor. számmal. Ilyen gépeket vettek volna?!

 

Az, hogy a Taurus nem MÁV pályára készült, nem teljesen igaz. Egy mozdonyt

30 évre terveznek, így az akkor várható feladatoknak is meg kell felelnie, vagyis

nem a jelenkor feladatataihoz kell tervezni. A törzsvonalakon a teljesítmény szükséglet a nagyobb sebességü tehervonatok miatt növekedni fog. Így igenis

szükség van rájuk. Mellesleg kisteljesítményü (3MW) mozdonyokat egy gyártó

sem készít.

Az, hogy egy 1047 Egerbe húz egy nágykocsis IC tényleg komikus, miközben

gyorstehervonatok, és RoLa-k V43-akkal kínlódnak, a határon mozdonycserékkel.

bj13 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164873

Látom bj13 hozzászólása SeTTebello néven jelent meg.

 

??????

Melyik? Nálam a káosz vagy aZINDEXnél?

Előzmény: Andó Gergely (164860)
lacki Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164872

Köszi traficc, de eddig én is eljutottam! :)

Előzmény: Törölt nick (164870)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164870
Vonat ütközött autóval Kisújszálláson

március 6. 8:52

[MTI]

Összeütközött egy személyvonat és egy személygépkocsi vasárnap reggel Kisújszálláson, az autó vezetője a balesetben súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset a kisújszállási vasúti átkelőnél történt, jól működő fény- és fémsorompó mellett. A vonaton senki sem sérült meg.

Előzmény: lacki (164865)
bj13 Creative Commons License 2005.03.06 0 0 164869

Ez megy 3 éve itt is. Teljesen felesleges bárkit is megkérdezni.

Na ja. Nem nagyon tudjuk meggyőzni egymást. Szerintem az igazság félúton lehet, csak meg ne kérdezd, hogy kihez közelebb?

 

Ezt teljesen félreértetted: Ha tud úszni, akkor fizetem meg.

 

Van köztünk néhány olimpiai érmes úszó. Nekik hol a zseton?

A többiek meg annyira azért tudnak úszni, hogy ne fulladjanak meg.

 

A MÁV-nál azért nem, mert nehéz és dolgozni kell vele. Egyszerűbb volt ellopni.

 

Minek? Otthon is dolgozni kéne vele! :o)

Azért az kicsit hibás elképzelés , hogy minden vasutas képzetlen, bunkó tolvaj.

Előzmény: seTTebello (164847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!