Van egy 2004 -es évjáratú Vw polom, 1,4 75 LE-s motorral.
Problémám az lenne, hogy 15000 km nél kellett utána töltenem 5 deci olajat, mert jelzett a műszerfalon a visszajelző ez volt Novemberben 15000 km-nél.
Most ismét az elmúlt hónapokban figyeltem az olajfogyasztást, most érte el a 21000 km-ert a számláló és kb.1000-1500 km- en megette az 1 litert amitt nem rég öntöttem utána.
Most jelenleg a meghosszabitott szervizciklusnak(2 év vagy 30000 km) megfelelő motorolajat használom ami Castrol 0W-30-as.
Még egy hónap garancia van a motorra, akkor lesz kötelező olajcsere, akkor ha 5w-40 -est rakatok bele, akkor is ilyen nagymértékű lesz az olajfogyasztás, vagy esetleg más gond is lehet a motorral.
Olaj folyást nem tapasztalok, és lehet-e függvénye annak, hogy az utóbbi időbben "sportosabban" magasabb fordulatszámon üzemeltettem az autót.
köszönöm a megtisztelő bizalmat - én a magam részéről nem élek (és nem is kívánok élni) semmilyen kiegészítő adalékkal több okból:
a motorolajokban "normálisan" (gyárilag) már van 7-8 féle különböző funkciójú adalék amelyekkel a motorolaj hiánytalanul képes ellátni az összes feladatát.
a 7-8 féle különböző adalék között vannak olyanok amelyek befolyással vannak a többiek működésére, hatására. Ez a hatás lehet pozitív (pl a VI növelő adalék egyben dermedéspont csökkentő is) de negatív is, ezért az adalkokat ménkű precízen kell adagolni ahhoz hogy mindegyik hatása kellő mértékben érvényesüljön.
ha nekem annyi pénzem lenne amin már adalékot tudnék vásárolni akkor azon inkább elmennék sörözni vagy vennék egy jó CD-t (a sör vagy a CD persze tetszőleges egyébre átváltható) a motor pedig szvsz legalább ugyanolyan jól és ugyanolyan sokáig működne mintha nem kezdenék semmi alkimista tevékenységbe.
nagyon sok választási lehetőséged (ebben az értelmben) már nincsen: 10W-40-es olajat ásványi bázison elvétve találsz teljesen szintetikusban pedig egyáltalán nem, így marad a félszintetikus "derékhad".
Hmm, lehet felirat nélküli egyforma bödönbe kéne tenni a különféle dolgokat, s elemezze/tesztelje több szakember. Számok nem hazudnak, a számok értelmezésére meg szintén több embert felkérni s átlagolni ~:D Pár millából megoldható lenne gondolom. ~: DDD
a Honda meglehetősen sokféle motorolajat ajánl ehhez a típushoz de az egyértelmű súlypontot a 10W-40-es motorolajok jelentik (egyedül emellett található az "egész éves használatra" megjegyzés).
Én csak azt tudom mondani, hogy a fogyasztásom csökkent a Metabond használata után és a motor is érzékelhetően csendesebben járt.
Ennyit tudok róla. 2 évig ,kb 15 ezer km futással használtam az autót Metabonddal és utána eladtam. Tehát arról,hogy a motorban hosszútávon kárt tett-e nem tudok különösebbet mondani,bár még szoktam látni az autót az utcán haladni. :-)
persze lehetőség esetén halgasd meg a Metabond érveit is, azután döntsél
Ez a diplomatikus megfogalmazas nagyon szimpatikus, de a gyakorlatban megsem hasznos :-)
A Metabond elerheto anyagai ugyanis nem erveket (mierteket, hogyanokat) sorolnak, hanem igereteket. Egy laikus nem igazan tud donteni, mert nincs merlegelnivaloja. A Metabond es a tobbi csodaszer marketingesei nyilvan egyfele uzenetet kommunikalnak, es mivel csak ez a hang hallhato, a "jozan" "merlegeles" eredmenye a vasarlas lehet.
Tehat nagyon nagy szukseg lenne arra, hogy egy fuggetlen tribologiai szakember leirja a velemenyet. Adott esetben az ellenvelemenyet.
- Lehet-e egy motorolajat tuningolni?
- Van-e barmi technologiai alapja a Metabond es a tobbi csodaszer marketingkampanyanak?
- Mik azok a mellekhatasok, amik elofordulhatnak a Metabond-félék alkalmazasakor, es amivel a gyarto nyilvan nem buszkelkedik?
az autógyárak kivétel nélkül nagyon körültekintően, alaposan tesztelik az általuk tervezett gépkocsikhoz alkalmazható (eleinte persze még csak alkalmazhatónak vélt) kenőanyagokat. Ugyanezt megtezsik (legalább ugyanolyan alapossággal) a kenőanyaggyártók is. Itt nincs semmi cicó, azaz mindkét oldal a maximumra törekszik ezen a téren (is), vagyis a lehető legjobb kenőanyagot ajánlják (írják elő) az autókhoz - mi értelme lenne ebbe belepancsolni? (persze lehetőség esetén halgasd meg a Metabond érveit is, azután döntsél).
Mégegy kérdés :szerinted érdemes Metabondot(eredetit,nem a magyar pancsot) rakni bele? 2 éves az auto.Előző Fiat Bravám is kapott Metabondot ennyi idős korában és a fogyija csökkent jó 0,5 literrel,motor meg csendesebb lett.Viszont abba 10w40 olaj volt a gyári ajánlás és az is került bele, míg ebbe ugy e most 5w40 kerül bele.
legközelebb próbáld ki az SXR-t (vagy akár egy más gyártmányú ACEA A5/B5-ös olajat) - kíváncsi vagyok a tapasztalataidra (üzemanyagfogyasztás, motorhang, stb.)
az általad említett két olaj közül a rövid távú használat követelményeihez (és a Renault lelkivilágához) szvsz egy szemernyivel az SXR 5W-30 áll közelebb.
Na szoval. Ma láttam total 10w 40-es olajat egy literest a totalcarrol rendeltet. Az a bajom vele, hogy összehasonlitottam még régebben vásárolt total benzinkuton vett ugyanolyan olajjal, es a flakon alján az eredetin rá van nyomva egy total felirat, meg a dátum körbélyegzö remekül olvashato, addig az olcso totalon nincs felirat az alján, és a dátum is teljesen más minöségü nyomat. Kicsit ideges lettem mert mi is ilyet raktunk egy 8 millás egy éves iveconkba. Tudtok valami értelmes magyarázatot?
Köszi az iránymutatást, kicsit olyan ez, mint a túró rudi: régen volt A (nagybetűs) túró rudi, aztán lett belőle meggyes, málnás, tejcsokis stb. őrületek. De azért a pöttyös az igazi... meg az előírt motorolaj. thx again.
a szerelő szvsz rossz nyomon jár, a Ford motorokhoz kb 6-7 éve (függetlenül attól hogy benzin vagy dízelüzemű) a Fordd M2C-913A (vagy B) jóváhagyású (jellemzően SAE 5W-30-as) motorolaj használata az előírás, amilyent majdnem minden kenőanyaggyártó cég választékában megtalálhatsz. A legspécibb "dízel" motorolajjal se engedd magad másfelé elcsábítani!
Sziasztok, nemrég lettem egy külföldről behozott 2004-es Ford Mondeo 2.0 tdci boldog tulajdonosa. Szeretnék benne olajat cserélni (ki tudja, mit tettek bele eddig) - mit ajánlotok? A szerelő a Fuchs-ot illetve a Castrol-nak egy diesel autókhoz kifejlesztett változatát ajánlja. Mit vegyek pontosan? Köszi előre is (nem vagyok tribológia doktor sajna).