Azért megnézném a magyar kaller arcát, amint egy automatából váltott jegyet ad át neki a Németországból jött utas.
Nekem már van, bibibíííí :) Tegnap csaptam le rá az egyik ismerősömnél. Heideberg-Budapest automatás jegy, a srác azt mondta, hogy nem csodálkozott rajta a kalauz. Ha szépen megkérsz, beszkennelem :)))
Egyébként az új Holland automaták is tudnak jegyet adni a fontosabb belga és német célállomásokra. Csak ayért nem vettem még onnan jegyet, mert Dusseldorf Flughafenig nem adnak, csak a Hbf-ig.
No ez a fonyodi buntetes ragados? Volt egy "CSINOS" becenevu rendor, kozhire volt mindenhol a kornyeken. Egyszer a meg a sajat feleseget is megbuntette gyorshajtasert:P
>>A többiek meg annyira azért tudnak úszni, hogy ne fulladjanak meg.
Eric Mousambani, az új- guineai úszó sem fulladt bele a medencébe, csak majdnem. Ha félig ilyenekből áll egy csapat, akkor azok se várjanak eredményt, akik tényleg tudnak úszni.
>>Minek? Otthon is dolgozni kéne vele! :o)
Otthon nagyon sokan értenek a kútásástól kezdve a méhészkedésig mindenhez.
Egyszer nagyon régen (süldő koromban) úgy gondoltam, hogy nincs joga elvenni a jegyvizsgálónak az igazolványomat, így nem is adtam oda, csak mutattam. Azt mondta, le kell szálljak. Ekkor bementem a vezérlőkocsi vezetőállásába. Egy állomásköz megtétele után megjelent a vjv, és azt mondta, addig nem megyünk tovább, amíg oda nem adom. Így hát oda kellett adnom:-)
Nem kell már SZVÖRt küldened,kaptam M412192-től már,a tied úgy látszik az internet sűrűjében elveszett ...:(
más:pénteken mindennemű hóesés ellenére sikerült megtennem 280km-es dunántúli körutamat,s mindösze 5 perc késéssel értem haza,pedig a csatlakozásaimra(össz.3 db)sehol nem állt rendelkezésre 10 percnél több....vannak még csodák...
ma 1873ban ARp+2Bp+B,s a rendzser ide csak 130.-ért adta a helyjegyet,pedig az ilyen erősítőkocsik idén hivatalosan is megszűntek,azt hallottam....
más:igaz,hogy az összes somogyszobi Bz-mellék elment Sm-re,hogy belőlük "iker" legyen? ezért van csak 1 motor pl a 37esen is...igaz oda elég,de a 30b-re már nem mindig...ezért pénteken 38915 ráállt Keszthelyen a 9614re,s a 3 rész együtt ment Szentgyörgyig,majd 9614 szerelvénye vissza..(amúgy volt vagy 120-150 utas,úgyhogy 1re fel se fértek volna semmiképp).
Egyebkent akar vezer akar jv. vagy tok mind1 azt tennem, hogy felmennek a vez allasba, vagy nem foglalkoznek ha masik jv. lennek a kollegaval csak igazolja magat valamivel, hogy MAV alakalmazott?!
De van. Az önköltség alatt azt kell érteni, amikor a munkavállaló munkaideje már ketyeg, de valamilyen oknál fogva a munkáltató azt mondja neki, hogy nem A pontban kell munkát végeznie, hanem B-ben. Tehát én feljelentkezek Ab-n, és azt mondja az irányító, hogy a gépem amire ráírtak Dp-n van, akkor önköltségben utazom oda. Az órám ketyeg, de munkaszervezési okok miatt hasznot nem hajtok.
Nem ertem itt miert kell koltseget vallalni ebben az esetben?
Tiszta vonatokat akar a MÁV Szemét és graffiti marad az utasok után RTL Klub Híradó - Tarr Zsuzsanna 2005-03-06 17:36:29
Új és hatékonyabb takarítási rendszert vezet be a MÁV, hogy végre szemét- és graffitimentesek legyenek a vasúti kocsik. Ezentúl az dönti el, hogy milyen gyakorisággal takarítanak egy vonatot, hogy az mennyire koszos, és nem az, hogy milyen sűrűn jár. Az év második felében kiírják a közvbeszerzési pályázatot.
//document.write(banner_script(330,247));
Naponta 2700 vonat, amiket takarítani kell. Az igyekezetek ellenére a vasúti kocsipark tisztasága hagy némi kívánni valót maga után. Az utasok után szemét és graffiti marad. Eltüntetésük pedig naponta több 10 millió forintjába kerül a vasúttársaságnak.
A helyzet javítása érdekében a MÁV Rt. az év közepén közbeszerzési pályázatot ír ki a vonatszerelvények és a pályaudvarok takarítására. Olyan új technológiai megoldásokat várnak, amik biztosítják a kocsik folyamatos tisztaságát.
"Jelen pillanatban is külső vállalkozók végzik a vasúttársaságnál a kocsik tisztítását, de azt gondolom, hogy ez nem elég hatékony. A szerelvényeinket utaskonfortabbá, tisztábbá kell tennünk, ezért versenyeztetjük meg" – mondta Kavalecz Imre, a MÁV Rt. szóvivője.
A német és osztrák példát követve, nem a mennyiségre, hanem a minőségre törekszenek majd. A koszos kocsikat, akár naponta többször is takarítanák. A tisztaság azonban az utasokon is múlik.
" ezért nem igazán-ha nem muszáj -nem viszik kitérőbe"
Az a korszak már elmúlt egyvágányú pályán.
" Ha jól tudom ebből volt is baleset."
Volt,de nem a kitérőzés volt az alap ok.Kezdetben 40 km/h-val járhattak kitérőbe.Tavaly július vége és október között gond nélkül közlekedtek több deltán át,siralmas vágányokon.
"Hogy lehet ez? Nem arrol van szo, hogy a RoLa egy prioritast elvezo vonat, es nem nagyon all meg, meg egyvaganyu palyan sem?"
Nem.A vonatok fontossági sorrendjében a személyvonat után következik.
" Ha Maestral kerul RoLa-t Kiscseripusztan, akkor miert a RoLa all az atmeno fovaganyon, "
A vágányzat alkalmas a kitérőzésre?Több állomáson is csak az átmenő fővágányt használhatja.
" es Maestral lassit le 40-re a kitero vaganyon valo athaladas miatt, ahelyett, hogy RoLa allna kitero vagyon,"
Viszont a Ro-La egyenesbe járva kevésbbé tartja fel a mögöttes vonatot és a személyszállító vonat folyamatos 40 km/h-val közlekedve kisebb késést szenved,mintha a bejáraton megállna,előtte csorogna.
Sokszor olvasom ezt az onkoltseges utazast. A kerdes az, hogy a MAV dolgozoknak nincs ingyenes utazasi berlet/igazolvany?
De van. Az önköltség alatt azt kell érteni, amikor a munkavállaló munkaideje már ketyeg, de valamilyen oknál fogva a munkáltató azt mondja neki, hogy nem A pontban kell munkát végeznie, hanem B-ben. Tehát én feljelentkezek Ab-n, és azt mondja az irányító, hogy a gépem amire ráírtak Dp-n van, akkor önköltségben utazom oda. Az órám ketyeg, de munkaszervezési okok miatt hasznot nem hajtok.
Regebben csak nagy propaganda duma volt ez, hogy nem csak neki hanem egesz csaladjanak jar?
Jár a házastársnak (élettársnak 5 év igazolt kapcsolat után), gyermekeknek 18 éves korig, illetve míg nappali tagozaton tanulmányokat folytatnak, valamint a a cégtől nyugdíjba vonultaknak.
Utóbbi miatt jó nyugdíjas mozdonyvezetőnek lenni magánvasutnál:))
Semmi uj hadművelet, vagy valami, amit a beharangozásban említettek. Mindössze annyi infó volt benne, hoy más vállalkozókkal akarják végeztetni a takarítást. Erre ki is írják majd a közbeszerzési pályázatot. No nem most! Majd csak valamikor az év második felében... Eltelik tehát még jónéhány hónap mire kiírják, pláne mire eredményt hírdetnek.
Mit értsek az az alatt, hogy " a takarítást nem az fogja meghatározni, hogy egy kocsi hányszor közlekedik egy nap, hanem az, hogy mennyire koszos" ?