Oké, ezt tudom, hogy az Auchan pénzeli a bizniszt, itt az "ha eléri"- re gondolok, illetve arra hogy több idő lehetett volna arra hogy elérje. Összekötötte volna a búzát a tiszaival. Az meg már csak bónusz, hogy ingyen. Ki az aki nyugodt szívvel böki bele a két-háromszáz ft-os MVK jegyet a lyukasztóba, és tudja csak két megállót megy? Na erre lett volna egy alternatív megoldás.
Még egyszer mondom, hogy tudom, hogy Auchan járat. Ez afféle kiskapu lett volna, de nem lett. Pech. Ennyi. ;)
Itt nem azt fogják nézni,hogy kijön IC-vel,ez a járat azért jön létre,hogy a vásárlókat szállítsa,nem pedig az IC-ről sietvő embereket.De ha eléri akkor semmi baj...
Azért szerintem még mindig jobb a BHK-484 erre a fordára, mint egy 1-0-1-0 elrendezésű ráncajtós, vagy egy 266-os, vagy akár egy EAG... Nem a legjobb döntés, de nem is a legrosszabb.
Viszont az új Volvo-t semmiképpen nem küldeném ki Auchanosba, vmelyik mergával viszont kiegyeznék én is.
Az időzítésről meg annyit, hogy ügyesen kiiktatták azokat az időpontokat, ill megállóhelyeket, amikor esetleg érdemes lenne egy épp a tiszaira igyekvő IC utasnak vele utaznia. 15-kor indul a centrumtól, az IC-k meg 28 kor, tutibiztos hogy nem érné el az ember.
Azért hízik a májam, hogy ennyi ózdi kocsi éli másodvirágzását más üzemnél. A BHK-484 ózdi helyis kocsi volt, onnan került Barcikára, majd Miskolcra.
A BHK-479 szintén ózdi helyis kocsi volt, selejtezték, elkezdték szétbontani, majd központi utasításra Miskolcra vitték - szétvágni. Aztán mégis visszavették állományba, pótolták, amit Ózdon kiszereltek, és valami mást selejteztek helyette. Állítólag most a miskolci üzem egyik legstabilabb 280-asa. Mindkettő a "fekete-motorjának" köszönheti a majdnem-vesztét, a 484 helyett jött ugye az FKF-436 (ex CKH-502, még ex AKD-valahány, hisz ez egy vázcserés helyközis kocsi, eredetileg 280.54 típus volt, most 280.02-ként tartják nyilván), mert ez D10-es motoros, a 479 helyett meg a Volvo (FLX-438).
A BHK-460 kissikátori kocsi volt, de lecserélték C56-osra (HIV-474), és tartalék állományba került. Pár hét múlva kölcsön vette a mezőkövesdi üzem, aztán valahogy nem is adták vissza, Ha jól tudom, most is állományban van, pedig Ózdon már a selejtezést fontolgatták.
A CCX-868-as is Ózdról került Kazincbarcikára, a TESCO járatra. Azt mondták, TESCO-s reklám fóliázást fog kapni, de ez még mindig nem történt meg, és már nem is igen fog.
Ózdon - és a Borsodnál már csak itt - külön részleg a helyi és a helyközi, saját gépkocsivezető-állománnyal és járműparkkal, ezért fordul elő viszonylag ritkán helyközi busz helyi járaton, vagy fordítva. Az más kérdés, hogy a helyközi járatokon nem biztos, hogy mindíg az arra a járatra legmegfelelőbb típus dolgozik. Pl.: BHK-415 (Ikarus 260.32) Ózd-Debrecen járaton, vagy GUP-090 (Ikarus E95) Ózd-Farkaslyuk járaton, bár ezek ritka szélsőségek. Forda szerint csak a 6:30 Ózd-Domaháza és a 13:00 Ózd-Gömörszőlős járatok vannak rossz helyen: ez ugyanis távolsági forda, E94, E95, M.A.N. SL283 is szokta végezni.
Ez helyi járaton nem tud előfordulni, hiszen minden kocsi helyi járati kivitelű, bár 3 szóló kocsi kétajtós, ebből kettő valaha helyközi volt, de átalakították.
Apropó, GVM! Mikor Egerbe járt, akkor is ki volt téve a HELYIJÁRAT tábla, és egy utas egy egri helyi járatos megállóban állva látta, amint megállás nélkül továbbmegy, és betelefonált az Agria Volánhoz, hogy a helyi járat nem állt meg itt és itt. :-)
Bár a pletykák régen úgy szoltak hogy az a két volvo (ami most jött) viszi majd.De úgy látszik nem. Én egy új alacsonypadlós szóló volvot,vagy egy csuklós mercit képzelek el rajta,de lehet tévesek elméletekkel élek.... :D
Auchan járat megállói: Auchan Áruház - Szondi u. - Üteg u. - Petőfi kollégium (Selyemrét) - Vörösmarty u. (Vörösmarty városrész) - Corvin - Miskolc Centrum áruház (végállomás) - Búza tér - Baross u. - Szondi u. - Auchan Áruház.
Nem, hülyeség az..... például 7-esről átvándorolnak azok az utasok akik eddig AUCHANba mentek vásárolni.... és az is jó, hogy például a Corába nincs az amit szerettél volna venni akkor 44-es és akkor átszálhacc az AUCHAN járatra..... ennyi!
Mondjuk ha a Centrumtól viszik akkor igen nagy baromságok csinálnak! 1. Túl terhelt, 2. Ott a másik oldalon a 7-es busz, 3. Járhatna az Avasról... És akkor még utast is vinne le. Ha van a Tiszainál ilyen akkor lehet van a Selyemrétnél is.
Erre az útvonalra nagyjából elég is a 18 perces menetidő, de miért pont a centrum? Az a terület már így is túlterhelt. Mondjuk egy másik végállomás már erős konkurenciát adott volna az MVK-nak. Már csak az a kérdés, melyik kocsi viszi, illetve hogy szóló vagy csuklós lesz-e?
Ma láttam a Centrum megállóban egy új BV-os menetrendtartót, benne pedig az ingyenes Auchan járat menetrendjével, ami február 2-tól fog közlekedni, ha jól láttam, hétköznaponként reggel 6:45-től minden óra :45-kor, 18:45-ig, munkaszüneti napokon pedig valamivel ritkábban. A menetideje asszem 18 perc lesz.
Ha már Ace88 barátom említette a Kb-Bp (exp) fordát, nekem lenne egy kérdésem.
Nézegettem a menetrendet és a jól megszokott Stadion helyett február 1.-től már a Bartók B. út szerepel, meg a másik két pesti megálló neve is változott.
A kérdésem az lenne, hogy most tényleg új végállomásra új útvonalon járnak Pestre a buszok, vagy csak valaki úgy gondolta, megkavarja a dolgokat?
Világos. Tudom, itt Barcikán is lehetett látni annak idején érdekes dolgokat, illetve ma is lehet. Eleve egy elővárosi közlekedésre való E94-es jár Budapest-K.barcika Expressz járaton, mindemellett pedig a CJT-170-es 250-es rendszeresen tűnik fel 4-es Herbolya-Autóbuszállomás járaton (persze ma már két különböző üzem tagjaiként). De volt olyan is még anno, hogy a HYG-656-os (SL283) ment Egerbe, a Miskolc-K.barcika (gyors)-Bánhorváti járaton meg sokáig EUW-716-os (395) járt.
Elvileg az ózdi üzem bármely autóbusza előfordulhat bármely járaton. Ha szükséges, a helyi ad kölcsön buszt a helyközinek, vagy fordítva, persze ha lehet, hasonló típusú, kivitelű buszt. (E95-ös nem igen lesz 8A járaton.) És nem csak tartalékot, ha szükséges, aznap nem dolgozó fordás buszt is. Pl. a BHK-415-ös többször volt már helyi járaton, de a GVM-022 is járt már Ózd-Eger vonalon.