Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Senki sem szereti a bonyolult ügyintézést. Anyu egy barátja a 80-as években a FIAT szerviznél dolgozott (adminisztráció), ezért 1. autónak FIAT licensz Zastavát vettem. A srácot megkértem, ajánljon jó szerelőt. Akit ajánlott, a szervizben megkérdeztem, hol találom? Odamentem hozzá, ledumáltam a problémát, megmutatta, hova álljak be, és mikor érdeklődjek az elvitel miatt. Bár autómat mindig én hoztam-vittem, de egyből a szerelőhöz, sosem voltam adminisztrációnál, pénztárnál, stb. Hogy a szerelő ezt hogy intézte, nem érdekelt. Az autót mindig rendbe tette.
A kuncsaft elvárása szerint a szerelő legyen jó, olcsó, és gyors. Ez együtt lehetetlen, valamiből engedni kell. Szerelőmnél az első nem volt kérdés, olcsóságban és gyorsaságban egy kb. középutat alkalmazott.
Egy másik idős hölgy most koptatja a negyedik vagy ötödik kocsiját.
Neki olyan kocsija van amilyet Kázmér mond.
Kázmér volt a hölgy első autójának (P.Fiat-126) szerelője.
Kázmér már akkor is okos volt.
Még állami cégnél dolgozott (AFIT szervíz) de már bevezette a háztól-házig kiszolgálást.
A hölgyek, ugye tudjuk, hogy a kispolszkik 80-90%-t ifjú hölgyek vezették ?, nem szeretnek :
- autószervíz munkafelvételen, reggel hétkor sorban állni,
- munkafelvevővel olyanról beszélgetni amiből 80%-t nem értenek,
- kocsiért visszamenni,
- alkatrész után futni,
- stb.
Ezért Kázmér még 198x-ban kitalálta, hogy ha baj van a kispolszkival a hölgy ne szervezze át a holnap reggeli hogy viszem óvodába a gyereket, megyek dolgozóba programot, hanem telefonáljon neki.
A lakására.
A felesége tudtával.
Akár este 11-kor is.
Ő elment a hölgy lakására reggel a dög kispolszkival beszenvedte magát, saját munkahelyére.
Ott munkaidőben - állami AFIT számlára - megjavította a kispolszkit, majd este hazavitte a hölgynek.
Semmilyen reklámra nem kellett költenie.
Fél éven belül átlépte állandó ügyfelei száma a 40-t.
Ő jól járt anyagilag, a hölgyek nagyon jól jártak lelkileg és magán idő tekintetében.
Jött a gengszterváltás, és Kázmérunkból Renault szerelő lett.
Költői túlzással 40 nő vett Renault kisautót.
Kb. 10-12 évvel később Kázmér váltott, PEUGEOT szerelő lett.
Onnan ismerem én is.
Kitaláljátok ?
Kb. 40-50 nő vett PEUGEOT 207/307, később 208/308 autót.
Azóta is ezt teszi.
Közben Kázmér haja eltünt, az évtizedek elszaladtak, lányait férjhez adta, de törzsközönségének kb. 70-80%-a állandó.
Ugyanazok a hölgyek alkotják vendégei, ügyfelei egy részét, immár nagymamaként, akiknek szép combjait nézte amikor mini szoknyácskájukban beültek a nagyon-nagyon alacsony P.FIAT-126-ba.
Persze munkatársai és mi, öregebb férfi ügyfelei ezt tudjuk, + felesége is tudja, úgy hogy zrika nélkül kevés találkozást úszik meg.
De Ő továbbra is házhoz megy az elromlott autóért, megjavítva vissza viszi.
Sok olyan ügyfele van, akinek negyedik-ötödik autóját gondozza, és a tulajdonos az 5 kocsiját egybe számolva se volt 10 alkalommal az elmúlt 30 évben szervízben.
Szerintem ez úgy van, mint a telefonszámmal, vagy a számítógépes jelszavakkal. Az ember egyszer megjegyzi, aztán többet már nincs kedve /vagy agyi kapacitása/ váltani.
Persze, ez így egy elképzelhető történet - bár szerintem egy, az autónál régebbi rendszám az még feltűnőbb dolog, mint az időnkénti autócsere. Amúgy csoda dolgokat is lehet látni: a múltkoriban ment előttem egy tizenötév körüli Ford Escort, számomra nagyon ismerős rendszámmal. Azután eszembe jutott, hogy az az egyik céges Transitunk rendszáma volt, amit 2001-ben totálkár miatt ki kellett vonni a forgalomból. Furcsa.
Az egy megvett rendszám is lehetett.Én ismerek olyan embert,aki háromévente cseréli az Audi A6-osát,a mostani kétévesen is J-vel kezdődő,sacc tíz éves,nemzeti zászlós plakett van,teljesen átlag kombinációval,abból a meggondolásból,hogy ne legyen feltűnő a mindig új autó. Érdekesség,hogy ha megsérül egy ilyen tábla,nincs kötelezettség az eu-s cserére,újragyártják a régi formátumot.
Azért szorgos munkával a sorszám-rendszerű rendszámok használatát is el lehet rontani. A minap ment előttem egy LED-hátsólámpás Passat, 2004 eleji, nemzetiszín csíkos rendszámmal. Azért ez is feltűnő, noha tán egy évvel előzi csak meg a rendszám az autó korát.
XCT-t megelőzően volt még XAK, XBK, XCC, XCG, XBU, XAF, XCG s XCT úgy össze-vissza. A legtöbb kombináció szerintem nem érte el a 100 db-ot sem. Akkoriban sok cég volt még: TSZ, ÁG, ÁEV, ÉPFU, a Volán is nagy tehergépjármű parkkal rendelkezett a megyében, Közút stb., de lehet nem nagyon voltak felkészülve a rendszámcsere dömpingre. Ez van, vagy volt. :)))