Keresés

Részletes keresés

Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.29 0 0 17835

Igen, persze, le fogom vinni az origót a padlózat közepére, hogy aztán az y értékkel ne kelljen majd bajlódni, csak az x-ekkel, de azzal se túl sokat!

 

Most amúgy így néz ki az objektum, egyes oldalait áttextúrázva és tetőt/padlót adva hozzá:

Házobjektum screenshot 2

Hát igen, az átlátszóság még mindig nem tökéletes, meg hogy olyan most az egész, mint ha bele lenne az oldala repedve, meg a tető se az igazi egyelőre, de még bőven fogok rajta javítani; mindenekelőtt azt, hogy az y érték "padlóra essen"!

Előzmény: bvemetro (17832)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.29 0 0 17834

"de az openbve nem megy a gépemen ezért az objectviewer se"

Dehogynem, menne az simán a tiéden...nem kell ahhoz az OpenBve-t elindítani, simán csak letöltöd, melléteszed a dependency dll-eket, meg az ObjectViewer.exét, és már megy is...nem kell a gépigénnyel bajlódnod, max ha túl nagy textúrákat tennél be (1024p-nél nagyobbakat), de 512p-sek mellett nem izzadna meg a te géped sem az ObjectViewerrel!

Szerintem te még csak ki sem próbáltad azt, hogyan futnának az OpenBve mellé letölthető segédprogramok! Na meg ott volna a Train Editor is, az is messze túlszárnyalja a Mackoy-féle szerelvényszerkesztőt...

"Az igazán profik (pl. én :)) az origó helyét a b3d-ből is meg tudják állapítani"

Most Bvemetrónak nem sikerült bemérni a középpontot, pedig ő is eléggé profi e témában, mondjuk azt. :) És én itt végig csak +-5 pontos vertexeket és translateket használtam!

Előzmény: tibitrain (17833)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.29 0 0 17833
"ObjectViewer... (van még köztünk olyan, aki még azt használja
Például én. Tudom, ez elég ciki szerinted de az openbve nem megy a gépemen ezért az objectviewer se. Az igazán profik (pl. én :)) az origó helyét a b3d-ből is meg tudják állapítani. :P
Előzmény: Gothpaladinus (17826)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17832
"a FreeObj parancsban y=0-t adna meg, y=5-el lenne "pont a földön", a 25*25-ösnél pedig y=12.5-nél"
Épp ezt mondom, én pl úgy alakítom az objektumot, hogy ha normálisan elhelyezem mindenféle y tologatás nélkül, akkor az látszódjon és jó helyen legyen. Az x tologatása még hagyján, azt sok esetben kell használni. De az y tologatósdit nagy ívben kerülöm.
Előzmény: Gothpaladinus (17826)
bubu88 Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17831
remélem lekopogtad . . .
Előzmény: Gothpaladinus (17828)
maztro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17830
Még szerencse, hogy van vissza pár hónap, mert kicsit megszorult a szívem (túl hosszú a lista). :
Előzmény: Gothpaladinus (17827)
maztro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17829
Én használom mindkettőt. Object Viewert inkább csak akkor, ha képet készítenék az objektumról, ami így részletesebb lesz, meg néha egy-egy, a kamerával "elérhetetlen helyre" hívom segítségül. A régi egyszerű Structure V.-t viszont még ugyanannyira szeretem használni. :)
Előzmény: Gothpaladinus (17826)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17828
Nem kereteztél már be valami gyanúsan hasonlót még Állomásfőnök itteni megnyilvánulása előtt? :) Azt azóta se idézte vissza senki, vajh miért? :P :D
Előzmény: tibitrain (17819)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17827
Ez pl Phontankának szól kiemelten, hiszen ő egyelőre csak a saját honlapjáról tette letölthetővé a Sólyomvár-Királyliget pályáját, a BVE Klubról még nem! Na meg pl Alex-BVE-nek, Mamutseggnek és Levisboynak is szólni kéne ezügyben, és nem utolsó sorban a 14-es villamos is eltűnne a netről, ha Újpestisrácot nem lehetne továbbra sem elérni! (Bár te mondjuk admin vagy a BVE Klub fórumán, így te szerintem meg tudnád lesni, milyen email címen regisztrált, és akkor végre újra kaphatnánk hírt felőle!)
Előzmény: _szergej_ (17825)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17826
Igen, arra emlékszem, de épp ezért jó ilyen esetben az ObjectViewer, mert az egy gombnyomással megmutatja az origó helyét, szemben a Structure Viewerrel (van még köztünk olyan, aki még azt használja?), így azonnal látszik, ha az origót valaki nagyon elrontja, és hogy akkor hogyan kell a pályába a FreeObj parancsot beírni, hogy látszódjon is!
Nekem tehát a lent látható háznak a felső fele látszódna, ha vki a FreeObj parancsban y=0-t adna meg, y=5-el lenne "pont a földön", a 25*25-ösnél pedig y=12.5-nél, legalábbis jelen állapotában, ami persze még nem végleges!
Előzmény: bvemetro (17821)
_szergej_ Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17825
Kösz az infot, akkor dobbantás következik... (persze véletlenül se az atw-re)
Előzmény: Gothpaladinus (17818)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17824
Most örülj, amíg lehet :D
Előzmény: petiteto (17822)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17823
Hogy hol van az objektum origója? Pontosan középen! Miután segítségetekkel (mégegyszer Köszi szépen érette!) kijavítottam a rotate hibáját, kicsit átírogattam, és egy mentés máskénttel a 10*10-es objektumból csináltam egy 25*25-öset is, amit azért még le fogok csökkenteni 25*5*5-ösre, hogy ne legyen már belőle felhőkarcoló a végén, úgy, hogy csak egy egyszerű külvárosi házat akartam építeni! :)
Persze teszt a lelke mindennek, úgyhogy már írtam saját részre egy teszt route-ot, amiben ezeket az újonnan írt objektumok elhelyezését tesztelem, hogy ne legyen vele később probléma! ;)
Előzmény: bvemetro (17820)
petiteto Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17822
Hát igen, ezt is megéltük:D
Előzmény: tibitrain (17819)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17821
Az utolsó mondathoz egy gyakorlati példa is volt, bizonyos peroncsomagok esetén, amikor tele volt translate-tel az egész, az objektumtárból letöltötte a felhasználó és nézett hogy miért nem helyeződik el a pályában. Aztáán kiderült hogy a felszín alá került (fentről nem volt látható) köszönhetően a brutál megépítésnek.
Előzmény: bvemetro (17820)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17820
Persze, egyelőre lehet több részletben is, én a rotate meg a translate parancsok mellőzését javasolnám. Egyrészt ugyanannyira nehezebb így építeni, mint ha már egyből több vertexet használnál, vagyis nem látom ennek a rotate meg translate dolgoknak az előnyét (de azt tudom hogy ki(k)nél láttam először...). A másik hogy áttekinthetetlen az objektum, és ha hibakeresést kérsz valakitől az nem fogja gyorsan megmondani hogy mi lehet a hiba. A harmadik hogy alaposan utána kéne számolni hogy az általad bemásolt objektumnak hol van az origója (vagy lehet hogy Te tudod, én nem számoltam ki, ránézésre nem tudom megállapítani). Az origó meg fontos mondjuk az objektum elhelyezésénél, mert a pályában azt kell megadni. Ha meg jót írsz be, akkor az objektum - köszönhetően a translate és rotate alkalmazásának - előfordulhat hogy tök máshol jelenik meg, és akkor az lesz a segítségkérés, hogy mit rontottál el. Pedig nem is a pályában lesz a hiba, hanem az objektum elkészítés módjában.
Előzmény: Gothpaladinus (17817)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17819
huhuhúúúúú... ezt be kellene keretezni. Végre beismerted.
Ezt a hsz-t sokszor fogjuk neked visszaidézni :))
Előzmény: Gothpaladinus (17816)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17818

OFF

Extra.hu-s honlappal rendelkezők, figyelem! 2010 Áprilisától megszűnik az Extrás tárhelyek ingyenessége, így akik nem akarják, hogy honlapjuk ilyen módon törlődjön, azok azonnal váltsanak szolgáltatót, lehetőleg ATW-re, különben pár hónap múlva megszűnhet a honlapotok ez okból kifolyólag!

Bővebben minderről: http://atalakul.az.extra.hu/

ON

Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17817
Köszi, de számomra ez már a következő lépés lesz a begyakorlásban, hogy több Face-t meg Coordinates-t használjak, mindenekelőtt megpróbálom a 0-3-al, enélkül nehezen állna össze a kép a fejemben, izé, az ObjectViewerben :)
Előzmény: bvemetro (17812)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17816
Senki se tökéletes, mint tudod :)
Előzmény: tibitrain (17813)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17815
Ez teljes mértékben igaz, de pont azért próbálkoztam ilyennel, hogy innentől kezdve már legyen a komplex objektumokban is gyakorlatom, ne csak az egyszerű 1 felületesekben! Mint tudod, gyakorlat teszi a mestert ;)
Előzmény: _szergej_ (17811)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17814
Köszi. Biztos azért voltak vele problémáim, mert amikor megpróbáltam a leírásod txt-be exportálni - legalábbis a rotate-s részét, akkor a kód helyén vmi kiolvashatatlan zagyvaság jött ki, bár a pdf-ben csak 3 paramétert láttam azon a részen, 4.-et nem...
Előzmény: _szergej_ (17810)
tibitrain Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17813
Ezt nem hittem volna... több pályát is építesz, s közben még egy egyszerű háztömb megépítése is gondot okoz... :))))
Előzmény: Gothpaladinus (17809)
bvemetro Creative Commons License 2010.01.28 0 0 17812
Nem Cube kell ide
még rotate, translate meg hasonló hülyeségek sem:

[MeshBuilder]
;1. oldal
Vertex -5, 5,0
Vertex 5, 5,0
Vertex 5,-5,0
Vertex -5,-5,0
;2. oldal
Vertex 5, 5,0
Vertex 5, 5,10
Vertex 5,-5,10
Vertex 5,-5,0
;3. oldal
Vertex -5, 5,10
Vertex 5, 5,10
Vertex 5,-5,10
Vertex -5,-5,10
;4. oldal
Vertex -5, 5,0
Vertex -5, 5,10
Vertex -5,-5,10
Vertex -5,-5,0
Face 0,1,2,3
Face 4,5,6,7
Face 11,10,9,8
Face 15,14,13,12
[Texture]
Load image.bmp
Coordinates 0,0,0
Coordinates 1,1,0
Coordinates 2,1,1
Coordinates 3,0,1
Coordinates 4,0,0
Coordinates 5,1,0
Coordinates 6,1,1
Coordinates 7,0,1
Coordinates 8,1,0
Coordinates 9,0,0
Coordinates 10,0,1
Coordinates 11,1,1
Coordinates 12,1,0
Coordinates 13,0,0
Coordinates 14,0,1
Coordinates 15,1,1
(és akkor még ezt is lehetne egyszerűsíteni, mert sok koordináta kétszer van...)
Előzmény: Gothpaladinus (17809)
_szergej_ Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17811
Amúgy ennél bonyolultabban talán meg se lehetett volna oldani (ti. 1 Meshbuilder + 1 Texture)
Előzmény: _szergej_ (17810)
_szergej_ Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17810
Egyrészt: A Rotate parancs 4 paramétert vár, nem hármat
Rotate x,y,z,fok

Neked az y tengely körül kell forgatni 90 fokkal, tehát Rotate 0,1,0,90

Másrészt: előbb forgass, utána mozgasd (Rotate, majd Translate)

Harmadrészt: Transparent 0,0,255 - ez nem a MeshBuilder szekcióba való
Előzmény: Gothpaladinus (17809)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17809

Hellósztok!

 

Éppen próbálkozok lemodellezni egy angyalföldi házat, de valami nem jó benne.

Valaki meg tudná mondani, mit ronthattam el ebben az objektumban, hogy miért nem kocka-szerűen rendeződnek ennek a háznak a középső részei? Tudom h Cube-al is meg tudnám oldani, de most pont h a komplexebb modellek gyártását szeretném betanulni!

 

Ezt írtam be:

 

[MeshBuilder]
Vertex -5,5,0
Vertex 5,5,0
Vertex 5,-5,0
Vertex -5,-5,0
Face2 0,1,2,3
Transparent 0,0,255
Translate 0,0,-5

[Texture]
Load Angyhaz.bmp
Coordinates 0,0,0
Coordinates 1,1,0
Coordinates 2,1,1
Coordinates 3,0,1

[MeshBuilder]
Vertex -5,5,0
Vertex 5,5,0
Vertex 5,-5,0
Vertex -5,-5,0
Face2 0,1,2,3
Transparent 0,0,255
Translate 0,0,5

[Texture]
Load Angyhaz.bmp
Coordinates 0,0,0
Coordinates 1,1,0
Coordinates 2,1,1
Coordinates 3,0,1

[MeshBuilder]
Vertex -5,5,0
Vertex 5,5,0
Vertex 5,-5,0
Vertex -5,-5,0
Face2 0,1,2,3
Transparent 0,0,255
Translate 5,0,0
Rotate 90,0,0

[Texture]
Load Angyhaz.bmp
Coordinates 0,0,0
Coordinates 1,1,0
Coordinates 2,1,1
Coordinates 3,0,1

[MeshBuilder]
Vertex -5,5,0
Vertex 5,5,0
Vertex 5,-5,0
Vertex -5,-5,0
Face2 0,1,2,3
Transparent 0,0,255
Translate -5,0,0
Rotate -90,0,0

[Texture]
Load Angyhaz.bmp
Coordinates 0,0,0
Coordinates 1,1,0
Coordinates 2,1,1
Coordinates 3,0,1

 

De ezt kapom:

 

Házobjektum probléma

 

Mit ronthattam el?

tibitrain Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17808
Most speciel nem tudok segiteni. A reschangert nem használom és nem is használtam soha. A pályák közül csak a sajátom van a gépemen, a többi említettet nem próbáltam. Az biztos hogy az rw fájl csak bve2 höz jó a bve4 nek csv kell.
Előzmény: mödanszié (17805)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17807

BVE 2: Nem lehet, hogy OpenBve-változatot töltöttél le a vonalból, és nem BVE 2-eset, vagy a szerelvényből? Az szokta ezt okozni...

 

BVE 4: Csak olyan pályákkal működik rendesen, amik route-jában nincs ékezet, az angol területi beállítások miatt. A budapesti metrókat próbáltad már vele futtatni? Mert előző gépemen én azon nyomtam a hazai metrókat, és hiba nélkül betöltődtek!

 

RW fájlok: Ez a fájltípus a legalább 5-6 éves pályákat jellemzi, mivel hajdanán, a BVE 1-hez még ebben a formátumban íródtak a pályák, akkor még nem CSV-alapon íródtak: kb 2006-tól kezdve lett csak a CSV általánosítva, de a régebbi pályák, mint pl a KFMboy-féle 2-es metró, amit még 2002-ben írt, még RW-ként kerültek kiadásra.

Előzmény: mödanszié (17805)
Gothpaladinus Creative Commons License 2010.01.27 0 0 17806

Alig több, mint 2* gyorsabban mentem, mint lehetne a Bregin :)))

 

FLIRT száguldás

Vezetés közben ez a dalocska jutott eszembe: "Száguldott az első vonat 20 kilométer nagy sebességgel: azt mondták, ez a sebesség a vesét rázza széjjel!" Hát akkor mit mondhatunk a majd' 250-re? :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!