Én sem örülök az értelmetlen topiknyitásnak. De szerintem attól még nem kell csökkenjen ennek a Fórumnak az olvasottsága, és a hozzászólások száma. Akit érdekel olvassa az újakat. Szerintem a többség nem tud folyamatosan több tíz topicot figyelemmel követni. Ez meg kell maradjon átfogó Vasúti Topicnak, ahol minden vasúti témát fel lehet vetni, meg lehet vitatni. Nem kell törődni az újakkal, akit érdekel olvassa.
Én nem tudom, hogy le van e ez szabályozva valahol? Engem csak azért zavar, mert félő, hogy a társaság szétesik a topicok között, a másik pedig, hogy nem nagyon tudom követni, nemhogy mások hozzászólásait, de már a sajátjaimat sem.
Engem minden érdekel, ezáltal mindenhol kérdezek, ahol tudok válaszolok, de sokszor már elveszítem a fonalat.
A magasabb pályaszámúak hajtását át fogják alakítani, forgóvázanként csak az egyik kerékpár lesz hajtott.
Elvileg a 010 feletti gépek már ilyen 1A2+2A1 tengelyelrendezésűek.
Az év végére (valamelyik év végére) megtörténik a teljes sorozat egységesítése, ebbe bele tartozik a nyomatéktámok átalakítása is és akkor a néhány leszerelt rövid kardántengely is visszakerül.
És ez most már így marad? Ami évekig többé-kevésbé jól műköfött, azt néhány nap alatt elrontja két-három topicnyitogatási késnyszerben szenvedő topictárs? Nem lehet semmit sem tenni?
Japanban nem csupan a mar meglevo ingatlanok berbeadasarol es aladasarol van szo, hanem uj allomasok nyitasarol, menetrendek varialasarol, es az ingatlan-piac ilyeten modon valo atrendezeserol. A vasutvonalak menti ingatlanok ertekere komoly befolyassal van a vonal menetredje: pl az, hogy megallnak-e a gyorsitott vonatok az allomason, vagy sem, indulnak-e betetjaratok, vagy sem. Tobbszoros regresszios analizissel ki lehet mutatni, hogy milyen jol tukrozik a vasutallomas vonatokkal valo ellatottsagat a kornyekbeli ingatlanok arai, illetve berleti dijai. A profi ingatlanos gardaval rendelkezo vasuttarsasagok busas hasznot zsebelnek be ebbol. Pl az oszakai Hankyu vasut hires errol.
Hogy hazai peldaval szemleltessem: a Vaci vonalon bevezetett zonazo vonatok reven Vacott es azon tul ertelemszeruen felertekelodnek az ingatlanok, a jobb megkozelithetoseg miatt. Mennyi csapodik le ebbol a tobbletbol a MAVnal? Semennyi. Egy japan vasuttarsasag viszont milliokat kaszalt volna be.
Ma kora délután az időszakos oktatás után (amiről később még elképzelhető hogy ejtek néhány szót, mert érdekes dolgokat hallottam ott) bementem a Szegedi TIK-be (Tudományos Ismeretterjesztő Központ). A nem Szegedieknek elmondanám, hogy ez a most megnyilt egyetemi könyvtárunkat takarja, ahol a könyvtáron kívül még sok egyéb funkció fellelhető.
Például a diákigazolvány érvényesítése is. Mértem az időt! 15 másodpercbe került elintézni az érvényesítést pedig sorban is álltam! Ugyhogy 31-e után senki se jöjjön nekem olyanokkal, hogy nagy a sor, nincs bélyeg stb. Ez nálam eddig se jött be, ezután pedig pláne!
De ami miatt most erről írok az nem más, mint az ott napokban folyó Egyetemi Állásbörze. A sok-sok gyógyszergyár (Gyere hozzánk ügynöknek, legfeljebb éhenhalsz..) mellett az egyik sarokban megbújva akadtam rá az EVOSOFT nevű cégre. Nem is ez az érdekes, hanem az, hogy milyen munkakörbe keresnek embereket!
Őszintén remélem nem számít reklámnak!
Íme:
Szoftverfejlesztő/projektvezető, vasúti biztosító-berendezések
Az evosoft Hungary Kft. német-magyar szoftverfejlesztő cég budapesti irodája keres dinamikusan fejlődő csapatába, gyakorlattal rendelkező szoftverfejlesztő, ill. projektvezető munkatársakat azonnali munkakezdéssel.
Munkakör, feladatok leírása: részvétel nemzetközi szoftverfejlesztési feladatban, vasúti biztosító-berendezések projektorientált szoftverfejlesztésében, szoftver design, implementáció, tesztelés a legmagasabb műszaki és biztonsági színvonalon, tevékenység nemzetközi fejlesztői csapatban.
Elvárások: felsőfokú szakirányú végzettség, objekutmorientált szoftverfejlesztői tapasztalat, német nyelvtudás (minimálisan német nyelvű műszaki dokumentumok olvasása).
Előny: vasúti üzemirányítási ismeretek, vasúti biztosító-berendezések ismerete, többéves szakmai tapasztalat, tárgyalóképes angol nyelvismeret.
Amit kínálunk: kellemes munkakörnyezet fiatal dinamikusan fejlődő csapatban, versenyképes jövedelem, előrelépési lehetőség, stabilitás, Magyarország egyik legjobb munkahelye (a Hewitt Institute független felmérése, 2004).
Fényképes önéletrajzot és motivációs levelet a pozíció pontos megjelölésével az evosoft-allas@evosoft.hu E-mail címre várjuk.
Nem volt nagy érdeklődés ennél a standnál :( (Rajtam kívül gyk. senki.) Vasút? Ugyan már! Mindenki kikerülte! Én azért felkaptam a fejem (ez gondolom nem meglepő:) ), és érdeklődtem a fickónál. JAVA és C++ ismeret szükséges, ami szerintem nem nagy elvárás a mai világban. A vasúti bizber ismeret már sajnos annál ritkább! :( De gondolom az itteniek egy részének ez sem okoz túl nagy gondot :)
Aki gondolja holnap még ott találja az úriembert, de van honlapjuk is, ahol bővebb infó szerezhető róluk. Ha valaki tehát pont ilyesféle állást keres, akkor hajrá, és sok sikert!
A.G..:.......".......de csak azért mert szemlátomást még nem állt át az agya! Úgy beszél sok helyen, mintha még mindig a GKM egyik vezetője lenne, és nem ............"
traficc : így van. Figyelj, pl. hol szólta el magát :.......
Itt (is) ni :...............
GAÁL .:Felállítunk egy önálló vasúti hivatalt a terület szabályozására, a pályahasználati díjak meghatározására, a kapacitások elosztásának felügyeletére
traficc :
Mit állít Ő fel ?
Addig kellett VOLNA felállítani ilyen hivatalt amíg Ő az államot képviselte, nem pedig (csak) egy céget.
De most már ?
Most is fel kell álíítani ilyet - ha megkésve is - csak már nem neki, hanem az államnak.
Ez igy van szerte Europában, szinte valamennyi nagyobb államvasut az ingatlanjaibol él (hogy meddig az kérdéses, mert nem minden ingatlant lehet örökre bérbe adni, sokkal inkább eladni, de utánna már nincs további bevétel).
Peti, ratapintottal arra a pontra, amin nekem is megakadt a szemem a cikk olvasasa kozben.
"a MÁV szaktudása a vasút üzemeltetésére, nem pedig az ingatlankezelésre vonatkozik, és a későbbiekben sem kíván ingatlanspecialistává válni."
A japan vasuttarsasagok e teren meroben maskent gondolkodnak, es ez nagyban hozzajarul ahhoz, hogy nyeresegesek. A maganvasutak kezdetektol fogva - a ma divatos szohasznalattal elve - "integralt" teruletfejlesztes szemleletben epitettek meg a vonalaikat: a nyereseguk nem is a jegybevetelekbol szarmazott elsosorban, hanem a vonalak menti sajat tulajdonu teruleteik felertekelodesebol. A MAV ezt a hasznot hagyja kicsuszni a kezebol, amikor elherdalja az ingatlan-vagyonat.
Allamvasuttol persze sehol nem all messze az ilyesfajta pazarlas. Igy csinalta a Japan Allamvasutak is, amig csodbe nem ment 1986-ban. Aztan viszont atvette a maganvasutak ingatlan-uzletes modszeret, es hipp-hopp nyereseges lett.
(Hozzateszem, elotte nem is volt engedelyezve szamara jogilag az ingatlan-uzletben valo reszvetel.)
Az lehet, hogy józan, de csak azért mert szemlátomást még nem állt át az agya! Úgy beszél sok helyen, mintha még mindig a GKM egyik vezetője lenne, és nem egy profitorientált részvénytársaság elnöke. Minnél több MÁV-ot szív magába az ember, annál inkább elindul a "butulás" útján, annál többet veszít a józanságából...
Az viszont nem tűnik túl bölcs dolognak, hogy az ÁFU vontató járművek nélkül kerülne "kiszervezésre". Ennek NAGYON rossz vége lehet. Persze akár jó is: az új szereplők hoznak új mozdonyokat, így felszabadul egy csomó ÁFU-t kiszolgáló gép, amivel el lehet ódázni a Személyszállítás járműbeszerzését. Ez esetben tehát sokkal hamarabb elvesztheti kizárólagos pozicióját a MÁV ÁFU.
Az egyszeri, gyors bevétel érdekében nem hiba túladni a MÁV Rt. ingatlanjain? Ha most beszűkíti a saját mozgásterét, később nem marad mit eladnia, és szüksége is lehet ezekre az ingatlanokra.
Igaza van, nem célszerű a vagyonelemek eladásból származó egyszeri bevételét a működés támogatására fordítani. Most megkönnyíti a tulajdonos helyzetét az ingatlaneladás, mert kevesebb pénzt kell adnia, de így folyamatosan romolhat a szolgáltatásaink minősége. Tehát önmagának állít csapdát a tulajdonos, ha ilyen módon halogatja a MÁV helyzetének pénzügyi rendezését. Úgy viszont van értelme az ingatlanok elidegenítésének, ha azzal a vasút hosszú távú stratégiai céljait szolgáljuk.
Ez egy kényes pont. Nem szabad azt megcsinálni, amit az ország művelt a 90-es évek elején.
A társaság több ingatlanügylet miatt perekbe is bonyolódott, nem volt kissé átgondolatlan néhány lépésük?
El kell ismerni, hogy a MÁV szaktudása a vasút üzemeltetésére, nem pedig az ingatlankezelésre vonatkozik, és a későbbiekben sem kíván ingatlanspecialistává válni. Ezért a vasút ingatlanjait egy vagy több ingatlanalapba kívánjuk helyezni. Az alapokat pályáztatjuk majd pénzintézetek részére, amelyeknek viszont várhatóan megvan a szükséges szaktudásuk az ingatlanok kezeléséhez.
Ha (ahogy köztudott) nem sajnálják a pénzt a tanácsadóktól, akkor az eddig privatizáció során már régen meg kellett volna néhány szakembert bízni a dologgal úgy, hogy minél jobb üzletet kössön a MÁV számára. Ha meg valamit elront, akkor meg tartsa a hátát. Ld. a Nyugati pu. melletti területtel kapcsolatos pert.