Köszönöm a biztatást! Ma és holnap alakulhatnak úgy a dolgok, hogy határtalanul jó kedvem lesz utána (kimeneteltől függően). Két régi álmom válna valóra...
"Ez a kifejezes, hogy "iskolaszuneti" enyhen szolva nem pontos."
"Az "iskolaszuneti" kifejezest kritizalo hozzaszolasom termeszetesen nem a topictarsakra vonatkozik, hanem az erintett kozlekedesi vallalatra."
Ja, jó. Az "iskolaszüneti" kifejezést én sem tartom korrektnek, de nem ez az egyetlen pontatlanság a szegedi közlekedési cégeknél.
Például nekem az "iskolai előadási napokon" sem igazán tetszik. Valami kötőjel azért illene a kettő közé, vagy csak az egyik, vagy az, hogy "tanítási napokon".
Ezek után az, hogy az Anna-forrás az SzKT-nál "Anna forrás", a Tisza Volánnál "Annaforrás", Szeged MÁV-állomás az SzKT-nál "Szeged pu.", a Tisza Volánnál "Személy pu." vagy "Személy-pályaudvar" (helyesen "Személypályaudvar" lenne), a Szeged Plazánál levő buszmegálló pedig a mai napig "Rókus vá. bejárati út", amikor ma már a bejárati út nincs is meg... szóval, ezek már mellékesek. Csak azt nem értem, ha valamit helyesen, korrekten meg lehetne fogalmazni, le lehetne írni, az miért olyan nehéz és lehetetlen???
Örülök, hogy új éjszakai járatot indít a BKV, az viszont idegesít, hogy a számozási rendszer kezd egyre kaotikusabbá válni! Egy ideje szám helyett névvel ellátott járatokat indít a BKV, aztán most jön a 160-as, ami mégsem Óbuda-busz, aztán pedig jön a 956-os, ami teljesen rendszeridegen. Ilyen erővel kaphatta volna a 845756-os számot is, ez is 56-ra végződik! Miért nem lehetett volna egyszerűen 56É-nek elnevezni? Budapesten mindenki tudja, hogy az É jelzésű buszok éjszakai járatok, a nem É végződésűek pedig a nappaliak! Kíváncsi vagyok hány ember fogja tudni a jövőben, hogy a 956-os éjszakai járat? Szóval, vagy a 956 legyen 56É, vagy az összes többi éjszakai járat kezdődjön 900-al (pl. 3É>>903, 144É>>944É).
Az én számozási elméletem:
1-199: alap- és betétjáratok (új számot kapna néhány járat, pl.: 7A>>107, 13A>>113, 38A>>38, 82A>>182, stb... hiszen ezek valójában már nem is betétjáratok)
200-299: gyorsjáratok (alapjáratnál 100-al, v. 200-al nagyobb, pl. 7GY>>207, 139GY>>239)
300- : Volán-buszok, stb...
NZA:
Apró észrevétel a Bengális oldalhoz:
A kobany.jpg című kép 28-as villamost ábrázol. A Harmat utca-Kőrösi Csoma út kereszteződésében állunk, jobb oldalt az a rácsos ajtó a Harmat patika bejárata, a háttérben a kőfal és a mögötte levő parkszerű valami a Szent László gimnázium udvara.
Nemrég írta valaki, hogy a fokgyemes garázsmeneti buszok mostanában viszonylatszám + G jelzéssel állnak ki a forgalomból. Tegnapelőtt volt szerencsém egy ilyen 7G busszal utaznom, amely a Bosnyákról ment a Kelenföldi garázsba. Külső fokgyemen 7G Kosztolányi D. tér (Garázsba) felirat, a belső pedig az átszállási kapcsolatok után kiírta hogy "Garázsmenet", majd azt, hogy "VÁ.: Kosztolányi D. tér ", s ez után jött a viszonylatszám + óra. Örülök, hogy végre kihasználják a fokgyem előnyeit!
"A mai, hétfői,Metro ugyancsak írta, hogy a 62-es és a 13-mas villamost összevonják,(az időpontot nem közölték) s az új járat száma a 3-mas lesz. Most akkor a MÁV teleptől a Gubacsi útig egy viszonylat lesz??"
A Gubacsitól a Mexikói útig (millfav vá.) fog járni, így valójában a 13-ast és a 63-ast kötik majd össze.
Jó reggelteket kívánok!
Ma reggel a 61-esen láttam a 4004+4005 BKV+ Tatra szerelvényt!!! Állítólag BKV+ -os jármű nem helyettesíthet, mi törpént?
Érdekes dolgot vettem észre a múltkor a 24-es vili vonalán: az Elnök utcai kanyarban (ahol az Orczy útnak van egy éles törése) a kockakőben látszik a vágányív régi nyomvonala. Mikor építették át vajon? Amikor csuklósok kerültek a 24-esre?
Ez a kifejezes, hogy "iskolaszuneti" enyhen szolva nem pontos. Ha szo szoros ertelemben vesszuk, akkor vonatkozhat hetvegere is. Helyesebb lenne a Volannal szokasos "tanszunetben munkanapokon", vagy a bonyolultabb "tanitas nelkuli munkanapokon". Bar, ez meg mindig kisebb bizonytalansagi tenyezo, mint az, ami a "munkaszuneti nap", vagy a "hetkoznap" szo tarsasagonkent es varosonkent eltero ertelmezese korul van.
A masik dolog, ami nem fer a fejembe, de itt kicsit off: miert van az, hogy vannak olyan egyetemek/foiskolak, amik:
1. az also- es kozepfoku oktatasi intezmenyekben elrendelt tavaszi szunet idejen tartanak tavaszi szunetet
2. nem a fenti tavaszi szunet idejen, de tartanak tavaszi szunetet
3. egyaltalan nem tartanak tavaszi szunetet.
Ugyanez ertendo az ujdonsult oszi szunetre is.
"1-199: "Normál" járatok (alap, gyors, expressz)
200-299: BKV Pluszzz járatok
300-: A Volánbusz járatai, ha Bp.-en belül érvényes lesz rájuk a BKV bérlet...
900-:Éjszakai járatok... "
Igazából ez az egész OFF, meg főleg Leónak szól, meg fáradt vagyok, meg kocsmában voltam, de mindegy...
V42 515 (19282):
"Bocs, kiment a fejemből, néha dolgozni is kell... :-))"
Azért túlzásba ne vidd! :)))
"Szóval én szívesen beszállok, és szerintem van még egy-két ember itt a topicon és azon kívül is. Találkoznunk kellene személyesen, és ott megbeszélnénk a továbbiakat!!! Az ötlet szuper!!!"
1. Köszönöm. Őszintén, kurva/nagyon jól esett. Mostanában nem szokták értékelni az ötleteimet, úgyhogy még egyszer köszönöm.
2. A személyes találkozásról: most van egy nagyon sürgős ügyem, amit rendezni kellene. Addig én nem vagyok alkalmas semmilyen nagyobb kaliberű alkotómunkára, de akár normális információcserére sem; szóval, össze kellene kaparnom magamat, hogy valami értelmes fejem legyen meg ilyesmi. Amint idáig eljutok, jelzem, mert egyelőre sajnos le vagyok kötve a hülye magándolgaim miatt.
Azért igyekszem gyorsan a végére járni!
Maya (aki most elmegy aludni, mert rondán nézne ki, ha a számítógép és a teraszajtó közé beesve töltené az éjszakát...)
"Szerintem ez a Plaza-busz óránkénti követéssel hamar be fog fulladni. Még akkor is, ha ingyenes."
Szerintem is. A 84C is befulladt.
Az általam annak idején tervezett éjszakai körjáratnak ez lett volna a végállomása (gondolva a Plaza éjszaka is nyitva tartó létesítményeire, a későn véget érő mozielőadásokra stb.), illetve terveztem egy 90-es buszt, ami eme műintézménytől közlekedett volna a Lugas utcáig, csúcsidőben a külső körúti közlekedést sűrítendő.
Mint kiderült, mindezek hülye ötletek volta, mert az is kiderült, hogy ez nem egy Duna Plaza 2. A Sz.P. tükrözi a régió állapotát, ehhez még a villamoshurkot is kár volt megépíteni.
"A 200e HUF gondolom az önköltség, akkor, ha nem kötsz szerződést az SzKT-val (tehát nem leszel x időre a főállású dolgozója)."
Ja, így már értem. Akkor most kell elkezdeni gondolkozni!!!
A 956-os éjszakai járat már ki is van táblázva. Ha jól emlékszem, 1.15-kor, 2.xx-kor, 3.25-kor, 4.00-kor indul a Moszkva térröl. Nem egy sürü járat. Végigmegy az 56-os útvonalán, majd a 257-esen a Solymári elágazásig és valahogy a 63-asra átkeveredik. 31 perc a menetideje.
A 4.00-kor induló járat már csak Hüvösvölgyig közlekedik.
Ma néztem a leendő 956-os tábláját (érvényes 2000. november 2-től). Összesen 3 indulási idő van. Ha jól emlékszem: 0:16, 1:56, 4:06 (ez utóbbi csak Hűvösvölgyig megy).
Nem baj, sőt kifejezetten örülök neki. Azt viszont sajnos nem tudom megígérni, hogy az észevételeid hamar megjelennek a lapon, minthogy a mostani frissítést is csak nehezen és hiányosan tudtam összehozni:(((
Mielőtt szétkapcsol ez az izé: http://sultan.kma.bme.hu/~szigdani/katalogus.html az új képeimmel, és a http://mkkk.kma.bme.hu frissült egy db. permanens hibával. Most vagy ki tudom javítani vagy nem. Az új trolis kép hiányzik, elírtam 1 bötüt:(((
A mai Metroban is van egy cikk az uj hüvösvölgyi éjszakai járatrol (ami nem igazán uj, csak a régi szolgáltati járat éjszakásitása, és meghosszabbitása), ismételten 956-os járatrol szolnak.
Ugyanabba a hibába kétszer esnének a Metrosok??? Vagy lehet, hogy a BKV az éjszakai járatok számozását átteszi a 900-as számmezöbe??? Azt irták vhol egyszer, hogy a külföldiek nehezen különböztetik meg az express és az éjszakai járatokat (mondjuk ma már csak 1 db expressz járat van...)
Kinek milyen ötlete van a pesti autóbuszjáratok átszámozását illetöen?
Az enyém:
1-199: "Normál" járatok (alap, gyors, expressz)
200-299: BKV Pluszzz járatok
300-: A Volánbusz járatai, ha Bp.-en belül érvényes lesz rájuk a BKV bérlet...
900-:Éjszakai járatok...
Érdekes, hogy Györ rendelkezik 1 db alacsonzpadlos 412vel, valamint 3 db alacsonypadlos 417el, s ezeket nem szerelik fel rámpával, csak a köztudottan nem alacsonypadlos Premiert.
Egyébként az elsö rámpával rendelkezö Rába busz Kecskeméten egy csuklos Premier.