Egyszerűen azért , mert sz@r. Olasz dolog ami jó , esetleg a pizza , fagyi , netán egy Maserati:)) '79 óta javítok ipari és háztartási készülékeket , van némi tapasztalatom.
Az alacsonyabb előremenőtől miért döglik meg hamarabb a hőcserélő? Én azt gondolnám, a sűrűbb és nagyobb hőmérséklet-változást kevésbé bírják úgy általában az anyagok. Ha nem ettől, akkor mitől hal meg korábban?
A kondenzvíz leginkább a csatornába megy. Beretta hmm , olaszt az életben nem vennék. Akkor már inkább Wolf , Viessmann , .... A Grundfosnál sokkal gyengébb a Wilo.
A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy tetőtéri 80 nm-es, 35 fokos delta t-re számított 8,5 kW-os hőigényű, tisztán aluradiátoros lakás. Eddig D-ÉG Colibri kombi cirkóm volt, típushibás hőcserélős kazán (1x már cserélték időn túl, de még gariban ingyért, másodszor már eszemben sincs uezt cseréltetni már 60e pénzért, mivel újfent kilyukadt), a szerkezet szumma 5 évig bírta, de most a feledés homályába vész. Így tehát újfent cirkóvásárlás előtt állok. Kérdéseim: - 132-es füstcsövem van, csak ilyen cirkót választhatok vagy kisebb kimenetűt is, és ahhoz van valami szűkítő "interfész"? - jól gondolom, hogy mindenképpen 8,5kw alatti modulációs min. telj. alattiakban gondolkodjak (és annál jobb, minél kisebb a minimum érték)? - a nem kondis kazánoknál egy túl alacsony előremenő hőfoknál a füstcsőben lecsapódó kondenzvíz hová jut és mit károsíthat? A füstcső a kéménykürtő felé vezető vízszintes része a kémény felé lejt, ezért feltételezem, hogy a kondivíz ott folyik le a gyűjtőbe, hacsak nem csapódik ki valamennyi már a kazánból kivezető függőleges részen is a könyök előtt. - az éves gázfogyasztásunk 1.000 m3 alatt van (, egy korábbi hozzászólást olvasva ennél túl hosszú megtérülési idővel kellene számolni, hogy kondis kazánban gondolkodjam, egyetértetek? - a gázszerelőm szerint a Junkers-ekkel nincs gond, de túl vannak árazva, a Vaillantot az alkatrészellátás és -árak miatt nem ajánlotta (ezt már mástól is hallottam), helyette azt mondta, célszerűbb pl. közepes olasz típusokban gondolkodni - mint pl. a Beretta - az élettartam egészére értendő jobb ár/érték viszony alapján is, plusz a szervizelés is megfelelően biztosított. Mit gondoltok erről? (tudom, nemcsak az eladó, a szerelő is a legritkább esetben teljesen hiteles forrás... a tapasztalataitok és a gondolataitok érdekelnek). Ki mit gondol/tapasztalt még a többi olasz típussal kapcsolatban (Biasi, Ariston, Ferroli, Baxi, stb.), mit lehet ezekről tudni még, amit nyilván nem lehet a gyártótól (összeszerelésről, alkatrészek minőségéről, megbízhatóságról, stb.)? - egy kazán mely egyéb jellemzőjének tulajdonítsak jelentőséget a döntésemben?(tudomásom szerint a hőcserélő, a szivattyú és a szelepek hibája okozza a legtöbb hibát, ebből talán az első kettőről kapott infó beszédesebb). - úgy hallottam, a Grundfos-oknál jobbak (erősebbek, megbízhatóbbak) a Wilo motorok, ez mennyire lehet igaz? Nagyon köszönöm a válaszokat, tanácsokat előre is (teljesen laikusként kérdeztem mindent, tehát nyugodtan le is lehet szólni a kérdéseket, túl azon persze, hogy van egy problémám, amit záros határidőn belül meg kell oldanom)!
Olvastam, hogy a kondenzáció miatt jobb a hatásfoka. Kinéztem ezt: Thermomax Inka 24k http://gazcenter.hu/shop_artdet.php?shop_id=5430&cikk=TER-INKA24K
Ennél milyenek a járulékos költségek (kémény, stb)?
Elnézést, a villanyos topikba is beírtam, remélem nem gond. Igaz, itt mások a kérdések.
Tanácsot szeretnék kérni: teljes lakásfelújítás előtt állunk és meglehetősen kezdő vagyok a témában.
Adott a képen látható lakás (39m2). A ház kb 40 éves téglaépítésű, 12 lakás van benne, 3 emelet. Ez a lakás legfelül van, a plafon felett már a (lapos)tető van. A kép alján erkélyajtó, 2 ablak. A bejárat legfelül balra.
Cirkón gondolkozunk erősen.
2 kémény van, egyik a fürdőszoba-bejárattól rögtön balra, a másik a nappali ajtó mellett jobbra. Az éves rutin kéményellenőrzésnél azt mondták, hogy max turbós cirkó lehet, mert nincs meg a 6 méter.
Pár praktikus tanácsra lenne szükségem. - Megéri-e a cirkó ekkora lakásba? Mekkora teljesítményű legyen? Milyen típust ajánlotok? - mire számítsak kéménybélelés ügyben? - Ajtókat tényleg nem lehet leszerelni?! - Mennyibe jön egy ilyen akció kb?
saunier D cirkóm van. Megfigyeltem, hogy ha fűtőkör hőmérsélete eléri a beállított előre menő hőfokot az égés leáll, de a kazán szivattyúja keringeti a vizet a rendszerben /mint megtudtam ez teljesen normális/. A kérdésem részben vág ide, de felteszem itt is. Szeretnénk egy vizes kandallóval összehozni a rendszert. Leegyszerüsítve, ha a kandalló közveteve a cirkó visszatérő ágát fűti, akkor a cirkó szivattyúja /égés nélkül/ keringetheti a vizet a zárt rendszerben?
Ez konkrétan a másik műszer (tartalék), most a kombinált hőmérséklet- és nyomásmérő van üzemben, illetve jelenleg még csak az előbbi része. A műszer a cirkó mellett van, már szereztem Hilti szalagot, de még nem rögzítettem oda a csőhöz. Kicsit putter megoldás :), de olcsóbb, mint kazánt cserélni. De majd egy műanyag dobozba be fogom tenni és az a cirkó mellett lesz a falon. A műszer a töltőcsap mellé van bekötve, egészen pontosan úgy történt, hogy régi töltőcsap ki lett szedve, oda kerül 2 db T idom, majd ebbe kerül a töltőcsap, a biztonsági szelep és a nyomásmérő előtti csap is. A töltőcsap amúgy a cirkó hideg oldalán van.
Help! Vaillant VUW240-3-es cirko az alábbi hibajelenséget csinálja: "vizhiány van a fűtési rendszerben"- LED villog. Fűtésnél és melegvízadásnál is jelentkezik pár perces működés után. Van amikor napokig jól működik, főleg ha meglátja a gázszerelőt :-) Eddig két szakszerviz is piszkálta, nem valami nagy sikerrel. A rendszer fel van töltve 1.3bar nyomásra, megfelelő a vízhőmérséklet, radiátorszelepek kinyitva. V.mi ötlet?
Az sajnos problémás lenne, mert ahhoz meg kéne bontani a csövet. A nyomásmérő most töltőcsap mellé csatlakozna (ha jól gondolom, akkor a nyomás kb. mindenhol egyforma a rendszerben).
Itt egy kép a műszer nyomásmérő végének csatlakozásáról, előtte pedig az az elem, amivel a 1/2"-os csapba be tudnám csavarni. Csak ugye nincs, ami szemből megtámassza...
Tavaly november-decemberben, a kiegyenlítő tartály kilyukadása miatt átszereltük a nyílt rendszerű cirkó fűtést (KV6C vagy KVC6, a régi FÉG cucc...) zártra. Alacsony víznyomással rendben működött egész télen, most is elindulna, nincs vele gond, légteleníteni kéne meg gondolom egy kis vizet pótolni.
Viszont az átszereléskor a környékünkön az összes boltot végigjártam, de sehol sem kaptam vízhőfok illetve nyomásmérő műszert, illetve műszerleválasztó csapot. Ezért végülis egy készülékbe beépíthető, 2:1 műszert kaptam egy ismerős szerelőtől.
A hőfok része rendben működik, rögtön a kazán utáni csőszakaszon (a készüléken belül) fém dróttal hozzátekertem csőhöz párhuzamosan a vastag végét, és rendben működik (bár állítólag a víztérbe kéne belógatni).
Viszont a probléma ott van, hogy a készüléken belüli műszer nyomásmérő része valami speciális kialakítású helyre csavarható be. A vékony cső vége egy pici tányéros elemben végződik, és a csövön van egy külső menetes csavar, ami nem is húzható le a tányér miatt. Ha becsavarnám, akkor szemből ezt a tányéros elemet - gondolom valami gumitömítéssel együtt - meg kéne támasztani, mert ha így csavarom be, akkor kifolyna mellette a víz. Mezei szerelvény boltban nem tudtak ilyen elemet adni, azt mondták, hogy forrasszam hozzá és akkor jó lesz. És gázkészülékes boltban sem kaptam, helyette komplett kazánt ajánlgattak...
Vajon 100 W-os forrasztópákával, gyantás ónnal (nem paszta!) és elektronikai forrasztási gyakorlattal összejön ez? Vagy gázpáka kéne hozzá feltétlenül és esetleg ónpaszta? Mindegy, van még 1 műszer, szóval próbálkozhatom... :)
Amikor az átalakítást csináltam, akkor műszerleválasztó csap sem volt, így sima magyar golyóscsap került oda. Most végre bekötném a műszert, hogy végre lássam a nyomást is (bár van biztonsági szelep), ami a nyílt rendszerű cirkó membránja miatt feltétlenül fontos, hiszen alacsonyan kell tartani a nyomást.
Szóval az a kérdésem, hogy lényeges-e a műszerleválasztó csap (ami állítólag tud légteleníteni, stb.), vagy jó a közönséges golyós csap is?
Én tök laikus vagyok, de a kazánokon szokott lenni egyfajta leszabályozás, hogy ne forrjon föl a víz, ez abnormális, hogy felforr. Nálunk pl. 80 fokra van állítva, ha eddig elmegy a hőmérsékelete a víznek, akkor a kazán leáll, bármit is akarna pl. a thermosztát. Azaz a víz sose forr fel, ez önmagában gond nálad szerintem, de majd jönnek a szakemberek.
Most költöztünk családi házba (szóval nincs tapasztalatunk kazánokkal), és itt Demrad Solaris HKA 130 gázkazán van. Az vele a probléma, hogy rendszeresen nagy zajjal leáll fűtés közben, olyan hanggal, mintha valami, pl. vízkő akadt volna el a szivattyúban, közben pedig a nyomás ideo-oda ingadozik. Utána pedig hallatszik, ahogy a kazán szelepéből jön ki a levegő, a kazán leáll, majd újraindul. Ez után nincs vele baj, a következő ilyen alkalomig. Arra gondoltunk, hogy biztos levegős a rendszer, légtelenítettük is minden nap, de ugyan olyan maradt. Most pedig gyanús lett, hogy nem is levegőtől, hanem vízgőztől van ez, mert ha jobban feltekerjük és gyorsabban melegíti a vizet, felforr benne, és akkor csinálja ezt.
Szóval ez lenne a kérdésem, hogy ezt mitől csinálhatja? És még valami, hogy kb. mennyi nyomásnak kell benne lenni? Elég nagy egyébként a rendszer, kb. 180 négyzetmétert fűtünk vele.
Egyébként valószínű, hogy hívunk valami szakembert, de azért írtam ide, hátha erre nem is lenne szükség és mi is megoldhatjuk.
Ha van valami ötletetek, írjátok meg légyszi! Előre is köszönöm!