Ahol én állok ott senki sem indult meg. Pedig itt igazi "pihenőnap" volt, kellemes 18C-al:)
Azt kellene felfogni, hogy nem haladni kell akarni, hanem tisztességes teljesítményfüggetlen napidíjat kierőszakolni. (tudom ezt is dalban: álmodj királylány:D)
Az emberi test nem arra van kitalálva, hogy éjjel (monotonon) dolgozzon!
Az éjszaka arra van, hogy aludjunk. Ráadásul szinte teljesen felesleges éjjel menni, kevés helyen dolgoznak olyankor. Azt sok értelme van annak, hogy (mint sokszor a naplóban olvashatóan) a felrakón vitázz a munkaidőd vége miatt délben.
Hogy is van? Aki kitalálta a lámpát a kamionra és a mobilt azt...
A héten a baleseteknél is mit hangoztattak: kamionbaleset, nem az éjjeli vezetés veszélyét!
Meg a piros vonal is éjjel annyira véd az alvástól:(
Ha olyan a fuvar, 2 nap alatt beleforgatnak az éjszakába. Ha van tilalom, ha nincs. Az egy jó dolog lenne, hogy amelyik kocsiban van MŰKÖDŐ! állóklíma az dolgozhat, amelyikben nincs, az aludjon éjjel. Elhiszem, hogy svéd pályán ez nem gond, de vannak déli csapásvonalak is. Nem létezik, hogy kipihenje magát valaki állóklíma nélkül. Kár, hogy ilyen tilalomról csak beszélnek... Minden nyarat azzal a szóbeszéddel kezdünk el, hogy "na, a spanyol meg a francia nem enged éjjel, csak állóklímás gépeket". Aztán nyár közepére mindig kiderül, hogy valójában leszarják... Tiszta legyen a kártyád, ennyi érdekli.
Ezért nem kell tilalom. Én az utóbbi években a svéd pályát járom. Ott, ha éjszakáznom kell, elindulhatok hamarabb, és ha éjjel 1-2 körül rámjön az álmosság, dobhatok egy hátast pár órát, addig a levegő is lehűl, mondjuk ott nem jellemző a kánikula. De ahol van tilalom, ki kell várni az este tizet ha tetszik, ha nem. Sokkal jobb lenne, ha a sofőr oszthatná be az idejét, vagy legalább több beleszólása lenne. Amúgy ez nem lesz soha egy szanatórium, bírni kell. A szabályokat nem értünk vannak, bonyolultak, már alig lehet áttekinteni őket.
Itt állt mögöttem egy magyar srác, félórája indult meg. Szerinted mennyire kipihent? 28 fok körül volt ma, én most hűtöttem le a kabint, hogy aludni tudjak, a szomszéd még mindig klímázik. Nagyot lehetett napközben pihenni...
Fasza lenne, ha 22 - 05- ig ácsorogni kellene az egész EU-ban, elképzelem a német pályát reggel 5-kor mikor megindul a forgalom. Meg 21 óra küröl, ahogy egy biciklit sem lehet amúgy sem letámasztani a parkolókban. Így is sokszor jobb hajnalok hajnalán elindulni, ha haladni akar az ember. Aztán hozzájönnének az eddig is meglévő tilalmak, ünnepek. Így is már alig mehetünk. Szerintem a megoldás az lenne, ha nem szűkítenék azt az időtartamot, amikor dolgozhatunk, hanem növelnék, eloszlana a forgalom. Nem kell tilalom, több országban nincs, mint ahol van. Azt kellene végre előírni, hogy a sofőr otthon, nem telephelyen, az lehet külföldön is, otthon, mennyi időt legyen. Nincsenek illúzióim, a hozzánemértő politikusok még sok marhaságot kitalálnak számunkra.
A szidó is jó... :) Szóval ott olcsóbb. De a legolcsóbb a vaterán. Az a 3 palack 6500-ért egész jó. A telit megtartja, a másik kettőt eladja. 2500-ból van egy teli palackja, dupla fejjel. Egy sima fej magában 3000.
Holnap Olaszon keresztől megyek Svájcba.Kérdezném,hogy van e valami extra dolog amire érdemes figyelni(előzni tilos Olaszban,mit lehet mit nem)stb.Előre is köszi!
Pont azért kérdem, mert nekem nem világos hogy teszem rá az égőfejet, mert a tetején rajt a biztonsági szelep és ide kéne csatlakoztatni a fejet, de hogy? Bocsi a hülye kérdésért, de nekem ez nem világos.
Az ilyeneknél értem, hogy csak rácsavarom a tetejére a fejet és kész...
Az teljesen más. Ritka alkalom, de xf tévedett. Az nem 5 kilós, max 3. Szinte mindannyian ezt a méretet használjuk, rendszeres főzőknek másfél-két hónapig kitart. Amit Te nézegetsz, az kurva nagy, tömlővel meg nem is tudom merném-e használni. Azonkívül OK, hogy tömlő, de hogy áll meg a főzőlap?
Egy kis segítséget kérnék. Még nem vezettem négykézben és az volna a kérdésem,hogy milyen variációk vannak ezen vezetési formációra? Természetesen a szabályok betartása mellett.
Jaja biztos nem akarták, hogy megtanulják a nők hogy kell egész nap a kricsmiben üldögélni vizipipát szívogatva, néha megszakítva egy kis imádkozással.
Ott a fuvarokat szabták testre. ;) 4x akasztottam, hogy nehogy korábban érjek haza, mert akkor vissza kellett volna fordulnom. Ilyenkor persze ontják a magyar melókat. :)
Mindenesetre ez a része nagyon nem jó... Most 10.én kell hazaérnem, mert kutyát viszek. Aztán meg augusztus 14.-e kiállítás. Sokat kell szervezkednem, hogy akkor érjek haza, amikorra szeretnék.