Különlegessége még, hogy ilyenkor ősszel, mire virágzik, a levelei már elszáradnak. Egyes egyedei tavasszal is virágozhatnak. A Káli-medencében is jelenleg tömegesen nyílik
Nem annyira bonyolult ez, ha végig gondolod az előbbieket. Csak a két szakasz státuszát kell megnézni. A Z-411 létező karbantartott, a Z-412 pedig nem karbantartott. Az ÉZ-vel egyidőben lett létrehozva a soha nem működő HÁP-hoz vezetve. Ezért adtam két kódot ott, az egyébként logikusan egybefüggő Z+ utnak. A szlovákok akkor mindent megígértek és szinte egyetlen ponthoz sem vezettek túrautat. De ne veszítsd el érdeklődésedet, legalább megtudjuk, van-e ott valami jelzésféle manapság.
Nagyon szép gondolat, de az előkészületek előtt engedélyeztetést kellene végig verekedni. Államhatár és többségében Nemzeti Park. Ez utóbbiból három is. Mindet más-más szempontok vezérlik. Ugyanis nem csak az újrafestésből áll a dolog, hanem favágás, bokorirtás, táblák, oszlopok elhelyezése, esetleges nyomvonal változtatás, stb. Ez még a Nagy MTSz-nek is kemény falat. Lásd az OKT módosításainak engedélyeztetése sehol sincs tavasz óta. A jelzőoszlopok meg még csak szóbeszéd tárgya. Erről is írtam már a Cserehát kapcsán is.
Ezeket annak idején a 'Főnök', államtitkári szinten intézte, tudtommal akkor is éves nagyságrendben. Józsi csak akkor indult, amikor ezek megvoltak. Munkája előtt le a kalappal, de ehhez már ilyen háttér mellett is a rá jellemző fanatizmus kellett. Igaz, meg is fizették érte!
"...de a kéktúra Gömörszőlős és Zádorfalva közt továbbra is bevezet a mocsárba,..."
Már nem. Megrajzoltam a javítást (emlékezetből), hiszen jártam már ott, igaz akkor még nem használtam GPS-t. Majd pontosítja, aki arra jár. Napokon belül látható lesz.
Tudom, semmi közöm hozzá, de azért ha az embernek van GPS-e, akkor elég botorságnak tűnik a villanyoszlopok szerint meghatároznia a helyzetét, mikor csak fel kéne tölteni rá egy térképet. Nem az én dolgom megvédeni az OSM-n azt sem, aki elírta a kereszt nevét, az ilyen elírások az én szememet is bántják, épp ezért látom meg a bíráló hozzászólásaiban is a rengeteg elírást, melléütést, értelmetlen mondatot. Mindezt persze úgy, hogy messzemenőkig elismerem az illető tevékenységét, tenni akarását, csak ez most egy kicsit nekem sok volt :-)
jzp2107: Egy őzlábbal is jól lehet lakni ha elég nagy :-)
Ha megtalálom a Melczer-kereszt (az OSM-en Melczer-kerest; sorry, de ezt nem hagyhattam ki) és Kéked közötti Z4 jelű utat, akkor arról lesz nyilvános track.
Ha belefér, lesz trekk a Felsőkéked és a HÁP közötti Z+ jelzésű útról is.
Ez kicsit bonyolultabb, de már kész a terv, csak végre kell hajtani.
Nem írtam a háttérmunkákról, de az MTSZ hivatalos honlapján az a furcsa állapot olvasható, hogy van egy Z+ Telkibánya és Felsőkéked között (Z-411), na és van egy másik (Z-412) Felsőkéked és a HÁP között.
egyébként idén tavasszal, az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu szakaszon pont ezen gondolkoztam, hogy életet kellene bele lehelni, jelvényszerző túrává alakítani
de az ilyen egyesületi szervezőmunkában totál kezdő vagyok, fogalmam sincs hol kellene elkezdeni, mennyi munka, pénz, paripa kellene hozzá
Már ott elakadnék, hogy hogy kell "gazdájává válni" egy útnak
Vagy hogy a 2006-ban kiadott vezető könyv anyagához hogy lehet jogszerűen hozzájutni (ha mondjuk frissítené az ember a leírást)
Ha esetleg van tanácsod, jöhet magánban is (bár szerinted marhaság az egész.. tudom)
Mályi Józsi hihetetlen munkát végzett, öröm látni a kacskaringós betűit az útjelző táblákon
és szívszorító azt látni, ha azóta leverték, olvashatatlanná szívta a nap, a szántóföld közepére került vagy ilyesmi
Gyakran tömegesen fordul elő (ilyen Őszi kikerics élőhely pl. a Zebegény és Törökmező között húzódó Malom-völgy is. A Képek 2009. szeptember 21-én készültek):
Botanikai portálok azt írják, hogy a védettsége mellett az egyik legmérgezőbb növény (mármint a hagymájának hatóanyaga)
Sokat elmond az is, hogy ez az út nem jelvényszerző út. Mert soha senki nem volt a gazdája, így nem is lett rá kiírva a mozgalom. Nem volt, aki kiírja, mert ugye akkor az utat fenn is kell tartani. Az egyszeri jelzésfestés, oszlopozás, táblázás csaknem két nyári szezonban készült el, pedig akkor ugye szorított a pályázati határidő, és akkor még működött a határőrség és ezek a csapások még járművel is járttá voltak téve. (Kivéve, ahol nem, lásd Józsi alábbi idézetét és még más véleményeit.) Mostani állapotában mennyi ráfordítás kellene neki? Nem csak pénzről van szó. A lelkesedés és pár szorgos kéz az édeskevés. Itt hosszú távon kellene cselekedni.
Ennek ellenére becsülöm a felajánlásodat. Ha mégis lenne rá vállalkozó, aki gazdája is lenne az útnak, jelzem felé felajánlásodat.
Szia! Én is kb. 2 hete adtam le a füzet. Ha a telefonban azt mondták, hogy elbírálták a tiedet, megteszed, hogy jelzed? Feleslegesen nem telefonálnék! Köszönöm előre is!
Mint ezti leírtam már itt párszer, ennek az útnak soha nem volt gazdája. Egy pályázati pénzt kellett elkölteni annak idején. Erre egyszeri pénz és eszköz volt. Sem akkor sem azóta egyik érintett megye sem vállalta fel annak gondozását, mert közel 400 km zömmel a felhagyott határsávban nem leányálom útkarbantartani. Mert ide nem elég az ecset, festék, metszőolló kombináció. Fenntartásához pénz, felszerelés, szakember, idő, de legfőképp rendszeres túrázók kellenének, akik ugye tapossák az ösvényt. Mert itt az általános öt éves ciklus nem elég. A felsoroltak egyike sem áll fenn, így a lelkesedés vajmi keveset ér. Az erre való ráfordítás eleve nem rentábilis. Fájdalom, de akkor inkább a Cserehát, mert annak van létjogosultsága.
Én mindent olvasok és hiszek, de azt biztosan, első kézből tudom, hogy nem a nógrádiak követték el. Ezt is leírtam kérdésre, annak idején. Sőt az MTSz-ben sincs az illetékeseknek tudomása erről a munkáról. Ezek viszont tények.
A kereszttől a Z4 jel épp azon az úton ment Kékedre, amit te használtál(?), ha ugyan megtaláltad a szántás dacára. Így a jelzés meglétére épp tőled kellene első kézből információt kapnunk. Én egyszer jártam be az Északi Zöldet, persze még friss állapotában. Nekem az is elég volt. De már akkor jeleztem mindenki felé, hogy ez nem egy életképes út.
Csak egy apró részlet a kivitelezőtől: „Bártfai Zsolt határőr parancsnok szerint butaság arra menni, mert egy völgyben, ingoványos részen vezet egy földút. Semmi látványosság. Köves, sáros utak vannak arra. Sajnos, nem vagyok abban a helyzetben, hogy a Főnökömnek ellent mondjak, ill. a térképen megjelent jelzéseket figyelmen kívül hagyjam.”
Az élet igazolta ezt, de neked mindenesetre sok sikert. Bár innen gyakorlatilag ismét határsávban megy majd, amit ugye nem lehet elvéteni. De lesz még kalandod, borítékolom. Azért Isten és a térkép legyen veled :-)) További jó utat!
Valószínűleg már régen kész van, csak nem szólnak. Mi is így jártunk 3 éve, beadtuk a füzeteket, már másnap kész volt a dátumozás alapján, de ez csak akkor derült ki mikor 2 hét múlva én is betelefonáltam.