Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165618

Állítólag Szolnokon összeengedték egy váltónál valami tehervonattal.

 

Mit keresett ez Szolnokon? Nem szombathelyi gép ez?

Előzmény: radio100jozsi (165562)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165617
Valaki meg tudna mondani, hogy a 16-os vonal villamositott-e?
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165616
A 163-as már UD-s mozdonyka.Több mint 2 hete itt teherezett,valszeg R vizsgára ment UD-re.
Előzmény: gmarc (165589)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165615
Igazi barati talalkozo;-)
Előzmény: gw (165600)
MetánGuppy Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165614

Üdv! Még a hétvégén vadásztam és nincs a listán:

  20-05 087-1 Bx Db/Db 80 REV Sl 31.01.05.

Jó munkát mindenkinek!

M40 120 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165613

4 részes MD helyett 1 PM 5-10% kevesebb üzemanyag, ugyanannál a vonatnál és mínusz ~70 ülőhely.

Viszont a PM szerelvény a  Bz+2 Bzx szerelvénnyel nem versenyképes üzemanyag felhasználásban csak ülőhelyben, magyarul egy üzemanyagtemető Bz. :-)

 

Ui. Desiro rajongó sem különösebben vagyok, viszont a vasutas dolgozóknak jobb munkafeltételeket biztosít (még az Pm is) mint a Bz és M41.

Előzmény: Dizeles (165545)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165612

 

Nem is tudtam h az EC 130 Polonia  továbbít Wien Südbhf - Varsó közvetlen kocsikat! Amiket az EC278 as továbbít és (Wien - Drezda) közt jár. Ahonnan szedtem a képeket az ottani szöveg bizonysága szerint Wien Süd- Breclav közt járnak az EC278 assal ott kapja meg a vagonokat az EC Polonia.

LoLkA Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165611
Köszi szépen. Mire használták ezt anno? Mikor vonták ki ezeket a forgalomból?
Előzmény: Dash 9 (165610)
Dash 9 Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165610

Pályamesteri Könnyű Vágánygépkocsi

Előzmény: LoLkA (165608)
v_peti Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165609

Azt hiszem az idén nem fogod látni.

 

Miért?

 

 

Előzmény: gw (165601)
LoLkA Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165608
Én nagyon nem értek a vonatokhoz és társaihoz. Mi az a PKVG?
Előzmény: FOMA (165607)
FOMA Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165607
Ez egy PKVG, némi felépítménnyel megspékelve. Na, ilyen kéne nekünk az akáctüskék ellen a 64-esre!
Előzmény: LoLkA (165606)
LoLkA Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165606
Sziasztok!

Tudtok segíteni? Ez mi a szösz?
gw Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165605

Szia,

a 29-es kép is Hrusovany, ugye?

Előzmény: HáBé (165602)
mcg Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165604
Azt nem,csak üresen mentek....:(
Előzmény: bodecsabi (165595)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165603

Az ÖBB 1116-os mozdonyoknak csak kisebbik része alkalmas jelenleg magyarországi futásra. Egyébként sem azért vették őket, hogy a széthullott magyar mozdonyok pótlására használják!

 

A Dispolok flotta 0% van EVM-mel felszerelve és egyébként is lízingbe van adva a gépek min. 95%-a. A helyzet az, hogy nincs és főleg "akárki" számára nincs szabad vontatójármű "nagyobb" tételben itthoni feladatra!

 

1., Nem CSAK a GÜ miatt, hanem amiatt IS. Ha nem GÜ-s gép viszi, hanem más, attól még lehet ő az operátor.

 

2., A MÁV Cargo ér valamit, mert van némi eszköze, piaca, és monopol helyzete. De mozdony nélkül a monopol helyzet mit sem ér! Mozdony nélkül nincs vontatás és vontatás nélkül nincs vasúti fuvarozás.

 

Ez a kicentizett jármű állomány "életveszélyes" helyzetet teremt a cégek jövőjére nézve. Jut eszembe, a románok miért is hozzák haza Kínából a mozdonyaikat? Na vajon miért? És a németek a görögöktől? És a britektől a Class 66-ot? Egyet tippelhetsz! Segítség: annyival nem nő a forgalom, mint amennyivel a gépek száma!

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (165563)
HáBé Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165602

Pálinkás jóestét!

 

31 az 504-ből. Kis ízelítő feldolgozás előtt a friss cseh utamról. Odaútban Pozsony, főképp a hazai versenyzőnk tetszett nekem nagyon, igyekeztem állomástáblával együtt fotózni, majd kelet-Csehország vasútvonalai következtek Brno és Ostrava környékén. S végül, de nem utolsó sorban a cseh uzsgyi forgalomban:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1377/index.htm

HB

gw Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165601
Azt hiszem az idén nem fogod látni.
Előzmény: v_peti (165599)
gw Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165600
v_peti Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165599

Sőt nem lehetne már EC, olyan még úgysincs, így is próbálok lobbizni, hogy Szombathely is kapjon egy ICR-t már, mert szívesen fotóznék a 16-oson egy csörgős ICR-t is:-)))  Én is el tudnk képzelni a 16-oson ICR-t, de csak akkor, amikor már madzag lesz felette.

Viszont szívesen látnék ott egy Pozsony-Szombathely-Zágráb IC-t is.

Chartervonat most is van errefelé. Azt hiszem, hogy szlovák és lengyel fekvőhelyes és autószállító kocsikkal megy le az Adriára. (2003-ban és 2004-ben is láttam.)

 

 

Előzmény: radio100jozsi (165597)
v_peti Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165598

Érdekesség: Van alternatív módszer a BKV-nál is. IC-jegy mellé váltható napijegy. Korábban többé-kevésbé reklámozták. Olcsóbb volt, mint a BKV jegypénztárban vásárolt változata. (ca. 20%-kal.) De az árkülönbség fokozatosan csökkent, majd megszűnt. :( Azóta nemigazán élek evvel a lehetőséggel.

A BKV ellenőrök viszont elég érdekesen néztek rá. De szerencsére elfogadták. Bár volt rápélda, amikor el kellett magyarázni, hogy miről van szó. 

 

Előzmény: Andó Gergely (165549)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165597

Jó híreket hallok, hogy a Corvinus IC a 60-ason fog menni decembertől.

 

Végre ismét növekszik kishazánk csörgős IC vonalainak a száma és hossza:-)))

 

Sőt nem lehetne már EC, olyan még úgysincs, így is próbálok lobbizni, hogy Szombathely is kapjon egy ICR-t már, mert szívesen fotóznék a 16-oson egy csörgős ICR-t is:-)))  

v_peti Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165596

Én egyszer utaztam Uzsgyival. Valamelyik kis sorszámmal ellátott kocsin. mert a kényelmetlenebbik fajtából voltak az ülései. Bár igénytlenül nézett ki*, viszont a lábnak volt elég hely azok részére is, akik kosárlabdázó alkatúak. És a légkondi is elég jól bírta a kánikulát.

 

*Ha hosszabb távon ezen jelentősen javítanának, akkor az jó lenne.

 

 

 

Előzmény: seTTebello (165592)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165595

És autókat is szállított? :)

 

 

Előzmény: mcg (165594)
mcg Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165594
De ma csak 1 volt ajta,én láttam tavaly 3 autószállítóval az elején...:)
Előzmény: Z. Z. (165568)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165593
Abban igazad lehet, hogy a 6341 feltehetőleg könnyebben fogja viselni a karbantartás hiányát, mint a 6342. De ez mindig is jellemzője volt az orosz termékeknek, minden iparágban.
Előzmény: seTTebello (165588)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165592
>>Soha nem írtam semmi pozitív és semmi negatív véleményt az Uzsgyiról. De azt hiszem ez az a vonattípus, aminek a fele javítás miatt nem tud közlekedni, míg a Desirok tudnak.

Ma utaztam Desiroval és az egyik nagy ablaktábla egészen gyanúsan repedt meg. Lehet, hogy az nem is dobálástól van.

Az Usgyik gondjaira már a beszerzésükkor kitértek akik értenek hozzá. Főleg szemléleti okai vannak. Ugye a Metrovagonmasnál nem nagyon foglalkoztak vele, a MÁV - nál is kényszernek tekintették, ennek ellenére nem lett rossz. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehetne jobb is. Az Usgyiban nagy lehetőségek lehettek volna, mert a metrórókocsira épülő vasúti jármű nem is olyan hülyeség, mint például én is gondoltam. Ha sikerülne valami itthoni gyártással beszállni, akkor talán az EU - ban is lenne esélye. Az egész villamos motorvonati problémát is meg lehetne oldani, a BDvmot elektromos részét csak le tudják gyártani itthon.

Persze, nagy kérdés az ára, meg, hogy érdemes - e egyáltalán vele foglalkozni, nem is menne könnyen. De végülis az Usgyi egy lehetőség volt, amivel itthon nem tudtak igazán élni.
Előzmény: HLP (165547)
papanatoo Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165591

Ezen az útátjárón ez természetes átjutási mód az autósoknak. Legszebb mikor maguk a rendőrök előznek be, nehogy rájuk csukodjon a sorompó!

 

Mad Scientist Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165590

Érdekes élményem volt a minap a szegedi úti "időszakos" vasúti átkelőnél. (BP. XIII-XIV kerület határai)

 

Miután kb. 20 perc alatt feltorlódott egy tisztességes kocsisor mindhárom irányból, elment néhány Dezső meg Hernyó,  felengedték a kétoldali félsorompót, de a vörös (piros, tilos stb.) villogott továbbra is.

 

Az első autós egy kicsit hezitált, majd elindult, a többiek meg utána.

Érdekes volt látni, ahogy 1+2 azaz 3 (!) sávban zajlik az átjáróban az autóforgalom felengedett sorompó és pirosan (stb.) vilolgó fénysorompó mellett.

 

A csúcspontot sajnos nem állt módomban megvárni, de gondolom a sorompó előbb-utóbb elindult lefelé, aztán valaki csak megijedt, és megállt.

 

Valahogy nem az igazi...

 

A leengedett sorompó melletti átkelő gyalogosáradatról már nem is beszélek...

gmarc Creative Commons License 2005.03.09 0 0 165589
Hogy kerül oda a 163-as? Jól le vagyok maradva:-))
Előzmény: FOMA (165587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!