Nem is tudtam h az EC 130 Polonia továbbít Wien Südbhf - Varsó közvetlen kocsikat! Amiket az EC278 as továbbít és (Wien - Drezda) közt jár. Ahonnan szedtem a képeket az ottani szöveg bizonysága szerint Wien Süd- Breclav közt járnak az EC278 assal ott kapja meg a vagonokat az EC Polonia.
Az ÖBB 1116-os mozdonyoknak csak kisebbik része alkalmas jelenleg magyarországi futásra. Egyébként sem azért vették őket, hogy a széthullott magyar mozdonyok pótlására használják!
A Dispolok flotta 0% van EVM-mel felszerelve és egyébként is lízingbe van adva a gépek min. 95%-a. A helyzet az, hogy nincs és főleg "akárki" számára nincs szabad vontatójármű "nagyobb" tételben itthoni feladatra!
1., Nem CSAK a GÜ miatt, hanem amiatt IS. Ha nem GÜ-s gép viszi, hanem más, attól még lehet ő az operátor.
2., A MÁV Cargo ér valamit, mert van némi eszköze, piaca, és monopol helyzete. De mozdony nélkül a monopol helyzet mit sem ér! Mozdony nélkül nincs vontatás és vontatás nélkül nincs vasúti fuvarozás.
Ez a kicentizett jármű állomány "életveszélyes" helyzetet teremt a cégek jövőjére nézve. Jut eszembe, a románok miért is hozzák haza Kínából a mozdonyaikat? Na vajon miért? És a németek a görögöktől? És a britektől a Class 66-ot? Egyet tippelhetsz! Segítség: annyival nem nő a forgalom, mint amennyivel a gépek száma!
31 az 504-ből. Kis ízelítő feldolgozás előtt a friss cseh utamról. Odaútban Pozsony, főképp a hazai versenyzőnk tetszett nekem nagyon, igyekeztem állomástáblával együtt fotózni, majd kelet-Csehország vasútvonalai következtek Brno és Ostrava környékén. S végül, de nem utolsó sorban a cseh uzsgyi forgalomban:
Sőt nem lehetne már EC, olyan még úgysincs, így is próbálok lobbizni, hogy Szombathely is kapjon egy ICR-t már, mert szívesen fotóznék a 16-oson egy csörgős ICR-t is:-))) Én is el tudnk képzelni a 16-oson ICR-t, de csak akkor, amikor már madzag lesz felette.
Viszont szívesen látnék ott egy Pozsony-Szombathely-Zágráb IC-t is.
Chartervonat most is van errefelé. Azt hiszem, hogy szlovák és lengyel fekvőhelyes és autószállító kocsikkal megy le az Adriára. (2003-ban és 2004-ben is láttam.)
Érdekesség: Van alternatív módszer a BKV-nál is. IC-jegy mellé váltható napijegy. Korábban többé-kevésbé reklámozták. Olcsóbb volt, mint a BKV jegypénztárban vásárolt változata. (ca. 20%-kal.) De az árkülönbség fokozatosan csökkent, majd megszűnt. :( Azóta nemigazán élek evvel a lehetőséggel.
A BKV ellenőrök viszont elég érdekesen néztek rá. De szerencsére elfogadták. Bár volt rápélda, amikor el kellett magyarázni, hogy miről van szó.
Jó híreket hallok, hogy a Corvinus IC a 60-ason fog menni decembertől.
Végre ismét növekszik kishazánk csörgős IC vonalainak a száma és hossza:-)))
Sőt nem lehetne már EC, olyan még úgysincs, így is próbálok lobbizni, hogy Szombathely is kapjon egy ICR-t már, mert szívesen fotóznék a 16-oson egy csörgős ICR-t is:-)))
Én egyszer utaztam Uzsgyival. Valamelyik kis sorszámmal ellátott kocsin. mert a kényelmetlenebbik fajtából voltak az ülései. Bár igénytlenül nézett ki*, viszont a lábnak volt elég hely azok részére is, akik kosárlabdázó alkatúak. És a légkondi is elég jól bírta a kánikulát.
*Ha hosszabb távon ezen jelentősen javítanának, akkor az jó lenne.
Abban igazad lehet, hogy a 6341 feltehetőleg könnyebben fogja viselni a karbantartás hiányát, mint a 6342. De ez mindig is jellemzője volt az orosz termékeknek, minden iparágban.
>>Soha nem írtam semmi pozitív és semmi negatív véleményt az Uzsgyiról. De azt hiszem ez az a vonattípus, aminek a fele javítás miatt nem tud közlekedni, míg a Desirok tudnak.
Ma utaztam Desiroval és az egyik nagy ablaktábla egészen gyanúsan repedt meg. Lehet, hogy az nem is dobálástól van.
Az Usgyik gondjaira már a beszerzésükkor kitértek akik értenek hozzá. Főleg szemléleti okai vannak. Ugye a Metrovagonmasnál nem nagyon foglalkoztak vele, a MÁV - nál is kényszernek tekintették, ennek ellenére nem lett rossz. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehetne jobb is. Az Usgyiban nagy lehetőségek lehettek volna, mert a metrórókocsira épülő vasúti jármű nem is olyan hülyeség, mint például én is gondoltam. Ha sikerülne valami itthoni gyártással beszállni, akkor talán az EU - ban is lenne esélye. Az egész villamos motorvonati problémát is meg lehetne oldani, a BDvmot elektromos részét csak le tudják gyártani itthon.
Persze, nagy kérdés az ára, meg, hogy érdemes - e egyáltalán vele foglalkozni, nem is menne könnyen. De végülis az Usgyi egy lehetőség volt, amivel itthon nem tudtak igazán élni.
Érdekes élményem volt a minap a szegedi úti "időszakos" vasúti átkelőnél. (BP. XIII-XIV kerület határai)
Miután kb. 20 perc alatt feltorlódott egy tisztességes kocsisor mindhárom irányból, elment néhány Dezső meg Hernyó, felengedték a kétoldali félsorompót, de a vörös (piros, tilos stb.) villogott továbbra is.
Az első autós egy kicsit hezitált, majd elindult, a többiek meg utána.
Érdekes volt látni, ahogy 1+2 azaz 3 (!) sávban zajlik az átjáróban az autóforgalom felengedett sorompó és pirosan (stb.) vilolgó fénysorompó mellett.
A csúcspontot sajnos nem állt módomban megvárni, de gondolom a sorompó előbb-utóbb elindult lefelé, aztán valaki csak megijedt, és megállt.
Valahogy nem az igazi...
A leengedett sorompó melletti átkelő gyalogosáradatról már nem is beszélek...