Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165768

Az ünnepek körüli mentesítő vonatoknál a Bp-Kaposvár menetesítő IC milyen kocsikkal fog menni, csak nem a 4 Amx-el?

Amúgy még kanizsán vannak ezen kocsik?

FOMA Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165767
Az 5 óra menetidőből most esett le, hogy valszeg az ellenirányra gondoltál.
Előzmény: orangutan (165740)
FOMA Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165766
"Nyitott kapukat döngetsz... igaz, reggel kicsit korán indul, "

.. és nem is megy Eszékig. A nap két pár Bz Pécs-Beli Manastir, onnan van HZ-s csatlakozás.
Előzmény: orangutan (165740)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165765
De szerintem mi arrol beszelunk es gondoltak a tobbiek amit en irtam kozel a Magyar hatarhoz.
Előzmény: sínbohóc (165764)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165764

Tevedes! Kotor (Kotoriban) Murakeresztur utan van a Horvat-Magyar hatar mellett! Maestral is keresztul halad rajta.

Is ! És montenegróban is . Lásd pld a kotori öböl!

Előzmény: oldmumus (165760)
FOMA Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165763
Előzmény: Törölt nick (165651)
Dash 9 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165762

Reklám:

 

A nyolcvanas években volt egy elég hosszú, talán 5, vagy 10 perces reklám. Elég sok helyszínt, munkakört bemutatott. Volt vágányfektető gépsor mellett elhaladó Szergej, a Déliből induló NoHAB, Szili. Mind régi festésben.

oldmumus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165761
Marekp, lattam azt a hazat az AS 1157-tol a vegpont fele kb. 200-re ahol a felsovez oszlopot fotoztad le nekem.
oldmumus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165760
Tevedes! Kotor (Kotoriban) Murakeresztur utan van a Horvat-Magyar hatar mellett! Maestral is keresztul halad rajta.
Előzmény: amicus (165751)
v_peti Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165759

Miért Pozsony főpályaudvarról akarsz indulni mindenáron? Szerintem Ligetfalu is van olyan jó, és csak 10 perc busszal a főpályaudvartól, a belvárostól még közelebb :))

Igazad van. De ilyen elven a 100-as vonal IC-inél is lehetne a KöKi-t tekinteni végállomásnak. Hiszen ott még metró is van. :/

Átszállás esetén meg a főpályaudvar a nyerő.

 

 

Előzmény: gw (165758)
gw Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165758

Miért Pozsony főpályaudvarról akarsz indulni mindenáron? Szerintem Ligetfalu is van olyan jó, és csak 10 perc busszal a főpályaudvartól, a belvárostól még közelebb :))

 

Előzmény: v_peti (165749)
amicus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165757
Bocsánat, ez nem esett le. Azt hittem, tévedésből írsz Kotort. Pedig igazad van.
Előzmény: v_peti (165754)
v_peti Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165756

Gondoltam, hogy az okok hasonlóak lehetnek. De így gondolom sokan a repülőgépet vagy az autót választják inkább, akiknek van erre lehetőségük. Igaz, helyette a Bécs-Graz forgalomban lévő utasok több bevételt hozhatnak az ÖBB-nek.

De most, hogy a Corvinus megvan, érdemes lenne ráakasztani néhány közvetlen kocsit.

 

 

 

 

Előzmény: radio100jozsi (165753)
amicus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165755

Erreföl inkább kerülnek Graz felé...

 

Mert Bécs és Graz között tán még utazik is valaki.

Előzmény: v_peti (165752)
v_peti Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165754

A menetrendben található településjegyzék szerint Kotoriba magyar neve Kotor. Ettől még lehet Montenegróban egy ugyanilyen nevű település.

 

 

Előzmény: amicus (165751)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165753

De miért?

Hát azért Graz felé megy a sógorék vonata, amiért a Corvinus Kaposvárnak.

Előzmény: v_peti (165752)
v_peti Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165752

Amúgy sógoréknál sem a legrövidebb utat favorizálják. :(

Bécs-Zágráb: 6,5 óra, ahogy írtam.

De: Bécs--Sopron-Szombathely 2:15 perc.

Gépcsere: 10 perc.

Szombathely-Gyékényes: ca. 1:50 perc.

Tartózkodás: 10 perc.

Gyékényes-Zágráb: 1:20 perc.

Összesen: 5:45 perc. (379 km)

Erreföl inkább kerülnek Graz felé...

Pedig nem is kellene teljesen új vonat. Elég lenne, ha a Corvinusról leakadna 2 kocsi Gyékényesen.

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (165749)
amicus Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165751

kotor

 

= Kotoriba?

Kotor Montenegróban van.

Előzmény: v_peti (165749)
scsabi Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165750
"A HÜSZ szerint azonban az EVM 120 nélkül egy centit sem mehet SEHOVA, pláne nem rendszeresen."

Ez pontosan hol is van a HÜSZ-ben?
Előzmény: Andó Gergely (165694)
v_peti Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165749

Hehe. De nem IC.

:-)

Eszékre egyébként Pécsről is kevés jár, kicsit azért lehetne erősiteni a két város közti együttműködéseket.

visszatérve a Corvimunsra: honnan tudják, hogy Barcs felé jobban ki lenne használva? Kaposvár 70 000-es város, mig Barcs és Szigetvár együtt nincs 40 000.

Pozsony - zágráb is felmerült már itt: ehhez nagy lobby kell. jelenleg nagyobb az esély annak, hogy egy ilyan vonat ausztrián keresztül menjen, mint nálunk.

Itt kellene belépni a különböző lobbiérdekeknek. Ott van egy jó adottságokkal rendelkező, egy szinte mindehol jól járható vasúti pálya, és nincs tisztességesen kihasználva. Szívesen utaznék egy Pozsony-Zágráb közvetlen vonaton.

Mindjárt készítek is egy menetrendi kalkulációt.

 

Pozsony-Rajka: 35 km-40 perc (kissé kerülőúton lehet csak eljutni Rajka felől a főpályaudvarra. :(

Határállomás: 10 perc. (+Gépcsere)

Rajka-Szombathely: 124 km-95 perc

Szombathely-Murkakeresztúr:125 km-90 perc

Murakeresztúr: 10 perc. (Gépcsere, határellenőrzés)

Murakeresztúr-Zágráb: 151 km-3 h (beleértve a kotori tartózkodást is!)

 

A menetidőadatok a jelenleg közlekedő vonatok menetidejéből lettel kikalkulálva, és jó becslésként elfogadhatóak.

Összesen: 435 km-425 perc. -ca. 7 óra.

Lassú szakaszok: Pozsony-Rajka: Kerülőút, sebességkorlátozások.

Horvátország: Kotori indulástól-Zágrábi érkezésig 145 km-2h45p-ez nem valami jó. :( Ennyi idő alatt 224km-t is meg lehetn tenni egy jó pályán néhány megállással. ld. Bp-Pécs.

 

Összességében ez túl lassú lenne. Menjünk inkább Gyékényes felé!

Murakeresztúr-Gyékényes: 15 km-ca. 12 perc.

Gyékényes: Határállomás: 10 perc.

Gyékényes-Zágráb: 103 km-80 perc beleértve a Kaproncai (határállomás) tartózkodást is.

 

Összességében: 402 km-337 perc: ca. 5,5 óra. (Egy kicsivel több.:)

 

Mi a helyzet sógorék felé? A közvetlen IC-nek 6,5 óra kell.

Mennyi lenne a teljes menetidő:

Bécs-Marchegg-Pozsony: 66 km-70 perc sebesvonattal: IC-vel a pályaállapottól függően ez 45-55 percig tartana.

Bécs-Spielfeld-Strass: 302 km (Pozsonytól számolva 368 km.)

Sentilj-Zgareb: 207 km+ott a Sentilj-Spielfeld-Strass távolság: Legyen ez 10 km!

Összesen: 509+66=75 km. ca. 7,5 óra. Jóindulattal, és bécsi fejpályaudvar érintése nélkül: 7 óra. Azaz egyértelműen a Pozsony-Szombathely-Gyékényes-Zágráb irány a nyerő!

 

Sőt!

Bécs-Pozsony-Rajka-Gyékényes-Zágráb: 468 km-6,5 óra.

Vö: 509 km-6,5 óra. (Bécs-Graz-Zágráb)

 

A számításaim remélhetőleg jók. Tehát jöhet a Pozsony-Zágráb IC!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: sb2005 (165741)
papanatoo Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165748

Annyira vár vonatra, hogy még lehet holnap is ott fog várni.

A MÁV nem ad neki munkát, GySEV sincs munkája számára, azt meg végképp nem fizeti ki, hogy a MÁV-nál dolgozzon.

Előzmény: Törölt nick (165746)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165747

Pécsen úgyis gépcsere, leakad 1-2 kocsi és csak azok mennek tovább Eszékre...

 

Dehát most is ezt csinálja, nem? Csak a továbbnemő kocsikra nem kell pótjegy.

 

Következő menetrendmódosításnál be lehet írni, hogy IC pótjegy kötelező Pécs-Eszék között is. Akkor teljesülne a vágyad, cserébe az utasok fizethetnének a semmiért.

 

Előzmény: sb2005 (165745)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165746
Újból itt a másik román gép. Az egyiket Fradiban láttam délután a csonkában vonatra várt, a másik Kelenföldön egy tehervonaton Győr felé a 16. vágányon.
sb2005 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165745

Jaj, jó hogy ezt előhoztad, képzeld olyan szép felújitott fülkében utaztam minap Debrecenből Szolnokra!!!! Na hát igy is lehet minőséget emelni, átfestve az egész, kemény de mégis kényelmes ülések, új asztalok ez jó dolog.

A baj az, hogy az egész szerelvényben ez volt az egyetlen ilyen kocsi.

 

IC: nem feltétlen kell 4százakárhány forintos helyjegy. Sőt még új IC se kell, az egyik pépcsi útvonalát egyszerűen meghosszabbitják. De itt megint felmerül az utaskérdés. Pécs és Eszék között utas kevés lenne, azért nem érné meg. De pl. Megállna villányban ahol közvetlen Ip csatlakozás lehetne a gyógyfürdő Harkány felé.

mondjuk sok igy se lenne, de azért ezzel már valami mégis.

A helyjegy meg megoldható lenne helyjegy váltható megjegyzéssel, és nem lenne kötelező. Aki állni akar álljon.

 

 

Előzmény: orangutan (165744)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165744

Hehe. De nem IC.

 

A vonat nem attól lesz tisztább vagy gyorsabb, hogy IC pótdíjat szednek rajta.

 

Előzmény: sb2005 (165741)
sb2005 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165743

Azért nem semmi, Pécs - Eszék, 82 km, kemény két óra.

Nem sietik el....

 

Előzmény: orangutan (165740)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165742

Reklámok:

 

És a Demjén Rózsi?

 

"Ha elindul a vonat, a szívem majdnem megszaka-aaa-d

áááóóóóááááá-áááááá"

 

És néhányan futnak a vonat után...

 

"Váltsa meg menetjegyét elővételben!"

 

 

Előzmény: BahnScorper (165707)
sb2005 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165741

Hehe. De nem IC.

:-)

Eszékre egyébként Pécsről is kevés jár, kicsit azért lehetne erősiteni a két város közti együttműködéseket.

visszatérve a Corvimunsra: honnan tudják, hogy Barcs felé jobban ki lenne használva? Kaposvár 70 000-es város, mig Barcs és Szigetvár együtt nincs 40 000.

Pozsony - zágráb is felmerült már itt: ehhez nagy lobby kell. jelenleg nagyobb az esély annak, hogy egy ilyan vonat ausztrián keresztül menjen, mint nálunk.

 

Előzmény: orangutan (165740)
orangutan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165740

Eszéket nem lehetne ebbe a rendszerbe bekötni??

 

Nyitott kapukat döngetsz... igaz, reggel kicsit korán indul, dehát 5 óra a menetidő, ezt kell szeretni.

Előzmény: sb2005 (165739)
sb2005 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 165739

Eszékre nem ártana amúgy egy jó szinvonalú vonat, de biztos hogy Bécs felől???

Valaha volt egy olyan "terv" a mávnál, hogy a határon túli "magyar" városokat fokozatosan Ic-kel kötnék budapesthez. Ez kezdődött Kassán, aztán jött Temesvár, majd Csap.

Azóta ez a terv elhalt.

Eszéket nem lehetne ebbe a rendszerbe bekötni??

 

Előzmény: radio100jozsi (165730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!