arra, hogy fáj mindene (nem ült normális kamijjjonban), meg a székrekedés :D (mutattam volna neki olyan slozikat, hogy jobb lett volna mint otthon....)
azért mekkora élet lehetett már??!!!!! ez a cikk köbö olyan szinten született, hogy már nembírta a sok *zar haverját, hogy a kamionos így meg így, s vmelyik buzerátor elvitte egy csehtranzittal németbe meg haza :D
Akkor lenne jó, ha odamész délután/este leteszed a pótot (ahová mondják: rámpa, parkoló), majd TELEPEN BELÜL félreállsz és majd a terminálos megoldja ha útbavan.
De az, hogy sem megállni nem lehet (az egész környéken), sem bent pihenni az eléggé csak a szivatás/nemtörödömség a másik emberrel (mer ő felsőbb).
Ebben is mennyivel "kultúráltabb" az európai ember (az nem brittt), mert ott legalább ha már éjszakai a rakodás van céges parkoló vagy industriában pihenőhely.
A kiemelt bérezésért meg örüljél pluszba, amúgy is az a vesszőparipád hogy Téged megfizetnek. Letojom a kiemelt fizut keresek annyit, hogy nekem többet ér ha éjjel aludhatok:)
Mi inkább inverternek nevezzük. :) Azt meg nem mondom mi a különbség, sose érdekelt a fizika. :))))))
Az a gond velük, hogy a legkisebbek is 2000 watt körüliek. Ha van is ekkora inverter, rohadt drága. Azt hiszem az 1000 wattos 400 Euró, és a duplája méret kell. Az legyen mondjuk 200 000 forint. Meg a mobilklíma 100 körül, és félóránként lehet indítgatni az autót, mert lemerül az akumulátor.
De ennyi pénzből már majdnem vehetnék magamnak állóklímát is. Csak hát ne én vegyek már... Igaz, hogy én akarok nappal aludni, de nem én akarok éjjel menni. ;)
400 körül szerintem be is szerelik. Ha egyet veszel. De kevés az a cég, amelyiknek egy autója van. Némethnél mennyi van, 60? Ott már gondolom jelentős kedvezmény járna. Gyurkának meg lehet, hogy a klímás cég fizetne amiért beszerelheti... :)
Nem néztem. Abban lehet valami, hogy ha nem is biztonságosabb, de lényegesen olcsóbb a festék a szalagkorlátnál. Az előzési tilalom is azért általános, mert így elég 200 tábla. Takarékos nép vagyunk... ilyen esetekben...
Azért nem tojnám le a staut meg az elhúzódó rakodást, mert félteném a munkahelyem. A jó kis napidíjas munkahelyem. Más szakmákban sem csak a teljesítménybéres emberek dolgoznak. Egy sima összeszerelőüzemben minimálbérért pont úgy hajtanak, mint ha ugyanez az összeg darabszámra le lenne osztva. Csak azért, hogy megmaradjon a munkahelye. Nem igaz, hogy szinte már mindenhol bevált a napidíj, csak nálunk nem működne. Jobban kellene szelektálni egy ideig a pilótákat, de utána stabil emberek dolgoznának a cégeknél. A lustálkodók meg a 3.-4. kirúgás után rájönnének, ez már más világ. Ellenőrzés nélkül is nyomni kell, mert könnyű az utcára kerülni. Szép világ lenne? Szép.
Ott van a svájci éjjeli tilalom. Sokra megyünk vele, pihenhetnénk, de nálunk kitalálták, menjünk vonattal olaszba, Freiburg - Novara, 400 km 12 óra alatt, kész katasztrófa, az is meleg, télen hideg, vágni lehet a füstöt, olyan lábszag van a kabinban, hogy harapni lehet. Annak idején megúsztam Sopron - Wels járatot, most bepótolhatom.
Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy kötelező legyen megfelelő állóklíma, már rég meg kellett volna tenni. A mostani kocsim fülkéjének teteje fekete, 25 fok felett már nem lehet kibírni benne. És nálunk is becsúszik egy-egy spanyol fuvar. Korábban sokat görögöztem, éjjel is van 30 fok nyáron, tehát az éjjeli tilalom sem megoldás erre, csak a klíma - lenne. Egyszerűen elő kéne írni, nemzetközi autó ilyen és ilyen felszereltséggel vehet részt a forgalomban, benne az állóklíma, és kész, amelyik nem teljesíti csak belföldön járhasson. De az egyre szaporodó korlátozások nem vezetnek sehova.
Ahol én állok ott senki sem indult meg. Pedig itt igazi "pihenőnap" volt, kellemes 18C-al:)
Azt kellene felfogni, hogy nem haladni kell akarni, hanem tisztességes teljesítményfüggetlen napidíjat kierőszakolni. (tudom ezt is dalban: álmodj királylány:D)
Az emberi test nem arra van kitalálva, hogy éjjel (monotonon) dolgozzon!
Az éjszaka arra van, hogy aludjunk. Ráadásul szinte teljesen felesleges éjjel menni, kevés helyen dolgoznak olyankor. Azt sok értelme van annak, hogy (mint sokszor a naplóban olvashatóan) a felrakón vitázz a munkaidőd vége miatt délben.
Hogy is van? Aki kitalálta a lámpát a kamionra és a mobilt azt...
A héten a baleseteknél is mit hangoztattak: kamionbaleset, nem az éjjeli vezetés veszélyét!
Meg a piros vonal is éjjel annyira véd az alvástól:(
Ha olyan a fuvar, 2 nap alatt beleforgatnak az éjszakába. Ha van tilalom, ha nincs. Az egy jó dolog lenne, hogy amelyik kocsiban van MŰKÖDŐ! állóklíma az dolgozhat, amelyikben nincs, az aludjon éjjel. Elhiszem, hogy svéd pályán ez nem gond, de vannak déli csapásvonalak is. Nem létezik, hogy kipihenje magát valaki állóklíma nélkül. Kár, hogy ilyen tilalomról csak beszélnek... Minden nyarat azzal a szóbeszéddel kezdünk el, hogy "na, a spanyol meg a francia nem enged éjjel, csak állóklímás gépeket". Aztán nyár közepére mindig kiderül, hogy valójában leszarják... Tiszta legyen a kártyád, ennyi érdekli.
Ezért nem kell tilalom. Én az utóbbi években a svéd pályát járom. Ott, ha éjszakáznom kell, elindulhatok hamarabb, és ha éjjel 1-2 körül rámjön az álmosság, dobhatok egy hátast pár órát, addig a levegő is lehűl, mondjuk ott nem jellemző a kánikula. De ahol van tilalom, ki kell várni az este tizet ha tetszik, ha nem. Sokkal jobb lenne, ha a sofőr oszthatná be az idejét, vagy legalább több beleszólása lenne. Amúgy ez nem lesz soha egy szanatórium, bírni kell. A szabályokat nem értünk vannak, bonyolultak, már alig lehet áttekinteni őket.