Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45416

Annyi baj legyen honlapja ez, a Kéktúra Szakasz Nyilvántartó:

 

Országos Kéktúra Szakasz-Nyilvántartó

 

Egyébként gugli a barátod neked is! :-)

Előzmény: Pulmy (45415)
Pulmy Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45415

Sziasztok!

 

 Szeretnék segítséget kérni:

 

 Leírná valaki a honlapcímét,annak az oldalnak,ahol az Okt logó alatt leht írni,hogy éppen ki hol tart.

 

Elkevertem a címet.

 

 

Kösz

garass Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45414

A honlap és a valóság, illetve a legújabb Zemplén térkép között lehet eltérés, ezt vedd figyelembe. Ugyanis a honlapra több éve lett felrakva az úthálózat, az akkori állapotában. Azóta ez itt-ott változott, de időközben minden szerkesztőtől elvették a hozzáférést, így a frissítésre nincs lehetőségünk.  

Előzmény: Güsziológus (45413)
Güsziológus Creative Commons License 2014.09.18 -1 0 45413

Köszönöm.

Valóban nem volt kis munka, különösen azért nem, mert megpróbáltam "csokorba szedni" a turistautakat.

 

Az ominózus rész:

 

ZH.RC.Z   Regéc (START)

ZH.RC.Z-Zo  Gyertyán-kút (ez CSÚCS)

ZH.RC.Z-Z3 (1)  Hemzső-bérc (ez nincs a honlapon, de Z3 van a térképen)

ZH.RC.Z-Z3 (2)  Reszelt-bérc

ZH.RC.Z-Z4  Potács-ház

ZH.RC.Z-Z+  Kéked

 

Itt ugrott ki, hogy a határig két rész van.

 

A kitérők hossza általában azonos az MTSZ honlapján lévő távolságokkal.

Mire mind a 119 a "helyére kerül", eltelik némi idő, de vannak problémás utak, ezeket próbálom "becserkészni".

Előzmény: garass (45410)
Güsziológus Creative Commons License 2014.09.18 -1 0 45412

De jó hogy írtál erről a szakaszról!

Épp tervezgettem, igaz csak Úrkútig, de leírásod meggyőzött, hogy jó döntés volt a Bakony helyett Vértes.

 

Lesznek képek is?

Előzmény: V43 1279 (45411)
V43 1279 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45411

OKT 7. szakasz, Nagyvázsony-Városlőd

Reggel vonattal mentem Veszprémbe, majd onnan kellett lesétálnom a buszállomásra. 10 óra után néhány perccel landoltunk Nagyvázsonyban. Már a faluban feltűnt, hogy az ottani patak az elmúlt időszak időjárása miatt nemrég eléggé kilépett a medréből (ez a hegyekben fokozottan látszódott sok helyütt).
Megérkeztem a várhoz, először a fémpecséttel nyomtam a füzetbe, ez hiba volt mert a pénztárban van a normális, meg egy várat ábrázoló nagyobb pecsét. Végül mindhárom szerepel az igazolófüzetemben. Ezután elkövettem egy hibát: nem néztem rá a térképre és egyből elindultam a várfal mellett, mint később kiderült Tördemic felé...egy jó 1,5-2 km-t tettem meg mire feltűnt, hogy még mindig nem értem a főúthoz. Megnéztem a térképem és azonnal visszafordultam, egy jó 20 perc után végül 11:27-re sikerült elérnem újra a várhoz a helyes irányra (igazából nem volt különösebb gond ez a kitérő (bár az elvesztegetett idő nem jött volna rosszul később), lejártnak tekintem ezt a szakaszt, majd amikor a Tördemic-Nagyvázsonyt részt csinálom itt tudok majd rövidíteni).
Napos időben tempósan haladtam, hogy minél hamarabb érjek fel a Kab-hegyre, gondoltam onnan már nem vészes (igazából addig sem volt) az út. Őszintén szólva nagyon nem voltam megelégedve a sem a jelzések gyakoriságával sem a minőségével, elég régen járhatott jelzésfestő ezen a részen. Útkeresésben gazdagon és a jelzéshiányon méltatlankodva haladtam felfelé egy igen mocsaras (mindkét cipőm átázott) úton. Végre nagyjából a szintidőben jelzett idő előtt felértem a Kab-hegyre. Az új kilátó nagyon jól sikerült, a kilátás is nagyon szép. A kilátó melletti pihenőnél eltöltöttem egy kis időt, majd indultam, mert időre kellett Városlődre érnem a vonathoz. Leereszkedtem a hegyről, útközben pecsételtem (fára csavart dobozban új dizájnos pecsét, ezek alatt egy kis ferde fémlemez ami jelentősen növeli a pecsételés komfortját). Jóval lejjebb az aszfaltos útról a letérés előtt (régi kisvasút töltésének környéke) sokáig jelzéshiány van, ennek nem örültem mert a vonat elérése miatt semmilyen nagyobb kerülő és útkeresés nem fért bele az időmbe. A letérési pontot egy karón elhelyezett kék-fehér nyíl jelzi. Először egy kerítés mellett majd a régi kisvasút töltésen halad a kéktúra. Kiérve az erdőből egy kerítésen kell átmászni (ez előfordul jó párszor ezen a szakaszon), majd a mezőn sem egyértelmű a jelzés, de itt még nem olyan vészes a dolog: az első fa bal oldalán kell haladni nem a jobbon. Nemsokára megérkeztem Úrkútra, nekem egyből Pilisszentkereszt ugrott be róla, bár ez jóval nyugisabb hely. A presszóban pecsételtem majd egyből mentem is tovább. Elég furcsa útvonalon meg a túra Úrkúton belül: hol az utcán hol az őskarszt szélén, hol a házak és a fűrésztelep mellett az erdőszélen. Úrkút után egy pangó vizenyős tócsás úton vezet az út (sikeresen mindkét lábbal belecsúsztam egy ilyenbe, egy élmény volt vizes lábbal menni tovább) egy kerítés mellett, majd betér az erdőbe egy alapvetően lejtős úton folytatódik Városlőd felé. Nemsokára megérkeztem egy rétre a "Güszi pihenő"-höz, innentől az murvás úton mentem egészen Városlődig. A utat jó pár helyen igen erősen erodálták az elmúlt időszak esőzéseiből keletkező vízmennyiségek. Végül sikeresen elértem a kiszemelt vonatot. Minden megpróbáltatás ellenére jó túra volt!

garass Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45410

Gratulálok, szép munka volt. Lehet, visszavonom a 'nem kellő felkészülés' jelzőt :-))

Már volt értelme a munkámnak. Legalább valaki számára hasznos volt, amit annak idején nagy munkával felvittem.

Előzmény: Güsziológus (45404)
garass Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45409

Sajnos ez nem így van. A favágás is engedélyköteles. Például ezért kerül vissza a sokat emlegetett Torma-völgyi OKT a Dédesi várgerincre, mert a völgyben a bedőlt bükköket a BNP nem engedi elszállítatni, az útton átfekvő törzsek átvágása is külön engedélyhez kötött az erdészet számára. Ez egy határsávban, NP területen biztosan engedélyhet kötött.

Az ÉZ pályázati kerete a leírt többszöröse volt. Hogy ebből mennyi volt a rezsi, ki tudja?

Előzmény: jzp2107 (45406)
jzp2107 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45408

igen, Heyjoe jól emléékszik, nekem kellenek a levelek :-)

vagy hó

számomra lehangoló a tetszhalott erdő

 

 

amúgy idén tavasszal mikor voltam, pont olyan állapotok voltak amit leírtál: nincs gaz, jól láthatók a jelzések stb

egyedül fagy nem volt

de nem is hiányzott :-)

cserébe zöldellt a mező, virágoztak a fák, nagyon szép volt!

 

én bátorítalak hogy járd végig nyugodtan Gyarmattól a Medvesig, nagyon hangulatos, tetszeni fog!

odáig két neuralgikus pont van, tavasszal mindkettő kipucoltam, talán még tartja magát

GPS-t azért vigyél, és kapcsold is be :-D

 

Előzmény: Törölt nick (45398)
pavarotti Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45407

Szomorú egy ilyen szép alkalmatosságon egy ennyire xxx nem is találok jelzőt xxx felirat.

Előzmény: Törölt nick (45405)
jzp2107 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45406

de ha tegyük fel nem változik a nyomvonal, akkor nem kell újra engedélyeztetni, jól gondolom?

 

"meg is fizették érte"

hát én nem így hallottam

valami bruttó 1.5 - 2 millert kapott rá, amiből egy csomó anyagot is meg kellett vennie, benzinköltség stb

Nekem úgy mesélte, hogy ráfizetés volt (cirka egy évig csinálta)

max azzal vigasztalhatja magát, hogy akkoriban úgyis munka nélkül volt, legalább nem unatkozott

Érdemes elolvasni a Kárpáti Lapokban, milyen körülmények között dolgozott

szállás sátorban, enni pár szelet kenyér meg szalonna..

ehhez képest a túraút felmérők 900 milliója..

na mindegy

 

én mikor északi zöldelek, az ő munkája előtt is tisztelgek

OKT-t járva pedig Rokiék meg a többi egyhuzamban végigjáró előtt

Előzmény: garass (45390)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45405

Güsziológus Creative Commons License 2014.09.18 -1 0 45404

Azannyát:-)

Én meg azt hittem, hogy a "Létező, karbantartott" státusz automatikusan beíródott, nem is néztem.

 

Mentségemre szolgálhat, hogy 119 utat kellett beazonosítanom, ennyi található az MTSZ honlapján.

Előzmény: garass (45391)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45403

Köszönöm szépen!

Előzmény: Törölt nick (45401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45402

Az első bekezdés szerint:

Előzmény: Törölt nick (45401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45401

Szia!

 

Ezt találtam (2013. 09.30. a cikk dátuma):

 

Változások a turistautak nyomvonalában

 

Az első bekezés szerint:

 

"Jó néhány helyen módosulnak a börzsönyi turistautak nyomvonalai, elsősorban annak érdekében, hogy az időszakosan keréknyomossá váló erdészeti szállítóutakról turistabarát nyomvonalakra kerüljenek át."

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Előzmény: Jesper Olsen (45400)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45400

Nem tudja véletlenül valaki, hogy a Nagy-Galla alatt elmenő zöld sáv turistajelzés Márianosztra felé menő rövid szakasza miért lett "törölve" (ill. más irányba vezetve)? A tuhu-n láttam - vajon a valóságban is járhatatlan?

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.18 0 0 45399

jzp2107-nek kellenek a túrázáshoz a levelek a fán :)

Előzmény: Törölt nick (45398)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45398

(én csak tavasszal merek nekivágni, akkor is csak metszőollóval felvértezve)

 

Nem akarok beleszólni, de egy elhanyagoltabb útvonalra tuti biztos hogy inkább télen mennék. 

Ami saras az ilyenkor be van fagyva, ami nyáron szinte járhatatlan a dzsindzsától az télen, vegetációs időszakon kívül  sokkal jobban járható mert ugyebár nincsen gaz, levél stb. 

Továbbá ha még egyáltalán valamikor akkor ilyenkor lehet a még fellelhető jelzéseket a benőtt ösvényeken fákon vagy oszlopokon megtalálni. 

Régi kék utak felfedezésére én pl már inkább csak az év hidegebb, lombmentes felében megyek el.

 

Az Északi Zöld nekem is nagyon tetszene, de így nem sok értelme van menni. Ennek ellenére pár szakaszát csak úgy kedvtelésből valószínűleg fel fogom keresni, Ipolytarnóctól a Medves-vidéken át vezető szakaszt biztosan, meg a Milic körüli részeket is. 

 

 

Előzmény: jzp2107 (45382)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45397

Köszönöm szépen a konstruktív hozzáállást és a módosítást! Ennyi lett volna. :-)

 

K.Kata +1 

 

Ha van GPS-ünk attól még játszhatunk Winnetout.

Analógia, avagy ami egyszerű azt bonyolítsuk:

 

Nekem erről valahogyan az a kép jut eszembe mikor az Aranyeső Yuccában c. filmben Gilolamo füleli a vonatot, a doki (Bud Spencer) meg unott fejjel mutogat a másik irányba a füstölögve közeledő mozdony felé...

 

Előzmény: hadidoki (45388)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45396

Én is kedvelem, mint ahogy a Mantisokat is, ezért örültem tavaly, amikor sikerült a kettőt kombinálnom, megfűszerezve egy zengőléggyel :)

Előzmény: Törölt nick (45394)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45395

Szerintem most is sok lesz, ez a nedves időjárás kedvez neki!

Előzmény: radio100jozsi (45393)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45394

Szerintem az egyik legszebb őszi vadvirág :-))

Kösz az infót, a tavaszi virágzásról nem tudtam!

Előzmény: annyi baj legyen (45392)
radio100jozsi Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45393

Igaz nem 21-én, hanem csak 20-án szombaton pont erre fogunk menni a zöld jelzésen. Én amúgy tavaly az OKT-n Dobogókő után Sikárosi réten szintén szeptember végén láttam egy területen nagyon sok szép őszi kikericset.

Előzmény: Törölt nick (45381)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45392

Különlegessége még, hogy ilyenkor ősszel, mire virágzik, a levelei már elszáradnak.
Egyes egyedei tavasszal is virágozhatnak.
A Káli-medencében is jelenleg tömegesen nyílik

Előzmény: Törölt nick (45381)
garass Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45391

Nem annyira bonyolult ez, ha végig gondolod az előbbieket. Csak a két szakasz státuszát kell megnézni.  A Z-411 létező karbantartott, a Z-412 pedig nem karbantartott. Az ÉZ-vel egyidőben lett létrehozva a soha nem működő HÁP-hoz  vezetve. Ezért adtam két kódot ott, az egyébként logikusan egybefüggő Z+ utnak. A szlovákok akkor mindent megígértek és szinte egyetlen ponthoz sem vezettek túrautat. De ne veszítsd el érdeklődésedet, legalább megtudjuk, van-e ott valami jelzésféle manapság.

Előzmény: Güsziológus (45384)
garass Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45390

Nagyon szép gondolat, de az előkészületek előtt engedélyeztetést kellene végig verekedni. Államhatár és többségében Nemzeti Park. Ez utóbbiból három is. Mindet más-más szempontok vezérlik. Ugyanis nem csak az újrafestésből áll a dolog, hanem favágás, bokorirtás, táblák, oszlopok elhelyezése, esetleges nyomvonal változtatás, stb. Ez még a Nagy MTSz-nek is kemény falat. Lásd az OKT módosításainak engedélyeztetése sehol sincs tavasz óta. A jelzőoszlopok meg még csak szóbeszéd tárgya. Erről is írtam már a Cserehát kapcsán is.

Ezeket annak idején a 'Főnök', államtitkári szinten intézte, tudtommal akkor is éves nagyságrendben. Józsi csak akkor indult, amikor ezek megvoltak. Munkája előtt le a kalappal, de ehhez már ilyen háttér mellett is a rá jellemző fanatizmus kellett. Igaz, meg is fizették érte!

Előzmény: jzp2107 (45383)
hadidoki Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45389

Jó utat! Nem túl kegyes idén hozzánk az időjárás, de látom, azért járjátok. Sok szép élményt kívánok!

Előzmény: Pápai vándor (45358)
hadidoki Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45388

"...de a kéktúra Gömörszőlős és Zádorfalva közt továbbra is bevezet a mocsárba,..."

Már nem. Megrajzoltam a javítást (emlékezetből), hiszen jártam már ott, igaz akkor még nem használtam GPS-t. Majd pontosítja, aki arra jár. Napokon belül látható lesz.

 

Köszi a jelzést! 

Előzmény: Törölt nick (45344)
olahtamas Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45387

Igen, én a régi trackjeim alapján felrajzoltam az OSM-re is.

Lehet, hogy régi, de legalább van.

 

Majd idővel elválik, hogy melyik rendszernek lesz nagyobb a track támogatása, és az elfogadottsága.

Egyelőre én mindkét rendszerbe próbálom berajzolni, amit lehet.

Ez sajnos nem is egyszerű, mert egy GPS-t sem szívesen nézegetek az erdőben, most pedig kettőt is kellene :)

Meg az otthoni utómunka igény is elég nagy, így duplázva pláne.

 

Viszont nagyságrendekkel kevesebb, mint a mai feltehetőleg nomád viszonyok között végig menni rajta :)

Azért néhány szakaszra lehet én is visszanézek, már csak kíváncsiságból is, hogy 10 év gondozatlanság mit okoz egy útvonalon.

 

Előzmény: Güsziológus (45378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!