A számokkal a felszállósávok számát jelölik, nem az ajtó kialakításának paramétereit. A 4-0-4-0 tehát igen széles ajtókat jelölne, ilyen szvsz. nem létezik. A CSM-2-es villamosok 3. ajtaja például 3 felszállósávos, széles ráncajtó (a te értelmezésedben "4" kóddal jelölt), de ilyen széles volt az E1-esek és C3-asok utolsó ajtaja is, igaz kialakítást tekintve 6 (!) elemből. Utóbbi ajtóképlete helyesen 1-2-3 és nem 2-4-6.
Nem az arculat miatt kapta - legalábbis elvileg - a lecseszést, hanem mert mert KRESZ-előírás a tábla fenti vagy oldalablakon történő elhelyezése, hogy a sofőr oldalra is kiláthasson. Ehhez képest vannak olyan cégek bőven, ahol egységesen lehetetlen máshová tenni a táblát, csak lentre, elölre.
A helyi részleg valamennyi kocsijában benne van a HELYIJÁRAT tábla a felső tartóban, amit új korában beleraknak, és csak selejtezéskor veszik ki belőle, egyébként soha nem nyúlnak hozzá - az szent és sérthetetlen. Egyébként szerintem a helyközi kocsikon is jobb lenne, ha alul lenne a relációs tábla, az utas is jobban látná, cserélni is könnyebb volna, de hát ez az "arculat". Bár én ezt már feszegetem, és több kocsiban már alul van, felül pedig egy logó. Amíg valaki le nem csesz érte "fentről".
Hát lehet, hogy ti itt 4-0-4-0 jelölést használtok a ráncajtósokra, de a szakmában a hivatalos anyagokban, prospektusokban, stb. 2-0-2-0 jelölést alkalmazzák, mert nem különböztetik meg, hogy 'harmónikaajtó', vagy 'bolygóajtó', vagy 'lengőajtó' (ide tartozik a kézi működtetésű ajtó is, ami a régi távolsági buszokon volt). Csak az számít, hány "szárnya" van. Ezzel egyébként az ajtó szélességét jelölik, hogy egyszerre egy vagy két utas tud le-és felszállni. Ezért a 266-osok ajtóelrendezése is - elméletileg - 1-2-0. Ez nem kötekedés, csak mesélem.
Igazad van, hogy a 6:30-as ÓZD-DOMAHÁZA és a 7:00-ás Domaháza-Ózd rossz helyzet. Volt már itt BHR-276 (Helyijárat táblával), LKK-249, és még sorolhatnám.
De leggyakrabban EAG-osok jönnek(JMN-941).
Egyszer JMN-943 helyett 3 napig helyettesített GVM-022 HELYIJÁRAT táblával.
Hát akkor végképp nem értem. Egyébként lenne erre egy megoldás: a hét öt munkanapjából min. 2-3-szor (hétfő, csütörtök, péntek) Polgárig elmegy a régi TVK-Újszentmargita járat (DUD-581). Na, azt is napi rendszerességgel kellene járatni és bevinni Tiszaújvárosba, mert az egy szem Alfa nem bírja rendesen kiszolgálni a visszafelé műszakos igényeket. Igencsak elkelne ismét a régi 14.25-ös újszentmargitai rásegítés. És akkor ez az iskolásjárat is megoldható lenne.
Ma is tájékozódtam egyébként: 14h körül a következő táblákkal álltak buszok a busz pu.-n: (Jabilos szerződéses mind): Kács (BRU-254 - mezőkövesdi), Újfehértó-Nyíregyháza-Tiszavasvári (EZW-737,még egy másikon is, gondolom, napi 1 azért elég), Hajdúböszörmény-Hajdúdorog-Hajdúnánás (GJN-224, és még egy másikon is az volt, gondolom, itt is napi 1), Tiszadada (a tiszalöki Credo: FKH-892). Ezenkívül tegnap láttam CKH-435-ön egy Jabil-Kisvárda (!!!) táblát, BPR-683-on Jabil-Harsányt. LHT-929-nek a 19.55-ös Tuv-Ónod-Miskolc műszakos járat előtt van egy húzós gyorsjárati köre: Jabil (18.15)-Aut.áll. (18.20)-Miskolc. Nem tudom, Miskolcon ki van-e táblázva, hogy ezzel lényegében visszaállították a decemberben eltörölt 19.00-es Miskolc-Tuv.-ot. Magánvállalkozók viszik a Jabilosokat Ongára, Alsózsolcára.
Szóval tényleg van munka bőven, egyszer fel kellene kelni hajnalban: 6-kor kezd ugyanis a 8 és a 12 órás műszak is, ott lehet a legnagyobb felhajtás. Talán ott megláthatom végre régi barátomat, HCA-452-t is.
A 13:25-ös iskolás járat nemrég 13:05-ös volt majd a jelenlegi 13:50 lett. 13:05 körül van annyi műszakos busz Polgáron, hogy elégséges is, de a 13:50-et elvileg a HCA csinálja /kapott egy Polgár matricát a rendszám fölé, hogy very beautiful legyen/. Tegnap láttam 13:30 körül Polgáron a buszmegállóban. A reggeli Debrecenről nem sokat tudok gondolom 4 körül indul Debrecenből, hogy fél 6-ra a Dzsebilnél legyen. Vissza 6:30-kor már más busz megy mert neki van fordája 6 és 8 között iskolásjárat. Azzal egyetértek, hogy furcsa munkabeosztás, mert szerintem egyáltalán nem állandó kanyarok vannak pl. a múltkor a HCA vitte a 15:30-as TVK-Polgárt. Szóval változó mikor mit csinál.
Valaki kérdezte az új Credók és Volvók rendszámát. Tiszaújvárosból tehát: az Alfa Volvoé tehát LKT-299. Credók: LHT-804 (ez csinálja a Mezőcsát-Nyíregyházát), LHT-929 (ez van HCA-452 helyett).
Ma körülnéztem délután. Az említett (egykori) félforda délutáni fele biztosan nem él. A Polgárról közlekedő 13.25-ös iskolás járatot törölték, helyette 13.50-kor van egy, de nem tudom, mi csinálja. A kesznyéteni iskolás járatot ma nem láttam, de nyilván nem ez a forda. A befejező TVK-Polgárt (15.30-15.50) pedig az új Volvo csinálta, amelyik 13.55-kor megy Tuv.-Polgár járatban. Ez évekig vissza is jött 14.15-kor a TVK-ra (menetrend szerint) és ő vitte a 15.30-as műszakos Polgárt. Mostanában csak tanszünetben volt ez a szokás, amikor ez a bizonyos félforda nem élt. Ma megint így közlekedett, s valamelyik nap szintén. (Ám a menetrendben persze már nincs meghirdetve a Polgár-TVK.) HCA-452-vel egész délután és este sem találkoztam, tehát nem segít be a tömeges Jabilos szerződéses projektbe sem. Tudsz valami közelebbit erről a hajnali debreceni szerződésesről? Mi az, mikor indul és érkezik stb.? Valószínű úgy van, hogy maradt a félforda, reggel letekeri a szerződésest és 7.00-kor hazamegy Polgárra és aznapra ennyi. Bár kicsit furcsa munkabeosztás.
Oké, ezt tudom, hogy az Auchan pénzeli a bizniszt, itt az "ha eléri"- re gondolok, illetve arra hogy több idő lehetett volna arra hogy elérje. Összekötötte volna a búzát a tiszaival. Az meg már csak bónusz, hogy ingyen. Ki az aki nyugodt szívvel böki bele a két-háromszáz ft-os MVK jegyet a lyukasztóba, és tudja csak két megállót megy? Na erre lett volna egy alternatív megoldás.
Még egyszer mondom, hogy tudom, hogy Auchan járat. Ez afféle kiskapu lett volna, de nem lett. Pech. Ennyi. ;)
Itt nem azt fogják nézni,hogy kijön IC-vel,ez a járat azért jön létre,hogy a vásárlókat szállítsa,nem pedig az IC-ről sietvő embereket.De ha eléri akkor semmi baj...
Azért szerintem még mindig jobb a BHK-484 erre a fordára, mint egy 1-0-1-0 elrendezésű ráncajtós, vagy egy 266-os, vagy akár egy EAG... Nem a legjobb döntés, de nem is a legrosszabb.
Viszont az új Volvo-t semmiképpen nem küldeném ki Auchanosba, vmelyik mergával viszont kiegyeznék én is.
Az időzítésről meg annyit, hogy ügyesen kiiktatták azokat az időpontokat, ill megállóhelyeket, amikor esetleg érdemes lenne egy épp a tiszaira igyekvő IC utasnak vele utaznia. 15-kor indul a centrumtól, az IC-k meg 28 kor, tutibiztos hogy nem érné el az ember.
Azért hízik a májam, hogy ennyi ózdi kocsi éli másodvirágzását más üzemnél. A BHK-484 ózdi helyis kocsi volt, onnan került Barcikára, majd Miskolcra.
A BHK-479 szintén ózdi helyis kocsi volt, selejtezték, elkezdték szétbontani, majd központi utasításra Miskolcra vitték - szétvágni. Aztán mégis visszavették állományba, pótolták, amit Ózdon kiszereltek, és valami mást selejteztek helyette. Állítólag most a miskolci üzem egyik legstabilabb 280-asa. Mindkettő a "fekete-motorjának" köszönheti a majdnem-vesztét, a 484 helyett jött ugye az FKF-436 (ex CKH-502, még ex AKD-valahány, hisz ez egy vázcserés helyközis kocsi, eredetileg 280.54 típus volt, most 280.02-ként tartják nyilván), mert ez D10-es motoros, a 479 helyett meg a Volvo (FLX-438).
A BHK-460 kissikátori kocsi volt, de lecserélték C56-osra (HIV-474), és tartalék állományba került. Pár hét múlva kölcsön vette a mezőkövesdi üzem, aztán valahogy nem is adták vissza, Ha jól tudom, most is állományban van, pedig Ózdon már a selejtezést fontolgatták.
A CCX-868-as is Ózdról került Kazincbarcikára, a TESCO járatra. Azt mondták, TESCO-s reklám fóliázást fog kapni, de ez még mindig nem történt meg, és már nem is igen fog.
Ózdon - és a Borsodnál már csak itt - külön részleg a helyi és a helyközi, saját gépkocsivezető-állománnyal és járműparkkal, ezért fordul elő viszonylag ritkán helyközi busz helyi járaton, vagy fordítva. Az más kérdés, hogy a helyközi járatokon nem biztos, hogy mindíg az arra a járatra legmegfelelőbb típus dolgozik. Pl.: BHK-415 (Ikarus 260.32) Ózd-Debrecen járaton, vagy GUP-090 (Ikarus E95) Ózd-Farkaslyuk járaton, bár ezek ritka szélsőségek. Forda szerint csak a 6:30 Ózd-Domaháza és a 13:00 Ózd-Gömörszőlős járatok vannak rossz helyen: ez ugyanis távolsági forda, E94, E95, M.A.N. SL283 is szokta végezni.
Ez helyi járaton nem tud előfordulni, hiszen minden kocsi helyi járati kivitelű, bár 3 szóló kocsi kétajtós, ebből kettő valaha helyközi volt, de átalakították.
Apropó, GVM! Mikor Egerbe járt, akkor is ki volt téve a HELYIJÁRAT tábla, és egy utas egy egri helyi járatos megállóban állva látta, amint megállás nélkül továbbmegy, és betelefonált az Agria Volánhoz, hogy a helyi járat nem állt meg itt és itt. :-)
Bár a pletykák régen úgy szoltak hogy az a két volvo (ami most jött) viszi majd.De úgy látszik nem. Én egy új alacsonypadlós szóló volvot,vagy egy csuklós mercit képzelek el rajta,de lehet tévesek elméletekkel élek.... :D
Auchan járat megállói: Auchan Áruház - Szondi u. - Üteg u. - Petőfi kollégium (Selyemrét) - Vörösmarty u. (Vörösmarty városrész) - Corvin - Miskolc Centrum áruház (végállomás) - Búza tér - Baross u. - Szondi u. - Auchan Áruház.
Nem, hülyeség az..... például 7-esről átvándorolnak azok az utasok akik eddig AUCHANba mentek vásárolni.... és az is jó, hogy például a Corába nincs az amit szerettél volna venni akkor 44-es és akkor átszálhacc az AUCHAN járatra..... ennyi!