Az én kérdésem milyen Castrol jó a Toyota Yarisba? Gyárilag elvileg Softec való csak nekem kicsit drága. Na persze kizárólag fullsintetikust raknék bele. Gondoltam a Magnatec-re is.
Rendbady-ra nem válaszolsz? amúgy én főiskolás koromban Komáromban látogattam meg a MOL kutatólaborját és elég komoly munka folyt ott. A nagy gyártóknak is a MOL gyártja a bázisolajat! Igaz hogy a "nyers" olaj nem sok nemes tulajdonsággal rendelkezik (talán csak hűtésre jó) de adalékolva.... Az általunk gagyizott MOL világviszonylatban is elismert márka és előitéleteink miatt inkább a nevesebb márkákat vesszük akik egyrészt a mérhetetlen PR költség miatt is drágábbak, de nem biztos hogy jobbak. (Tény hogy én is Castrollal járok mert "olcsó" és jónak tűnik.) Sajna a MOL olaj nem olcsó, de talán ez is PR része, mert hajlamosak vagyunk az olcsót fikázni!!! Érdekes, de a gyári OPEL olajról többektől hallottam nagyon negativ véleményt. Pár ezek km és ojan mint a víz, eszi az autó, stb.. 5l 2000Ft-ért megvehető! Érdekes! Sőt, gyanus!
Arra,hogy míg pl. a Castrol milliárdokat költött pl. a Powertec kifejlesztésére,az ilyen kis cégek miből állítanak elő elméletileg a Powertec-el egyenértékű félszintetikus 10W40-est. Gondolom a Castrol sem tette fel a receptúrát a netre,:-)) és hétpecsétes titok melyik adalékból mennyi van benne.
Nem kell túl dramatizálni ezt az olaj márka dolgot. Ha egy az előírt specifikációnak megfelelő olajat teszel a gépbe, akkor sok különbség nem lehet az olajok okozta futásteljesítmények között, más-más márkánál. Persze érdemes valami brand (nevesebb) olajcég termékét megvenni. Azon vacilálni, hogy Castrol RS, vagy Mobil1, már bocs, de szerintem hülyeség.
Már régen meg akartam kérdezni,hogy van Soltvadkerten egy Erflog Trade nevezetű cég,ahol a RE-CORD olajokat gyártják.Gondolom ez nem egy 100 éves múltra visszatekintő cég,hanem a nagyokhoz képest egy sufnituning cég az kert végében. Ők milyen tapasztalatok alapján gyártják az olajokat?Szoval gondolom nincs olyan laborjuk mint a BP-nek.:-) Most láttam,hogy van félszint fullszint mindenféle olajuk. Azt tudomhogy nem szeretsz más gyártókat minősíteni,mondjuk ez nem is a "nagy"kategória(Castrol,Mobil stb.),azért furdalja az oldalamat a kíváncsiság,hogy mire alapozhatják az egészet.
Alapvetően Mobil-t használok/használnék, ha nem lenne olyan az elérhetősége, mint a forró vasnak. Mindenki tudja hogy van, látha is, csak senki nem tud adni.... Castrol-t meg szinte mindenhol találsz elég széles palettán a multiktól a kiszállítós netes cégeken át az autósboltokig. ~ : )
Nekem is m42-es motorom van, igaz E36-ban( állítólag kisebbek az illsztések, mint E30-ban ).0W-40-es Supertronic van benne.Közel 9e km-et mentem vele a cserétől, 1/2 liter fogyott el. A motor érezhetően jobban érzi magát.
az olajcégek által elvégzett vizsgálatokról általában nem tudok beszámolni, de a Castrol fejlesztő központját volt szerencsém kétszer meglátogatni. A főcsapás iránya (természetesen) az új kenőanyagok kifejlesztése, ennek keretében a megcélzott minősítésekhez és jóváhagyásokhoz előírt teszteket végzik el. Persze mint (gondolom) minden gyártó, a Castrol is kíváncsi arra hogy mit "bírnak ki" a termékei, így folynak gyorsított (nagyon brutális) fékpadi tesztek is. Az egyik ilyen tesztnél kb hetente dobáltak ki egy-egy tönkrement Porsche motort (nem azért mert ilyen rossz volt a teszthez használt motorolaj - ennyire drasztikusak voltak a teszt feltételei).
"...az olajcégek és az autógyártók miért hallgatnak ilyen kategórikusan az ilyen vizsgálatokról?...."
Azért mert egy ilyen (vagy hasonló jellegű) tesztet pontosan leírva és közzétéve a versenytársak (is) megtudnák azt amit mi nem szeretnénk ha megtudnának....
(ezért nekünk se mondták el - mint ahogy nem beszéltek egy szót sem az akkoriban még létező BMW-Williams csapat részére helyben fejlesztett és gyártott kenőanyagokról sem).
szvsz szavazzunk bizalmat az új szolgáltatásnak, bízzunk benne hogy valóban jól felkészült szakemberek bújnak a mellénybe és korrekt tanácsot fognak adni (még ha a tanács tárgyát képező speciális olaj esetleg nincs is a kutak választékában).
A Castrol és a Mobil is "nagy" márka. Szerintem. Én leginkább arra lennék kíváncsi, ami személyesen is érint, hogy a Castrol GTX Magnatec 10w-40 API SL/CF ACEA A3/B3 és az OPEL gyári olaj 10w-40 API SL/CF ACEA A3/B3 között van-e tudásbeli/teljesítménybeli/motorélettartam szempontjából lényeges különbség. Az Opel ugyanis fele annyiba kerül, mint a Castrol. A Mobil és a Castrol hasonló árban van, elméletileg nagyjából hasonló tudással kell rendelkezniük.
Azt tudom, hogy a gazdaságos olajok újrafelhasznált újraadalékolt cuccok, azért olcsók. Arra lennék kíváncsi, hogy az OPEL feliratú kannába melyik gyártó tölti az olajat. Én most próbálom először ezt, mármint az OPEL olajat, még 8 e km, és lesz tapasztalat. Nyár végére biztos összejön.
A másik ok, hogy igen sok akár durva dolgot is el lehet követni a gépezetek ellen és nem nyújtják be azonnal a számlát....Bezzeg ha létezne az autókon egy visszafelé működő számláló, ami kilométerben mutatná a még hátralévő motorélettartamot, és egy " papíron megfelelő" oajjal 10000km-t megtéve pl 50000km-t vonna le....
Az egyszerűbb eset persze az amikor különböző teljesítményszintű olajok közül kell választani, mert itt nem kérdés, hogy melyik a jobb. A gond ott kezdődik, amikor azonos teljesítményszintű, különböző gyártmányú olajok közt kell választani, esetleg a legjobbat akarod kiválasztani. Na itt volna szükség némi segítségre! Vagy meg tudja mondani valaki, hogy a rengeteg fajta megfelelő olaj közül melyik a legjobb? A Castrol SLX, az RS 0W-40, esetleg a Mobil1 0W-40....stb...
Azért spórolnak az olajon, mert nem érdekli a futásteljesítmény. Ha valaki naponta háromszor autót mos, jellemzően nem megy évi 1-2000 km-nél többet. Kocsi garázsból kitol, lemos, kiporszívóz, esetleg teszkós vásárlás, aztán kocsi lemos, kiporszívóz, políroz, garázsba visszatol. Sok ilyen ember van.
Éppen ezen ment a vita a mercedes topikban.Én kitartok amellett,hogy öreg autóba is sokkal jobb egy félszintetikus/szintetikus olaj mint egy ásványi,de lehurrogott mindenki,mert a gépkönyv szerint elég a 15W40 is. Megy az eszmefuttatás,hogy ilyen meg olyan nagy becsben van tartva némelyik 123-as,meg naponta 66-szor lemossa kitakarítja,de a motorba Tescogazdaságos olajat önt a tulajdonos.Ezt én egyszerűen nem tudom megérteni,hogy miért azon a 2-3 ezer forinton spórolnak mikor rengeteg múlik a kenésen pláne élettartamban.
Szép kifejezés ez az "az adott célnak megfelel" ! Mit is jelent valójában? Mondjuk az Opel minősítette az adott olajat és azt mérték, hogy az őáltaluk átlagosnak tartott felhasználási körülmények között a motor pl 250000 km után jutott el a felújítandó kopottsági szintig. Ez mondjuk, az alapkövetelményük, tehát az olajat MEGFELELŐNEK minősítették. Van egy másik olaj, amivel az előbbi vizsgálattal mondjuk 500000 km adódik. Vagyis ez az olaj is megfelelő. A két olajra akár azt is mondhatnánk, hogy egyenértékűek, hiszen az adott célra megfelelnek! Pedig ez baromira nem igaz. Én és még sok maximalista barátunk azt szeretnénk tudni, hogy a töménytelen mennyiségű "megfelelő" olaj közül melyik a LEGJOBB, hogy kedvencünknek az elérhető maximális minőséget adjuk. Ha esetleg tuningoltuk a gépet, akkor az ott eldobott élettartamból visszacsaljunk valamennyit stb...
Üdv:BG
Ui: az olajcégek és az autógyártók miért hallgatnak ilyen kategórikusan az ilyen vizsgálatokról? Talán mégsem a hosszú motorélettartam a céljuk...
Szerintem markara soha sem erdemes szavazni, egy-egy marka adott termekere inkabb. Adott korulmenyek es tipus mellett. :) Ettol fuggetlenul mar en is Castrollal jarok es elegedett vagyok a fejlmenyekkel. :)
Gyerekek mit láttam ma. A Shell kúton a kútkezelőn egy Shelles mellény,és a hátára ráírva:"Motorolaj tanácsadó" Muhahahahahaha
Nem nagyon vannak előitéleteim,de megkérdőjelezném mennyire vágja a témát.Már csak azért is,mert ugye manapság annyira szigorúak az előírások,hogy lassan egy tribológiai szakember kell ahhoz,hogy kiderüljön milyen olaj is kell pl. az új dízelekbe.:-)))
Holnap lehet rákérdezek mit ajánl egy 2006-os Tdci-be vagy PDTD-be,meg rákérdezek a minősítésekre is.Gondolom majd rám akarja sózni a legdrágább 0W40-et.:-))
"....akkor meg egy Castrol 5W-s Longlife megy bele. SLX szerint ideális megoldás..."
komolyan Longlife olajat javasoltam volna a Logan-hoz? hm... nagyon nem lehettem magamnál ha ilyet írtam volna.
Természetes hogy a Logan (Renault) motorja (is) meghálálja ha jó minőségű olajat használsz hozzá de (ebben az esetben) az olajnak mindenképpen rendelkeznie kell valamilyen ACEA (célszerűen A3 vagy A5) minősítéssel. Az 5W-X (30 vagy 40) igaz lehet - az SLX Longlife III 5W-30 (mivel "csak" VW jóváhagyásokkal rendelkezik) szvsz nem jó megoldás ehhez a motorhoz.