Én meg tegnap láttam egy kifehérített 395-öst Tiszaújvárosban.Miskolci.Nyíregyháza-Tiszavasvári-Polgár-Miskolc vonalon.19:53-kor indul tovább Miskolcra.Persze előtte meg jön a debreceni ami 19:50-kor megy tovább.Szóval Miskolcra már hamarabb is ért be,mint a 19:50-es:)
Láttam a másik tiszaújvárosi C56-ost: JMN-958 (a Mezőcsát-Nyíregyháza ex törzskocsija) is kifehérítve, felújítva. Ma 4 körös miskolci fordán dolgozott.
FLZ-196-os Mb Conecto pedig masszívan helyi járatos. Ez pedig azt jelenti, hogy Tiszaújvárosban nincs több ráncajtós: GMX-684-nek is annyi. És már 280-asból is csak egy van: BHK-763. Nem túl jó állapotban, úgyhogy az is csak a Jabilos őrület végéig.
Én még a két C56-ossal ki is lennék békülve az Ózd-Nyíregyháza és az Ózd-Szoboszló vonalon. A baj az, hogy mostanában az egyik egy E94-es... Írjátok, hogy az első generációs 395-ösök (amelyek fix, hogy nem '96-ban jöttek, hanem már '93 körül) már nem üzembiztosak rendszeres hosszú távra. Most nem azért, de ezek az újra felfedezett, 1-2 évvel fiatalabb E94-esek mennyivel jobbak?
Egyébként erre a buszkavarásra jó példa a IV-es üzemegység: egyetlen távolsági járatukat (S.Aújhely-Debrecen) évekig egy E94-es járta, most egy Alfa. Az egyetlen 395-ösök pedig a roppant fontos, "távolsági" S.A.Újhely-Abaújszántó-Miskolcot, napközben még egy encsi körrel.
Ááá, napestig lehetne folytatni. És csodálkoznak, hogy nincs utas, csak anyagi gondok vannak.
Hát igen. El tudom képzelni. Mielőtt elkerült Ózdra, nemsokkal előrre ültem rajta egy városon belüli távon. Tele volt nyomra rágóval, és szerintem csikket is nyomhattak már el a busz belsejében. Viszonylag kicsit valóban le volt lakva.
De hát ez az ára, ha a JÓ és MINŐSÉGI buszt a PUTRIBA zavarjuk. Szerintem.
És el se hinnéd, hogy az előtt egy évvel újították fel, mielőtt átvettétek. Egy éves tartalékosi pályafutása alatt sikerült így "lelakni".
Plusz egy infó. JMN-961-es ma Barcikán helyettesített (szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy nem távolsági fordán), és őt is kifehérítették, új felségjelzéseket kapott.
Egyébként az EUW-716 ma már az ózdi üzem állományában van, és nem a barcikai kollégákat kritizálandó, de ritka elhanyagolt állapotban vettük át. Egyébként első szériás 395.15-ös, asszem '96-os évjárat, de hát az EWG-682 is az, és a két kocsi össze sem hasonlítható. Mondjuk a 682-es még mindig az első gazdájánál van. A 716-ost a DUD-564-es Ikarus 256.44-esért cseréltük lassan egy éve, és most kezd beállni. Szinte mindent javítani kellett rajta, sok alkatrész ki lett cserélve, úgyhogy reméljük a legjobbakat.
Annyi elég, hogy gazdasági ok (ok) vannak nem is kicsi(számokat inkább nem mondanék) meg,hogy az egész telepen dolgozó ember benne van (ti akartátok hogy elmondjam) , inkább nem részletezzzenem...!!!!
Érdekes,hogy pont te nem tudsz róla lehet hogy titokban megy....????
Hát ezt most nem értem. Hivatalosan mi a másodrész definíciója? Vagy még tényleg nem hallottad volna ezt a kifejezést? Mondjuk, hivatalosan "rásegítő járat" a megnevezése. Ha jól emlékszem - mert a könyvet már eldobtam - a rásegítő járat valamely menetrendben meghirdetett járaton felül, azzal egyidőben induló, annak útvonalán - a teljes vonalhosszon, vagy annak egy szakaszán - közlekedő járat. De a valóságban másodrésznek mondjuk azokat a járatokat is, amik a menetrendben külön is meg vannak hirdetve, mert van sok ilyen. Pl. a Kazincbarcika-Budapest másodrész járata a menetrendben is szerepel, sőt, már egy ideje nem is egyezik meg az indulási ideje odafelé, mert túlmenne a munkaideje, de ez már egy másik történet. Az Ózd-Budapest vonalon is van ilyen, és az Ózd-Miskolc vonalon is.
Hát ez 10-ből 10 pont! A miskolci üzem dolgaiba nem látok bele, de holdat ugató vadászeb legyek, ha nekik olyan sok különjáratuk van ezekre a "nagy kocsikra". Menetrendszerinti távolsági járata messze az Ózdi Területi Igazgatóságnak van a legtöbb, és bár én értem, hogy pl. egy Miskolc-Debrecen járat is megérdemel egy Marcopolo-t, mert az is 100 km, de talán fontosabb lenne, hogy az Ózd-Miskolc- Debrcen-Hajdúszoboszló legyen Marcopolo vagy ilyesmi, csak aztán a Miskolc-Debrecen. És ez csaj egy példa a sok közül. És sajnos nincs egy hozzáértő ember a cégnél, aki ezt komplex átlátná, és ennek megfelelően osztaná el a kocsikat. A miskolci üzemet ellátták a megfelelő számú luxusbusszal, úgyhogy az idén már nem vásárolnak távolsági kocsit. A többi üzem, a többi járat le van sz..va.
Emlékezzünk azokra a szép időkre, amikor annó Józsa Béla bácsiék a Kazincbarcika-Budapest járatot a piros MAN-nal zavarták egy pár éven át. Mindemellett egykori barcikai E95-ös (EUW-???) Kbarcika-Meszes és ehez hasonló köröket futott.
Szerintem lehetett volna cserélni már csak a csomagterek, a buszok kényelmessége és megbízhatósága miatt is, stb stb.
Tényleg nem szeretnék kötekedni, de Ózdibusz azt írja, hogy ilyen-olyan okokból gyakran kénytelenek 2-3 órás útra kiadni E94-est, meg MAN-t, miközben az IOA-679 tartalékos (pontosabban tesz heti 3 kör Miskolc-Bp.-et). Én azt sem látom, hogy a GDK-s E98-asnak lenne állandó feladata. Ez így szerintetek oké? Nem úgy van ez, hogy a presztízsszempontokat (ti. a "nagy kocsik" csak Miskolcon lehetnek) felül kellene írnia más megfontolásoknak? Ilyen pl. szerintem a cég saját jól felfogott érdeke, hogy ne veszítsen utasokat? Vagy a BV a turistabuszait (E98-asok, MAN Lion's Coach) állandóan tudja különjáratban forgatni? Mert ha igen, akkor persze ez a része oké. De még így is felháborító, hogy a barcikai (GSG-s) E94-esnek, lényegében amióta megvan, mindig van legalább heti 1-2 másodrészes pesti köre.
Azt pedig HA jól tudom,az Ik 396-os és 398-as buszok azért fordulhatnak elő rövidebb járatokon,mert tartalékosok, és fordájuk sincs. (Kiv. az IOA-679,mely Budapestre jár szombatonként) Bocsánat,ha tévesek az információim,de én így tudom.
Többször hallottam már ilyet, amit most a hozzászólásodban is olvastam,hogy egy busz "másodrészben jár" egy vonalon. Ez mit jelent? Válaszodat előre is köszönöm!
Az Ózdi Területi Igazgatósághoz tartozó Kazincbarcika-Budapest vonalon kettő Irizar InterCentury típus dolgozik, az egyik Volvo B12B alvázon, 12 literes motorral, I-Shift automata váltóval, a másik B7 R alvázon, 8 sebességes ZF előválasztós váltóval. A kocsik egymással szemben közlekednek, az ózdi telephelyes (B7 R) Ózd-Budapest, Budapest-Kazincbarcika, Kazincbarcika-Ózd kört ír le, a barcikai Kazincbarcika-Budapest, Budapest-Ózd, Ózd-Kazincbarcika kört. Ezen kívül egy E94-es jár másodrészben Kazincbarcika-Budapest-Kazincbarcika vonalon, amit egy tartalék 256-os helyettesít, ha szükséges. A (Putnok-)Ózd-Budapest vonalon 3 E95-ös, két E94-es és egy M.A.N. SÜ363 dolgozik. Azt, hogy mikor melyek, azt gazdáik foglalkoztatása (havi munkaidő), valamint az üzemképesség alakítja ki. De a lehetőségekhez képest igyekszünk a főrészeket az E95-ösökkel biztosítani - amikből pl. ma 1, azaz egy - üzemképes.
Nem értem, hogy miért nem lehet békén hagyni a Borsod Volán Zrt.-t
Talán azért, mert "róla" szól ez a topik. Vagy tévedek?
írkáltok itt mindenféle járatokról, hogy így meg úgy közlekedjenek
Nem hinném hogy megalkották volna a tökéletes menetrendet. Véleményt, javaslatokat pedig nem tilos mondani. Még talán érdemi infókhoz is juthatnak - ingyen és bérmentve.
higyjétek el, hogy jelenleg van most a BV-nak mivel foglalkozzni nagyon-nagyon fontos ügyekben amik a (Miskolci) telepen történtek mostanság...
Azt hittem egy Volán társaság első és legfontosabb dolga a szállítás...
Nem értem, hogy miért nem lehet békén hagyni a Borsod Volán Zrt.-t amikor hiába bántjátok, írkáltok itt mindenféle járatokról, hogy így meg úgy közlekedjenek úgysem fognak úgy eljárni ezekben az ügyekben ( hiába vannak közöttünk egy pár BV-s dolgozó "x" posztban) ahogy ti szeretnétek ha csak nincs valami "nagy ember" ismerősőtök aki eltuddná intézni ezeket a dolgokat?!Vagy ha valakinek van akkor bocsi!:-)Következő dolog: higyjétek el, hogy jelenleg van most a BV-nak mivel foglalkozzni nagyon-nagyon fontos ügyekben amik a (Miskolci) telepen történtek mostanság...ja és "palko101" top. társat idézzem---->" NEM HALLOTTAM VALAHOL,HANEM TUDDDOM"!!! Ő tudja miről is beszélek arra mérget veszek:-)
Na, ennyit szerettem volna egyenlőre a többit majd később ha csillapodnak egy kicsit a kedéjek itt a topicon-mindnekinenk további szép napot!!