Keresés

Részletes keresés

Távolsági busz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6291
Nekem is lenne néhány kérdésem még. Arról mit tudsz esetleg, hogy a két HLD-st hogyhogy Gyöngyösön újították fel, és nem helyben, vagy Miskolcon?Ez meglepett ugyanis. Ill. van róla infód esetleg,h. miért nem lettek fehérek?
S még lenne egy harmadik,rövid kérdésem, ha nem gond. Mindkettő minden nap elmegy Nyíregyházára? :) Azt hittem,naponta cserélgetik egymást. (Amúgy nagyon szépek lettek kívüről.) A válaszokat előre is köszönöm!
(AV-s C56-os néha megy Gyulára is Egerből.Mondjuk azok többnyire légkondisok.)
Előzmény: Ózdibusz (6286)
ikarus c56 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6290
MA Ózdon GKZ-595 "besegített" a 2 járaton. ( már 266-ost, és 260 -as helyközit láttam helyin, de még 250-est nem, aki még Debrecenbe is megy)
IK-E94 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6289

Ózdibusz!

 

Két kérdésem lenne:

Tudnál akár topikban, akár emailben többet írni, hogy mi történt EUW-716-tal? (A karambol részletei érdekelnének körvonalakban, mert nem is hallottam az esetről.)

 

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy van-e arra lehetőség, hogy a "Buszmániások" betekintést nyerhessenek valamelyik telephelyre, kicsit jobban megismerkedni a műhellyel, esetleg belenézni egy járgány felújításába?

(Előre is köszi a válaszokat!)

Előzmény: Ózdibusz (6284)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6288
Én nem írom le a HLD-seket, főleg, hogy most vannak felújítva, meg amúgy is abszolút Ikarus-fan vagyok. De a bevételi adatokban már látszik, hogy jobb buszok indulnak előttük is, utánuk is. Az EWG-682 futását hétfőn megnézem, de már túl van a 1,5 millión.
Előzmény: Törölt nick (6287)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6287
Én nem írnám le ennyire a két HLD-t szvsz kényelmes buszok, csak a légkondit hiányolom belőlük. Egyenlőre nem is nagyon lehetne őket jobban felszerelt kocsikkal helyettesíteni.

Nem tudod véletlenül hogy az EWG kb. hányadik kilométerét futja?
Előzmény: Ózdibusz (6286)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6286

Na szóval, az első széria 395-ös, így az EWG-682 és az EUW-716, '94-es gyártás.

Az E94-eseket nem most fedeztük fel, a két C56-os felújításon volt Gyöngyösön (ezért úszták meg a "kifehérítést"), mármint egyszerre csak az egyik, plusz a 716-os karambolos volt, meg egyéb műszaki hibák is voltak, így néhány napig az E94 is volt a Nyíregyháza/Hajdúszoboszló vonalon, de járt arra az M.A.N. is. Eredetileg valamelyik 250-es helyettesített a vonalon, viszont többször meghibásodtak járat közben, így - a vége felé - inkább küldtük az E94-est.

Egyébként én k..vára nem vagyok megelégedve a C56-osokkal, mert Miskolcról Nyíregyre, Debrecenbe a Borsod Volán is, a társvolánok is Marcopolo-t, Irizar-t meg E98-ast járatnak, csak mi szégyenkezünk egy 200 km-es járaton 50km-re tervezett kocsikkal. A másik próbléma, hogy a HLD-893/894 páros már 8 éves. Ezek a buszok minden nap lefutják a maguk 400 km-ét, reggel mennek, este jönnek, szinte javítani sincs idejük, így hiába élveznek abszolút elsőbbséget a műhelyben is, az üzemeltetésnél is, egyre nehezebb fenntartani az üzemképességüket.

(És mielőtt szóvá tenné valaki, nemsokára új logó lesz ezen a két kocsin is.)

Előzmény: Racilaci (6275)
BX 73-69 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6285
Miskolc-Hernádnémeti vonalon közlekedik, a JOB-704-est váltotta.
Előzmény: debb (6278)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6284
Tudom, hogy felújították a kasznit, majd mikor átvettük, motorfelújításon is volt, és most mégegyszer, mert mikor karambolozott, a motorja is sérült. De én a kaszni felújításának minőségével sem vagyok megelégedve, főleg az utastérrel. De már megszoktam, hogy amit a Borsod Volán maga újít fel, az ilyen. De azért Ózdon is vannak tartalék kocsik, és nem hagyjuk őket így lepusztulni, a 716-os, mikor átvettük, műszakilag alkalmatlan volt a közlekedésre!
Előzmény: acee88 (6271)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6283
A "másodrész" és a "mentesítő járat" is elfogadott és használatos, én csak azért írtam, hogy hivatalosan, a tankönyvekben, stb. a "rásegítő járat" szerepel, mint fogalom. De még ez sem biztos, mert már régen tanultam, és a tananyagot is eldobtam már.
Előzmény: suraki1 (6274)
S91 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6282
Nem tudjátok,hogy mi van/mi lett az Ingyenes Auchan járattal?
Mert ma ha jól láttam akkor délelőtt egy Credo vitte az új szériából való...
És a Centrumnál sem állt.És a busz elő sem jött a Centrumhoz az induláshoz..szóval nem tudom,hogy hova tűnhetett....
Racilaci Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6281
Előző hozzászólósomban lemaradt egy szó: ráncajtós csuklós nincs már, ha valóban eltűnt GMX-684 is.
Ik-266-os van még bőven. JOB-713 is.
Előzmény: RAN 19-77 (6279)
geri395 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6280
Miskolc Gesztely Miskolc vonalon mindig szokott menni a CLK-443?Azért az is elég fura.:)
RAN 19-77 Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6279
a JOB-713 sincs már meg?
Előzmény: Racilaci (6276)
debb Creative Commons License 2009.02.07 0 0 6278
És a JMN-944 most merre fele szokott járni?
geri395 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6277
Én meg tegnap láttam egy kifehérített 395-öst Tiszaújvárosban.Miskolci.Nyíregyháza-Tiszavasvári-Polgár-Miskolc vonalon.19:53-kor indul tovább Miskolcra.Persze előtte meg jön a debreceni ami 19:50-kor megy tovább.Szóval Miskolcra már hamarabb is ért be,mint a 19:50-es:)
Racilaci Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6276

Láttam a másik tiszaújvárosi C56-ost: JMN-958 (a Mezőcsát-Nyíregyháza ex törzskocsija) is kifehérítve, felújítva. Ma 4 körös miskolci fordán dolgozott.

FLZ-196-os Mb Conecto pedig masszívan helyi járatos. Ez pedig azt jelenti, hogy Tiszaújvárosban nincs több ráncajtós: GMX-684-nek is annyi. És már 280-asból is csak egy van: BHK-763. Nem túl jó állapotban, úgyhogy az is csak a Jabilos őrület végéig.

Racilaci Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6275

Én még a két C56-ossal ki is lennék békülve az Ózd-Nyíregyháza és az Ózd-Szoboszló vonalon. A baj az, hogy mostanában az egyik egy E94-es... Írjátok, hogy az első generációs 395-ösök (amelyek fix, hogy nem '96-ban jöttek, hanem már '93 körül) már nem üzembiztosak rendszeres hosszú távra. Most nem azért, de ezek az újra felfedezett, 1-2 évvel fiatalabb E94-esek mennyivel jobbak?

Egyébként erre a buszkavarásra jó példa a IV-es üzemegység: egyetlen távolsági járatukat (S.Aújhely-Debrecen) évekig egy E94-es járta, most egy Alfa. Az egyetlen 395-ösök pedig a roppant fontos, "távolsági" S.A.Újhely-Abaújszántó-Miskolcot, napközben még egy encsi körrel.

Ááá, napestig lehetne folytatni. És csodálkoznak, hogy nincs utas, csak anyagi gondok vannak.

Előzmény: Ózdibusz (6267)
suraki1 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6274
A leírás oké, de az elnevezés nem biztos, hogy annyira kötött:
Előzmény: Ózdibusz (6268)
Távolsági busz Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6273
Köszönöm szépen a válaszodat! Hallani már hallottam,de nemigazán értettem,mit is jelenthet. De így mostmár világos,mégegyszer köszi!
Előzmény: Ózdibusz (6268)
IK-E94 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6272

Hát igen. El tudom képzelni. Mielőtt elkerült Ózdra, nemsokkal előrre ültem rajta egy városon belüli távon. Tele volt nyomra rágóval, és szerintem csikket is nyomhattak már el a busz belsejében. Viszonylag kicsit valóban le volt lakva.

De hát ez az ára, ha a JÓ és MINŐSÉGI buszt a PUTRIBA zavarjuk. Szerintem.

Előzmény: Ózdibusz (6270)
acee88 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6271

És el se hinnéd, hogy az előtt egy évvel újították fel, mielőtt átvettétek. Egy éves tartalékosi pályafutása alatt sikerült így "lelakni".

 

Plusz egy infó. JMN-961-es ma Barcikán helyettesített (szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy nem távolsági fordán), és őt is kifehérítették, új felségjelzéseket kapott.

Előzmény: Ózdibusz (6270)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6270
Egyébként az EUW-716 ma már az ózdi üzem állományában van, és nem a barcikai kollégákat kritizálandó, de ritka elhanyagolt állapotban vettük át. Egyébként első szériás 395.15-ös, asszem '96-os évjárat, de hát az EWG-682 is az, és a két kocsi össze sem hasonlítható. Mondjuk a 682-es még mindig az első gazdájánál van. A 716-ost a DUD-564-es Ikarus 256.44-esért cseréltük lassan egy éve, és most kezd beállni. Szinte mindent javítani kellett rajta, sok alkatrész ki lett cserélve, úgyhogy reméljük a legjobbakat.
Előzmény: IK-E94 (6264)
K.P.BV Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6269

Szia palko!

 

Annyi elég, hogy gazdasági ok (ok) vannak nem is kicsi(számokat inkább nem mondanék) meg,hogy az egész telepen dolgozó ember benne van (ti akartátok hogy elmondjam) , inkább nem részletezzzenem...!!!!

 

Érdekes,hogy pont te nem tudsz róla lehet hogy titokban megy....????

 

Csá!

Előzmény: palko101 (6258)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6268
Hát ezt most nem értem. Hivatalosan mi a másodrész definíciója? Vagy még tényleg nem hallottad volna ezt a kifejezést? Mondjuk, hivatalosan "rásegítő járat" a megnevezése. Ha jól emlékszem - mert a könyvet már eldobtam - a rásegítő járat valamely menetrendben meghirdetett járaton felül, azzal egyidőben induló, annak útvonalán - a teljes vonalhosszon, vagy annak egy szakaszán - közlekedő járat. De a valóságban másodrésznek mondjuk azokat a járatokat is, amik a menetrendben külön is meg vannak hirdetve, mert van sok ilyen. Pl. a Kazincbarcika-Budapest másodrész járata a menetrendben is szerepel, sőt, már egy ideje nem is egyezik meg az indulási ideje odafelé, mert túlmenne a munkaideje, de ez már egy másik történet. Az Ózd-Budapest vonalon is van ilyen, és az Ózd-Miskolc vonalon is.
Előzmény: Távolsági busz (6255)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6267
Hát ez 10-ből 10 pont! A miskolci üzem dolgaiba nem látok bele, de holdat ugató vadászeb legyek, ha nekik olyan sok különjáratuk van ezekre a "nagy kocsikra". Menetrendszerinti távolsági járata messze az Ózdi Területi Igazgatóságnak van a legtöbb, és bár én értem, hogy pl. egy Miskolc-Debrecen járat is megérdemel egy Marcopolo-t, mert az is 100 km, de talán fontosabb lenne, hogy az Ózd-Miskolc- Debrcen-Hajdúszoboszló legyen Marcopolo vagy ilyesmi, csak aztán a Miskolc-Debrecen. És ez csaj egy példa a sok közül. És sajnos nincs egy hozzáértő ember a cégnél, aki ezt komplex átlátná, és ennek megfelelően osztaná el a kocsikat. A miskolci üzemet ellátták a megfelelő számú luxusbusszal, úgyhogy az idén már nem vásárolnak távolsági kocsit. A többi üzem, a többi járat le van sz..va.
Előzmény: Racilaci (6263)
ikarus c56 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6266

JOB-687 ma

( elnézést a kép minőségért, " egy későn elkapott pillanat" )

ikarus c56 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6265
Ma a délelőtt a MISKOLC-SALGÓTARJÁN járatot AOB-114 vitte. (JMN-862 helyett?)
IK-E94 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 6264

Hogy is mondjam...

Emlékezzünk azokra a szép időkre, amikor annó Józsa Béla bácsiék a Kazincbarcika-Budapest járatot a piros MAN-nal zavarták egy pár éven át. Mindemellett egykori barcikai E95-ös (EUW-???) Kbarcika-Meszes és ehez hasonló köröket futott.

Szerintem lehetett volna cserélni már csak a csomagterek, a buszok kényelmessége és megbízhatósága miatt is, stb stb.

Előzmény: Racilaci (6263)
Racilaci Creative Commons License 2009.02.05 0 0 6263
Tényleg nem szeretnék kötekedni, de Ózdibusz azt írja, hogy ilyen-olyan okokból gyakran kénytelenek 2-3 órás útra kiadni E94-est, meg MAN-t, miközben az IOA-679 tartalékos (pontosabban tesz heti 3 kör Miskolc-Bp.-et). Én azt sem látom, hogy a GDK-s E98-asnak lenne állandó feladata.
Ez így szerintetek oké? Nem úgy van ez, hogy a presztízsszempontokat (ti. a "nagy kocsik" csak Miskolcon lehetnek) felül kellene írnia más megfontolásoknak? Ilyen pl. szerintem a cég saját jól felfogott érdeke, hogy ne veszítsen utasokat?
Vagy a BV a turistabuszait (E98-asok, MAN Lion's Coach) állandóan tudja különjáratban forgatni? Mert ha igen, akkor persze ez a része oké. De még így is felháborító, hogy a barcikai (GSG-s) E94-esnek, lényegében amióta megvan, mindig van legalább heti 1-2 másodrészes pesti köre.
Előzmény: Távolsági busz (6259)
neoplan14 Creative Commons License 2009.02.05 0 0 6262
Igen, eltalálva. Tábla: Miskolc-Edelény-Debréte
Második az egyik topic társ észrevette, hogy ikerlámpás volt, ez részben eltalálva.
Ügyik voltatok!:D
Előzmény: Hotchner (6256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!