Nekem is lenne néhány kérdésem még. Arról mit tudsz esetleg, hogy a két HLD-st hogyhogy Gyöngyösön újították fel, és nem helyben, vagy Miskolcon?Ez meglepett ugyanis. Ill. van róla infód esetleg,h. miért nem lettek fehérek? S még lenne egy harmadik,rövid kérdésem, ha nem gond. Mindkettő minden nap elmegy Nyíregyházára? :) Azt hittem,naponta cserélgetik egymást. (Amúgy nagyon szépek lettek kívüről.) A válaszokat előre is köszönöm! (AV-s C56-os néha megy Gyulára is Egerből.Mondjuk azok többnyire légkondisok.)
Tudnál akár topikban, akár emailben többet írni, hogy mi történt EUW-716-tal? (A karambol részletei érdekelnének körvonalakban, mert nem is hallottam az esetről.)
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy van-e arra lehetőség, hogy a "Buszmániások" betekintést nyerhessenek valamelyik telephelyre, kicsit jobban megismerkedni a műhellyel, esetleg belenézni egy járgány felújításába?
Én nem írom le a HLD-seket, főleg, hogy most vannak felújítva, meg amúgy is abszolút Ikarus-fan vagyok. De a bevételi adatokban már látszik, hogy jobb buszok indulnak előttük is, utánuk is. Az EWG-682 futását hétfőn megnézem, de már túl van a 1,5 millión.
Én nem írnám le ennyire a két HLD-t szvsz kényelmes buszok, csak a légkondit hiányolom belőlük. Egyenlőre nem is nagyon lehetne őket jobban felszerelt kocsikkal helyettesíteni.
Nem tudod véletlenül hogy az EWG kb. hányadik kilométerét futja?
Na szóval, az első széria 395-ös, így az EWG-682 és az EUW-716, '94-es gyártás.
Az E94-eseket nem most fedeztük fel, a két C56-os felújításon volt Gyöngyösön (ezért úszták meg a "kifehérítést"), mármint egyszerre csak az egyik, plusz a 716-os karambolos volt, meg egyéb műszaki hibák is voltak, így néhány napig az E94 is volt a Nyíregyháza/Hajdúszoboszló vonalon, de járt arra az M.A.N. is. Eredetileg valamelyik 250-es helyettesített a vonalon, viszont többször meghibásodtak járat közben, így - a vége felé - inkább küldtük az E94-est.
Egyébként én k..vára nem vagyok megelégedve a C56-osokkal, mert Miskolcról Nyíregyre, Debrecenbe a Borsod Volán is, a társvolánok is Marcopolo-t, Irizar-t meg E98-ast járatnak, csak mi szégyenkezünk egy 200 km-es járaton 50km-re tervezett kocsikkal. A másik próbléma, hogy a HLD-893/894 páros már 8 éves. Ezek a buszok minden nap lefutják a maguk 400 km-ét, reggel mennek, este jönnek, szinte javítani sincs idejük, így hiába élveznek abszolút elsőbbséget a műhelyben is, az üzemeltetésnél is, egyre nehezebb fenntartani az üzemképességüket.
(És mielőtt szóvá tenné valaki, nemsokára új logó lesz ezen a két kocsin is.)
Tudom, hogy felújították a kasznit, majd mikor átvettük, motorfelújításon is volt, és most mégegyszer, mert mikor karambolozott, a motorja is sérült. De én a kaszni felújításának minőségével sem vagyok megelégedve, főleg az utastérrel. De már megszoktam, hogy amit a Borsod Volán maga újít fel, az ilyen. De azért Ózdon is vannak tartalék kocsik, és nem hagyjuk őket így lepusztulni, a 716-os, mikor átvettük, műszakilag alkalmatlan volt a közlekedésre!
A "másodrész" és a "mentesítő járat" is elfogadott és használatos, én csak azért írtam, hogy hivatalosan, a tankönyvekben, stb. a "rásegítő járat" szerepel, mint fogalom. De még ez sem biztos, mert már régen tanultam, és a tananyagot is eldobtam már.
Nem tudjátok,hogy mi van/mi lett az Ingyenes Auchan járattal? Mert ma ha jól láttam akkor délelőtt egy Credo vitte az új szériából való... És a Centrumnál sem állt.És a busz elő sem jött a Centrumhoz az induláshoz..szóval nem tudom,hogy hova tűnhetett....
Én meg tegnap láttam egy kifehérített 395-öst Tiszaújvárosban.Miskolci.Nyíregyháza-Tiszavasvári-Polgár-Miskolc vonalon.19:53-kor indul tovább Miskolcra.Persze előtte meg jön a debreceni ami 19:50-kor megy tovább.Szóval Miskolcra már hamarabb is ért be,mint a 19:50-es:)
Láttam a másik tiszaújvárosi C56-ost: JMN-958 (a Mezőcsát-Nyíregyháza ex törzskocsija) is kifehérítve, felújítva. Ma 4 körös miskolci fordán dolgozott.
FLZ-196-os Mb Conecto pedig masszívan helyi járatos. Ez pedig azt jelenti, hogy Tiszaújvárosban nincs több ráncajtós: GMX-684-nek is annyi. És már 280-asból is csak egy van: BHK-763. Nem túl jó állapotban, úgyhogy az is csak a Jabilos őrület végéig.
Én még a két C56-ossal ki is lennék békülve az Ózd-Nyíregyháza és az Ózd-Szoboszló vonalon. A baj az, hogy mostanában az egyik egy E94-es... Írjátok, hogy az első generációs 395-ösök (amelyek fix, hogy nem '96-ban jöttek, hanem már '93 körül) már nem üzembiztosak rendszeres hosszú távra. Most nem azért, de ezek az újra felfedezett, 1-2 évvel fiatalabb E94-esek mennyivel jobbak?
Egyébként erre a buszkavarásra jó példa a IV-es üzemegység: egyetlen távolsági járatukat (S.Aújhely-Debrecen) évekig egy E94-es járta, most egy Alfa. Az egyetlen 395-ösök pedig a roppant fontos, "távolsági" S.A.Újhely-Abaújszántó-Miskolcot, napközben még egy encsi körrel.
Ááá, napestig lehetne folytatni. És csodálkoznak, hogy nincs utas, csak anyagi gondok vannak.
Hát igen. El tudom képzelni. Mielőtt elkerült Ózdra, nemsokkal előrre ültem rajta egy városon belüli távon. Tele volt nyomra rágóval, és szerintem csikket is nyomhattak már el a busz belsejében. Viszonylag kicsit valóban le volt lakva.
De hát ez az ára, ha a JÓ és MINŐSÉGI buszt a PUTRIBA zavarjuk. Szerintem.
És el se hinnéd, hogy az előtt egy évvel újították fel, mielőtt átvettétek. Egy éves tartalékosi pályafutása alatt sikerült így "lelakni".
Plusz egy infó. JMN-961-es ma Barcikán helyettesített (szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy nem távolsági fordán), és őt is kifehérítették, új felségjelzéseket kapott.
Egyébként az EUW-716 ma már az ózdi üzem állományában van, és nem a barcikai kollégákat kritizálandó, de ritka elhanyagolt állapotban vettük át. Egyébként első szériás 395.15-ös, asszem '96-os évjárat, de hát az EWG-682 is az, és a két kocsi össze sem hasonlítható. Mondjuk a 682-es még mindig az első gazdájánál van. A 716-ost a DUD-564-es Ikarus 256.44-esért cseréltük lassan egy éve, és most kezd beállni. Szinte mindent javítani kellett rajta, sok alkatrész ki lett cserélve, úgyhogy reméljük a legjobbakat.
Annyi elég, hogy gazdasági ok (ok) vannak nem is kicsi(számokat inkább nem mondanék) meg,hogy az egész telepen dolgozó ember benne van (ti akartátok hogy elmondjam) , inkább nem részletezzzenem...!!!!
Érdekes,hogy pont te nem tudsz róla lehet hogy titokban megy....????
Hát ezt most nem értem. Hivatalosan mi a másodrész definíciója? Vagy még tényleg nem hallottad volna ezt a kifejezést? Mondjuk, hivatalosan "rásegítő járat" a megnevezése. Ha jól emlékszem - mert a könyvet már eldobtam - a rásegítő járat valamely menetrendben meghirdetett járaton felül, azzal egyidőben induló, annak útvonalán - a teljes vonalhosszon, vagy annak egy szakaszán - közlekedő járat. De a valóságban másodrésznek mondjuk azokat a járatokat is, amik a menetrendben külön is meg vannak hirdetve, mert van sok ilyen. Pl. a Kazincbarcika-Budapest másodrész járata a menetrendben is szerepel, sőt, már egy ideje nem is egyezik meg az indulási ideje odafelé, mert túlmenne a munkaideje, de ez már egy másik történet. Az Ózd-Budapest vonalon is van ilyen, és az Ózd-Miskolc vonalon is.
Hát ez 10-ből 10 pont! A miskolci üzem dolgaiba nem látok bele, de holdat ugató vadászeb legyek, ha nekik olyan sok különjáratuk van ezekre a "nagy kocsikra". Menetrendszerinti távolsági járata messze az Ózdi Területi Igazgatóságnak van a legtöbb, és bár én értem, hogy pl. egy Miskolc-Debrecen járat is megérdemel egy Marcopolo-t, mert az is 100 km, de talán fontosabb lenne, hogy az Ózd-Miskolc- Debrcen-Hajdúszoboszló legyen Marcopolo vagy ilyesmi, csak aztán a Miskolc-Debrecen. És ez csaj egy példa a sok közül. És sajnos nincs egy hozzáértő ember a cégnél, aki ezt komplex átlátná, és ennek megfelelően osztaná el a kocsikat. A miskolci üzemet ellátták a megfelelő számú luxusbusszal, úgyhogy az idén már nem vásárolnak távolsági kocsit. A többi üzem, a többi járat le van sz..va.
Emlékezzünk azokra a szép időkre, amikor annó Józsa Béla bácsiék a Kazincbarcika-Budapest járatot a piros MAN-nal zavarták egy pár éven át. Mindemellett egykori barcikai E95-ös (EUW-???) Kbarcika-Meszes és ehez hasonló köröket futott.
Szerintem lehetett volna cserélni már csak a csomagterek, a buszok kényelmessége és megbízhatósága miatt is, stb stb.
Tényleg nem szeretnék kötekedni, de Ózdibusz azt írja, hogy ilyen-olyan okokból gyakran kénytelenek 2-3 órás útra kiadni E94-est, meg MAN-t, miközben az IOA-679 tartalékos (pontosabban tesz heti 3 kör Miskolc-Bp.-et). Én azt sem látom, hogy a GDK-s E98-asnak lenne állandó feladata. Ez így szerintetek oké? Nem úgy van ez, hogy a presztízsszempontokat (ti. a "nagy kocsik" csak Miskolcon lehetnek) felül kellene írnia más megfontolásoknak? Ilyen pl. szerintem a cég saját jól felfogott érdeke, hogy ne veszítsen utasokat? Vagy a BV a turistabuszait (E98-asok, MAN Lion's Coach) állandóan tudja különjáratban forgatni? Mert ha igen, akkor persze ez a része oké. De még így is felháborító, hogy a barcikai (GSG-s) E94-esnek, lényegében amióta megvan, mindig van legalább heti 1-2 másodrészes pesti köre.