Elmondásuk szerint nem sokkal előtte egy busz beborult náluk az árokba, mert a futó defektet kapott, azóta buszt nem engednek be futóval. Ennek 3 éve... Kicsit máshogy működnek ott a dolgok.
Nekem egyszer az ukrán határról kellett visszafordulnom, mert a futót nem engedték be. A magyar már kiléptetett, az ukrán folyamat is elindult (a 6 lépcsőből a 4-iknél tartottam, amikor mondta a sapkás, hogy "van egy kis problem"), de annyira komoly volt, hogy még rásegítésre se engedte volna, úgyhogy megfordultam, beléptem a magyar oldalon, letámasztottam a futót, és kezdtem újra. A magyar kiléptetők kicsit csodálkoztak, hogy újra ott vagyok.
Lengyelországban 2011. június 30-ig a 3,5-12 tonna közötti buszokra nem kellett matrica, autópályán a kapuknál kellett fizetni.
2011. július 1-től a 3,5 tonna feletti buszokra is viatoll kell.
Lényegében ugyanaz, mint az osztrák vagy német, a gobox alapján látják, hogy az országban voltál, tehát adót kell fizetned, ehhez viszont kell egy regisztráció.
2011. január 1-től a 3,5 tonna feletti buszoknál a lengyel szakaszon megtett távolság alapján ÁFÁ-t kell fizetni (8%).
Előzetesen egy formanyomtatványt kell elküldeni a lengyel hatóságnak és befizetni 170 zlotyit. Erre ők visszaküldik a regisztrációt, és csak ezzel az igazolással lehet belépni az országba (mint a németeknél), ha kérik és nincs, nem engednek be.
Havi vagy negyedéves bevallást kell küldeni (persze lengyelül). Online bevallást is lehet készíteni, de az oldal számomra körülbelül olyan volt, mint egy lengyelnek a nav.hu-n magyarul megtalálni a munkaerő foglalkoztatás irányelveiről szóló tervezetet.
Ezeket a lehetetlen állapotokat szeretnék a magyar érdekképviseletek enyhíteni, jelezték az illetékeseknek, de eredmény egyelőre nincs. Például a viatoll tudjon magyarul, vagy a regisztrációt ne csak lengyel nyelven lehessen megtenni, mint most.
Az kiraly, bar tudom a Balkanon sok indok nem kell dolgokhoz, de miert nem engedik be?Gondolom masik hatarra meg mar nem tud atmenni, mert a magyar kileptette... :(
S.O.S. Ben szükségem lenne 1 C+E kategoriával rendelkező sofőrre mert fateromat Szerb útlevéllel nem akarják beengedni a horvátok horvát országba! Le kéne menni 1 Peugeot boxerral és nehéz utánnfutóval Boszniába és vissza pest!
Aki tud jelentkezzen legyen szíves akár egész éjjel a 0630-727-5110 es számon!
Én egyszer jártam csak arra, emlékeim szerint két vezetési idő alat 4kézzel Liverpoolt megütöttük Kuty szabadidő központtal, pedig EUROTEC-el voltunk nem mostani csoda gépekkel...:-)
Jól emlékszel. Én is ott láttam őt először. Nem tudtam elképzelni, mi a fenét csinál ülve, talán citerázik? :)
Nagyon szeretem őt, csak olyan zenét ajánlok, amit magam is szívesen hallgatok. :) Jeff Haley sajnos nem él már, de Te még egész jó bőrben vagy, úgyhogy semmi ok az aggodalomra. :D :))
Nagyon szépen köszönöm azoknak a kedves embereknek a névnapi köszöntést akik gondoltak rám :o)))))))) sms-be,MMS-be itt a fórumon :) és aki fel is hívott :P
Kedves XFPeti, és RoadPeti! Ha már kellőképpen megnyúlt a fületek ( a publikusabb verzió szerint :) ) akkor itt van egy jó kis blues Nektek. Boldog némdéjt mindkettőtöknek! :))
Én már fejben annyiszor összevesztem vele... :) Ez a Jurás dolog is... Kettőből a vonatig felütöm. Deps a tanú rá, két ember télen, a hóviharban is beér Liege-ig. :)
Átment januárban maszekhoz, szidta mint a bokrot. Rásóztak egy lökött tanulót, panaszkodott. Írtam neki, nem szokás szortírozni a tanulókat, vagy nem viszek senkit, vagy akik rámtesznek. Ez nem mazsolás kuglóf... Nem az a lényeg, hogy a tanítónak extra fizetése legyen és kéthetente hazaérjen, hanem hogy betanítsa a kezdőt. Az hogy ezt megfizetik annak, aki hajlandó kínlódni, az természetes. De nem arra megy ki a játék.
Azt válaszolta, nem, ebből semmi haszon nincs, emberbaráti szeretet, hasonlók...
Most dícséri a céget, kurva jó, kéthetente hazaér, vastagon 300 fölött kap. Zsinórban a 4. tanulót viszi... Biztos nincs összefüggés.
Az rendben, hogy a gyerekeket eteti, de én felnőtt vagyok... :)
Adatforgalom külföldön: hogyan ne fizesd rá a gatyádat!
Ha az ember a külföldi nyaralása során adatroamingon keresztül böngészi az internetet, levelez, twitterez vagy megnézi a Facebookot, akkor a horror adatroaming-költség miatt komoly meglepetés érheti a havi számla kiérkezésekor.
Aki ezt el akarja kerülni, kénytelen lesz kártyafüggetlen telefonjához olyan helyi SIM-kártyát vásárolni, ami adatforgalmat is tartalmaz. Pytey, az iPhone Dev Team magyar tagja twitteren egy felmérést indított, vajon a különböző országokban mennyibe kerül egy feltöltőkártyás adatelőfizetés. Az eredmények földrészenkénti csoportosításban