Nem kell mindent elhinni :-) Te is tisztában vagy vele, hogy egy vázcserés felújítás mit jelent (alvázas típus esetében ugyebár levágják az alvázról a felépítményt és karosszálnak rá egy újat). Volános EAG-ból nagyon keveset építettek így újjá (az egyik az Agriás HAU-436 volt). Egy Ikarus 200-as családra berendezkedett műhely véleményem szerint nem is tud ilyen komoly munkát elvégezni.
Ezt a menetrendet száz évvel ezelőtt alakították ki, és gondolom azért így, hogy a Nyíregyről ill. Szoboszlóról hazafelé tartók emeberi időben tudjanak hazaindulni/érkezni. Most már kár lenne variálni vele, de ha ma indítanánk be, valőszínűleg én sem így indítanám.
JMN-941 is Gyöngyösön volt felújításon, szintén vázcsere.
Felújítás szempontjából Gyöngyös olcsón, és viszonylag jól is dolgozik.... A saját vázcserés felújításokkal minden cég kezd leállni... Budapesten a Lanta Kft kiváló munkát végez az EAG buszok vázával, és szintén elfogadható árban. Sajnálom, hogy a Borsod Volános EAGokat nem ott újítják fel :(
Nem tudom, miért Gyöngyösön újították fel a buszokat - nem csak ezeket, a JMN-943-ast is, meg a többi üzemtől is voltak ott kocsik -, de gyanítom, hogy:
1. Valami pénzügyi variáció is lehetett, vagy ilyen célra kaptak valami lóvét a volánok (mert a többi volán is újíttatott fel Gyöngyösön), vagy így jobb/könnyebb volt elszmolni a költséget,
2. Ha jól tudom, már nincs rá kapacitás. Az üzemeknél azért, mert anno bevitték Miskolcra a felújításokat, így az üzemek létszámát, raktárkészletét, stb. így alakították át, a miskolcinak meg azért, mert vagy három éve döntés született arról, hogy a járműallomány színvonalát nem felújítással, hanem új beszerzésekkel kell növelni, ezért leállították a vázátépítéses felújítást, és most abban a csarnokban készülnek az ARC-ok. De csak próbálom én is összerakni a képet, ha valaki többet tud, javítson ki. És azért nem lettek fehérek, meg a 943-as is régi logós, mert nem szóltak a gyöngyösieknek, hogy milyenre fessék, és ezért ők úgy adták vissza, amilyen volt.
Az idén még két kocsi megy Ózdról idegen feljújításra, de még nem tudni, hova: HIV-474 és GUP-090.
Ja, és lehet, hogy én írtam valami félreérthetőt, de természetesen egyszerre csak az egyik HLD-s megy Nyíregyházára, a másik Szoboszlóra.
Nem dönthetőek, fix támlás ülései vannak, hosszútávon igen kényelmetlen, azonban egy félórás utazást még kilehet bírni rajta.
Mi bajuk van?
Bajuk nincs, hál' Istennek, csak annyi, hogy ezek a buszok amik az Agriánál vannak, ezzel a felszereltséggel, Miskolc-Mezőkövesd távra lennének ideálisak... Ellenben a Körös Volános példányokkal, amik már magasabb komfort-fokozatot képviselnek, azok már távolsági kivitelek. Az Agriások csak ún. helyközi, elővárosi kocsik.
Nem nagy kaland, még novemberben vagy decemberben történt, üresen ment fel Pestre a 15.15-ös másodrészért, és valami tyúk belement hátulról Nádasdon vagy Tarnaleleszen, már nem emlékszem pontosan. De ha érdekel, a jövő héten megnézem a baleseti jegyzőkönyvet. A busz kívülről alig tört. csak a köténylemezt kellett javítani, de a motort is megütötte. Pontosan nem tudom, mi lett vele, mert Miskolcon javították, de a motorblokk is sérült, az biztos.
Azt majd megkérdezem, hogy az ózdi műhelyt meg lehet-e nézni, de ott felújítást nem végeznek.
[i](AV-s C56-os néha megy Gyulára is Egerből.Mondjuk azok többnyire légkondisok.)[/i]
HLD-887, Ikarus C56.22V4, gyárilag dönthető VÖGEL túrista ülésekkel és Thermo King klímával érkezett, ez volt a gyulai fordakocsi évekig. Azóta MAN Lion's Regio van a helyén.
Persze az is megérne egy misét, hogy miért is nem tud a Miskolc-Polgár, de visszafelé a Polgár-Ózd vonalon egyik ózdi járat sem egyedül jönni? Miért kell konvojoztatni őket? Miért nem lehet egy kicsit széthúzni az indulási időket? Akkor talán a bevétel is nagyobb lenne.
Teljesen egyetértek. Különösen furcsa egy távolsági járaton, hogy az egyik C56-os hátuljában megvan egy-egy üléspár fordítva. Ezenkívül persze kényelmesebb egy E95-ös vagy egy Marcopolo és a csomagtere is nagyobb. Mégis sokkal jobb egy C56-os, mint egy E94-es vagy egy BV-s MAN. Egyébként másfél évtizede csodálom, hogy hogyan oldják meg Ózdon a javítást, s miért nem három busz rotálva végzi ezt a két hosszú járatot. S ehhez képest mindig is jó állapotban voltak a szoboszlói, meg a nyíregh-i törzskocsik! Gratulálok hozzá! (Az E94 előtt egyébként GKZ-595 járt többnyire erre.)
Nekem is lenne néhány kérdésem még. Arról mit tudsz esetleg, hogy a két HLD-st hogyhogy Gyöngyösön újították fel, és nem helyben, vagy Miskolcon?Ez meglepett ugyanis. Ill. van róla infód esetleg,h. miért nem lettek fehérek? S még lenne egy harmadik,rövid kérdésem, ha nem gond. Mindkettő minden nap elmegy Nyíregyházára? :) Azt hittem,naponta cserélgetik egymást. (Amúgy nagyon szépek lettek kívüről.) A válaszokat előre is köszönöm! (AV-s C56-os néha megy Gyulára is Egerből.Mondjuk azok többnyire légkondisok.)
Tudnál akár topikban, akár emailben többet írni, hogy mi történt EUW-716-tal? (A karambol részletei érdekelnének körvonalakban, mert nem is hallottam az esetről.)
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy van-e arra lehetőség, hogy a "Buszmániások" betekintést nyerhessenek valamelyik telephelyre, kicsit jobban megismerkedni a műhellyel, esetleg belenézni egy járgány felújításába?
Én nem írom le a HLD-seket, főleg, hogy most vannak felújítva, meg amúgy is abszolút Ikarus-fan vagyok. De a bevételi adatokban már látszik, hogy jobb buszok indulnak előttük is, utánuk is. Az EWG-682 futását hétfőn megnézem, de már túl van a 1,5 millión.
Én nem írnám le ennyire a két HLD-t szvsz kényelmes buszok, csak a légkondit hiányolom belőlük. Egyenlőre nem is nagyon lehetne őket jobban felszerelt kocsikkal helyettesíteni.
Nem tudod véletlenül hogy az EWG kb. hányadik kilométerét futja?
Na szóval, az első széria 395-ös, így az EWG-682 és az EUW-716, '94-es gyártás.
Az E94-eseket nem most fedeztük fel, a két C56-os felújításon volt Gyöngyösön (ezért úszták meg a "kifehérítést"), mármint egyszerre csak az egyik, plusz a 716-os karambolos volt, meg egyéb műszaki hibák is voltak, így néhány napig az E94 is volt a Nyíregyháza/Hajdúszoboszló vonalon, de járt arra az M.A.N. is. Eredetileg valamelyik 250-es helyettesített a vonalon, viszont többször meghibásodtak járat közben, így - a vége felé - inkább küldtük az E94-est.
Egyébként én k..vára nem vagyok megelégedve a C56-osokkal, mert Miskolcról Nyíregyre, Debrecenbe a Borsod Volán is, a társvolánok is Marcopolo-t, Irizar-t meg E98-ast járatnak, csak mi szégyenkezünk egy 200 km-es járaton 50km-re tervezett kocsikkal. A másik próbléma, hogy a HLD-893/894 páros már 8 éves. Ezek a buszok minden nap lefutják a maguk 400 km-ét, reggel mennek, este jönnek, szinte javítani sincs idejük, így hiába élveznek abszolút elsőbbséget a műhelyben is, az üzemeltetésnél is, egyre nehezebb fenntartani az üzemképességüket.
(És mielőtt szóvá tenné valaki, nemsokára új logó lesz ezen a két kocsin is.)
Tudom, hogy felújították a kasznit, majd mikor átvettük, motorfelújításon is volt, és most mégegyszer, mert mikor karambolozott, a motorja is sérült. De én a kaszni felújításának minőségével sem vagyok megelégedve, főleg az utastérrel. De már megszoktam, hogy amit a Borsod Volán maga újít fel, az ilyen. De azért Ózdon is vannak tartalék kocsik, és nem hagyjuk őket így lepusztulni, a 716-os, mikor átvettük, műszakilag alkalmatlan volt a közlekedésre!
A "másodrész" és a "mentesítő járat" is elfogadott és használatos, én csak azért írtam, hogy hivatalosan, a tankönyvekben, stb. a "rásegítő járat" szerepel, mint fogalom. De még ez sem biztos, mert már régen tanultam, és a tananyagot is eldobtam már.
Nem tudjátok,hogy mi van/mi lett az Ingyenes Auchan járattal? Mert ma ha jól láttam akkor délelőtt egy Credo vitte az új szériából való... És a Centrumnál sem állt.És a busz elő sem jött a Centrumhoz az induláshoz..szóval nem tudom,hogy hova tűnhetett....
Én meg tegnap láttam egy kifehérített 395-öst Tiszaújvárosban.Miskolci.Nyíregyháza-Tiszavasvári-Polgár-Miskolc vonalon.19:53-kor indul tovább Miskolcra.Persze előtte meg jön a debreceni ami 19:50-kor megy tovább.Szóval Miskolcra már hamarabb is ért be,mint a 19:50-es:)
Láttam a másik tiszaújvárosi C56-ost: JMN-958 (a Mezőcsát-Nyíregyháza ex törzskocsija) is kifehérítve, felújítva. Ma 4 körös miskolci fordán dolgozott.
FLZ-196-os Mb Conecto pedig masszívan helyi járatos. Ez pedig azt jelenti, hogy Tiszaújvárosban nincs több ráncajtós: GMX-684-nek is annyi. És már 280-asból is csak egy van: BHK-763. Nem túl jó állapotban, úgyhogy az is csak a Jabilos őrület végéig.