Keresés

Részletes keresés

bárány Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166346
ahogy irtak mar, nem skocia hanem wales, a nev pedig mualkotas
Előzmény: Hernyofan (166299)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166345

Ívbedőlő kocsiszekrény. Általában így szokás fordítani, vagy csak egyszerűen billenőszekrénynek

 

Vagy csak simán pályaísugár-függéses szekrénybillentő mehanizmusnak is becézhetjük a szerkezetet...:) Illetve ezt pontosabban Pendolino esetében hallottam. Amúgy a 605-ösre a dízel-billencset is hallottam....

Előzmény: attus germanicus (166340)
rm40 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166344

Az ICE-TD témakör néhány hónapja már ki lett tárgyalva, néhány pontosítás és megjegyzás az előző hozzászólásokhoz:

  • Az kivont 605-ök helyett beállított 612-esek, becenevükön Albinók nem csak komfortban, de menetidőben is visszalépést jelentett, folyamatos késésekkel üzemeltek, ezért a menetrendet is módosítani kellett. A menetidőt tovább növelte, hogy a vonatonkénti egyetlen WC miatt plusz "egészségügyi" megállásokat kellett beiktatni.
  • A 605-ösök egész üzemeltetése során meglehetősen rossz szemmel nézték őket a vasút részéről, kis rosszindulattal szinte alig várták, hogy valamilyen ürüggyel leállítsák őket, erre kapóra jött a tengelyekkel kapcsolatos probléma. Amikor ezt a gyártó kijavította pedig jobb híján rájuk sütötte végső érvként, hogy gazdaságtalan. A vicces az egészben az, hogy a pótlásként beállított csatolt 612-esekkel ugyanaz a Cummmins-motor ugyanúgy 4 db-os mennyiségben üzemel a szerelvényekben, tehát az üzemanyagköltség legalábbis nem csökkent. A gazdaságosság legfeljebb annyival nőtt, hogy a dupla 612-es a komfort erős rovására több utast szállíthat.
  • Az eltérő bánásmódra ékes példa, hogy mostanában a 612-esek tengelyeivel ugyanaz a probléma, amely miatt a billentés nem is alkalmazható (újabb késések), ráadásul 30000 km-enként kötelező az átvizsgálás. A 605-ösök logikáját követve ezeket is le kellett volna állítani... A 612-esekben más szekrénybillentési rendszer van amúgy, melyet egy B-betűs gyártó tervezett.

 

attus germanicus Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166343
Nem kell azt külön fordítgatni ;-)))
Előzmény: albertbahn.hu (166342)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166342
Nem arra gondoltam, hanem arra, ami mozgatja. "Szekrénybillentő"? :-)))
Előzmény: attus germanicus (166340)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166341
A leszálló utasokkal?:-))
Előzmény: Törölt nick (166326)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166340
Ívbedőlő kocsiszekrény. Általában így szokás fordítani, vagy csak egyszerűen billenőszekrénynek. Bár én is sokszor megmaradok a német szónál :-)
Előzmény: albertbahn.hu (166338)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166339

Úgy értettem 2-vel ezelőtt, hogy "Nálam":

http://www.albertbahn.hu/magyar/vasut/nemetkepek/munchen.html

 

Előzmény: albertbahn.hu (166337)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166338

Az Eisenbahn Kurier 2004/1-es számában találtam:

 

A Fernferkehr-612-esek az 1. osztályon ICE-üléseket kapnak, és a helyfoglalás is lehetséges. :-)

 

Ezenkívül azt írja, hogy a 605-ösök külföldre történő eladása technikai okokból lehetetlen (mondjuk, ez nyilván nem teljesen igaz).

 

Még találtam valamit (kincsesbánya ez a szám), ami miatt javítanom kell magamat:

Aszongya, az ICE-T első generációjában a Neigetechnik (nem fárasztom magam többet, hogy megfelelő magyar kifejezést találjak rá) nem megbízható, ezért a 2. generáció számára a hidraulikán és a szoftveren kell javítani.

Előzmény: attus germanicus (166336)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166337
Nála is van egy a müncheni képek között (a szövegeket nek kell elolvasni, mert sok elavult dolog van benne, rövidesen javítom). Azt amit Zürichben készítettem néhány nappal a forgalomból való kivonásuk előtt, a legnagyobb megrökönyödésemre még nem raktam fel... :-)
Előzmény: attus germanicus (166336)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166336

Van néhány kép itt:

 

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/605/Muenchen/pix.html

 

Persze, a 612 más belső elrendezésű, az ICE-változatnak szinte csak a külsejét festették át. Szóval azért az ICE, mint márkavédjegy, ott sem mindig teljesen korrekt. De azért nem olyan durva, mint a BKV-plusz :-)

Előzmény: albertbahn.hu (166334)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166335
Azzal nincsenek. Abból már a 2. generáció jön ki. Igaz, hogy asszem az ICE-T-nél a jól bevált Fiat-forgóvázakat használták, és nem újítottak, mint a TD-nél.
Előzmény: Hernyofan (166333)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166334

Az, a 605-ös. Sajnos nem tudok képet felrakni, ha fejen állok, akkor se megy... Pedig szerettem volna.

 

Arrafelé nem vagyok ismerős. Talán a menetidejét tudja hozni, de a komfortját nem. Azt mondják, a Fernferkehr-612-esek jellegükben azért megmaradtak regionális vonatnak.

 

Előzmény: attus germanicus (166332)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166333

Apropó szekrénybillentés... Hallottam, vagy olvastam olyat is, hogy állítólag a drágalátos masina az egyik kanyarban éppen az ellentétes irányba billent, nem arra, amerre "hivatalosan" kellett volna. Kicsin mullott, hogy nem siklott ki. Itt telt be a pohár....

A villamos üzemű vátozatával nincsenek gondok?

Előzmény: v_peti (166331)
attus germanicus Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166332

Ez a 605-ös, amiről írsz, ugye?

 

Egyébként, javítson, aki jobban ismerős arrafelé, de amennyire én ismerem a Sachsen-Franken Magistrale még NGT-vel is alig-alig járható 160 felett, tehát a 612-esek szinte teljes egészében hozni tudják a 605-ösök menetidejét. De ebben akár tévedhetek is.

Előzmény: albertbahn.hu (166330)
v_peti Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166331

Kösz az infót! Nekem elsősorban a billenőszekrénnyel kapcsolatos problémák ugrottak be először, de rémlett, hogy azért más baj is van ott.

 

Előzmény: albertbahn.hu (166330)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166330

Amúgy  milyen problémák voltak pontosan ezzel a vonattal? (ICE-TD)

 

Úgy tudom, a dolog azzal kezdődött, hogy a gyártó (S-sel kezdődik a neve) túl kevés féktárcsát rakott a tengelyekre (állítólag bizonyos tengelyekre csak egyet), így a fék rendszeresen túlmelegedett, meggyulladt, meg ilyenek. Ezért a járművek 2000. májusa helyett csak 2001. februárjában indulhattak el a menetrend szerinti forgalomban. Ekkor jött a feketeleves. A vonatok állandóan ledöglöttek, hibás volt a billentő szerkezettől a szoftveren át az energiaellátásig minden. Emiatt állandó késések voltak a Nürnberg-Hof-Drezda vonalon, járatok maradtak ki, illetve "egyszer csak megálltak valahol, és nem akartak továbbmenni". Az utasokat rendszeresen 4 csatolt Desiro (!) vitte (ami ugye azért nem ICE-komfort).

2002. decemberében egy ICE-TD kisiklott tengelytörés miatt. Ezért a vonatok közlekedését csak hagyományos üzemben engedélyezték (megjegyzem, az új ICE-járatok menetidejét az új menetrendben 80 perccel rövidebbre kalkulálták, mint a hagyományos vonatokét, tehát ez okozott némi problémát). Az Eisenbahn-Bundesamt a vizsgálatok alapján megállapította, hogy a tengelyek nem felelnek meg a biztonsági követelményeknek, ezért 2003. június 24-ével a teljes sorozat közlekedését leállították. Augusztus 13-ától azonban megint járhattak - hagyományos üzemben - a tengelyek teljes cseréjéig. 2003. októberben aztán, amikor úgy látszott, az ICE-TD minden baját sikerül megoldani, a DB úgy döntött, a menetrendváltás alkalmából kivonja őket a forgalomból.

Azóta a Nürnberg-Hof-Drezda vonalon ICE-színekre átfestett 612-esek járnak, Zürichig pedig hagyományos, mozdonyos vonatok. Állítólag végülis az ICE-TD-k minden betegségét sikerült kikúrálni, de fene se tudja... Ezt bizonyítani még nem nagyon volt alkalmuk.

 

Most olvasom, hogy az ÖBB-nél 2004 végén sikeres próbákat végeztek velük. Az osztrákok valóban a nemzetközi forgalomban szeretnék használni őket, ezzel megspórolva a többáramnemű motorvonatok beszerzését. Vsz április körül döntenek.

Előzmény: v_peti (166247)
etwg Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166329

Ugy látszik lemerültetek mint az orosz zseblámpa :-)

 

Ime itt a világ leghosszabb városneve (ebböl kifolyolag az állomásnak is többé kevésbé ez a neve)

 

Bangkok

 

Az angyalok nagy városa, az isteni ékszerek legmagasabb helye, egy nagy legyőzhetetlen haza, egy nagy és kitünö birodalom, gyönyörű királyi föváros, kidiszitve kilenc mennyei drágakővel, a legmagasabb királyi székhely és palota, az istenek valamint az ujjászületett lelkek otthona.

 

A thai nyelven, ha nem is thai betükkel: Ahogy az ki van irva ugy a pályaudvarra meg a városházára….

 

Krungthep Mahanakhon Bovorn Ratanakosin Makintharayutthaya Mahadilokpop Noparatratchathani Burirom Usomratchanivetmahasathan Amornpiman Avatarsnsathit Sakkathattiyavisnukarmprasit

Előzmény: etwg (166323)
Kardfogu Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166328
Képem sajnos nincs az esetről. :-((((((
Előzmény: Kardfogu (166327)
Kardfogu Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166327

Üdvözletem!

 

Egy kérdés a Taurust ismerő kollégáknak:

 

 Hogyan lehet azt összehozni, hogy a gép végén két fény égjen, de úgy, hogy a bal oldali vörös, a jobb oldali pedig fehér ég.

 Eddig úgy tudtam, hogy ilyet nem lehet megcsinálni, de ma este láttam. Bejött a volt Liszttel és így ment át Fradiba.

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166326

A kutyák jóllaktak ;-)

Előzmény: hmsoft (161949)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166325
"Nem valszeg. Biztosan. "

Ha ez így folytatódik, akkor a több ilyen esetünk lesz, mint 2002-ben.(22 körül)
Előzmény: Vendégsín (166321)
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166324
Aki kíváncsi...
Előzmény: Infós (166322)
etwg Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166323

Ez a megállapitás sok szempontbol nem igaz.

 

Ahogy már a kollégák is javitották, ez az állomás Walesben van, de ennek ellenére nem a világ leghosszabb nevü állomása (csak szeretnek vele felvágni), mert az szinte 100% valoszinüséggel Ázsiában van, mégpedig Bangkokban.

Ha jol emlékszem, 2 sorba fér csak egy A4-es papiron. :-)

 

(na ki tudja mi az)

Előzmény: Hernyofan (166299)
Infós Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166322

Üdv!

Mit tudsz még?! Mesélj?! Tudod, minden érdekel? ;)

 

Előzmény: Vendégsín (166321)
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166321
...714-es szegedi gyorst ha várja valaki, akkor várhatja. Kő alsó után pihengél, valszeg gázolás.

Nem valszeg. Biztosan.
Gábriel arkangyal új puzzle-t kapott, a masina 2. motorfedele az ügyfél mellé költözött - én nem értek hozzá, mehet-e ilyenkor üzemben levő vontatómotorral tovább - a mv. leváltót kért.
Előzmény: radio100jozsi (166262)
Infós Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166320
Ez vmi szektorokat (asszem kocsicsoportokat) választ el egymástól, egy ősrégi "Utastájékoztatás felsőfokon" videókazin már rajta van.
Előzmény: v_peti (166318)
V43 2376 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166319

Új képek a képtáram legfrissebb nevű albumában,köztük van a Btx 002-nek ígért kép is:

 

kep.tar.hu/v43-2376

v_peti Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166318

Gépelési hiba (most) nemigazán van benn. A magyarázat homályosságát meg megpróbáom egy ábrával feloldani.

 

 

Előzmény: Törölt nick (166306)
mestska Creative Commons License 2005.03.13 0 0 166317

Nekik már akkor volt közlekedési szövetségük,

 

náluk már az egész ország fel van osztva közlekedési szövetségek területére, mégha nem is működik mind ma még.

Előzmény: manhattani (166313)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!