Keresés

Részletes keresés

M41 2202 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166424

2004. május 17-én volt Székesfehérvár - Csala - Pátka útirányon át Lovasberénybe különvonat, amit M41 2143-as húzott. Érdeklődni szeretnék, hogy az idén lesz-e és ha lesz akkor mikor?

Carpy Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166423
"Amennyiben a vezetője elég ügyesen tud bánni a fékkel, örömmel tapasztalod, hogy a rajzról kiválasztott kocsi pont az orrod előtt áll meg"

Hmmm, van meg mit fejlodnie Europanak :-)
Előzmény: orangutan (166417)
FOMA Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166422
Hiányzok onnan még pár gép.
Előzmény: radio100jozsi (166418)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166421

idáig értem.

De ehhez az kell, hogy a jegyemen legyen vagy beűjel, vagy kocsiszám.

És ha nincs ?

 

A gondom az volt eddig az ilyennel, hogy az állomásra érkezik naponta 24 vonat, amiből kettő kötelező-ülőhelyes, IC.EC,stb. a töbi nem.

 

Akkor annak a két vonatnak a kedvéért van kitáblázva az állomás ?

 

 

Előzmény: orangutan (166417)
orangutan Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166420

induló vonalak stilizált rajza

 

fedvény: induló vonatok stilizált rajza

 

Előzmény: orangutan (166417)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166419
Bal oldalon az "Érdekességek" linket ajánlom mindenkinek...
Előzmény: radio100jozsi (166418)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166418
Benéztem a www.vasutmania.hu oldalra, és megdöbbenésemre nem ismerik az M41-es dízelmozdonytipust...:-(((
orangutan Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166417

Van a kezembe egy jegy A-ból B-be.

Felmentem a hetes számú peronra.

Idáig világos.

 

milyen betű mit jelent, mit kell azonosítanom ?

 

 

Ha egy német város vasútállomásán felmész a peronra, akkor a vágányok mellett, a perontetőről lógva, egymástól nagyjából 2 kocsi távolságra A-B-C-D-E-F betűket figyelhetsz meg. Ezek addig semmit sem mondanak, amíg a peronon meg nem találod a "Wagenstandanzeiger" című információs táblát, amelyen az arról a vágányról menetrend szerint induló vonalak stilizált rajza található. Elöl a mozdony (ICE esetén hátul és esetleg középen is), mögötte a kocsik, a kocsik rajza fölött szintén A-B-C-D-E-F betűk. A kocsik rajzán különböző információkat hordozó szimbólumok, úgymint kocsiszám, bagós/nembagós, térerős/nyugis, fülkés/termes, 1./2., késvilla, stb. Kiválasztod a neked megfelelő kocsit, ha van helyjegyed akkor a kocsiszám alapján, ha nincs, akkor az igényeidnek megfelelően. Miután a rajzról leolvastad azt is, hogy a kiválasztott kocsi melyik 2 betű közé esik, a figyelmedet ismét a perontetőről lógó betűkre fordítod, beállsz a megfelelő 2 közé, és türelmesen vársz, amíg a vonatod megérkezik. Amennyiben a vezetője elég ügyesen tud bánni a fékkel, örömmel tapasztalod, hogy a rajzról kiválasztott kocsi pont az orrod előtt áll meg, és felszállsz.

 

Előzmény: Törölt nick (166404)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166416

nem tudni külföldiül........:-)))

Nem is kell! Ez inkább képrejtvény! :-))))

Előzmény: Törölt nick (166414)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166415

A 120-as vonalon Tápiógyögyénél miért van ez, mi a története?

 "Szelvényváltás: 751 + 71 (=) 512 + 79"

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166414
nem tudni külföldiül........:-)))
Előzmény: sínbohóc (166405)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166413

Ma délelőtt tátom a számat Luxi főpályaudvarán, mert mint írtam két hete, ott most rájuk szakadt a bank és mindenből újat vesznek. de sajnálom szegényeket, mennyi átképzés + oktatás.........:-(((

 

Szóval, állok ott és egyszer csak bejön az egyik új 4000-es és hoz magával (természetesen) új emeletes kocsikat, 4-et.

Mivel a megrendelt vezérlők nem készültek el, ezért még körüljárás esete forog fenn.

Tehát fennforgás vagyon.

 

jó, akkor körüljár.

Körüljár + rájár.

 

Kapcsoló embeke megvárja míg rázár, utána bújik be. összeakaszt, kapcsol, csavar, teker, stb.

 

Kapcsolóemberke kibújik és felszól a vezérnek :....hoppá........egy igen csinos hölgy volt !!!

 

Még kétszer megvizuáltam, csinosnak továbbra is csinos, úgy 26-28 éves lehet, és tudta a dolgát, jött ment a pu.-n, kapcsolt szét és össze.

 

Na ezt látná a magyar vasutas szakszervezet ...........:-)))

 

Azt hiszem a CFL vezérigazgató nem állna meg a lábán ha Gaskó kinyiná a száját.........:-)))

albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166412

Találós kérdés:

 

Melyik állomáson mondják be az előző hozzászólásomban leírtakat? :-))

Előzmény: albertbahn.hu (166407)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166411
bodecsabi: "rm40-el elegge kozvetitettuk az esemenyeket."

Brühühü, itt engem nem olvas senki! Csak néhány vasutas, aki rohan rögtön megvédeni mások becsületét! Már az "érdemeimre" sem emlékszik SENKI!!! Brühühühühühühühü....

Persze rm40 érdemeit e kérdésben cseppet sem kívánom kissebíteni, műszakilag jobban képben volt, mint a "többi" tudósító együttvéve... :))))

MÁS!

Vonatpótlás brit módra, helyszíni tudósítás másodkézből!

A vonat egyik Birmigham előtti megállójánál bemondták, hogy "amennyiben van Önök között orvos...". Eleinte úgy tűnt, hogy a mozdonyvezető lett rosszul, de kiderült, hogy a magasperonról esett/ugrott valaki a vonat elé. A személyzet nem sok jóval bíztatta az utasokat. "Meg kell várni a helyszínelés végét, vagy menjenek busszal, taxival." Az elővárosi hely miatt legtöbben megfogadták a tanácsot, köztük a barátom is. Hat fontja bánta e döntését.

Két nappal később azonban fordult a kocka! A London Euston pályaudvarra tartó vonat Northamtonban "feloszlott" vágányzár miatt. Onnan vonatpótló autóbusz indult Londonba (közbenső megállás nélkül), illetve Milton Keynesbe. A barátom zavarba jött e történés miatt. Ugyanis a vágányzár miatt nem volt benne biztos, hogy eléri a "csatlakozó" magánbuszt a Luton reptérre Miltonban. Ha azonban bemegy Londonba, és ott átmegy a másik pályaudvarra és úgy Lutonba akkor meg a repülőt elérnie lesz necces. E problémafelvetés megválaszolására a helyi vasutas szakik telefonos segítséget vettek igénybe. Ez annyi időt vett igénybe, míg a Miltonba tartó járat elment. Így a kérdés megoldódott, mondták menjen taxival a 60 km-re lévő reptérre! A barátom ellenkezett, hogy ez anyagilag nem lenne valami túl jó ötlet, de megnyugtatták: "Önnek a vasúttársaságnak felróható OK miatt jelentkezett a problémája, így a taxi költségét a Virgin Trains állja." És tényleg. Hárman segítették be a taxiba, a taxis kapot egy "megbízó kártyát" és a számlát vélhetően azóta be is nyújtotta a vasútnak. Persze nem csak Miltonba vitte el őt a taxi (ahol elérte volna így tuti a buszt), hanem egyenesen a reptérre! Nem is tudott szegény mit csinálni magával bő három órán át a repülőre várva!

Így is lehet ezt csinálni! Ők már túl vannak azon, hogy pl. "a vonatjegy ára nem tartalmazza a fűtést", meg "nem kapja meg a panaszkönyvet, takarodjon kifelé".

Megjegyzés: e módi csak és kizárólag akkor működik, ha VAN kinek reklamálni. Amikor engem Angliában a vonatpótló busz elmaradása miatt hajnali kettőkor taxiztatott a vasút, akkor a "csatlakozó" vonat nem várt meg minket! Na a kihalt állomáson egyáltalán nem volt kinek reklamálni! Várhattunk órákat a hajnali első vonatra. Azon az éjszaka a Caledonian Sleeper minőségi éjszakai vonat is sokat várt azon az állomáson. Csak az mozdonyvezetőre...
Előzmény: bodecsabi (166392)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166408
Kéregjegy mániásoknak:
Szert tettem egy szlovák kéregjegyre. Nem én vettem, a Bz mellék panoráma-ülésén hagyta valaki tegnap, és jó valószínűséggel az 5606-os vonattal jött az illető (Jalovec i 12:59, Prievidza é 13:17).

kéregjegy hm
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166407
"Signore e signori, é in arrivo il Cisalpino per Bellinzona, Arth-Goldau, Zugo, Zurigo, Sciafusa, Stoccarda! Prima classe settore C, seconda classe settore B..."
Előzmény: sínbohóc (166405)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166406

a 170 koruli ATLAGsebeseg pedig nem emiatt van. Irtatok mar parszor, hogy az ICE ATLAGsebessegei rosszabbak, mint a TGV ATLAGsebessegei.

 

Ennek van egy egyszeru oka: Az ICE vonatok sokkal surubben allnak meg, mint a TGV-k. Egy ICE durvan 100-200 kilometerenkent megall

 

A 170 körüli átlagnak ennél sokkal prózaibb oka van a nevezett vonalon. Ugyanis a nagysebességű szakasz csak Siegburg-tól Frankfurt Flughafen-ig tart. Tehát Kölnből valahogy ki kell jutni, Frankfurtba meg valahogy be kell jutni. :-) És ez nem megy olyan gyorsan. Na, jó, nyilván a két megállás sem tesz túl jót. De nem ettől nő a menetidő 39-ről (Siegburg-Frankfurt FF) 74 percre (Köln Hbf-Frankfurt Hbf).

 

 

Ja, amúgy bocsásd meg kérlek, hogy az ember nem böngészi át a százhatvanhatezer-egynéhányszáz hozzászólást, hátha valahol valaki már leírta azt, amit éppen le akar írni.

 

 

Én nem mondtam egy szóval se, hogy a 612-esek ICE-ként közlekedtek, csak hogy helyettük. Az, hogy az új színezését ICE-színként írtam le, valóban megtévesztő, bocsánat érte. Én is utaztam már 2001-ben is IR-be sorolt, az új Fernverkehr-színezéssel ellátott kocsin. Viszont az is tény, hogy a fehér-piros színezés az ICE-ken jelent meg először, a DB csak később alkalmazta a többi járműre.

Előzmény: bodecsabi (166386)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166405
Eddig azt hittem jártál már külföldi pályaudvaron. :-)))))
Előzmény: Törölt nick (166404)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166404

Kicsi szívem !

Azt írd le hogyan működik ?

 

Van a kezembe egy jegy A-ból B-be.

Felmentem a hetes számú peronra.

Idáig világos.

 

milyen betű mit jelent, mit kell azonosítanom ?

 

Van a vagonokon is betű ?

Van a jegyen betű ?

 

 

Előzmény: v_peti (166318)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166403
Olasz? :-)))
Előzmény: gertam (166400)
gertam Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166402

PANTOGRÁFOSAT !

 

A fehér miért nem fehér?

 

NÉGYZETET NEKI !:-))

 

 

Üdv

geri

Előzmény: gertam (166400)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166401

HÍDTTÚRA 2005->HÍDTÚRA 2005

 

Megzavart az alagúttúra:-)))

Előzmény: radio100jozsi (166399)
gertam Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166400

PANTOGRÁFOSAT !

 

Ha a mentesítővel netán valami gond lenne, a segélymenet készen áll!

 

Menetrendszerkesztők FIGYELEM !!

 

ÜNNEPI MENETREND készül:-))

 

 

Üdv

geri

Előzmény: Törölt nick (166398)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166399

Megtudná nekem valaki mondani, hogy Vadna állomástól a Sajó-híd mennyire lehet, és a pálya mellett van-e valami ösvény oda elgyalogolni?

Én max 1 km-re saccolom.

 

A kérdés ugyan ez a Berettyó-híd esetében is Berettyóújfalutól?

 

Szeghalom egy érdekes, a Berettyó-híd itt is kérdés, de a Sebes-Körös már elég húzós, és nagyon a semmi közepén keresztezi a vasútvonalat Szeghalom-Vésztő között, ezért ide majd egy nagy-nagy segítség kéne, esetleg nincs a Vésztő GF-ről valaki itt?

 

Hát igen mint írtam HÍDTTÚRA 2005, így nagy dolgok fognak készűlni, sokkal jobb lesz, mint az alagúttúra, amikor nagyrészt a vonatból úgy ahogy fotóztam az alagutakat, és a beutazás volt a cél, aztán az Abaliget, Balatonakarattya, Diósgyőr, és Hűvösvölgy már a helyszínen készűlt, és szerintem jobb is lett. A Nagyrákosi csak a rossz idő miatt lett ilyen, de idén pótlom, és Szarvaskőt sem hagyom ki a helyszínről fotózva.   

 

hmsoft Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166397
Andó Gergő,

"Ki az, aki meglepődik azon, hogy a MÁV nem képes megalkotni egy tisztességes szerződést, vagy díjszabást?"
...
"Ezt pofázom már évek óta, hogy ezek nem tudnak semmiféle szabályozást tisztességesen megalkotni!!!"


"Ezek" nem tudnak, és kb. ez a szavazópolgárok jelentős részének véleménye. Tehát ha megmozdulnak ilyen-olyan, közpénz-eredetű pénzek, de a mozdulás iránya nem éppen az adott állami cég szolgáltatásfejlesztése, az ha bosszantó, vérlázító is, de semmiképp sem szokatlan.

Erre a jelenségre kiválóan rá lehet alapozni az "érdekes" pénzmozgásokat, elég hosszú ideig. Tehát tökéletesen jó, ha az állami cég apparátusa szolgáltatásfejlesztés szempontjából hülye, mint a tök, pont ilyennek kell lennie. (Ebből még járulékosan megél egy rakás szereplő: média, alternatív szállítási társaságok, miegymás.)

Persze jönnek előbb-utóbb a hangoskodók, részint mert ők is akarnak a húsosfazékból, részint mert meg akarják váltani a világot. (Az előbbiek elég hamar megtalálják az utóbbiakat mint önkéntes, olcsó, hatékony végrehajtókat.)

Mármost, Gergő, ha a kinyilatkoztatás tárgya a két variáció közül az első, azt értem. Ha a második .... hát azt is értem.

hm
Előzmény: Andó Gergely (166388)
Btx 002 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166396
A Bzmot 353 friss főműhelyes volt? Úgy emlékszem, hogy decemberben még le volt álltva, fel tudnád írni a főműhely idejét és helyét, ha legközelebb látod?
Előzmény: Törölt nick (166394)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166395
Látom van szili, gigant, szergej, Bz, MD, de csörgő nincs, ennyire eltüntek onnan?:-))) 
Előzmény: Törölt nick (166394)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166393

Persze megint elirtam valamit:

 

Helyesen: a 2003-as menetrendvaltassal jottek a 612-esek. (Bar a kornyezetbol egyertelmu)

 

Csabi

 

 

Előzmény: v_peti (166391)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166392

Ja, tavaly sokat beszeltunk rola, akkor volt a 612-esekkel is a botrany... rm40-el elegge kozvetitettuk az esemenyeket.

 

Csabi

Előzmény: v_peti (166391)
v_peti Creative Commons License 2005.03.14 0 0 166391

Kösz az infót, akkor ez már régebbi történet. Nekem úgy rémlett mintha tavaly történt volna. Vagy csak akkor esett erről több szó.

 

 

 

Előzmény: bodecsabi (166384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!