Igen, asszem 2003-ban volt olyan először, hogy már nem ICE-ként, hanem IC-ként mentek a 605-ösök is, ez már akkoriban volt, amikor döntögetés nélkül mentek. Épp azt néztem, hogy csesszus, az InterRailem is érvényes lenne rá felár nélkül...
De eredetileg tényleg ICE-ként mentek Nürnberg-Hof-Dresden viszonylaton.
A színezés csak annyiból csalóka, hogy a piros alapon fehér csík a regionális közlekedésé, a majdnem-inverze, fehér alapon piros csík a távolsági közlekedésé.
Budaörsön, 88-ban forgatták, a reptérrel szembeni laktanya. Tesóm ott volt katona anno. A legjobb, az utószinkron, majdnem az egész sorozatot utószinkronizálták, így pl a tegnapi részben egy ingavonat haladása közben megfigyelhető volt, hogy a Bdt húzta a vonatot, a végén a V43 csak csendben suhant... Az első részben a gőzmozdonyos topicban már kitárgyalt 424-es hangja viszont hibátlannak tűnt, gondolom azt tényleg rendesen felvették, nem csak rájátszottak valami hasonló hangot.
OFF: ejnye, hiába szóltunk annyian, hogy a file nevekkel vigyázz, a le/nem/tölthető filmek neveiben a létező összes hibát elköveted (pontok, kisbetű nagybetű keverve!) ! ON
Két okból: Már tavaly kifulladt az érdeklödés: a felénél kevesebben voltak a túrán és a különvonaton is. A lovasberényi polgármesternek tele lett a t..e ezzel a felhajtással...
Nem kell feltétlenül megkeresni és értelmezni a Wagenstandanzeigert, a hangosanrecsegő is bemondja a legfontosabb információkat, pl. hogy az 1. osztályú kocsik az E és F betűk között vannak, illetve talán még azt is, hogy az osztódással szaporodó vonat A és C közé eső részbe X-be, a C és E közé eső része Y-ba megy. Ez utóbbi információ pedig nem csak IC-re vonatkozhat, hanem személyvonatra is.
A 120a vonal szelvényszámozása Rákos-Újszász közötti, a 82-es vonal szelvényszámozása pedig Hatvan-Szolnok között van. (Ebből van visszaszámolva az általad említett szelvényig.)
Ha van helyjegyed, akkor van rajta szám. Ha nincs helyjegyed, azért kocsiosztály akkor is van a jegyen, azt meg eldöntheted, hogy dohányozni, telefonálni, sörözni, stb akarsz-e vagy nem, és ez alapján választhatsz kocsit mielőtt beérkezik a vonatod.
Németországban azért meglehetősen ritka az, hogy valahol csak napi 1 pár IC áll meg. Ha valahol megáll az IC, akkor 1-2-4 óránként több is megáll.
De ha akad is ilyen állomás... elképzelhető, hogy megmérték, mennyivel csökkenthető egy vonat állomáson tartózkodása, ha a betűk alapján alakzatba rendeződnek a felszállók, ahelyett, hogy a vonat érkezése után cibálják a peronon fel-alá a bőröndjeiket. Csökkentett tartózkodás->rövidebb menetidő, az értelmesebb utasok komfortérzete is növekszik->valamivel többen utaznak, ezek alapján becsültek egy összeget Euróban a bevételnövekedésre. Ezt az összeget összehasonlították 2 db üvegezett vitrin (ha csak 2 IC áll meg, akkor azt max 2 peron mellett teszi) és 12 db zománctábla kihelyezésének és karbantartásának a költségével, és döntöttek:)