Keresés

Részletes keresés

dajtás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74891
Soros rendszernél nincs terhelés ingadozás. Motor forog, generátort hajtás alatt, generátor tölti az akkukat, fogyasztók a legvégén. Akkukat kell úgy belőni hogy konstans nagy áramokat el tudjon viselni, én pl beszereztem 40db katonai Ni-Cd akkut, 1/3C tölthető, 54A-ek kell töltenem üzemszerűen a telepet motoros üzemben, de gyorstöltésnél megengedett nálam a 80A is. Generátor se egy nagy művészet, minden motorfajta működni képes generátoros üzemben is.
Szinkron gép alap, erőművek ezt használják, asszinkron gépnél is relatív egyszerű a generátoros üzem, csak meddő energiát kell biztosítani neki. Fapados 10kW-os kalickás forgórészű 3 fázisú asszinkron motor, 3000 ford/percnél vígan elpöfög generátorként.
Előzmény: Törölt nick (74888)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74890

5. höz:

meg viszonylag kis méret, kis súly

Előzmény: Törölt nick (74888)
Arma Gedeonka Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74889
Az a minimum, hogy tisztánlátás végett ismerni kellene a tényleges adatokat. De ez nem változtat azon, hogy nem lehet csak a mai helyzetből kiindulni és megváltoztathatatlannak tekinteni a trendeket, pl. hogy "az emberek már nem akarnak vonattal utazni", amikor tudjuk, hogy rövidesen nehézségek lesznek a tömeges autózás fenntarthatóságával.
Előzmény: Fulika (74885)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74888

persze, ez mind javítja a helyzetet, de hadd kötekedjek még :)

 

1. Azt írod, napi egy-két óra. Ez azt jelenti, hogy hidegüzem bizony nálad is van (lenne). Oké, hogy egy 10 fokos pincében rövidebb, mint a téli szabadban, de van.

2. A teljesítményfelvételed nyilván ingadozó, ha nem tudod pufferelni (sok drága akku), akkor bizony nálad is van részterhelés

3. üzemanyagtárolás-, szállítás kérdését továbbra is kerülitek :). Hozom-viszem? Átfejtem, mint a bort? Egész nap töltögetek? Én még emlékszem a hto-s fűtésre, kis túlzással tényleg egész nap ment a töltögetés... (és mindig minden olajos lett, akárhogy vigyáztam, ennélfogva még büdös is. Főleg a kezem :(

 

4. Ha már ment a motor egy darabig (meleg), akkor nem lesz korom, rendben. Bélelt gázkéménybe beköthető a kipufogó? Egy tiszta égésnél valóban csak széndioxidot meg vízgőzt kapsz, de szerintem a kipufogón gyalázatosan rosszabb anyag jön ki, mint egy gázkazán kimenetén. (hangsúlyozom, ehhez nem értek)

5. Előnyök is lehetnek, a gépkocsi-generátor nem hatásfokra lett optimalizálva, hanem a sz. körülmények minél további elviselésére (höingadozás, rázkódás). A házban lehet normális generátort illeszteni a rendszerhez, persze ez újabb kiadás.

Előzmény: krezidiesel (74887)
krezidiesel Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74887

Egy generátorüzem során ideális feltételeket lehet teremteni a dizelnek ami során gyakorlatilag nincs koromkibocsátás.

Ráadásul gépjárműveknél nehezen megvalósitható (és szabályozható) dolgokat lehet betenni még ami javit az emisszión, pl vizbefecskendezés.

Optimalizálva egy ilyen gépet szerintem el lehet érni az euro 3as emissziós szintet egy öreg, kamrás motorral is.

Jármű üzemet ne hasonlitsd a generátor üzemhez, mert ott állandóan rossz üzemi körülmények között(részterhelés, alacsony fordulaton túl nagy nyomatékigény, gyorsitás, inditás, hidegüzem, stb...) dolgozik a motor.

A motor üzemidejét ki tudod számolni abból, hogy mennyi az energiaigényed, mennyit tudsz tárolni és mennyit tudsz koncentrálni a motorozásos időszakra.

Pl egy 15kW-os elektromos teljesitményű kiserőműnél kb 25kW a hőteljesitményed

(amit meg tudsz "fogni"). Én kb ekkorát akarok épiteni, mert ez alatti teljesitménynél nem tudom rendesen beterhelni a dizelt és romlik a hatásfoka.

Én egy ilyen cuccnál úgy gondolom, hogy napi 1-2 óra járatás elegendő úgy hogy két épületet akarok fűteni, és ellátni delejjel.

Előzmény: Törölt nick (74884)
dajtás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74886
Részemről teljesen belefér a motoros áramfejlesztés, pincében, hő és hangszigetelve tenné a dolgát, miközben táplálná a nagyfogyasztókat,akkukat,fűtené a házat, HMV tartályt, üvegházat.
Kipufogó gázt szépen a kéménybe lehet vezetni, jó nagy keresztmetszetű csöveken keresztül, hangtompítóval megtoldva. Fel se tűnne ha működik, kémény miatt a szél szépen elkeverné a "füstöt".
Ha nem fosszilis eredetű az olaj, akkor lényegesen kevesebb a korom kibocsájtás, nem is beszélve, hogy én fagázzal hajtanám a gépet.
Falukban eltüzelt háztartási szeméthez képest ez a füst kifejezetten tiszta lenne...
Előzmény: Törölt nick (74884)
Fulika Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74885
Én linkeltem a cikket. Engem az fogott meg benne, amiről a vita ment itt ~1hónapja, hogy mennyi valójában a vasút részesedése a közlekedésben. Hát láthatjuk, hogy a mi elhazudott 15%-unkkal majdnem elsők vagyunk az EU-ban.
Szóval példaként felhozni pl. az osztrákokat vasút ügyben erősen sántít, rosszabb esetben direkt csúsztatás, ami vagy abból adódik, hogy a csúsztató is csak a levegőbe beszél, mivel nem ismeri az adatokat, és csak az érzelmei irányítják, vagy reménykedik benne, hogy aki olvassa az nem ismeri az adatokat, és bemondásra benyal mindent.
Előzmény: Arma Gedeonka (74883)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74884

jó reggelt kedves generátorpártiak! (és többiek)

 

mindeddig elsiklottatok két, általam lényegesnek tartott kérdés felett:

mennyit pöfög majd a generátor egy nap? és ki fogja a pöfögést elviselni? (krezi persze már megszokta, de a szomszédok?)

 

mi lesz a korommal? A dízelkorom (ezt dízelautósként mondom) a legmérgezőbb dolog, ami csak van.

Előzmény: Törölt nick (74877)
Arma Gedeonka Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74883
Akkor te most nem az ördög védőügyvédje vagy, hanem a mindenkori kormányoké, indoklod, miért riadt mindegyik vissza a vasút reformjától. Hiszen hogy reformálhatnának, ha nem tudják, mire kell készülni, milyen reform válna be?

Én azt mondom, hogy ilyenkor, ha az is benne van a pakliban, hogy a tömeges autózás nem tartható fenn, óvatosságból megéri nem leépíteni semmit a vasútnál. Mellékvonalakat sem, jól jöhetnek még. Persze a vasút ettől még folyamatosan hanyatlik, ez sokáig nem mehet tovább. De a gazdasági válság most már rövidesen mutat valami irányt. Tippem szerint már idén lesz jeladás, hogy megroppan-e végleg az autóipar és autózás, meg a légiipar.
Előzmény: advocatusdiaboli (74882)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74882
Nem tudok erre se mást mondani: egyelőre nem tudjuk, hogy tulajdonképpen mire is készülünk, és az a nem tudjuk mi, az milyen formában és mikor fog bekövetkezni.
Erre tervezni, beruházni, adott esetben iparágakat átszervezni - felelősen - nem lehet.
Előzmény: Arma Gedeonka (74881)
Arma Gedeonka Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74881
A jelenre vonatkozó állításait méltattam.
Viszont, ha a vasút valóban szükséges reformjáról beszélünk, akkor nagyon nem mindegy, hogy lényegéban a mai trendek továbbfolytatódására számítva, vagy például rohamosan fokozódó olajszűkével számolva tervezzük a reformot.

Az enyhén szólva két drámaian eltérő eset, hogy a vasút jövőjének tervezésekor abból indulunk ki, hogy továbbra is realitás a tömeges egyéni autózás és kamionszálljtás, vagy abból, hogy ezek fenntartása esélytelen és gazdaságtalan az olajkimerülés miatt. És ehhez nem is kell armageddonistának lenni, ugyanis az itteni technooptimisták egy része is olyasmivel képzeli az olaj kiváltását, ami tömeges autózáshoz nem igazán gazdaságos.
Előzmény: advocatusdiaboli (74880)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74880
Nem kell paranoiásnak lenni, a cikk abszolút nem a vasút jövőjét vagy gazdasági pozícióját, még kevésbé az erőforrás-kimerülést taglalta. Kifejezetten azzal foglalkozott, hogy ha itt és most a vasutasok megmakacsolják magukat abban, hogy márpedig tényleg teljesíthetetlen és abszurd követelésekkel zsarolva az országot teljesen leállítják a vasutat, akkor is ki lehet őket váltani, el lehet lenni nélkülük.
Egyébként pedig nagyon jó lenne, ha tényleg ennek szellemében járna el az illetékes minisztérium, ugyanis a vasút rettenetes nagy reformokra szorul, akkorákra, amely szerintem a jelen MÁV keretek között megvalósíthatatlan, így a cég megszüntetése teljes felszámolása és új, alsó-közép és felső vezetésében a régihez semmiben nem kötődő vasúttársaság létrehozását igényelné. És ez bizonyosan nem megvalósítható zökkenőmentesen, átmeneti országos leállással járna - amire fel lehetne készülni.

Másrészt azért Gaskó arcából is visszavesz rendesen, ha azt látja: hiába sztrájkolnak, az élet azért megy tovább nélkülük is.
Előzmény: Arma Gedeonka (74879)
Arma Gedeonka Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74879
Hogyan helyettesítsük a vasutat

Azt hiszem, valaki már linkelte de most nem keresem.
A cikk nem teljesen rossz, van benne sok hasznos gondolat és nyilván nem rosszindulatú. De a modal split kérdésébe, a vasút mai elég jelentéktelen részaránya kérdésében és főleg a mellékvonalellenes uszításban eléggé olyasmi a felfogása, hogy "a Föld lapos".
Nem bír a felfogásába férni, hogy ez egy pillanatnyi állapot és nemigen hallott még az általános erőforráskimerülésről.
Ha lenne róla sejtelme, még meggondolná a vasút jelentéktelenségét és a mellékvonalak kiirtandóságát.
Arma Gedeonka Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74878
Persze. I. azért bombázza Gázát, mert el akarja venni a gázát... :-)
Előzmény: V.4_BlackVoid (74825)
dajtás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74875
Ha már regéltem a kén-nátrium akkukról:sodium–sulfur batteries
Árak is vannak, nem olcsó az biztos.

Szomáliai kalózokkal kellene bizniszelni hogy lopják már el a megrendelt szállítmányt, fizetés a gyártónak természetesen átvétel után. pár MWh akku kijönne 1-2 százezer dodóból :)
dajtás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74874
Akkuk terén szép kis fejlődést volt pár év alatt, Li akkuk másik alternatívája a Kén-nátrium akkuk. Ipari szünetmentesekben nagyon szeretik a 25 év körüli élettartama miatt, csak beszerezhetetlen jószág. Ólomakkukat csak azért használják sziget üzemű törpe erőművekbe, mert ez a legolcsóbb. Nehéz, környezetre káros, alacsony ciklusszám,stb... Kényszermegoldás az ólom sok helyen...
Sokat agyaltam a villamos energia tárolásán, de igazi szent grál nagyon távoli, bár van 2 jelölt.
Előzmény: Törölt nick (74873)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74873

4-5* ciklusszám sima Li-ionhoz képest)

 

Lám-lám, az ifjúság előnyei :) (majd azért olvasok most már)


Előzmény: dajtás (74871)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74872

fényorgona király :) Nekem az első relés volt, echte telefonrelékkel, buherálni kellett a rugókkal, hogy szépen prellegjen :) Jól ment, igaz, hogy rádiót nem lehetett hallgatni a környéken.

 

Kíváncsi lennék a lion-os tapasztalataidra. Én nem mernék - még ha pénzem lenne, akkor sem - beleugrani egy nagyobb tételbe. A nikad nagy, nehéz, mérgező, memóriás, viszont jóval több ciklust bír, mint a lion (és persze olcsóbb is) A nimh kicsit kisebb, nem olyan mérgező, kicsit olcsóbb, viszont kicsit kevesebbet is bír. De legkevesebb ciklust a lion bírja. Persze, lehet, hogy az új lionok már jobbak. A magamfajta öreg kukással az a baj, mint a patológussal, már csak a lepukkant technikát látja :)

 

A 96-ban vett 2110-esem akksija (nimh) 2004-ben még elég jól bírta. A mostani telefonakkukat két év után ki lehet dobni. Notiakkuk detto. (persze sokaknál hozzájárul az elmebeteg használat - folyamatos csepptöltés - aminek veszélyeiről meg a gyártó nem fog tájékoztatni. Meg a polgárok egy része gyakrabban cserél telefont, mintsem az akksi leülne, aki meg nem, az szívjon (gondolják ők)

A brutális igénybevételt még mindig az ólom-kénsav akksik bírják legjobban. Ups-ben, riasztókban, napelemes rendszerekben is ezek vannak. (és nemcsak a viszonylag alacsonyabb árak miatt). Egy autó meg sokkal sz.rabb környezet szegény akksinak.

Előzmény: Fulika (74870)
dajtás Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74871
DeWalt akkus kéziszerszámokban A123System Li akkuk vannak. Lehet rendelni kereskedőtől is ilyen A123System cellákat(nagyobb energia sűrűség,4-5* ciklusszám sima Li-ionhoz képest)
Ha ebben töröd a fejed, ilyen irányba kellene elmenni. Mondjuk a permanent árul bika Li akkukat: 160Ah-5,6kg

Házi erőművek gyors villamos energia spájzolására csak Li akkuk használhatók, vagy a kert végében felépített tározós vízerőmű, mindkettő baromi drága.

Diódás téma: léteznek schottky diódák több 10A-re is, jóval alacsonyabb a nyitófeszük, mint a Si diódáknak. Kifejezetten alacsony fesznél a diódán eső feszültség túl nagy->nagy veszteség->rossz hatásfok, erre találták ki a szinkron egyenirányítót. powerFET-ekből van megépítve a "dióda" üzemmódban. Külön vezérlés van a gate-re, hogy pont úgy működjön, mint egy dióda. Mindenki nap mint nap használ ilyet, mert a PC-k CPU tápja csak ilyen lehet. 1,5V alatti feszek, akár 100A...
Előzmény: Fulika (74870)
Fulika Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74870
Fényorgona, meg tapskapcsoló rulez. 87-ben a szakközépiskolában még a takarítónő is ilyeneket épített :)
Off
Most éppen líthiumos akku cellákkal kísérletezgetek. Egész jó cucc, az asszony akkus porszívóját szépen viszi ötöd súllyal, és harmad térfogattal a NiCd akksihoz képest.
On
Kéne olyan 500 cella olcsón, hogy plugin-esítsem a priust. Nekem úgy tűnik nagy potenciál van a Lion-ban ilyen téren.
Előzmény: Törölt nick (74860)
krezidiesel Creative Commons License 2009.01.05 0 0 74869

Van benne más is ami furi nekem, denem is ez a lényeg. A jelenség egyértelműen jelzi , hogy egy új korba léptünk:ha nincs pénzed energiára akár meg is dögölhetsz.

A válság növekvő munkanélküliséget (főleg a már most nyakig eladósodott rétegben) és emelkedő energiaárakat fog hozni.(szvsz)

Szép kilátások...

 

Szebb jövőt!

Előzmény: Törölt nick (74868)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74868

még a nagyvárosban sem tűnt fel a szomszédoknak - mondja a főorvos

 

Ezt a hülyeséget. "még a nagyvárosban sem". Pesten ott dögölhetsz meg az utcán.

Előzmény: krezidiesel (74866)
-tita- Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74867
Köszönöm a véleményeket.
krezidiesel Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74866

http://nol.hu/belfold/lap-20090103-20090103_2-13

 Hamarosan nem csak az idősebbek fognak igy járni...

Ha erősödik a válság és nő a munkanélküliség, sokaknak a saját energiaszámláik is gondot fognak okozni.

Ráadásul (többen)  úgy saccoljuk, hogy az idén visszakapaszkodik 80-100$-ra az olajár...

krezidiesel Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74863
:-))
Előzmény: keresohotmail.com (74861)
krezidiesel Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74862

Villannyal ( a felesleggel) is lehet vizet melegiteni, amit eltárolsz és fűtöd vele a kéglit...

Járathatod minden nap akkor amikor megy a mosogatógép, a mosógép, a tűzhely, stb egyszerre, és közben lefürödhet az egész család.

A hűtőszekrényeid is ekkor túlhűthetnek egy kicsit, tehát össze lehet szervezni a fogyasztásokat arra az időre amig megy a házi erőműved.

Hibás a gondolkozásotok:

Az hogy állandóan van villany luxus és pazarlás, főleg úgy, hogyha ehhez egy hőerőgépet kell hogy üzemeltess.

Majd 10 évig hajóztam az inaséveimmel együtt, ott megszoktam, hogy az ember szervezi a fogyasztását arra az időre amig "motoroztunk". Hogy minnél kevesebbet kelljen. Mert ami gázolajat nem fogyasztottunk el azt tudtuk eladni, az volt a második munkabérünk...

Megtanultunk takarékoskodni... 

Előzmény: wulfin (74800)
keresohotmail.com Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74861
Ne haragudj, de a románoknak má hogy okozott volna gondot? Egyszer voltam egy múzeumban odaát és láttam a dák-órómán birodalom térképét mélyvörössel jelölve, vazze japántól portugáliáig vörös volt ez egész térkép :)
Előzmény: krezidiesel (74855)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74860
te is buherálsz "mellékállásban"?
Előzmény: Fulika (74859)
Fulika Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74859
...szameg, megint elkéstem ;)
Előzmény: Törölt nick (74857)
Fulika Creative Commons License 2009.01.04 0 0 74858
Két tirisztor szembe kötve ;)
Előzmény: V.4_BlackVoid (74851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!