Hát igen. El tudom képzelni. Mielőtt elkerült Ózdra, nemsokkal előrre ültem rajta egy városon belüli távon. Tele volt nyomra rágóval, és szerintem csikket is nyomhattak már el a busz belsejében. Viszonylag kicsit valóban le volt lakva.
De hát ez az ára, ha a JÓ és MINŐSÉGI buszt a PUTRIBA zavarjuk. Szerintem.
És el se hinnéd, hogy az előtt egy évvel újították fel, mielőtt átvettétek. Egy éves tartalékosi pályafutása alatt sikerült így "lelakni".
Plusz egy infó. JMN-961-es ma Barcikán helyettesített (szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy nem távolsági fordán), és őt is kifehérítették, új felségjelzéseket kapott.
Egyébként az EUW-716 ma már az ózdi üzem állományában van, és nem a barcikai kollégákat kritizálandó, de ritka elhanyagolt állapotban vettük át. Egyébként első szériás 395.15-ös, asszem '96-os évjárat, de hát az EWG-682 is az, és a két kocsi össze sem hasonlítható. Mondjuk a 682-es még mindig az első gazdájánál van. A 716-ost a DUD-564-es Ikarus 256.44-esért cseréltük lassan egy éve, és most kezd beállni. Szinte mindent javítani kellett rajta, sok alkatrész ki lett cserélve, úgyhogy reméljük a legjobbakat.
Annyi elég, hogy gazdasági ok (ok) vannak nem is kicsi(számokat inkább nem mondanék) meg,hogy az egész telepen dolgozó ember benne van (ti akartátok hogy elmondjam) , inkább nem részletezzzenem...!!!!
Érdekes,hogy pont te nem tudsz róla lehet hogy titokban megy....????
Hát ezt most nem értem. Hivatalosan mi a másodrész definíciója? Vagy még tényleg nem hallottad volna ezt a kifejezést? Mondjuk, hivatalosan "rásegítő járat" a megnevezése. Ha jól emlékszem - mert a könyvet már eldobtam - a rásegítő járat valamely menetrendben meghirdetett járaton felül, azzal egyidőben induló, annak útvonalán - a teljes vonalhosszon, vagy annak egy szakaszán - közlekedő járat. De a valóságban másodrésznek mondjuk azokat a járatokat is, amik a menetrendben külön is meg vannak hirdetve, mert van sok ilyen. Pl. a Kazincbarcika-Budapest másodrész járata a menetrendben is szerepel, sőt, már egy ideje nem is egyezik meg az indulási ideje odafelé, mert túlmenne a munkaideje, de ez már egy másik történet. Az Ózd-Budapest vonalon is van ilyen, és az Ózd-Miskolc vonalon is.
Hát ez 10-ből 10 pont! A miskolci üzem dolgaiba nem látok bele, de holdat ugató vadászeb legyek, ha nekik olyan sok különjáratuk van ezekre a "nagy kocsikra". Menetrendszerinti távolsági járata messze az Ózdi Területi Igazgatóságnak van a legtöbb, és bár én értem, hogy pl. egy Miskolc-Debrecen járat is megérdemel egy Marcopolo-t, mert az is 100 km, de talán fontosabb lenne, hogy az Ózd-Miskolc- Debrcen-Hajdúszoboszló legyen Marcopolo vagy ilyesmi, csak aztán a Miskolc-Debrecen. És ez csaj egy példa a sok közül. És sajnos nincs egy hozzáértő ember a cégnél, aki ezt komplex átlátná, és ennek megfelelően osztaná el a kocsikat. A miskolci üzemet ellátták a megfelelő számú luxusbusszal, úgyhogy az idén már nem vásárolnak távolsági kocsit. A többi üzem, a többi járat le van sz..va.
Emlékezzünk azokra a szép időkre, amikor annó Józsa Béla bácsiék a Kazincbarcika-Budapest járatot a piros MAN-nal zavarták egy pár éven át. Mindemellett egykori barcikai E95-ös (EUW-???) Kbarcika-Meszes és ehez hasonló köröket futott.
Szerintem lehetett volna cserélni már csak a csomagterek, a buszok kényelmessége és megbízhatósága miatt is, stb stb.
Tényleg nem szeretnék kötekedni, de Ózdibusz azt írja, hogy ilyen-olyan okokból gyakran kénytelenek 2-3 órás útra kiadni E94-est, meg MAN-t, miközben az IOA-679 tartalékos (pontosabban tesz heti 3 kör Miskolc-Bp.-et). Én azt sem látom, hogy a GDK-s E98-asnak lenne állandó feladata. Ez így szerintetek oké? Nem úgy van ez, hogy a presztízsszempontokat (ti. a "nagy kocsik" csak Miskolcon lehetnek) felül kellene írnia más megfontolásoknak? Ilyen pl. szerintem a cég saját jól felfogott érdeke, hogy ne veszítsen utasokat? Vagy a BV a turistabuszait (E98-asok, MAN Lion's Coach) állandóan tudja különjáratban forgatni? Mert ha igen, akkor persze ez a része oké. De még így is felháborító, hogy a barcikai (GSG-s) E94-esnek, lényegében amióta megvan, mindig van legalább heti 1-2 másodrészes pesti köre.
Azt pedig HA jól tudom,az Ik 396-os és 398-as buszok azért fordulhatnak elő rövidebb járatokon,mert tartalékosok, és fordájuk sincs. (Kiv. az IOA-679,mely Budapestre jár szombatonként) Bocsánat,ha tévesek az információim,de én így tudom.
Többször hallottam már ilyet, amit most a hozzászólásodban is olvastam,hogy egy busz "másodrészben jár" egy vonalon. Ez mit jelent? Válaszodat előre is köszönöm!
Az Ózdi Területi Igazgatósághoz tartozó Kazincbarcika-Budapest vonalon kettő Irizar InterCentury típus dolgozik, az egyik Volvo B12B alvázon, 12 literes motorral, I-Shift automata váltóval, a másik B7 R alvázon, 8 sebességes ZF előválasztós váltóval. A kocsik egymással szemben közlekednek, az ózdi telephelyes (B7 R) Ózd-Budapest, Budapest-Kazincbarcika, Kazincbarcika-Ózd kört ír le, a barcikai Kazincbarcika-Budapest, Budapest-Ózd, Ózd-Kazincbarcika kört. Ezen kívül egy E94-es jár másodrészben Kazincbarcika-Budapest-Kazincbarcika vonalon, amit egy tartalék 256-os helyettesít, ha szükséges. A (Putnok-)Ózd-Budapest vonalon 3 E95-ös, két E94-es és egy M.A.N. SÜ363 dolgozik. Azt, hogy mikor melyek, azt gazdáik foglalkoztatása (havi munkaidő), valamint az üzemképesség alakítja ki. De a lehetőségekhez képest igyekszünk a főrészeket az E95-ösökkel biztosítani - amikből pl. ma 1, azaz egy - üzemképes.
Nem értem, hogy miért nem lehet békén hagyni a Borsod Volán Zrt.-t
Talán azért, mert "róla" szól ez a topik. Vagy tévedek?
írkáltok itt mindenféle járatokról, hogy így meg úgy közlekedjenek
Nem hinném hogy megalkották volna a tökéletes menetrendet. Véleményt, javaslatokat pedig nem tilos mondani. Még talán érdemi infókhoz is juthatnak - ingyen és bérmentve.
higyjétek el, hogy jelenleg van most a BV-nak mivel foglalkozzni nagyon-nagyon fontos ügyekben amik a (Miskolci) telepen történtek mostanság...
Azt hittem egy Volán társaság első és legfontosabb dolga a szállítás...
Nem értem, hogy miért nem lehet békén hagyni a Borsod Volán Zrt.-t amikor hiába bántjátok, írkáltok itt mindenféle járatokról, hogy így meg úgy közlekedjenek úgysem fognak úgy eljárni ezekben az ügyekben ( hiába vannak közöttünk egy pár BV-s dolgozó "x" posztban) ahogy ti szeretnétek ha csak nincs valami "nagy ember" ismerősőtök aki eltuddná intézni ezeket a dolgokat?!Vagy ha valakinek van akkor bocsi!:-)Következő dolog: higyjétek el, hogy jelenleg van most a BV-nak mivel foglalkozzni nagyon-nagyon fontos ügyekben amik a (Miskolci) telepen történtek mostanság...ja és "palko101" top. társat idézzem---->" NEM HALLOTTAM VALAHOL,HANEM TUDDDOM"!!! Ő tudja miről is beszélek arra mérget veszek:-)
Na, ennyit szerettem volna egyenlőre a többit majd később ha csillapodnak egy kicsit a kedéjek itt a topicon-mindnekinenk további szép napot!!
Szerintem még él JOB-702, én mintha múlt héten láttam volna, de az a piros rongy nincs rajta most teljesen máshogy néz ki. BPR-182 ikerlámpás lett, de szerintem EUB-598-ról örökölte......
Nem tudja senki semhog ymikor selejtezik le a JOB-702-es rendszámú buszt? vagy már le is selejtezték ? Olyan régen láttam a kedvenc buszomat. Tudja valaki hogy merre jár?