Ti jártatok már így? 1 hónapja frissítették a márkaszervízben a 2016-os Ceed-em gyári naviját, ehhez képest utaztam vele az országban az elmúlt egy hétben, és kiderült számomra, hogy a navi egy éve átadott utakat sem ismer.:( (A navi valamennyit biztos frissült amúgy, mert belekerült az a feature, ami az IGo-ban is megvan, mikor jelzi egy nyilakat tartalmazó nagy képpel, hogy melyik sávot kell választani egy autópályán).
Lehetséges, hogy a Kia vezérképviselet ilyen elavult térképeket kap a navigációs rendszereihez?
A Kia K2 vagy a Hyundai IX25 típusú kábel ezen az oldalon pont úgy néz ki, mint amit nekem is adtak hozzá. Persze azt ennyiből nem tudom megállapítani, hogy minden be is van kötve ugyanúgy.
Ezen kívül már csak a különböző RCA ki-bemeneteknek van külön kábele meg a 2 USB-nek. Ilyesmit meg pl. itt találsz:
Ezek között amúgy van univerzális 16P(in) kábel is. Ez olyasmi, mint az előző, de csak a fejegységbe csatlakoztatható dugó van rajta, a másik vége csupasz, oda kell még egy Kia specifikus csatlakozó, ha nem akarsz forrasztgatni. Amúgy nekem kb. hasonló szettet adtak hozzá, mint amit ezek közül az első képen látsz. Csak nekem a 16P power kábel végén rajta van a Kia specifikus csatlakozó is.
Akkor úgy néz ki, hogy van állandóan tápon levő, s gyújtáskulcs által kapcsolt csomagtéri szivargyújtó változat is. Úgy emlékszem, mindkét változatra reagáltam.
Azt is lehet, hogy nem perselyt ragasztasz be, hanem pont annyi kemény műanyagot, mint amennyi kikopott (a munkahenger irányába). Így megemeled a pedált pont annyival, amennyi hiányzik. Kicsúszni sem fog tudni a nagy alátét miatt. Talán ez a legegyszerűbb. :)
Az a helyzet, hogy én típus specifikus multimédiát vettem kifejezetten Kia Ceed 2012 utáni modellhez. Így kaptam hozzá a gyári helyre beépíthető megfelelő formájú keretet (mondjuk ezt kicsit reszelgetni kellett, mert nem passzolt pontosan a helyére) és olyan kábelköteget is, amit csak szimplán össze kellett dugni a gyári csatlakozóval és működik. Ezen kívül nem kellett különösebben mókolni semmit, mondhatnám plug&play. A hozzá kapott kábelen van RCA hang kimenet és szintén RCA videó (tolatókamera) bemenet valamint erősítő vezérlési lehetőség is. 2 USB bemenete is van. Ebből az egyiket rá lehet kötni a gyárilag beépített USB csatlakozóra és az is működik és a gyári aux (jack) aljzat is működik vele. A kormányvezérlő is gond nélkül működik vele, csak fel kell tanítani a gombokat a megfelelő szoftverrel. Ebből a szempontból hátrány, hogy csak a gombok megnyomását lehet felprogramozni, sajnos a nyomva tartáshoz nem lehet külön funkciót rendelni. Van benne GPS, bluetooth, Wifi és 4G is és 9-es verziójú Android van rajta. Szóval elég sokoldalúan használható.
Aliexpress-en vettem. Ahogy láttam, lehet ott venni külön beépítő keretet és láttam ott külön megvásárolható bővítő kábeleket (RCA, USB), sőt még antennákat (GPS, 4G) is. Nem kizárt, hogy a fő kábelköteg (ezen van a táp, hangszórók, kormányvezérlés, gyári USB és AUX) csatlakozó is kapható külön. Viszont nagyon meg kell nézni, hogy biztos, hogy úgy van-e minden bedrótozva, ahogy kell. Tudsz esetleg képet küldeni a cucc hátuljáról, ahol a csatlakozók vannak? Meg hogy milyen kábeleket kaptál hozzá.
Kis makkolással tudsz olyat, hogy teszel be egy perselyt. Ehhez ki kell húzni a biztosító-szeget, levenni az alátétet, aztán kihúzni a tengelyt. Le kell mérni tolómérővel, hogy mekkora a lyuk legnagyobb átmérője (ez lesz a persely külső mérete), illetve a kihúzott tengely átmérőjét is le kell mérni (ez pedig a belső), valamint a műanyag elem vastagságát (ez lesz a persely hossza). Vagy van ekkora méretű a csavarboltban, vagy gépműhelyben le kell gyártani, aztán kifúrni a kikopott műanyagot a legnagyobb átmérőre, beragasztani a perselyt és száradás után zsírral összerakni.
Viszont, kormánytávirányító esetén már a hozzá szükséges adapter is kell. Hirtelenjében áttekintve, hazai forgalmazónál nem igen kapható, de jobban utána nézve bizonyára másutt is vehető (ennek az ára már bizony húzósabb!):
Csak 2007-2012-es évjáratú autókat szereltem, a 2016. évivel nincs tapasztalatom. Éppen ezért javaslom, gal3hun-nal is a kapcsolat felvételét, ugyanis bizonyára konkrét gyakorlati útmutatással tudna szolgálni.
Hát nálam is elő jött az a probléma,mint ahogy már előttem is fel hozta valaki,hogy a kuplung nagyon lent fog.Nálam Kb.80 000Km-el ezelőtt lett cserélve a tárcsa,szerkezet,kinyomó csapágy.
Mondom,ez nem lehet,hogy már el kopott,nem vagyok egy kuplungon állós fajta.
Na,megnéztem a pedált,és ahogy a kuplung adóhoz megy egy kis 6 os v 8 as rúd,ahogy a pedálra csatlakozik,na ott van bő 3-4 mm kopás,és ez leérve a lábadhoz,lesz 2 cm.
Persze, hogy nem meríti, hiszen, ha jól emlékszem a csomagtartóban is van szivargyújtó aljazat. Ha pedig annak a bekötése korrekt, vagyis az elsővel azonos, akkor a motor leállítását követően megszűnik a kütyü táplálása.
A felvetés pedig úgy hangzott, hogy: „csak annyi a gond, hogy a hátsó 12V csatlakozó folyamatosan kapja a tápot, nem csak gyújtásra.” (34635. sz. hsz.)
Bár nem én vagyok a megszólított, de talán használható lesz a kérdésre adott válaszom.
A beszereléséhez szükséges ISO és esetleg egyéb kábelek nem fejegység, hanem autó (típus/modell/évjárat) függőek. Amennyiben a fejegység nem autóspecifikus, akkor ezek figyelembevételével kell beszerezni a szükséges kábeleket.
A dual kamerák esetében a hátsó kamera tápellátása közös az elsővel. Ez esetben a gyújtáskulcs „0” állásában már nem kap tápfeszültséget, s a beállítástól függően kikapcsol (azonnal, vagy a megadott időben).
Ha hátulra külön kamerát alkalmazunk, annak a tápellátásáról is külön kell gondoskodni. Amennyiben nem állandó tápfeszültséget kap, tehát a motor leállításakor a táp megszakad, akkor a dualhoz hasonlóan kapcsol ki.
Állandó táp esetén a készülék természetesen fogyaszt. Hogy mennyit, az attól függ, hogy milyen funkciók vannak bekapcsolva (parkolási mód, mozgásérzékelős biztonsági mód). Ha az előzők nincsenek aktiválva, akkor csupán az AKKU-ja töltésének szinten tartására szükséges fogyasztással kell számolni, ami készüléktől függően kb. egy riasztó áramfelvételéhez hasonlítható. A kamera AKKU-k általában 240-300 mAh-sak.
Amennyiben az említett funkciókat bekapcsoljuk, abban az esetben, ha pl. a kamera vibrációt érzékel, vagyis megmozdul az autó, akkor automatikusan bekapcsol, s a meghatározott időtartamban rögzít. Ezért pl. egyes kamerákhoz vásárolható kiegészítő táplálást biztosító vezeték is.
A mozgásérzékelős biztonsági mód aktiválása esetén – amint mozgást érzékel – a kamera szintén automatikus felvételt készít.
Ilyenkor már jóval nagyobb fogyasztással kell számolni, különösen, ha a beállított funkciók a külső körülmények hatására gyakran ismétlődnek.
Nekem is van hátul egy dashcam, és ugyanúgy lekapcsolja, mint az elsőt, a két kamerám pár tized másodperc különbséggel köszön el. Szóval nem meríti le az akkut.
Ugyanilyen multimédiát vásároltam. Ha segítenél a gyári fejegység és az új fejegység bekötésének összehozásában, azt megköszönném. Ugyanis ahogy néztem a gyári és az új kábelek összehozásához valamilyen átalakítók szükségesek. Te, hogy oldottad meg ? Köszi előre is.
A hátsó kamera tápellátása a szivargyújtó biztosítékról egy biztosítékadapter közbeiktatásával (3 vagy 5 A-es mini biztosíték) – maximális áramfelvételt feltételezve – egy 0,5 mm2 keresztmetszetű hangszóró vezetékkel megoldható. v
Azt számításba vetted, hogy nem szerencsés megoldás, ha a kamera folytonosan az AKKU-n „lóg”, netán pót AKKU-ról táplálnád?
Elégedettségemre a KIA CEE’D autómban Apeman C860 dual kamera van. Annak idején 33 000 Ft-ért vettem. Már külföldön sem kapható. A Rio-ban pedig Xiaomi Dash Cam van, az is korrektül működik.
Az egykori Hondám esetében az alábbi kapcsolást alkalmaztam.
Annyival volt bonyolultabb, hogy az első és hátsó rendszámtábla keretbe integrált kamerák mellett, mindkettőnél meg kellett oldani, hogy a radarok hátramenet és előre történő parkolás alkalmával is üzemeljenek. Így, mindkét esetben, a képi megjelenítés mellett a radar hangjelzés sem hiányzott.
A kapcsolást a „Gyári helyre beépíthető Multimédia” 1249. sz. hsz-ban is megtalálható.
Tettem egy 70mai pro dash cam-et előre, GPS modullal. Meglepően jól működik az ADAS funkció benne. Egyedül a 80 km/h figyelmeztetést kapcsoltam ki, helyette a waze figyelmeztet a sebesség túllépésre.
Veszek egy 70mai 1 s-t hátra, amivel csak annyi a gond, hogy a hátsó 12V csatlakozó folyamatosan kapja a tápot, nem csak gyújtásra.
Aztán majd a gyakorta jelentkező zavar(oka)t valahogy ki kell szűrni. Annak idején, nekem már az „asztalon” sem volt tökéletes, így aztán gyorsan túl is adtam rajta. A vezeték nélküli szettek egyike sem működik hibátlanul. Annak ellenére, hogy jó megoldásnak tűnik, mégsem tekinthető annak. Az egy vezeték (RCA kábel) spórolásával a csak a vétel minőségét rontjuk.
A vezetékeshez képest, több a meghibásodási lehetőség is.
Természetesen meg lehet próbálni, lebeszélni egyáltalán senkit nem szeretnék, csupán a kütyüvel kapcsolatban szerzett tapasztalatomat kívántam közreadni.
Mondanám, hogy van WiFi-s kamera, de az meg olyan fáziskéséssel működik, hogy rég áthajtottál a kerítésen, mire jelezni kezd.
Van RCA transmitter, ezzel nem kell kábeleket húzgálni, sem tűzfalat lyukasztani és nem lassú, mint a WiFi-s. Azt itt is meg kell oldani, hogy a tolatólámpától a táp eljusson a rendszámtábla világításig, szóval egy pici bontás csak van benne, de sokkal kevesebb.
Azért az felvet egy kérdést, hogy az első kamera mikor kapcsol be... mert ha külön kapcsolóval, akkor mégis át kell húzni egy vezetéket a tűzfalon. :D