ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! A Trabantról,illetve kétütemű motorokról beszélek,azt próbálnám környezetbarátabbá tenni. Legalább ne húzzon maga után hatalmas füstködöt.Ezért gondoltam a mosható/öblíthető szűrőre.Az üveggyapot állná a hőt,a szűrőt hetente tisztítanám. Lizátor Katalinba be sem érdemes engedni az olajködöt,mert csak tönkreteszi.Vagy csak a szűrő után.
De hogy kerül a kipufogóba? Ha benn a szűrő és nincs szétkopva a motor, akkor nem mehet oda. Ha meg szét van kopva akkor a szűrő nem fogja meg a gyűrűknél elszökő olajat a kipufogócsőbe.
Ha már odakerült, akkor annak az olajnak annyi, mert ott olyan hőmérséklet van, hogy azt nem viseli el. A benzinesek katalizátora megpróbálja eltüzelni, amivel csak két gond van: 1. amíg képes elégetni, addig is hőt termel, ezzel is terheli a környezetet 2. idővel a katalizátor sejtjeiben kezd bevonatot képezni és egy ragacsos, kemény masszává érik.
MINDENBEN működik,aminek kartercsöve van. A Trabantban pl. nem. :) Gondolkoztam rajta,hogyan lehetne a kipufogóban a kikerülő olaj nagy részét visszanyerni,illetve megakadályozni a környezetbe kikerülését. Üveggyapot?Utána talán ki lehetne mosni belőle. Már az is jó,ha nem füstölög a motor folyamatosan.
Később írok a fejleményekről de kipróbáltam azt hogy befogtam kicsit a csövet a szűrő előtt (nedves olajos lett az ujjam!!) és utána ahol teljesen száraz volt!
Ha ennyire fröcsög az olaj felül, akkor már a szelepszárszimmeringek halottak, nem ártana kicserélni, egyúttal a szelepek felső végén a kopásból adódó U alakot leköszörülni, szelephézagot beállítani. Fogyasztásban nem biztos, hogy sokat jelent -bár hoz ott is valamennyit- de olajfogyásban és hangban tuti. :) A folyamatosan beöntögetett motorolaj árához képest ez még nem is drága mutatvány.
A hengerek és dugattyúk közti hézaggal nem tudsz mit kezdeni, ahhoz komolyabb műtét kell, az meg nem olcsó.
Turbósban (mindegy, hogy benzines vagy dízel) kifejezetten hasznos, akkor is, ha van előtte egy intercooler. A turbo nemritkán leforogja a 70.000-et, van amelyik ilyenkor vörösen izzik és ha közben olajgőzt kap, akkor az ott fog elégni és nem az égéskamrában. Namost, az olaj kormozva ég el, ami nem tesz jót a turbóban semminek, de legfőképp a csapágyazásnak. Ha leválasztod az olajat, akkor hosszabb lesz a turbo élettartama.
JA, megy mint a mérgezett egér. -10-ben is pöccre indul, a járása akár a svájci óra ketyegése. 2 tonnás lószállítás nem gond a Gerecse csúcsára murván. Igénytelen mint egy szamár.
Mar 1mm a hezag a dugo es a henger kopzott,es meg mindig megy. :) Ez a motor a legjobb+ a dizel Golf 1.6. Raadasul mindenevo. Lehet,hogy en is veszek 1-et.
Szombaton megnéztem a mercibe a szűrőt amit néhány napja raktam bele. kb. 100 km-t mentek vele. Az alján már volt jócskán sűrű fekete olaj. Csináltam képeket is. Alapjáraton járó motornál szűrő előtt és után. Szemmel látható a különbség. Csináltam tesztet is, befogtam pár mp-re és utána odatartottam a tenyerem, amin egyből olajplecsni lett. A szűrő után ugyanígy, száraz maradt a kezem.
Hétvégén voltam 500km-t. A kartergáz szűrőben már van olaj. Odafelé 2 személlyel sportos vezetéssel (ahol lehetett 100-140-el), 5.5-6 litert evett. Hazafelé 4 személy + csomagok, Kiskőrösről, Dunaföldvár felé a 6-os, aztán Érd, Zsámbék, végül Dorog. Finoman 70-90 között nem előzgetve, 4.5 litert volt a fogyasztás. Ezt már nem lehet jobban levinni. Egy 1.6-os benzines A vectrától nem rossz. Legközelebb kipróbálom szűrő és mágnes nélkül. Itt helyben (Dorog-Tokod-Esztergom), normál közlkedéssel, 5.5-et eszik napi kb. 10-20km-es távokkal. Eddíg ez 6.5-7 volt. Az országúti fogyi nem sokkal lett kevesebb, mert eddíg is 5-6 körül volt, max. pár decivel volt több.
Ki lett kötve a kartergáz. Alul kis módon érezhetően jobb a gép. (nem jelentős) Fogyasztás 400km alatt (100km vidék 300 város) 6,1l. Annyira változó a fogyasztásom, h igazából bőven benne van az, hogy ennyi lett volna egyébként is. Megpróbálom a szűrős megoldást, ha sikerül ma megvennem hozzá az alkatrészeket.