Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dpek Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1262
HAsonló elven el tudnám képzelni hogy működhetne a kipufogón egy hőálló giga méretű szűrő.
Előzmény: Akos_IKS (1261)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1261
auuuuuuuuuuuu :)))))))))
ezt honnan kellett volna tudnunk?
Előzmény: szsrobert (1260)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1260
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
A Trabantról,illetve kétütemű motorokról beszélek,azt próbálnám környezetbarátabbá tenni.
Legalább ne húzzon maga után hatalmas füstködöt.Ezért gondoltam a mosható/öblíthető szűrőre.Az üveggyapot állná a hőt,a szűrőt hetente tisztítanám.
Lizátor Katalinba be sem érdemes engedni az olajködöt,mert csak tönkreteszi.Vagy csak a szűrő után.
dpek Creative Commons License 2008.07.09 0 0 1259
De hogy kerül a kipufogóba?
Ha benn a szűrő és nincs szétkopva a motor, akkor nem mehet oda.
Ha meg szét van kopva akkor a szűrő nem fogja meg a gyűrűknél elszökő olajat a kipufogócsőbe.
Előzmény: Akos_IKS (1258)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1258
Ha már odakerült, akkor annak az olajnak annyi, mert ott olyan hőmérséklet van, hogy azt nem viseli el. A benzinesek katalizátora megpróbálja eltüzelni, amivel csak két gond van:
1. amíg képes elégetni, addig is hőt termel, ezzel is terheli a környezetet
2. idővel a katalizátor sejtjeiben kezd bevonatot képezni és egy ragacsos, kemény masszává érik.
Előzmény: szsrobert (1256)
Freezer2 Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1257
Ez így igaz!!
Előzmény: Akos_IKS (1254)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1256
MINDENBEN működik,aminek kartercsöve van.
A Trabantban pl. nem. :)
Gondolkoztam rajta,hogyan lehetne a kipufogóban a kikerülő olaj nagy részét visszanyerni,illetve megakadályozni a környezetbe kikerülését.
Üveggyapot?Utána talán ki lehetne mosni belőle.
Már az is jó,ha nem füstölög a motor folyamatosan.
Előzmény: dpek (1255)
dpek Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1255
Akkor ezekszerint újabb dieselekbe is működik, nem csak a szétkopott ezer éves mercibe.
Előzmény: Akos_IKS (1254)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1254
Ha jól olvastam az adatlapján, akkor egy 406 1,9 STDT-be.
Előzmény: dpek (1253)
dpek Creative Commons License 2008.07.08 0 0 1253
Milyen kocsiba tetted?
Előzmény: Freezer2 (1251)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.07 0 0 1252
küldtem mélt! :)
Előzmény: Freezer2 (1251)
Freezer2 Creative Commons License 2008.07.07 0 0 1251
Hali!

Bekerült vasárnap nekem is az a bizonyos szűrő!!

Később írok a fejleményekről de kipróbáltam azt hogy befogtam kicsit a csövet a szűrő előtt (nedves olajos lett az ujjam!!) és utána ahol teljesen száraz volt!
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.04 0 0 1250
A 2 literből nem lesz 0 olajfogyasztás ettől, de talán kevesebb lesz. :(
Előzmény: dpek (1249)
dpek Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1249
Oké, köszi utánanézek azt megcsináljuk.
Ez nem akkora mutatvány, ha ezzel javulna, akkor megéri foglalkozni vele.
Előzmény: Akos_IKS (1248)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1248
Ha ennyire fröcsög az olaj felül, akkor már a szelepszárszimmeringek halottak, nem ártana kicserélni, egyúttal a szelepek felső végén a kopásból adódó U alakot leköszörülni, szelephézagot beállítani. Fogyasztásban nem biztos, hogy sokat jelent -bár hoz ott is valamennyit- de olajfogyásban és hangban tuti. :) A folyamatosan beöntögetett motorolaj árához képest ez még nem is drága mutatvány.

A hengerek és dugattyúk közti hézaggal nem tudsz mit kezdeni, ahhoz komolyabb műtét kell, az meg nem olcsó.
Előzmény: dpek (1247)
dpek Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1247
nyáron ha a fater vezeti 8-9 a városi.
amikor én vezettem télen full helyben(napi 5-10km 2x hidegen), akkor volt 11.

De tudnánk díjazni, ha lemenne 1-2 litert.
Most lemérjük szűrővel, utána megy bele a mágnes.
Aztán meg kipróbáljuk a tablettát is.
Előzmény: Akos_IKS (1242)
dpek Creative Commons License 2008.07.03 0 0 1246
Itt:

http://www.takarekosautos.hu/

Előzmény: Tomyr (1243)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1245
Turbósban (mindegy, hogy benzines vagy dízel) kifejezetten hasznos, akkor is, ha van előtte egy intercooler. A turbo nemritkán leforogja a 70.000-et, van amelyik ilyenkor vörösen izzik és ha közben olajgőzt kap, akkor az ott fog elégni és nem az égéskamrában. Namost, az olaj kormozva ég el, ami nem tesz jót a turbóban semminek, de legfőképp a csapágyazásnak. Ha leválasztod az olajat, akkor hosszabb lesz a turbo élettartama.
Előzmény: Freezer2 (1244)
Freezer2 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1244
Sziasztok!!

Ez a szűrős megoldás jó lehet a Turbo Dieselbe is vagy csak szívós autókban számít??

Elkezdtem beszerezni a kellékeit!!
Előzmény: dpek (1238)
Tomyr Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1243

Helló!

 

Érdekelne az a mágnes,hol lehet kapni?Hol lehet utána nézni?

Előzmény: dpek (1060)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1242
Ezek újonnan is 8-at ettek, nem rossz az a fogyi, bár a városi egy kicsit magas tényleg.
Előzmény: dpek (1241)
dpek Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1241
A fogyasztása helyben 9-11.
országúton 7-9liter 70-120km/h közt.
ezt szeretném levinni legalább 1 másfél literrel.
Előzmény: szsrobert (1239)
dpek Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1240
JA, megy mint a mérgezett egér.
-10-ben is pöccre indul, a járása akár a svájci óra ketyegése.
2 tonnás lószállítás nem gond a Gerecse csúcsára murván.
Igénytelen mint egy szamár.
Előzmény: szsrobert (1239)
szsrobert Creative Commons License 2008.07.02 0 0 1239
Mar 1mm a hezag a dugo es a henger kopzott,es meg mindig megy. :)
Ez a motor a legjobb+ a dizel Golf 1.6.
Raadasul mindenevo.
Lehet,hogy en is veszek 1-et.
Előzmény: dpek (1238)
dpek Creative Commons License 2008.06.30 0 0 1238
Szombaton megnéztem a mercibe a szűrőt amit néhány napja raktam bele.
kb. 100 km-t mentek vele. Az alján már volt jócskán sűrű fekete olaj.
Csináltam képeket is. Alapjáraton járó motornál szűrő előtt és után. Szemmel látható a különbség. Csináltam tesztet is, befogtam pár mp-re és utána odatartottam a tenyerem, amin egyből olajplecsni lett. A szűrő után ugyanígy, száraz maradt a kezem.

dpek Creative Commons License 2008.06.30 0 0 1237
Hétvégén voltam 500km-t.
A kartergáz szűrőben már van olaj.
Odafelé 2 személlyel sportos vezetéssel (ahol lehetett 100-140-el), 5.5-6 litert evett.
Hazafelé 4 személy + csomagok, Kiskőrösről, Dunaföldvár felé a 6-os, aztán Érd, Zsámbék, végül Dorog. Finoman 70-90 között nem előzgetve, 4.5 litert volt a fogyasztás. Ezt már nem lehet jobban levinni. Egy 1.6-os benzines A vectrától nem rossz. Legközelebb kipróbálom szűrő és mágnes nélkül. Itt helyben (Dorog-Tokod-Esztergom), normál közlkedéssel, 5.5-et eszik napi kb. 10-20km-es távokkal.
Eddíg ez 6.5-7 volt.
Az országúti fogyi nem sokkal lett kevesebb, mert eddíg is 5-6 körül volt, max. pár decivel volt több.

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 1236
Ha meglátom a motorteredben, jól összekuszálom a kábeleidet :)))
Előzmény: sipike78 (1234)
chunter Creative Commons License 2008.06.27 0 0 1235
Te csak 1 topikba írsz?! :P
Előzmény: sipike78 (1234)
sipike78 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 1234
árulóóóóók :)
chunter Creative Commons License 2008.06.27 0 0 1233
Ki lett kötve a kartergáz. Alul kis módon érezhetően jobb a gép. (nem jelentős)
Fogyasztás 400km alatt (100km vidék 300 város) 6,1l. Annyira változó a fogyasztásom, h igazából bőven benne van az, hogy ennyi lett volna egyébként is.
Megpróbálom a szűrős megoldást, ha sikerül ma megvennem hozzá az alkatrészeket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!