de nem kombi, tehát csak fűtésre való falikazánnál van e olyan teljesítmény, ahol a cső a csőben , azaz koncentrikus levegő be füstgáz ki - a méret kisebb mint az előbb írt 125 / 80.
A kéményemen ugyanis, igaz 14x14, de van egy szükölet, ezt onnan tudom, mikor a fiúk 4 éve bélelték a 130 -as cső nem ment bele, a 110 -es viszont simán !
Ja a csöveknél hol megy (jobban mondva jön) a levegő és hol a füstgáz. Ami most van annál szét választott - külön a levegő külön a füst és mindkettő 80 -as.
A teljesítmény nem nagy, kb 10 max 15 kW untig elég (ez csak onnan, hogy ajelenlegi C12 -es kazánom általában 10 kW-tal biciklizik, soha semmi probléma eddig.
Elvileg mehetne a külön csöves szisztéma is, de sok lenne a törés.
teljesen off de tedd össze kezed lábad meg amit még találsz a környéken. nekem az ugrik be hogy a barátom felesége 5 hét alatt háromszor cseréltette a tuti mosógépét (persze hogy ariston) persze a negyedik gép más típus lett (nem reklámoznám mert nem ismerem) nem olasz de azóta is jó. szóval rá lehet bízni a fűtést + a fürdést is 1 darab gépre aztán vagy mákod van és nem érted mit írogat a sok marha, vagy anyázol párszor télen és rájössz hogy a sok javítás helyett vehettél volna egy rendes kazánt és nem kell izgulnod hogy mire hazaérsz vajon hideg lesz a lakásban avagy sem. (persze mindenki másképpen látja, tulajok szidják a francia "kocsikat" aztán mégis rengeteget eladnak belőle)
azt értem, de a visszatérő határozza meg azt a hőmérsékletet, amely a hőcserélőbe fut, és azt, hogy az hány fokos lesz, azt gondolom (de tényleg laikusan), hogy nem csak az előremenő határozza meg, hanem pl. a szivattyú fordulatszáma, a radiátor méretek, stb. Igaz? De feltehetem azt a kérdést is: hogy kell beállítani (=miket kell figyelembe venni a beállításhoz) nem kondis kazánon azt a minimális előremenő hőmérséklet, amelynél még nem történik a készülék belsejében kondenzáció (vagy legalábbis olyan helyen, ahonnan visszafolyva még károsíthatja az elemeket)? Egyáltalán a beszabályozásnál erre törekszenek-e, vagy arra, hogy még a kürtőben se legyen egyáltalán kicsapódás (=harmatpont feletti hőmérséklet meglegyen)?
Azért nem szeretem őket , mert megbízhatatlanok , silány alkatrészekkel összetákolt masinák. Gyere át a Viz -Gáz - Fűtésszerelés topicba , és ott olvashatsz pár elrettentő példát , 90 %-ban olasz készülékekről. Nekem is van Ariston hűtőszekrényem , de mi most assszem gázkészülékről beszélünk. A Te mosogatógéped az a kivétel amelyik erősíti a szabályt.
A nem kondisoknál valóban nem gondolnak erre, mondván, úgyis kell olyan meleg füstgáz, ami kiviszi a párát? Mi az a visszatérő hőfok, amely alá nem tanácsos menni?
És megtennéd, hogy egy fél mondatnál bővebben is elmondod, hogy MIÉRT? Tehát hogy konkrétan milyen negatív tapasztalataid vannak, pl. ostyából csinálják a szelepeket vagy mittomén... Ha az olasz cucc szar a pizzán kívül, akkor pl. az én Ariston mosogatógépem - ami x éve kifogástalanul működik - ezek szerint biztosan a csizmába csábított sváb vendégmunkások rakták össze, vagy a Maserati alkalmazottai másodállásban? Elfogadom, ha ez a véleményed, de kérlek, tedd meg, hogy konkrét példákat említesz! Köszönöm!
Egyszerűen azért , mert sz@r. Olasz dolog ami jó , esetleg a pizza , fagyi , netán egy Maserati:)) '79 óta javítok ipari és háztartási készülékeket , van némi tapasztalatom.
Az alacsonyabb előremenőtől miért döglik meg hamarabb a hőcserélő? Én azt gondolnám, a sűrűbb és nagyobb hőmérséklet-változást kevésbé bírják úgy általában az anyagok. Ha nem ettől, akkor mitől hal meg korábban?
A kondenzvíz leginkább a csatornába megy. Beretta hmm , olaszt az életben nem vennék. Akkor már inkább Wolf , Viessmann , .... A Grundfosnál sokkal gyengébb a Wilo.
A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy tetőtéri 80 nm-es, 35 fokos delta t-re számított 8,5 kW-os hőigényű, tisztán aluradiátoros lakás. Eddig D-ÉG Colibri kombi cirkóm volt, típushibás hőcserélős kazán (1x már cserélték időn túl, de még gariban ingyért, másodszor már eszemben sincs uezt cseréltetni már 60e pénzért, mivel újfent kilyukadt), a szerkezet szumma 5 évig bírta, de most a feledés homályába vész. Így tehát újfent cirkóvásárlás előtt állok. Kérdéseim: - 132-es füstcsövem van, csak ilyen cirkót választhatok vagy kisebb kimenetűt is, és ahhoz van valami szűkítő "interfész"? - jól gondolom, hogy mindenképpen 8,5kw alatti modulációs min. telj. alattiakban gondolkodjak (és annál jobb, minél kisebb a minimum érték)? - a nem kondis kazánoknál egy túl alacsony előremenő hőfoknál a füstcsőben lecsapódó kondenzvíz hová jut és mit károsíthat? A füstcső a kéménykürtő felé vezető vízszintes része a kémény felé lejt, ezért feltételezem, hogy a kondivíz ott folyik le a gyűjtőbe, hacsak nem csapódik ki valamennyi már a kazánból kivezető függőleges részen is a könyök előtt. - az éves gázfogyasztásunk 1.000 m3 alatt van (, egy korábbi hozzászólást olvasva ennél túl hosszú megtérülési idővel kellene számolni, hogy kondis kazánban gondolkodjam, egyetértetek? - a gázszerelőm szerint a Junkers-ekkel nincs gond, de túl vannak árazva, a Vaillantot az alkatrészellátás és -árak miatt nem ajánlotta (ezt már mástól is hallottam), helyette azt mondta, célszerűbb pl. közepes olasz típusokban gondolkodni - mint pl. a Beretta - az élettartam egészére értendő jobb ár/érték viszony alapján is, plusz a szervizelés is megfelelően biztosított. Mit gondoltok erről? (tudom, nemcsak az eladó, a szerelő is a legritkább esetben teljesen hiteles forrás... a tapasztalataitok és a gondolataitok érdekelnek). Ki mit gondol/tapasztalt még a többi olasz típussal kapcsolatban (Biasi, Ariston, Ferroli, Baxi, stb.), mit lehet ezekről tudni még, amit nyilván nem lehet a gyártótól (összeszerelésről, alkatrészek minőségéről, megbízhatóságról, stb.)? - egy kazán mely egyéb jellemzőjének tulajdonítsak jelentőséget a döntésemben?(tudomásom szerint a hőcserélő, a szivattyú és a szelepek hibája okozza a legtöbb hibát, ebből talán az első kettőről kapott infó beszédesebb). - úgy hallottam, a Grundfos-oknál jobbak (erősebbek, megbízhatóbbak) a Wilo motorok, ez mennyire lehet igaz? Nagyon köszönöm a válaszokat, tanácsokat előre is (teljesen laikusként kérdeztem mindent, tehát nyugodtan le is lehet szólni a kérdéseket, túl azon persze, hogy van egy problémám, amit záros határidőn belül meg kell oldanom)!
Olvastam, hogy a kondenzáció miatt jobb a hatásfoka. Kinéztem ezt: Thermomax Inka 24k http://gazcenter.hu/shop_artdet.php?shop_id=5430&cikk=TER-INKA24K
Ennél milyenek a járulékos költségek (kémény, stb)?
Elnézést, a villanyos topikba is beírtam, remélem nem gond. Igaz, itt mások a kérdések.
Tanácsot szeretnék kérni: teljes lakásfelújítás előtt állunk és meglehetősen kezdő vagyok a témában.
Adott a képen látható lakás (39m2). A ház kb 40 éves téglaépítésű, 12 lakás van benne, 3 emelet. Ez a lakás legfelül van, a plafon felett már a (lapos)tető van. A kép alján erkélyajtó, 2 ablak. A bejárat legfelül balra.
Cirkón gondolkozunk erősen.
2 kémény van, egyik a fürdőszoba-bejárattól rögtön balra, a másik a nappali ajtó mellett jobbra. Az éves rutin kéményellenőrzésnél azt mondták, hogy max turbós cirkó lehet, mert nincs meg a 6 méter.
Pár praktikus tanácsra lenne szükségem. - Megéri-e a cirkó ekkora lakásba? Mekkora teljesítményű legyen? Milyen típust ajánlotok? - mire számítsak kéménybélelés ügyben? - Ajtókat tényleg nem lehet leszerelni?! - Mennyibe jön egy ilyen akció kb?
saunier D cirkóm van. Megfigyeltem, hogy ha fűtőkör hőmérsélete eléri a beállított előre menő hőfokot az égés leáll, de a kazán szivattyúja keringeti a vizet a rendszerben /mint megtudtam ez teljesen normális/. A kérdésem részben vág ide, de felteszem itt is. Szeretnénk egy vizes kandallóval összehozni a rendszert. Leegyszerüsítve, ha a kandalló közveteve a cirkó visszatérő ágát fűti, akkor a cirkó szivattyúja /égés nélkül/ keringetheti a vizet a zárt rendszerben?
Ez konkrétan a másik műszer (tartalék), most a kombinált hőmérséklet- és nyomásmérő van üzemben, illetve jelenleg még csak az előbbi része. A műszer a cirkó mellett van, már szereztem Hilti szalagot, de még nem rögzítettem oda a csőhöz. Kicsit putter megoldás :), de olcsóbb, mint kazánt cserélni. De majd egy műanyag dobozba be fogom tenni és az a cirkó mellett lesz a falon. A műszer a töltőcsap mellé van bekötve, egészen pontosan úgy történt, hogy régi töltőcsap ki lett szedve, oda kerül 2 db T idom, majd ebbe kerül a töltőcsap, a biztonsági szelep és a nyomásmérő előtti csap is. A töltőcsap amúgy a cirkó hideg oldalán van.