Keresés

Részletes keresés

HáBé Creative Commons License 2002.05.13 0 0 108
Pálinkásat!

Egy hete, május 5-én volt egy kis látványos műszaki hiba a Fogasnál, szerencsére komoly baj nem történt.
Hegymenetben az 51-es motorkocsinak hegyoldali motorja külsérelmi nyomok nélkül leégett, se előre, se hátra. Az 57-67-es szerelvény sietett segitségére, s völgymenetben a kocsiszinbe továbbitván azt.
Ilyen esetben az járja, hogy merev vonórúddal kapcsolják össze a segélyszerelvény pótkocsiját a segitségre szoruló motorkocsijával.
Motorzárlat, motortűz esetén a hibás jármű villamosfék üzemben természetesen nem közlekdhet, ezért a segélyszerelvény fékezi azt.
Ezzel csak az a baj, hogy a tetőellenállások terhelése a 2* tömeg miatt közel kétszeres, ezért csak lépésben, 22-es fokozatban mehet lefelé a konvoj. A megállásnál pedig ügyelni kell arra, hogy szép, finoman történjen, nehogy összegyűrjék a vonórudat, mert akkor szép finoman rácuppan a felső szerelvény az alsóra. Nem nagy sérülés, csak az ütköző lesz lapos, és a fényszóró burája törik össze. Láttam már ilyet valaha.

De vissza a múltheti esetre:
Mikor hallottam, hogy lépésben vánszorog lefelé a Fogas, kinéztem, s láttam, hogy egy hosszú szerelvény az. KI is rohantam Orgonásra a fotógépemmel, s akkor láttam csak, hogy a völgyoldali motorkocsinak (57-es) már kékesen füstöl a teteje. Hevesen adtam a körkörös jelzést, hogy: ÁLLJ! Meg is álltak, szerencsére. Az eső is esett, igy 20 perc várakozás után, kihült ellenállásokkal indult tovább az alábbi konvoj:
57-67-51-61
A képek (kattints a kicsikre!!):
Az első képen, ha szemfüles vagy, láthatod a motorkocsi tetejéből felfelé áramló kék füstöt.





MrBug Creative Commons License 2002.05.02 0 0 107
Esetleg elkuldhetem neked azokat a terkepeket, amelyeket en vadasztam le, kozel harom honap alatt. Hatha a ket gyujtemeny kozott nincs nagy atfedes.
Eloszor mesz Svajcba? Esetleg mar voltal? Erdekelne az a "rengeteg" honlap cim, amit szereztel!
Előzmény: bela_lugossi (106)
bela_lugossi Creative Commons License 2002.05.02 0 0 106
Pontosan ez az, amiert minel tobb ember segitseget, tapasztalatat kerem.
Peldaul nagyon orulnek valamilyen sematikus terkepnek, amelyen lathatoak az egyes vasuttarsasagok nyomvonalai.
Tavaly nyaron rengeteg svajci honlapot meglatogattam, eleg sok helyen talaltam vazlatos tekepeket, de a legjobb egy osszefuggo, jol attekintheto valtozat lenne....
Előzmény: blg (105)
blg Creative Commons License 2002.05.02 0 0 105
tapasztalat: az SBB honlapja nem csak a saját üzemeltetésű vonalaknak, hanem a többinek a menetrendjét is tartalmazza (persze, azt nem tudom, hogy az összeset-e), nagyon jól kereshető, de nekem egy problémám volt vele: sehol nem jelölik, hogy azt a járatot melyik vasúttársaság üzemelteti, azaz előfordulhat, hogy kinézel egy vonatot v. csatlakozást, és a helyszinen derül ki, hogy arra a vasúttársaságra nem is jó az Interrail jegyed...
Előzmény: MrBug (104)
MrBug Creative Commons License 2002.05.02 0 0 104
Köszönöm az infót, nagyon hasznosnak tartom.
Akinek van még tapasztalata, élménye irjon!
Előzmény: zugkraft aargau (101)
blg Creative Commons License 2002.05.01 0 0 103
a Rha:tische Bahn tényleg szép helyekre visz!

viszont kár, hogy a Jungfraubahn-ra nincs kedvezmény...

czzf50 Creative Commons License 2002.04.30 0 0 102
"Rhätische Bahn (messze ez a legjobb !!!) "

Egyezik a véleményünk! :-)))

BT már nincs, összeolvadt (fuzionált) a SOB-bal és SOB néven megy minden tovább az eddigi vonalakon. Uj design-juk is van.

Előzmény: zugkraft aargau (101)
zugkraft aargau Creative Commons License 2002.04.30 0 0 101
1.) ami normál nyomtávú, vagy SBB üzemelteti, ingyenes ! (pl. BLS,Brünigbahn,MThB stb. ). akkor is ha az éppen belföldön közlekedő TGV, vagy CIS...

2.) ami nem SBB, de ingyenes:
Rhätische Bahn (messze ez a legjobb !!!)
Südostbahn
BT
SEZ
SSIF
van még, de most nem jut eszembe...

3.) ami InterRail-ral 50% kedvezményt ad (csak, pár ami eszembe jut):
Pilatusbahn
Oberaargau
Appenzellerbahnen
Biere-Apples-Morges
Bürgerstockbahn
Oberdorf-Weissenstein
Engelbergbahn
Aigle környéki vasutak
Bex-Villars-Bretaye
Gürbertal-Bern-Schwarzenburg
Les Avants-Sonloup
Trognerbahn
Stöckalp-Frutt

4.) ami csak akkor ad kedvezményt, ha 26 év alatt vagy:
BVZ (Brig-Visp-Zermatt)
Gornergratbahn

5.) ami semmilyen kedvezményt nem ad:
FO (Furka-Oberalp)
Niesenbahn

pl. Pilatusbahn 50% oda-vissza:29 CHF (lefelé lehet a drótkötélpályával is jönni...)
BVZ (Brig-Visp-Zermatt): 50% oda-vissza:31.50 CHF

ha nagyon érdekel, kikereshetem mindet...

Előzmény: MrBug (98)
HáBé Creative Commons License 2002.04.30 0 0 100
Ne haragudj, barátom, de most ki kell, hogy ábránditsalak.
Külhoni Fogasokat és Hegyivasutakat illetően sajnos nagyon hiányosak az ismereteim. De ha irsz egy emilt, "beajánlak" egy jóemberemnek, aki valószinüleg tud majd segiteni.
balint@nbres.com
Előzmény: MrBug (98)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.04.22 0 0 99
Egy síliftnek valamelyik fordítója.
Előzmény: uhi (96)
MrBug Creative Commons License 2002.04.19 0 0 98
Sziasztok!

Talán tudtok - föleg HáBé - nekem segiteni. Nyáron Svájcba készülünk, vonattal szeretnénk bejárni annyi helyet, amennyit csak két hétben lehet.

Itt jön a kérdés: a vonatjegy. Svájcban több vasúttársaság van és ha jól tudom az InterRail csak néhány vonalon használható. Melyek lehetnek ezek a vonalak? Kapható ott egy Flexi Pass (?) nevü bérlet, amely szinte az összes vonalon használható. Ez drágább, mint az InterRail + el kell jutni az országig. Van-e ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?

Föleg az alpesi tájak érdekelnek, de szeretnék lemenni délre is Lugano, Locarno felé...

HáBé Creative Commons License 2002.04.16 0 0 97
Pálinkásat!

Ha jól nézem, egy valaha üzemelt kötélpályának a gépes vége. Vagy nem...

Előzmény: uhi (96)
uhi Creative Commons License 2002.04.15 0 0 96
Rejtvény-szerüség: Ez ugyan vajon micsoda?
538 * 801 (185 k)
illesf Creative Commons License 2002.04.06 0 0 95
Ha jól emlékszek, akkor 40‰, de lehet, hogy 60 ?? Szóval nem túl szok. A tiszolci fogaspálya is 40‰ körüli, ott is remot Bz-k járnak.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (94)
illesf Creative Commons License 2002.04.05 0 0 93
Tanvald és Korenov között 40-nel mennek a Bz-k a fogaspályán, műg a fogasdűzel max. 25-tel.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (89)
HáBé Creative Commons License 2002.04.03 0 0 91
Pálinkásat!

Hál' Istennek, "csak" a visszavezető tápkábelt lopták el, igy a bizber is működik, meg a vonatforgalom is zökkenőmentesen bonyolódik.

Előzmény: SzFeri (90)
SzFeri Creative Commons License 2002.04.03 0 0 90
Az éjjel ismét kivágtak 1350 m visszavezető kábelt a Gyöngyvirág út közelében.......
HáBé Creative Commons License 2002.03.20 0 0 88
Pálinkás jóreggelt!

Nos, a Fogas engedélyezett pályasebességei:

Hegymenetben: 30
Völgymenetben:
0-50 ezrelékig: 25
50-100: 20 km/h.

Ez volt idáig az elmélet. Most jön a gyakorlat:

Mivel az SGP járgányok se mai csirkék, és a pálya is szar (nagyobb a fogaskerék-léc közötti ellenállás), hegymenetben 30-at csak Városmajor és Szt: János Kórház között tud produkálni.

A pálya többi részén kb. 22-24-gyel halad, kitekerve a 22. fokozatig + 2 sönt. Nagyon gyenge :((

Völgymenetben van egy centrifugál-fék, amely elvileg 28 km/h-nál vészfékezést produkál, de mivel a rugók szét vannak nyúzva, van, hogy 24-nél is levág.

A 20 km/h-tól eltérni elvileg csak Svábhegynél a felső váltó - peron közt, valamint Szt. János kórház - Vmajor között lehetne, de rendszeresen előfordul, hogy a késést csak úgy lehet behozni, hogy 24-25-tel dönget lefele. Igencsak meg lehet érezni, akár hiszitek, akár nem.
Nos, ezt a néha indokolt száguldást hivatott megszüntetni a júdásgép, a tachográf. Ja, és jegyzi azt is, hogy szabályosan indultál-e el (feltekerted-e mind a 22 fokozatot is -de geci-), valamint azt, hogy az ajtók bezáródtak-e. Ez csak akkor gond, ha a végálláskapcsoló nem működik rendesen. Gyakran előfordul, sajna.

Előzmény: rezgaras (87)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.14 0 0 87
illesf írta:

> mi az a hitelesnek nevezhető sebesség, amellyel az SGP szerelvények haladtak a budapesti pályán

Még emlékszem, amikor az SGP-k leváltották a régi Ganz Rowan kocsikat, akkor az újságok azt írták, hogy az új fogas sebessége 33km/h lesz, szemben a régi fogas 15km/h sebességével.

Az tény, hogy a régi fogasnak 3 helyen volt keresztezése, de ha jól emlékszem, ugyanúgy 15 percenként indult.

Előzmény: illesf (86)
illesf Creative Commons License 2002.03.13 0 0 86
Ha a történelmi időkre tekintünk vissza, mi az a hitelesnek nevezhető sebesség, amellyel az SGP szerelvények haladtak a budapesti pályán (a balesetet kivéve)? Ha nem publikus, akkor jöhet mailben is.
Előzmény: HáBé (85)
HáBé Creative Commons License 2002.03.12 0 0 85
Pálinkásat!

Megkésve, de törve nem, egy vágányzári hir:

2002.03.11-03.13-ig a Fogaskerekű Vasút nem közlekedik, helyette csak Svábhegy és Széchenyi-hegy között a szokásos menetrend alapján Fogaspótló autóbusz közlekedik.

Más:
Az 51-61-es és 54-64-es szerelvényekbe is beszerelték a beszédszintetizátort, valamint az 54-64-es szerelvénybe a tachográfot. Tuti, hogy ez utóbbi völgymenetben sosem fog 20-nál gyorsabban araszolni emiatt.

SzFeri Creative Commons License 2002.01.18 0 0 84
Április 20-21-én a Nohabos nosztalgia kirándulás lesz, akkor se legyen libegés.
Előzmény: illesf (83)
illesf Creative Commons License 2002.01.18 0 0 83
Ha egy mód van rá, ne legyen március 9-én, 16-án, 23-án és április 12-én. (Lehet, hogy nagyigényű vagyok? :)) Az április vége annyiból jó, hogy akkor már beindul a Pálházai ÁEV is, és esetleg azt is meg lehetne látogatni.
Előzmény: HáBé (77)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.18 0 0 82
Ez az utolsó pont nem is hangzik rosszul! :))
Előző hó 10-e a határidő, nálam.
Előzmény: HáBé (81)
HáBé Creative Commons License 2002.01.18 0 0 81
OK.

Egy szép, verőfényes hétvégi nap megfelel?

Egyeztetünk, meghánnyuk-vetjük, kidolgozzuk az alternativákat, célcsoportokat állitunk fel, az eredményt diagramokban ábrázoljuk, s a végén optimalizálunk, racionalizálunk, deriválunk, integrálunk és.... jól berúgunk! :-)

(bocs, de a vizsgaidőszakba lassan belecsömörlök)

Előzmény: SzFeri (80)
SzFeri Creative Commons License 2002.01.18 0 0 80
Csak gondolj a beosztás szerint dolgozókra is!
Előzmény: HáBé (79)
HáBé Creative Commons License 2002.01.18 0 0 79
Majd ha aktuális lesz, ki is fogom hirdetni. Ok?
Előzmény: Hajtanyos (78)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.01.17 0 0 78
Remek 5let. Írj részeleteket is az útról!
Előzmény: HáBé (77)
HáBé Creative Commons License 2002.01.17 0 0 77
Pálinkás jónapot!

1. E sorok irásakor nem működik se a honlapom (s a Fogasé sem :((( ), sem az emilcimem műszaki hiba miatt. Ezer bocs miatta. Remélem, hamar helyreáll a rendszer.

2. A Libegőről: Én is meglepve hallottam/láttam a hiradóban az átadását. Valahogy nem lebegtette meg a sajtó, pedig, ha van csodálatos és szenzációs kis Hazánkban, akkor EZ AZ!!!!!!!
Dehát a dzsimi és a teriblek fontosabb ennél. Tehát, barátaim, nincs más teendőnk: nyitott szemmel járkálni a nagyvilágban.

3. Mit szólnátok ahhoz, ha pl. tavasszal szerveznék egy kis kirándulást Saújhelyre? Összeköthetnénk egy kis megemlékezéssel is a 22 éve elhunyt kisvasútról, és egy kis kegyeletteljes vonalbejárással.

Nos?

Hajtanyos Creative Commons License 2002.01.16 0 0 76
Saújhelyi libegő

Az egyik gagyitévé híradójában benne volt az átadása.

Igazi függővasútnak akkor minősülne, ha lenne egy tartó és vontató, mozgó kötele, mint a teherszállító kötélpályáknak. Mindegy, beillik ennek a topiknak a tartalmába.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!