Röhögni fogsz, de nekem bejön. Amerikai tepsi, jappáni köntösben. Valószínúleg a fogyasztása nem jönne be - 2.4 liter, automata... és még egy dolog, nem annyira lett forgalmazva Európában, sok a behozott és újjáépített roncs valószínűleg.
Viszont tény: tényleg nem lehet (épeszű ráfordítások mellett) egy ilyen korszerű autót ilyen súlyos merülés esetében megmenteni, még akkor sem, ha a motor kevésbé károsodott. Akik vhogy összepofozzák, gyorsan el kell adni, mert soha nem lesz belőle üzembiztos autó. (Már egy egyszerű otthoni motortér mosás is bőven okozhat gondot.)
Persze, hogy kéne, felvinné az adrenalin szintet minden nap, nem kéne kávé! :-)
De most mondom: most még ingyér' leteheted itt a Subarut, de innentől hetente egy karton (jobb) sör legyen a csomagtartóban. És még te jársz jól, emlékezz erre amikor már 270 órádat meg egy kisebb vagyon alkatrészt elnyelt a gonosz ferdeszemű, és egyre rosszabb lett! :-D
Szerintem a Subaru összességében nem rossz autó. Ott a kiforrott AWD, ott az alacsony súlypont, a különlegességre vágyóknak a boxer, A, CH, D országokban a terepviszonyok miatt eléggé népszerű. Persze, van egy csomó negatívum is, kihoztak egy nagyon gáz boxer dízelt, a motor szerelhetősége eléggé problémás, vannak gyengéi, nem olcsók az alkatrészek, a macerás hozzáférés drágává teszi a javítást, kevés szerelő meri elvállalni.
Ez is az a márka, amit újonnan szabad megvenni és 5 évig használni?
Manapság nemigen találsz "15 évig bátran megveheted" autót :-DD Az öreg Subaru a bátor emberek vétele :-D
(Csak neked súgom, remélem korzo nem olvassa, úgy el van foglalva az öreg hathengeressel. Én arra várok, hogy korzo feladja a küzdelmet három hónap után, földhöz csapja a villáskulcsot, keres egy eszementet akire ráragaszthatja a fullos romot, levizsgáztatva magyar rendszámmal leereszti a trélerről az utcánkba, még azt sem várja meg, hogy a fuvardíjat legalább kifizessem. :-DDDD )
Hm. Ez azért számomra mélységesen meglepő, hogy a megbízhatónak kikiáltott Subaruk ennyi kórságtól szenvedhetnek. És ez még csak a motor. Ez is az a márka, amit újonnan szabad megvenni és 5 évig használni?
Pont azért tettem fel, ez volt az ötösé. Ekkor megcseréltem a négyessel (trafót+gyertyát együtt) és semmi nem történt, minden maradt ugyanúgy. Ezért nem értem.
Egyedüli hibakód az 5-ös henger túldúsulása, ami viszi maga után a 3-t és az 1-t is. A korrekciós értékek mínuszosak mind a két hengersorra, alapjáraton -10 körül a páros, -25(30) körül a páratlan oldal. Terhelésre nagyjából kiegyenlítődnek -13 környékén (összesítve a rövid és a hosszútávút). Nekem is a gyertya volt az első gondolatom, volt is gyanús jel, de nem reagált rá amikor megcseréltem a másik oldallal. Az utángyártott trafókkal milyen tapasztalatok van? (ebben még a gyárik vannak, joguk lenne elfáradni, de a gyári nagyon nem olcsó, így blindre nem cserélgetném őket)
Járt már erre pár Subaru motor, néhány ok, miért hiányzik egy henger.
-olaj kerül az égéstérbe, belucskosodik a gyertya (ezt könnyű kiszúrni, javítani nem annyira)
-több trafót is cseréltünk már,
-áthúzásos gyertya, trafóval együtt csere utca
-durva kábelköteg hibáink voltak, na, ez az, amitől mindenkit kiráz a hideg.
-kontakthibák, javítani könnyű, rájönni lehet hogy hosszú küzdelem után lehet
-bef. szelepek eltérő szállítása
Az első: behatárolni, melyik henger bibis. A kompresszió mérés a kézenfekvő, de nem tutti módszer (van úgy, hogy hideg motornál OK, felmelegítve a motort koki a kompresszió.)
Adott esetben a meleg motornál végzett járásegyenlőtlenség vizsgálat vagy a relatív kompresszió mérés hoz eredményt.
Így-így... Ezért jött "haza", hugomék már nem boldogultak vele kint.
Ebben az állapotban majdnem semmit nem ér. Legyen mondjuk 1-1,3millió, tehát kb. a magyar rendszám és a javítás ára. Ha jó akkor valahol bőven kettő fölött 2,3-2,5 vagy ilyesmi.
Most még kicserélem az injektor tömítéseket (hátha ott szív farsot), utána jön megint egy kompressziómérés. Az elméletileg jó volt, a hengerfal is OK (le volt véve a hengerfej). Injektor elméletileg nem lehet, mert gázzal is csinálja (de köszönöm szépen a felajánlást, még lehet élek vele). Lehetne légtömegmérő is, de mivel egy van a két hengersorra és asszimetrikusan jár, ezt is kizárnám. Meg a lambda szondát is, ugyanis azt is megcseréltem, és nem vitte magával a bibit. Mint ahogy a gyertyák (újak) és trafók cserélgetésére se reagált... Lassan kifogyok az ötletekből.
Ami maradt, azt meg nem nagyon szeretném: kábel/csati bibi, vagy a gázvezérlő bekötése zavar meg valamit. Mondjuk az most nem megy, mert leolvadt az egyik injektor. Mégiscsak kábel lesz ez valahol... A gázt lehet ki is bontom belőle a fenébe...
Amúgy nagyon sajnálom, mert tök szép és rendben levő autó (meg megy mint az állat)... pl. teljesen ép gyári metálkék fény körben, hibátlan bézs bőr belsővel nagyon minimális korrózióval a hasán.
Több száz Waberers's "utánfutó" parkol, tartósan. (Nézd nagyban, pár perc alatt fekete az ég)
(A Wallis - nál sokáig fel sem tűnt 25 szinte új BMW eltűnése. Ügyes... Ha innen eltünne éjjel 5-10-20 utánfutó, lehet, hogy senkinek nem fájna. Sőt... kevesebb gond -DDD )