A Fekete Pillangó, meg a Babilon is jó, de azt kell észrevenni, hogy a Spacerokk időszakban lemezenként egy két jó szám volt, míg a Presseres időkben szinte az összes szám jó volt!
Egyébként ez a lemezenként két jó szám majd eladja a többit jellemző a kifáradóban levő zenészekre. Az edda is ezt csinálja, bár ők már legalább tizennyolc éve azt a két jó számot is megspórolják. Szerencsére mióta vannak fájlcserélők, azóta az ember csak az értéket tölti le, a szeméttel meg nem foglalkozik...
De 65-77 időszakban ez a mentalitás még nem jutott el hozzánk szerencsére.
Nincs az az érzésem a lemezek hallgatása közben, hogy na jó, ezt a számot még ki kell bekkelnem valahogy mert utánna jön a kedvenc.
Hát, lehet, h én tényleg elfogult vagyok (negatív irányba), de nekem a "spészrokk" nem jön be túlságosan... Persze, csináltak nagyon jó dolgokat is, ez vitathatatlan. Pl az 5-ös lemezről a Szvit (így kell vajon írni, vagy 2 t-vel?) az nagyon jó.
off:
Azt hiszem ez az Omegás megállapítás azért nem teljesen igaz. A Presseres felállás után egész más utakon kezdtek járni, és az egy külön világ, külön rajongói réteg. Szerintem ott is lettek értékek teremtve. Megjegyzem nem vagyok Omegafan, szerintem tudok itt objektív lenni.
Nekem az első két album, meg a két Hungária lemez megvan CD-n, ezek a tipikus, igénytelen Hungaroton újrakiadások. Sajnos, a Hungária kislemezeit se adták ki, így csak a netről letöltött dolgok vannak nekem is (pl kicsit recsegős Eredeti rubin). Egyébként léteznek CD-n az LGT lemezek, sőt, az egyik USA lemezt is kiadták, ha jól emlékszem.
Hűű, de a szívemből szóltál... Valóban, az LGT nem nagyon játszik pl a Loksi utáni számokat, Hobóéknak is a 80-as évek elejéig van meg a plussz a zenéjükben, mostanra pl eljutottak odáig, h a Kopaszkutyát csak a P. Mobil nyomja (Póka miatt), ők már nem... De nagyon igaz ez Tátraira is, aki tényleg egy nagyon jó gitáros, de már nagyon régen nem csak a zenélés kedvéért csinálja, amit csinál... Pont tegnap kaptam a LatinLatinLatin című anyagát, erről a produkcióról is lehúznak egy újabb bőrt. Az Omega meg Presser és Laux kiválása után csak elvétve tudott normális számokat írni, de még mindig a Petróleumlámpából élnek....
Ezt írd meg az LGT topicba is, mert itt Barta (és korszaka) miatt szerintem megértő fülekre találsz, de ott a die hard fanoktól szerintem nem tennéd zsebre, amit kapsz.
Egyébként egyetértünk.
Tipikus szalonzenész reakció. Gyakorlatilag minden zenészből 10 év alatt szalonzenész lesz, ami alatt azt értem, hogy ötletei már nincsenek, s csak nyálas érzelgős fosokat tud már írni, igazából meg nem azért ad ki lemezt, hogy elmondjon valamit vele, vagy megmutasson valamit vele, hanem csak és kizárólag a pénzért. Ez maximálisan igaz az LGT-re is sajnos, amely még így is az egyik kedvencem, de ugyanúgy 4-5 korai lemezből élnek meg, mint a Hobó, Piramis, Omega.
És ez a reakció tisztán láthatóan mutatja, hogy már csak a pénzről szól rég a dolog...
A cégünknek írt a Presser egy vállalati indulót. Hát azt a szart apám! Kár hogy kidobtam, elmehettem volna a selejtezőre vele a Megasztárba...
Moszkvából Pressernek elküldte egy ismerőse egy orosz kiadású lemezük kalózkiadását. Erre írt egy dalt erről dühösen.
Erre mondja a mezei rajongó, hogy kapják be az összes faszát, ugyanis addig ne rinyáljon senki zenész, amíg nem adja ki a szarját hivatalosan, nem vehető mega boltban. Ha kiadta és továbbra is kalózformában terjed, akkor mehet a hangoskodás, de addig, ha nem lehet hivatalosan kapni, akkor az ember megoldja máshogy.
Az tény hogy teljesen idétlen szövegei voltak, de az még súlyosabb tény hogy akkor az a zene amit a Frenreisz-Tibusz-Papp Tamás művelt, attól még sokat látott rockzenészeket is lélegeztetőgépre kellett tenni. A Tátrai honlapján van egy 1980-as felvétel, ha azt beleképzeled abba az időbe talán egy kicsit megváltozik a véleményed.
Arra is gondoltam, talán rosszul láttam, hogy a szőke tündér ott lenn kizárólag engem imád. De reménykedve néztem, hisz vele kell ma lennem, intettem, ha engem szeret, várjon meg a buli után. Miközben a banda megvadulva nyomta nyomta a rock'n'rollt.
Jó lenne már, haver, de jó lenne, ha leszállnál a csajomról.
A Bartáról jut eszembe, élete egyik legnagyobb pillanata volt Presser szerint, amikor a Fenreisz Károlyt kirúghatta az LGT-ből. Aztán ki is derült, ez milyen jó döntés volt, mert a Fenreisz ezután megalakította Magyarország egyik leggagyibb rockegyüttesét, a Skorpiót. Jesszusom, azok a dalszövegek!
Amúgy a Gitármániára szokott irogatni egy csákó, Mesa Gabi, aki jelenleg a Lugossi Lacika ( Beatrice, Dinamit) Gibson SG-jét birtokolja. Az a hangszer is sokat látott jószág.
By the way, Lugossinak nagyon klassz témái voltak véleményem szerint.
off:
A Samuka haláláról - mint minden valamirevaló rockhérosznak - sok verzió, teória van. Van amit el tudok hinni, van amit nem. Egyet biztosan nem: hogy öngyilkos lett. Nem volt szuicid alkat, bár ezen időszakban idegileg nem állt a helyzet magaslatán, az biztos. Dehát ki áll ott, mikor családostul diszidál és egy menekülttáborban él? És nem ivott, sosem volt az a bebaszós tipusú zenész, aki alig várja, hogy vége legyen a koncertnek, még jobban bebaszhasson és farkalhassa a csajokat.
A maffiaverz a Som Lajos verziója. Som szerint Bencsik 86-87 körül elkezdett a keleti határszélen valutázni és egy idő után nem fizetett az ukránoknak, menekülni kellett, irány nyugat, elsőzör Svédország, majd Ausztria de utólérték és kidobták egy üres ház emeleti ablakán. Som azt mondja: "kisapám nekem elhiheted, én akkor mindenről tudtam." Vannak más hihető és szörnyűbb történetek, de azt inkább nem írom le.
A Samu nem volt részeg, és az is egy szomorú történet, de arról inkább a Csabit kérdezd /www.rockmuzeum.hu/, de itt is írt Don Valentínó vagy valami hasonló néven.
Az év utolsó napján nagy örömet szerzett ennek a topicnak a felfedezése, különösen hogy olyan ismerősök fordulnak meg itt akiktől ezt el is vártam. Teljesen egyet értek azzal hogy a hazai gitárosok legnagyobbjai közé tartozott, és még mai füllel hallgatva is képes ámulatba ejteni az embert. Azt gondolom, hogy soha nem fogjuk tudni megérteni és átérezni mi késztet egy ilyen zenészt arra, hogy a sikert feladva zavaros kalandokba vágjon, mert azt az időt és kort sem értjük igazán. Szomorú vége lett az Ő történetének, de amit itthagyott nekünk az mindennél többet ér.
(Zárójelbe írom mert nem feltétlenül ide tartozik, kedves Zakk aZért a Bélát ne bántsd, majd beszéljünk róla is)
Az "Eredeti rubin"-on én is lehidaltam. Pláne hogy a Hungáriától totál nem erre számítottam. Meg ott van még azon a lemezen a "Meddig foglak még szeretni" - az szintén nagyon ász, és kőkemény hardrock.
Nem tudja valaki, a "Csavard fel a szőnyeget"-en is ő gitározik?
Szerintem egyébként a James nagy visszalépés volt az LGT-ben a Bartához képest. Olyan semmilyenek a szólói, nem emlékezetesek egyáltalán. Ellenben a Bartáéit egész kis részletekből is felismerem.
Kanadában egyébiránt volt alkalmam megismerni Sipos Pétert, a Hungária basszerosát. Mesélte milyen iszonyat sóher volt a Barta. Voltak haknizni az NSZK-ban, és a Barta sosem vett magának kaját, hanem a többiekét kunyerálta, hogy minden fillért meg tudjon spórolni.
A csajok imádták, ragadtak rá, ennek ellenére volt egy stabil nője (is), aki egy bányarém volt, viszont kitartott a Barta mellett az állandó félrekefélések ellenére is... De néha az ablakon menekült tőle, mert verte a csaj.
Meg volt egy sztori még, hogy egy zalaegerszegi turné után az egész zenekar végigmehetett a Zalatnain, a Barta elintézte.
1979-ben születtem, az LGT 8-9 évesen a legnagyobb kedvencem volt.Ma is szeretem,de korántsem tartom olyan egyenletes színvonalúnak a teljesítményüket, mint gyerekfejjel. Hát, igen,Barta távozása után nagyon elkommercializálódott a zenakar-főleg a Mindig magasabbara lemzükre gondolok itt-Karácsony-noha nagyon kedvelem- nem tudta Tomit pótolni.
Nem tudtok valamit arról, melyik temetőben nyugszik?Kíváncsi lennék,hogy nézhet ki a sírja,mert ha valaha kijutok LA-be, feltétlenül fel akarom keresni.
Egyszer elcsíptem egy halvány utalást arról, hogy a Laux az LGT indulásakor, a Yamahánál hajtott fel hangszereket valami összeköttetés révén, de hogy ez a Barta gitárját érintette-e, nem tudom.
Igen, de pl már a Bummm! is egy picit "kommerszebb" volt az előző kettőhöz képest, de nekem nagyon bejön. Az utánna következő két lemezükön már látszik az új irány: minél szélesebb kört megfogni. Persze, semmi bajom nincs velük, az Álomarcú lány pl egy nagyon-nagyon jó szám, a többi se rossz - de nekem nagyon hiányzik Barta. Meg is hallgatom az LGT I-et!