Segítséget szeretnék kérni! 2008.04. havi üzembehelyezésű 1,6 HDI Berlingo!
Nem megy az ablakmosó! NINCS BEFAGYVA! LEPRÓBÁLTAM! (ahol ketté ágazik a "tömlő" ami az ablakmosó fúvókákhoz megy széthúztam és mindkét irányba belefújtam- a tartályban buborékolt a folyadék!) Ezért írtam, hogy nincs befagyva! Minden biztosítékot ellenőriztem - egyik sincs kiolvadva! (A gépkönyv alapján nem tudtam beazonosítani, hogy a motortéri, vagy az utastéri biztosítótáblán van-e egyáltalán a biztije - ezért mindet ellenőriztem!)
Tipp, javaslat! Hasonló jelenséget tapasztaltatok már?
Az hogy csak egy pillanatig világít az izzítólámpa az normális addig amíg nincsenek minuszok.
Elvileg az izzitólámpa 0 fokon 0,5-1 mp-ig világít, -10 foknál már 5 mp, -30 foknál már 20 mp. 3-5 fok felett nem is villan fel az izzítás lejző lámpa. Ez egy ilyen motor ennek ennyi elég. :) Még annyi hogy ha az izzító lámpa elalszik utána még 10 mp-ig működik az izzitás, és csak utána kapcsol le. Sokan így is indítanak hogy miután elalszik a lámpa még várnak egy kicsit.
Azt hogy miért indul nehezen.. Nos ez több dologtól is lehet. Akár izzító gyertya kiment, akár kopott a motor, rosszak a porlasztócsúcsok, valami elektronikai hiba, üzemanyag ellátás hiba, gyenge akksi és még lehetne sorolni. Ha nem eszi az olajat az autó, nem füstöl menet közben, nem kormol akkor a motor talán rendben lehet. Akkor marad az izzitó gyertya, vagy az akksi. Ezt így látatlanban nehéz..
Van egy 2000 évjáratu 2000 HDI berlingóm fél éve vettem semmi gondom vele csak azt szeretném kérdezni hogy kb 4 hete hidegebbre fordult átmenetileg az idő, meg pár napig nem mentem vele és elég nehezen indult be azt szeretném kérdezni akinek hasonlló berlingója van hogy induláskor nálam az izzitó lámpa az csak egy pillantig világít hogy ez normális-e náluk is így van vagy hozassak bele egy izzítórelét. Elméletileg kb 5 másogpercig világít hidegen más dizel autókon Izzitógyertyák fél éve kilettek cserélve mind.
Sajnos nem találtam így hirtelen sehol sem megfelelőt a nagy pánikhelyzet közepedte. Az auto meg fontos lenne így most már a szakszervizes ajánlott egy felujítót aki 70 rugóért vállalja(+ szervíz munkadíj amibe bele se merek gondolni így előre). Sajnos a bele megszorult és széthullott mindene(tiszta vakrozsdás szutyok volt ami érdekes). Totálkáros lett még szerencse hogy a háza megmaradt épen. Iszonyatos pénz ezért, a javításért.
Elgondolkodtam azon is ha veszek egy használtat ha sikerül időben(ami nem jött össze), de mivel bele nem látok az is elég zsákba macska lenne.
Olyan kérdésem lenne valaki esetleg nem tudna nekem abban segíteni hol találok '97 1,9D Bosch adagolóról valamiféle robbantott ábrát? Vagy bármiféle érdekel amin látszik ki kivel hol van benne... :D
Sikeresen megadta magát majd 200000km után. Szakszervíz szerint(náluk szedték szét) valamilyen persely eltört benne és így most nem indul. Vagy ha csongrád megyében valaki tudna valami jó adagolófelújító céget azt is megköszönném.
..még én sem tudom hogy minek hívják ... nekem benzines van... de miért nem próbálod megjavítani ... vagy javíttatni.... lehet meg lehet hegeszteni... ..
egyébként márkaszervízben valószínű kapsz ilyet a 144040 cikkszám alatt 11920 Ft de létezik bontó is a világon... csak körül kell nézned...
Lefényképeztem azt a bizonyos alkatrészt és a szigeteltcső alatt látható, hogy el is van válva, törve az a lefelényúló doboz aminek nem tudom mi a pontos neve.
Azért kellet leszigetelni, hogy ne szívjon fars levegőt a motor.
Segítségedet előre is köszönöm.
(leírtam mégegyszter mert nem vagyok egy nagy forumozó bocsi)
Lefényképeztem azt a bizonyos alkatrészt és a szigeteltcső alatt látható, hogy el is van válva, törve az a lefelényúló doboz aminek nem tudom mi a pontos neve.
Azért kellet lrszigetelni, hogy ne szívjon fars levegőt a motor.
Le tudná valaki irni, hogyan kell leszedni a generátort 2001-es, DW8-as 1,9d Berlingorol? Nagyon kicsi a hely, nem szeretném feleslegesen darabokra szedni, ha van valami kis trükk.