Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csite Creative Commons License 2000.01.11 0 0 13
Nincs senkinek R5-e? :-((
csite Creative Commons License 2000.01.03 0 0 12
A nyáron a 17 éves játgányunkkal nekivágunk Párizsnak.
Nem akar valaki csatlakozni(saját autóval-nem muszáj R5-s :-)???
csite Creative Commons License 1999.11.18 0 0 11
Köszönöm a könyvvel kapcsolatos segítséget utánanézek.
Szerintem nagyon hálás jármű a R5-s, a magam 2m-vel kényelmesen elférek az anyósülésen, és még mögém is ülhet valaki, s neki is elfér a lába :-), A kormánynál már kicsit szűk az autó, ezért inkább a kedvesem(óó!) vezet :-)
Most éppen a hűtőventillátorunk halt meg, de úgy döntöttünk hogy csak tavasszal kerítünk sort a javítására. A nyári kirándulásunk előtt azért ráköltöttünk egy nagyobbacska összeget, tönkrement a fesz.szabályzója, sorra nyomta ki a biztosítókat, izzókat, de még időben észrevettük, így az új(2hónapos) aksit megkímélte. Azóta semmi gond vele.

Kinek mennyire volt hangos a motor?
A miénk még magas fordulaton is szépen csendesen duruzsol, és az utastér is tökéletesen van szigetelve. A kagylóülés pedig maga a tökély, 250km is kibírok benne minden nyűglődés nélkül!

igazi hős Creative Commons License 1999.11.18 0 0 10
Jaj a legszebbet kifelejtettem: egyszer eltört (bele a blokkba) a vízpumpa tengely és kb. 100 kmt kellett léghűtéssel autózni, nagyon látványos volt, igyekeztem mindig ötödikben és lehetőleg 2000 fordulat körül autózni. (A Trabantok is lenyomtak, hogy a büszke kispolákosokról már ne is beszéljek, viszont nem fenyegetett a traffipax :-)
Előzmény: igazi hős (9)
igazi hős Creative Commons License 1999.11.18 0 0 9
"Renault 5 1975-84" a címe meg rajta vannak a motorméretek (800, 900, 1100, 1300 és 1400 ccm), a könyv sötétzöld és az elején egy "bontott" R5-s látszik. A TX-et tudtommal úgy 83-tól 85.02-ig gyártották (az enyém egy 84.10-es példány volt, egyébként kézi ablakemelővel és hagyományos üvegekkel + tetőablak, viszont kicsit kagylósított, nagyon kényelmes első ülésekkel), elég kevés került ki belőle. (Gondold el ez egy nagy motor ehhez az autóhoz, nyilván a 900-as motor városban sokkal jobb, de még az 1100-s is sokkal takarákosabb: nekem sose ment 7 alá a fogyasztás igaz nem is nagyon erőltettem a dolgot. Tudtommal a TX volt a csúcsfelszereltségű R5, persze a Turbokat kivéve.) A tapasztalatok: motorikusan egy álom (amikor rosszalkodott a karburátor bemérettem: 2000-3500 fordulat között nagyon jól húz, és 14 évesen még 60 LE-t adott le a gyári 63-ból), a karburátor egyébként egy varázslat, a szakszervizes srác fél napot ült felette hogy mi mit csinál, de aztán sikerült összeraknia rendesen. A lámpáim már kicsit vakultak, de aztán megcsúsztam az első hóban, így újak lettek benne. Ami elromlott: 150e kmnél kuplungot kellett cserélni, 180e kmnél bal első féltengelyt, 200e kmnél féktárcsákat, meg rengeteg (évente, azaz 20ekm alatt) 2-4 gömbcsuklót de ezek szokványos dolgok. Az R5 (akár a legtöbb régi Renault) zárjai elég gyengék, azaz könnyen nyithatók, ez persze jó is lehet, amikor az enyémet felnyomták (nem vittek el semmit, mert nem volt mit), akkor nem törtek el semmit a zárban így 500 Ftért meg lehetett csináltatni. Ha jobb a zár, akkor eltörik és akkor min. 5000 a csere :-) Na ennyit mára az R5 csodáiról...
Előzmény: csite (5)
R5TL Creative Commons License 1999.11.17 0 0 8
Az enyem csak 1108 ccm, 48 LE, 5 sebesseges, regebben mertem a fogyasztasat hosszu tavon, akkor 5,8 volt vegyes hasznalat (inkabb orszagut) soran. Ha csak varoson kivul mentem, akkor 5,5 (90-110 km/h-nal).
Mostanaban viszont amellett, hogy tobbet fogyaszt, nem is megy olyan jol. Max 130 km/h es a fogyasztas is 6 liter fole ment. Regen a 140 is ment neki.
Előzmény: csite (7)
csite Creative Commons License 1999.11.17 0 0 7
R5TL: mi idén a Kisbér rally-n voltunk vele kevés vízzel(szegény pára), de kibírta, igaz hazafelé elhagyta a kipufogót, valami erdő mellett drótoztam vissza, de hazahozott!!!
Kérdés: kinek mennyit fogyaszt 100-n városon kívűl?
A miénk kb. 5,2l/100km, ha Debrecenbe megyünk Bp-ről(havonta1x), ezt már többször kimértem, lehetséges ez?
PS: Azért a nyáron körbejártuk vele Szlovákiát!!! Semmi gondja nem volt!
R5TL Creative Commons License 1999.11.17 0 0 6
csite: Az enyemmel is voltak hasonlo gondok. Egyszer az M3-ason kicsit megfoztem, mert Debrecenbol idore kellett a Deli pu-hoz erni. A futo radiatornal szetdurrant a vezetek es a vizet a jobb labamra nyomta. (A vonatot azert elertuk.) Utana hutos megjavitotta, de sajnos nekem is toltogetnem kellett bele rendesen javitas utan is, kb. 2 dl/100 km volt a fogyasztasa hutovizbol. Ezen kivul a kiegyenlito tartalyban a viz olajos illetve az olaj vizes volt. -> Hengerfej tomites ategett. Csere utan (kb.1500 ft +munkadij) tokeletes lett.
csite Creative Commons License 1999.11.17 0 0 5
igazi hős: kösz az infót! A Haynes-féle könyv pontos címét esetleg meg tudnád adni, előre is kösz. Az autó(m) amúgy tényleg 1.4-s, 3 ajtós, 5 sebességes, sötétített üvegű, elektromos ablakemelős, elég ritka darab, de hálás így a 17. évbében is. A tiéd is ilyen tulajdonságokkal bírt? Nem nagyon láttam TX-t sehol még eddig, tudsz valamit róla, mennyit gyártottak, ...?
A hűtővel valóban gondok vannak, kicsit folyat, de nem vészes, kb 2hét alatt 1-2 dl víz kell bele :-)
Neked milyen tapasztalataid voltak vele még?

Köszönöm az eddig segítséget is!!!

igazi hős Creative Commons License 1999.11.17 0 0 4
Peched van, nekem pont ilyenem volt, sőt kézikönyvem is hozzá, de sajnos (?) az angol Haynes-féle, s ráadásul az enyémet ajándékba adtam, persze az autó új tulajának. Egyébként ha megbírkózol az angollal, akkor inkább Haynes könyvet kutasd fel, eddigi tapasztalataim szerint az a legjobb: rendes A3-s kapcsolási rajzok, csak győzd kikieresni a megfelelőt, részletes ábrák olyan alkatrészek szétszedéséről (és összerakásáról) amihez hozzá sem mernék nyúlni, stb. Egyébként milyen az autód? Emlékeimben a TX csak 3 ajtóval, 1.4-es motorral és 5 seb. váltóval létezik. Ha a tied is ilyen, akkor: jó eséllyel hűtőt kell cserélned (na jó majd nyár elején), és menj be egy (lehetőleg ismerős) Dacia szerelőhőz és nézzétek meg mely gömbfejek csereszabatosak, azok nagyon fogynak az R5-ben, (a fékpofákból is jó bele a román), egyébként nagyon jó kis autó.
csite Creative Commons License 1999.11.16 0 0 3
R5TL : Nekem is van német nyelvű users manualom hozzá, de több mindent szeretnék tudni róla. A járgány amúgy '83-s, mármint amihez a könyv kellene.
R5TL Creative Commons License 1999.11.16 0 0 2
Nekem van R5-osom. Konyvem viszont nincs hozza, csak a gyari users manual, nemetul, de ez '86-os evjaratu, tehat eggyel ujabb, mint a tied.
csite Creative Commons License 1999.11.16 0 0 1
Nincs senkinek R5-e? :-((
vismaior Creative Commons License 1999.11.15 0 0 0
0 db van belőle a könyvtáramban...
csite Creative Commons License 1999.11.15 0 0 topiknyitó
Help!

Maróti Autóműszaki Könyvkereskedés és Csomagküldő Szolgálat kiadásában
megjelent:

"Javítási kézikönyv, Renault 5 1975-1984 között gyártott típusokhoz"-című könyvet ha kölcsönözni tudná valaki egy fénymásolás erejéig, szívesen venném!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!