Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KiberLovag Creative Commons License 2007.07.08 0 0 5976

No igen, mivel dízel a faxa, ezért SX4-ben annó csak az 1.9-es fiatos jött szóba, az meg horribilis áron volt, fapad meg nem jön be... most lett ez az 1-6-os dízle is, hát ez amellett, hogy gyenge, még drága is, szóval jó ismét megnyugodhattam, hogy jól döntöttem a Cee'd-del... azóta is nagyon élvezem... :)

 

Vedd már meg, ne xarozz! :)))))))))))))

Előzmény: vlevi (5974)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.08 0 0 5975
Mondjuk az új Fabia kinézete is megérne egy misét...
Én is hasonlóan vagyok ezzel, mindig nézegetem a többi márkát, már szinte az összes gyártót végignéztem a lehetséges modelljeikkel, de mindig arra jutok, hogy ilyen autót, ilyen felszereltséggel máshol nem kapok. Ár/érték/teljesítmény arányban verhetetlen szerintem.
Előzmény: vlevi (5974)
vlevi Creative Commons License 2007.07.08 0 0 5974
Én is nézegettem a Suzukikat, kívülről tetszik is az SX4, de motorikusan nagyon nem jött be, ráadásul ráz, mint az Ignis. A Swifttel kiegyeznék, ha nem kerülne 3 millába egy normálisan felszerelt változat. 3 milla egy akkora kis görcsért? Annyiért egy hasonlóan felszerelt új Fabiát is kapok, és nemsokkal többért egy jobb, nagyobb Ceedet.
Végignéztem már sok autót, a lelkem megnyugtatására még megnézem a Puntót is, formára nem rossz, valami reklám szerint az 1.4 turbós 3 milliótól van, gondolom klíma nélküli 3 ajtós, 3 kerekű, ezért még mindíg úgy érzem, Ceed lesz ebből.
Előzmény: KiberLovag (5973)
KiberLovag Creative Commons License 2007.07.08 0 0 5973

Dízelben gondolkodtam, de egy miskával felülárazott, és csomagtérben kicsi... mert ha már, akkor persze 4WD kéne belőle... mint dízel kollégának...

 

Ez így most egészséges választás volt, és full elégedett vagyok... :)

 

Neked milyen variáció leszen belőle? Mi a döntés oka?

Előzmény: ari007 (5972)
ari007 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5972
Én maradok márka hű :) (Sx4)
Előzmény: KiberLovag (5971)
KiberLovag Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5971

Szia Ari,

 

hát már elég régen, és már még régebben érett a dolog, hogy nagyobb, és főleg dízel... :) Jó kis gép ez... :)

 

És ha eladod, ahogy olvasom, neked mi leszen? Van már konkrétum?

Előzmény: ari007 (5969)
ari007 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5970
Hello, én nem rég jártam 1nél vecsésen, de még nem csináltattam meg az autót mert eladom, de korrekt fazonnak tünt : www.egyed-horpadas.hu . Sok sikert.
Előzmény: Deras71 (5967)
ari007 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5969
Szavasz Lovag, hűtlen lettél a Márkához ? :)))))
Előzmény: KiberLovag (5945)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5968

Részvétem, tudom idegesítő, de nem tragédia.

Nyom nélkül eltüntetik!

Jégkárt is.

Előzmény: Deras71 (5966)
Deras71 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5967

Elfelejtettem, ha v.ki tud jó és megbízható horpi eltüntetőt segítsen.

 

(visszaolvastam a "horpadas.hu"-t láttam csak nem ismerem a céget.)

Deras71 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5966

Sziasztok!

 

Ma reggel hazaértem az olaszoktól.

Három személy + a fiam, csomagtartó agyig tömve. A fogyi lefelé 6.1, vissza 6.7.

Nagyon meggyözően ment a verda.

Hazafelé viszont egy pici furcsa hangra lettem figyelmes olyan 120 körül motorféknél, mintha a bal első kerékagy csapágy "bubogna" egy kicsit.

Ez a kisebbik gond!!!!!

 

Ami kint történt vele az DRÁMA.

Az apartmann kertjébe 10-15 méter magas fenyők voltak, az egyik este kint szórakozunk a kertbe....nagy csatt...egy toboz a tetőn.

8!!!! db.horpi a végeredmény.

Katasztrófa!!

 

Pár fotó.

 

T.

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5965

Jöhet, ez a vita szerintem konstruktív.

Nincs személyeskedés, úgy tűnik nekem, senki nem bántja vele a másikat.

Jó kis érv, és tapasztalat csere, erre való a fórum.

 

Nem arról van szó, hogy kinek legyen igaza, hanem hogy mi az igazság.

Könnyű eltévedni a jól eladható termék, és a valós szükségletek közt..

Nyugodtan mehetne tovább, nem is off, hiszen foglalkkoztatja a tipik társakat a motor optimalizálás téma. 

 

Előzmény: TUZI (5961)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5964
Mondaszvalamit!!!

Ezért mondom én hogy egy egyénileg a motorhoz állitot optimanizálásnak, nem tuningnak látom értelmét ,DE a belefeccőlt pénzt nekem eggyenlőre neméri meg.:-)
Előzmény: Törölt nick (5960)
Pitbull Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5963
Pontosan látod a probléma lényegét.
Előzmény: Törölt nick (5960)
Pitbull Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5962
Komplett CR rendszer cseréje kb féle milla ha nem több.
Előzmény: G4b0 (5959)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5961
Oké, zárjuk le a témát, bát erre is lenne válaszom.:-)
Előzmény: G4b0 (5959)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5960
olvasgatom amit a motorvezérlés módosításával kapcsolatos tuningról beszélgettek.
Felötlött bennem valami. Mégpedig ez a nagy euro27+1 környezetvédelmi erőlködés. No az már tiszta, hogy ettől szinte alig kedvezőbb a kipufogógázok összetétele (legalábbis leginkább a mérés szabályaira koncentrálva van programozva a motor, aminek vajmi kevés köze van a hétköznapi használathoz) ellenben gyengébbek és kevésbbé közvetlenek a mostani autók (nem próbapadon mérve gyengék, hanem használat során kevesebb, mint ami várható lenne, legjobb péda a focus 1,4-ese) Szóval a mai autóknál kezdem azt érezni, hogy lehet értelme egy okos karakterisztika módosításnak ---> hétköznapi nyelven "Chip tuningnak" Azzal talán helyre lehet tenni ezeket az elfuserált vezérléseket. Lehet jönni környezettudatos gondolkodásúak ellenérveinek, de kb fél éve olvastam a cikket, miszerint a mai Euro 4-es motorok mindennapi használatban mérve alig bocsátanak ki kevesebb károsanyagot (egyes használati körülmények közt inkább többet) mint a 90-es évek elején használt "sima" szabályozott katalizátoros Euro1-es mocik. Ellenben jó 1,5-2 literrel legtöbbnek megnőtt a fogyasztása, ami nem csupán a súly gyarapodás rovására írható, hanem az új normák teljesítésében való kényszer miatt.
G4b0 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5959

Lehet, de lehet azt válaszolnám, majd veszek abból a benzinpénzből, amit a BOX-szal megspórolok... ;)

Részemről a téma itt lezárva! :)

 

Üdv

Előzmény: TUZI (5957)
Pitbull Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5958
Normálisan beállított szoftveres tuning kb 70 ft. Ha ért hozzá aki csinálja akkor optimalizálja turbonyomás és befecskendezést. Erősebb de nem füstölő autód lesz. Mivel szoftvert bizonyos határokon tetszőlegesen lehet hangolni meg tudják úgy csinálni hogy az erőátvitel is élve maradjon, mert tuningol dieseleknél komoly veszély kuplung, váltó, difi, féltengely idő előtti elhalálozása.
Előzmény: G4b0 (5956)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5957
"akkor ennyi pénzt nyugodt szívvel belefektetnék a dologba."

Erre mondta egy barátom. Vidd el a családot egy étterembe, vagyél a gyerkeknek egy fagyit vagy valami értelmeset és sokkal többet érsz , mint ha erre költöd.:-)
Nemtudom lehet hogy igaza van.
Előzmény: G4b0 (5956)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5956
Én sem szeretnék belemenni olyan vitába, amihez nem értek. Mivel nekem még autóm sincs (év végére remélem összejön ;)), ezért számomra felesleges ezen gondolkozni. Amiket írtam, azok főként az itteni fórumon összeszedett dolgok. A tapasztalatokról meg írnak akik rendelkeznek BOX-szal.
Hogy ha bármi károsodás, hiba lépne fel a motorban, akkor azért ki vállalná a garanciát, azt megint csak nem tudom. Ha esetleg majd elgondolkodnék ilyen BOX-on, biztos körbejárnám a témát. De ha semmilyen jel, tapasztalat, info, stb nem utalna arra, hogy bármilyen károsodás érheti a motort, akkor ennyi pénzt nyugodt szívvel belefektetnék a dologba.
Előzmény: TUZI (5955)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5955
Igazából , nem szeretnék ebbe a BOX tunigtémába belemerülni, mert álltalában sosem jutunk a végére. Elolvastam a linket amit be tettél. Valahogy nekem nagyon reklám szövege van, és számomra (tudom bennem van a hiba) érthetetlen dolgokat ír,persze egy laigus simán megeszi.

Egyszer talán a Tháliásoknál volt egy vitám a PBoX-ról. A gyerek állitotta hogy neki csip tuningja van , és milyen szuper az autó. Nem akarta megérteni hogy ez nem csiptuning vagyis az csak nem az egyedi motorhoz hanem álltalánosságban. Mindaddig szépen győzködtük egymást míg elnem kottyantotta hogy postán kapta a cuccot. Ekkor rákérdeztem hogy akkor hogy lehet egyedi motor specifikus? Nem is vitáztam tovább.

Azért arra nagyon kíváncsi lennék ha egy ilyen BOX-os autó motorja meghibásodna, a márkaszervíz elzárkozna a garanciától, a BOX gyártója is vállal garanciát , de mire, mert hogy Ő sem fizetné a motor javitást a zihher.

Nincs is jelentősége ennek az egésznek, aki hisz benne ,és álldozrá, lelke rajta. Én inkább hiszek a jó olajban, tiszta légszűrőben, meg úgy álltalában a karbantartásban. Ha pedig erősebb motorra vágyom akkor inkább rááldozok és veszek gyárilag erősebb motorral. Azért a gyári mérnők csapat ,szinte korlátlan pénzalappal, csak jobban tud dolgokat mint egy akármilyen kis cég, korlátozott létszámmal, pénzel.

Mint írtam egy optimanizálást eltudnék képzelni, de csak akkor ha elfogadható áron csinálnák, de jelen pillanatban számomra nem elfogadható az az ár kategória amit manapság kérnek ezért a beavatkozásért.

Bocs ,ma úgy látszik szó mehetnékem van.
Előzmény: G4b0 (5954)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5954

A részletekről itt olvashatsz:
http://portal.martincaraudio.hu/m_power_common_rail_digitalis_diesel_chiptuningbox.html

 

Bővebben erről és a garitól Andrew31 vagy Páncélos72 tudna neked felvilágosítást adni.

Előzmény: TUZI (5953)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5953
Várj.

Hogy is van ez?

"a gyári értékeken benül dolgozik,"

Akkor mitől erősebb?

Az pedig hogy nem veszik el a gari??? Nelegyél ebben biztos. Az hogy a BOX-ot csak simán rádugod, majd esetleg leveszed szervízelőtt, még nem biztos (sőt) hogy nem jegyzi a változásokat a számitógép.
Előzmény: G4b0 (5948)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5952
Hatásfokot írtam volna? Teljesitményt akartam.

Igen tudom , hogy hogy működik a PBox. Engem az zavar legjobban a BOX-ban hogy sorozatban készül, míg egy szoftveres lehet egyedi. Ezt hívják optimanizálásnak, ezt még el is tudom fogadni. Van az ismeretségi körömben nem is egy autó amit így optimanizáltak, és ebben az esetben látom az eredményt és tudom hogy nem árt inkább használ a motornak.

Én mindenesetre mivel nem 1-2 évre vettem az autót (a Megánom most mult 9) így nem bántom.

A Škodri nemsokára lesz 2 éves és lehet hogy csak 105 Le-s viszont eddig talán kétszer éreztem hogy elkelne még egy kis plusz.
Mindkétszer 4 személy és ful csomagtartó , ami ugye 560l vagyis nem kicsi, és az egész olyan 120-140 körüli elrugazkodásnál hiányzott.
Viszont nem ez a jellemző használatom, és nem is szoktam gyorsulni, viszont azért ha úgy alakul felveszem a keszgyűt. Pedig nekem qrva lusta a gépem. Az asszony járt vele többmint egy évig, és az autómata váltó, mégha DSG az sem használt ilyen tekintetben.
Na de mostmár alakul, kezd kiégni.:-))
Előzmény: Pitbull (5951)
Pitbull Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5951
Ne haragudj a PBOX nem növeli hatásfokot. Csak több levegő és több kajaát ad a motornak. Amit szoftveres remappal is meg lehet oldani. Nagy valószínüséggel túlterhelei a befecskendező rendszert és hosszú távon NAGYON DRÁGA lehet.
Előzmény: TUZI (5942)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5950

"ne tudjon pofátlankodni"

 

Valószínűleg nem sétatempóban próbálta meg... ;)

Előzmény: TUZI (5946)
KiberLovag Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5949

Be akarta tolni elém a gépet, én meg gondoltam megkóstolom... már mikor keresztben a gyalogos-zöld villogot, hintáztatott, majd kövér... ha nem tolta volna, jobban lemaradt volna... :) Tolta, mint a disznó... :)

 

Amúgy stimmel, Ignác, majd SwiftII, és most 1.6CRDI... :)

Előzmény: TUZI (5946)
G4b0 Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5948

A Box miatt itt sem veszik el a gari, de erről Andrew31 tudna mesélni. Amúgy a gyári értékeken benül dolgozik, nem hinném hogy elveszne.

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy mennyire használod ki a nagy teljesítményt. Ha folyton padlógázzal közlekedsz, persze hogy szétmegy a motor, függetlenül hogy van e benne Box.

Ha már felhoztad a Megane példát, nézd meg az új motort. 1.2 turbó, 100LE. Lehet egy kis motorból is nagy teljesítményt kihozni megfelelő anyagfelhasználás mellett. Az 1.2-es motort se 100LE-re tervezték, de gondolom ez is elmegy 2-300e kilómétert gond nélkül, mert valószínűleg megerősített motorblokk meg miegymás van benne.

Előzmény: TUZI (5944)
TUZI Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5947
ISmerős a nicked, nem Suzuki Ignissel nyomultál? Lecserélted?
Előzmény: KiberLovag (5945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!