No igen, mivel dízel a faxa, ezért SX4-ben annó csak az 1.9-es fiatos jött szóba, az meg horribilis áron volt, fapad meg nem jön be... most lett ez az 1-6-os dízle is, hát ez amellett, hogy gyenge, még drága is, szóval jó ismét megnyugodhattam, hogy jól döntöttem a Cee'd-del... azóta is nagyon élvezem... :)
Mondjuk az új Fabia kinézete is megérne egy misét... Én is hasonlóan vagyok ezzel, mindig nézegetem a többi márkát, már szinte az összes gyártót végignéztem a lehetséges modelljeikkel, de mindig arra jutok, hogy ilyen autót, ilyen felszereltséggel máshol nem kapok. Ár/érték/teljesítmény arányban verhetetlen szerintem.
Én is nézegettem a Suzukikat, kívülről tetszik is az SX4, de motorikusan nagyon nem jött be, ráadásul ráz, mint az Ignis. A Swifttel kiegyeznék, ha nem kerülne 3 millába egy normálisan felszerelt változat. 3 milla egy akkora kis görcsért? Annyiért egy hasonlóan felszerelt új Fabiát is kapok, és nemsokkal többért egy jobb, nagyobb Ceedet. Végignéztem már sok autót, a lelkem megnyugtatására még megnézem a Puntót is, formára nem rossz, valami reklám szerint az 1.4 turbós 3 milliótól van, gondolom klíma nélküli 3 ajtós, 3 kerekű, ezért még mindíg úgy érzem, Ceed lesz ebből.
Hello, én nem rég jártam 1nél vecsésen, de még nem csináltattam meg az autót mert eladom, de korrekt fazonnak tünt : www.egyed-horpadas.hu . Sok sikert.
Ezért mondom én hogy egy egyénileg a motorhoz állitot optimanizálásnak, nem tuningnak látom értelmét ,DE a belefeccőlt pénzt nekem eggyenlőre neméri meg.:-)
olvasgatom amit a motorvezérlés módosításával kapcsolatos tuningról beszélgettek. Felötlött bennem valami. Mégpedig ez a nagy euro27+1 környezetvédelmi erőlködés. No az már tiszta, hogy ettől szinte alig kedvezőbb a kipufogógázok összetétele (legalábbis leginkább a mérés szabályaira koncentrálva van programozva a motor, aminek vajmi kevés köze van a hétköznapi használathoz) ellenben gyengébbek és kevésbbé közvetlenek a mostani autók (nem próbapadon mérve gyengék, hanem használat során kevesebb, mint ami várható lenne, legjobb péda a focus 1,4-ese) Szóval a mai autóknál kezdem azt érezni, hogy lehet értelme egy okos karakterisztika módosításnak ---> hétköznapi nyelven "Chip tuningnak" Azzal talán helyre lehet tenni ezeket az elfuserált vezérléseket. Lehet jönni környezettudatos gondolkodásúak ellenérveinek, de kb fél éve olvastam a cikket, miszerint a mai Euro 4-es motorok mindennapi használatban mérve alig bocsátanak ki kevesebb károsanyagot (egyes használati körülmények közt inkább többet) mint a 90-es évek elején használt "sima" szabályozott katalizátoros Euro1-es mocik. Ellenben jó 1,5-2 literrel legtöbbnek megnőtt a fogyasztása, ami nem csupán a súly gyarapodás rovására írható, hanem az új normák teljesítésében való kényszer miatt.
Normálisan beállított szoftveres tuning kb 70 ft. Ha ért hozzá aki csinálja akkor optimalizálja turbonyomás és befecskendezést. Erősebb de nem füstölő autód lesz. Mivel szoftvert bizonyos határokon tetszőlegesen lehet hangolni meg tudják úgy csinálni hogy az erőátvitel is élve maradjon, mert tuningol dieseleknél komoly veszély kuplung, váltó, difi, féltengely idő előtti elhalálozása.
"akkor ennyi pénzt nyugodt szívvel belefektetnék a dologba."
Erre mondta egy barátom. Vidd el a családot egy étterembe, vagyél a gyerkeknek egy fagyit vagy valami értelmeset és sokkal többet érsz , mint ha erre költöd.:-) Nemtudom lehet hogy igaza van.
Én sem szeretnék belemenni olyan vitába, amihez nem értek. Mivel nekem még autóm sincs (év végére remélem összejön ;)), ezért számomra felesleges ezen gondolkozni. Amiket írtam, azok főként az itteni fórumon összeszedett dolgok. A tapasztalatokról meg írnak akik rendelkeznek BOX-szal. Hogy ha bármi károsodás, hiba lépne fel a motorban, akkor azért ki vállalná a garanciát, azt megint csak nem tudom. Ha esetleg majd elgondolkodnék ilyen BOX-on, biztos körbejárnám a témát. De ha semmilyen jel, tapasztalat, info, stb nem utalna arra, hogy bármilyen károsodás érheti a motort, akkor ennyi pénzt nyugodt szívvel belefektetnék a dologba.
Igazából , nem szeretnék ebbe a BOX tunigtémába belemerülni, mert álltalában sosem jutunk a végére. Elolvastam a linket amit be tettél. Valahogy nekem nagyon reklám szövege van, és számomra (tudom bennem van a hiba) érthetetlen dolgokat ír,persze egy laigus simán megeszi.
Egyszer talán a Tháliásoknál volt egy vitám a PBoX-ról. A gyerek állitotta hogy neki csip tuningja van , és milyen szuper az autó. Nem akarta megérteni hogy ez nem csiptuning vagyis az csak nem az egyedi motorhoz hanem álltalánosságban. Mindaddig szépen győzködtük egymást míg elnem kottyantotta hogy postán kapta a cuccot. Ekkor rákérdeztem hogy akkor hogy lehet egyedi motor specifikus? Nem is vitáztam tovább.
Azért arra nagyon kíváncsi lennék ha egy ilyen BOX-os autó motorja meghibásodna, a márkaszervíz elzárkozna a garanciától, a BOX gyártója is vállal garanciát , de mire, mert hogy Ő sem fizetné a motor javitást a zihher.
Nincs is jelentősége ennek az egésznek, aki hisz benne ,és álldozrá, lelke rajta. Én inkább hiszek a jó olajban, tiszta légszűrőben, meg úgy álltalában a karbantartásban. Ha pedig erősebb motorra vágyom akkor inkább rááldozok és veszek gyárilag erősebb motorral. Azért a gyári mérnők csapat ,szinte korlátlan pénzalappal, csak jobban tud dolgokat mint egy akármilyen kis cég, korlátozott létszámmal, pénzel.
Mint írtam egy optimanizálást eltudnék képzelni, de csak akkor ha elfogadható áron csinálnák, de jelen pillanatban számomra nem elfogadható az az ár kategória amit manapság kérnek ezért a beavatkozásért.
Az pedig hogy nem veszik el a gari??? Nelegyél ebben biztos. Az hogy a BOX-ot csak simán rádugod, majd esetleg leveszed szervízelőtt, még nem biztos (sőt) hogy nem jegyzi a változásokat a számitógép.
Igen tudom , hogy hogy működik a PBox. Engem az zavar legjobban a BOX-ban hogy sorozatban készül, míg egy szoftveres lehet egyedi. Ezt hívják optimanizálásnak, ezt még el is tudom fogadni. Van az ismeretségi körömben nem is egy autó amit így optimanizáltak, és ebben az esetben látom az eredményt és tudom hogy nem árt inkább használ a motornak.
Én mindenesetre mivel nem 1-2 évre vettem az autót (a Megánom most mult 9) így nem bántom.
A kodri nemsokára lesz 2 éves és lehet hogy csak 105 Le-s viszont eddig talán kétszer éreztem hogy elkelne még egy kis plusz. Mindkétszer 4 személy és ful csomagtartó , ami ugye 560l vagyis nem kicsi, és az egész olyan 120-140 körüli elrugazkodásnál hiányzott. Viszont nem ez a jellemző használatom, és nem is szoktam gyorsulni, viszont azért ha úgy alakul felveszem a keszgyűt. Pedig nekem qrva lusta a gépem. Az asszony járt vele többmint egy évig, és az autómata váltó, mégha DSG az sem használt ilyen tekintetben. Na de mostmár alakul, kezd kiégni.:-))
Ne haragudj a PBOX nem növeli hatásfokot. Csak több levegő és több kajaát ad a motornak. Amit szoftveres remappal is meg lehet oldani. Nagy valószínüséggel túlterhelei a befecskendező rendszert és hosszú távon NAGYON DRÁGA lehet.
Be akarta tolni elém a gépet, én meg gondoltam megkóstolom... már mikor keresztben a gyalogos-zöld villogot, hintáztatott, majd kövér... ha nem tolta volna, jobban lemaradt volna... :) Tolta, mint a disznó... :)
Amúgy stimmel, Ignác, majd SwiftII, és most 1.6CRDI... :)
A Box miatt itt sem veszik el a gari, de erről Andrew31 tudna mesélni. Amúgy a gyári értékeken benül dolgozik, nem hinném hogy elveszne.
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy mennyire használod ki a nagy teljesítményt. Ha folyton padlógázzal közlekedsz, persze hogy szétmegy a motor, függetlenül hogy van e benne Box.
Ha már felhoztad a Megane példát, nézd meg az új motort. 1.2 turbó, 100LE. Lehet egy kis motorból is nagy teljesítményt kihozni megfelelő anyagfelhasználás mellett. Az 1.2-es motort se 100LE-re tervezték, de gondolom ez is elmegy 2-300e kilómétert gond nélkül, mert valószínűleg megerősített motorblokk meg miegymás van benne.